Wat doe je als je paard niet meer wil?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Wat doe je als je paard niet meer wil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-04 10:18

Irish is nu bijna 10 maanden drachtig, en van haar hoeft het allemaal niet meer. Aan de longeerlijn wil ze nog 3 rondjes linksom en 3 rondjes rechtsom en dan komt ze naar me toe stappen, baas ik ben klaar! Ook staat ze af en toe al naar haar buik te meppen, want de kleine gaat soms flink te keer.

Maar gisteren was het zulk heerlijk weer dat ik toch wat wilde doen. Halstertje om touwtje eraan en hup aan de wandel. De eerste 100 meter keek ze soms nog eventjes om: baas, we kunnen nog terug hoor!

Maar nee hoor, baas was onverbiddelijk, er moest gewandeld worden. Eerst langs de polderweg naar het bos. En ondanks dat het zondag was viel de drukte mee. Eenmaal in het bos het touwtje om haar nek geslagen. Zo nu had ik geen paard meer mee maar een uit de kluiten gegroeide tekkel. Die om de paar honderd meter even stil moest staan, niet om te poepen of plassen maar om een hapje gras mee te nemen. Om daarna weer met me mee te kuieren. Af en toe zocht baasje een bankje op en kon madam even op haar gemak eten. Zo zijn we ongeveer een uurtje onderweg geweest!

Heerlijk weertje en heerlijk gelopen! Wel ben ik er meerdere keren op geatendeerd dat mijn paard los liep *LOL* Haha! Totdat ik riep en madam aan kwam slenteren dan waren ze verbaasd dat een paard dat ook kon. "Maar mevrouw dit is toch geen paard dit is mijn hondje Haha!


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 10:21

Oh wat schattig, ik zie het al zo voor me!
Die van mij lijkt meer energie te krijgen hoe verder ze komt in de dracht Verward Die bokken, daar wil je echt niet opzitten, dat is vragen om gelanceerd te worden Haha! Maar fijn dat het zo goed gaat met Irish, ik wacht in spanning tot het veulentje er is!!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 10:23

Haha, heerlijk toch!!!! Dat is pas echt genieten.
Ik doe het zelfs met Dennis af en toe. En de mensen die dan weten dat hij hengst (*bibber*) is en dus los loopt gaan hem snel voor mij vangen Tong uitsteken . Net als dat Dennis regelmatig los op het erf loopt. Hij blijft keuring op het gras en op het erf, dus waar zou ik me druk om maken?

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 10:37

Heerlijk die drachtige merries!
Toch een leuk alternatief voor het rijden?
*waggel waggel* Haha!

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-04 10:51

Zo gaat het inderdaad Marije ze waggelt de hele weg.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 10:58

wandelen met je paard? jazeker een erg leuk alternatief!! Ik doe het soms ook met Gam, maar ja hij is niet hoogzwanger... Lachen
Ik denk dat je haar zwangerschap behoorlijk deelt met haar, en goed naar haar wensen luistert.. toch?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 11:03

Wat een lief paard! Daar komt vast ook een heel lief veulentje uit
Zo te lezen een wel bestede zondagmiddag OK dan!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-04 11:04

Laten we het hopen Dees, normaal maken we op zondag ritten van 3 uur, maar dat kan gewoon niet meer. Dit is dus een mooi alternatief! En Pellie, wordt je nog niet gek van me dan?


abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 11:59

Meagan bleef tot op de dag voor de bevalling erg actief. Aan de longe werkte ze nog een halfuurtje met gemak en ook op het weiland is ze de dag van de bevalling zelf nog lekker uit haar dak gegaan. Ze zijn allemaal anders die zwangere dames!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 12:12

mooi toch.. en wees blij dat ze zelf aangeeft wanneer ze niet meer wil..
Je hebt ook paarden die tijdens hun zwangerschap zo gek blijven doen dat ze zichzelf verschrikkelijk moe maken

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

Koppig

Berichten: 345
Geregistreerd: 24-05-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 14:12

haha! Ik heb dat ook gehad met mijn paardje! Toen ze een maand of 6 drachtig was, keerde ze ineens om op een buitenrit. Terwijl ze daar op dat pad altijd volluit wilde. De laatste 6 weken van de dracht niet meer gereden, alleen gelongeerd. Maar dat vond ze nog heerlijk! Succes!!!

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 14:15

Klinkt alsof jullie het naar jullie zin hebben gehad gisteren. Ik hoop alleen niet dat je paard daardoor leert dat er overal gesnackt mag worden (want daar heb ik dan weer een hekel aan)

Je suis Charlie.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 14:17

gelukkig is Irishje jouw paard maar niet Lachen

of ik al gek van je wordt??? Eeeuhm nou die 36 dagen moeten ook nog wel lukken hoor... Haha!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 15:08

Lief van je paardje dat hij er niet van tussen gaat. En stopte ze idd vaak om te snacken?

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 16:16

Lief dat ze niet wegrend zeg ! toch bewijs van vertrouwen tussen paard & ruiter ? Haha!

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Sanne86

Berichten: 966
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 19:15

Wat leuk zeg! Haha! ! ik wandel ook vaak met mijn pony gewoon lekker door het bos dat vind hij heel leuk terwijl die het niet niet leuk vind om buitenritten te maken, Verward maar ja ik hou ook wel van wandelen dus dat komt goed uit!

Go jij! Go jij!

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-04 21:15

Nee hoor Irish loopt niet bij me weg, we hebben een diepe vertrouwensband met elkaar. Dat hebben veel tinkers met de juiste eigenaren omdat ze al zo veel mee hebben gemaakt!
Voor foto's:
[KS] nog 5 weekjes!

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 21:18

irish_lady schreef:
Nee hoor Irish loopt niet bij me weg, we hebben een diepe vertrouwensband met elkaar. Dat hebben veel tinkers met de juiste eigenaren omdat ze al zo veel mee hebben gemaakt!
Voor foto's:
[KS] nog 5 weekjes!

leuk dat je zo'n goede diepe vertrouwensband meet haar hebt!
ook leuk dat het zo goed ging!! Lachen

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 21:30

Mijn paardje moet ik nog steeds longeren voordat ik ga rijden anders wordt ik gelanceerd, en dat tewijl ze al 9,5 maand zwanger is! Maar met wandelen loopt ze wel achter me aan Lachen lief!!

Vrijgezel #4(#64)-Terrabokker #2
Ik ben niet nieuwsgierig, ik wil gewoon graag alles weten

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 21:34

klinkt heerlijk otnspannen..

lekker toch..

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-04 22:17

Zondag gaan we weer naar buiten, en dan gaat Quest mee! Wie weet kan die wat pics maken!

Ach Cassidy das een kwestie van opvoeding, daar heb ik geen westernbit voor nodig!

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:44

lijkt me helemaal geweldig om zo relaxed met je beestje te kunnen wandelen......jij geniet van haar en zij van het gras!

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 14:07

Als er nog meer gegadigden zijn die mee willen zwangerschapsgymnastieken dat kan dat natuurlijk altijd!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:13

Hilde heeft sinds vorige week ook haar handdoek in de ring gegooid. Ik vind het best, ze is nu ENORM Haha! en ik kan me voorstellen dat dat niet prettig werken is.
Nu krijgt ze iedere keer als ik kom, een lekkere borstelbeurt, kroel ik wat met haar en ik waag een poging om met haar te gaan wandelen, maar mevrouw wil het erf niet graag af... Boos!

Nog 3 weken te gaan!!!!!!!!!

Toos paardloos

TOETJOEEE

Berichten: 438
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:23

Mijn paard wil altijd! Ze protesteerd eigenlijk nooit echt!! Als ze isschien geen zin heeft, dan gaat ze sneller een overgang maken naar stap ofzo!! Maar dat was het ook echt!

Horseless


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Laj1, mika11, Noukie123, Sanet, Tientjeblij en 122 bezoekers