verzorgpony wil alleen galloperen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
melissa7
Berichten: 1249
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: den haag

verzorgpony wil alleen galloperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-04 09:57

ik heb even een vraagje. ik heb dus een verzorgpony en daar heb ik gister voor het eerst op gereden. ze is 21 jaar maar zit nog vol met energie. het bleek dat ze bij de vorige eigenaar al bijna 2 jaar op het land had gestaan zonder dat ze bereden werdt. dus eerst maar even longeren, dat ging super, echt heel relaxt allemaal. maar als je gaat rijden dan wil ze alleen maar sneller en sneller. kan haar wel inhouden maar ze is best sterk. als je streng wordt met je stem reageert ze hier wel op maar blijft proberen. als ze gallopeert dan gaat ze telkens sneller en sneller, ik ga dan voltes draaien maar ze is erg wendbaar dus blijft doorgaan met galloperen. ze reageert heel erg op been en kan super aan de teugel lopen. maar goed om mijn verhaal in te korten wie weet wat ik hier aan kan doen, bijv. een hulpteugel ofzo of toch meer met ophoudingen werken. wie weed raad.

The greatest thing you'll ever learn, is just to love and be loved in return


Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 10:21

Lesnemen met die pony. Ik zou in elk geval niet zelf met hulpteugels gaan aanklooien.


Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 10:46

Dat van mara en misschien gewoon doorrijden en oefeningen doen alsof er niks aan de hand is? Hij zal vanzelf wel moe worden... Goed op je zit terug nemen, niet in z'n mond gaan trekken.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 10:50

Valt ze op haar voorhand. Dit is namelijk een veel voorkomend probleem bij paarden die sterk op de voorhand lopen. Deze vallen dan als het waren naar voren, waardoor ze steeds harder gaan lopen. Het zelfde idee als je van een heuvel afrent met je hoofd naar voren gericht. De enige manier om dat te stoppen is naar achteren leunen(verzamelen) en je gewicht op je hak richten op zo in evenwicht te komen.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, ComscoreBot, furious, herous, ogidni en 49 bezoekers