Ook zo'n hekel aan je administratie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Ook zo'n hekel aan je administratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-04 14:41

Pfffffff ik heb er zo'n hekel aan om mijn administratie bij te werken.
Ik mik altijd alle enveloppen op een grote stapel en in mijn idee is die stapel dan heel hoog en dan gaan we maar eens puinruimen.
Alles wordt wel automatisch afgeschreven maar toch......

Met die stapel ben ik nu bezig.....
Op zich valt het wel mee maar toch.

Hebben jullie dat nou ook??? Verward

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 14:46



En als ik dan eenmaal bezig ben valt het eigenlijk wel weer mee en neem ik me voor om het nooit meer zover te laten komen.
Tip: Open vast alle enveloppen als ze binnen komen dan lijkt de stapel minder groot. Knipoog

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 15:29

ik ben nu alle paperassen bij elkaar aan het zoeken om naar de accountant te brengen voor de belastingaangifte. Daar begin ik dus zelf echt niet aan. Ik heb er totaal geen zin in om me daarin te gaan verdiepen, het lijkt me allemaal veels te ingewikkeld.

De rekeningen die betaald moeten worden doe ik meestal wel heel trouw. En verder probeer ik de opruimklussen wel bij te houden, want als ik het even te lang laat liggen zie ik ook door de bomen het bos niet meer.
succes!

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 15:31

he Tartuffo, alles goed meid? Wouter zit toevallig naast mij de admi te doen, ik ben dus lekker admi vrij Lachen Had je mijn mailtje van laatst nog ontvangen?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 15:37

Ik handel het altijd af en dan flikker ik de papieren op een stapel. Paraafje erop en klaar. Dan krijg je dus dat je je een ongeluk moet zoeken naar loonstrookjes, betaalbewijsjes etc. Bloos Het afhandelen vind ik niet zo'n probleem, maar het netjes ordenen. 't Gekke is dat ik op m'n werk wel alles keurig netjes bij houdt en opruim. Heb besloten om dat thuis ook maar te gaan doen, ooit, ofzo... Scheve mond

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-04 15:39

He Teriema.... Ja hoor alles goed, op een flinke verkoudheid na... Kan je Wouter niet ff naar me toe sturen hahahaha.....
Ja hoor had je mailtje nog ontvangen maar eigenlijk de laatste tijd heel druk gehad.... dus af en toe op de zaak ff bokken.
Ik mail je wel ff het weekend.

Tja als ik zo nu de stapel bekijk valt het idd wel mee... maar ach om eraan te beginnen vind ik altijd zo'n ellende. Ach gut

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 15:41

Laui! schreef:
Ik handel het altijd af en dan flikker ik de papieren op een stapel. Paraafje erop en klaar. Dan krijg je dus dat je je een ongeluk moet zoeken naar loonstrookjes, betaalbewijsjes etc. Bloos Het afhandelen vind ik niet zo'n probleem, maar het netjes ordenen. 't Gekke is dat ik op m'n werk wel alles keurig netjes bij houdt en opruim. Heb besloten om dat thuis ook maar te gaan doen, ooit, ofzo... Scheve mond


Me too... op het werk alles keurig voor elkaar, maar thuis... Schijnheilig Haha!
Thuis op (en rondom Haha! )mijn bureau kan het echt een ongelooflijke chaos zijn, eens in de zoveel tijd ruim ik het op (meestal als ik mijn bureau nodig heb Haha! )
en gaat alles in mappen.
Maar ik open mn post wel altijd, zodat ik geen belangrijke dingen over het hoofd zie Knipoog , daarna verdwijnen die brieven naar overal en nergens todat ik dus ga opruimen... (= niet zo vaak Schijnheilig )

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 15:59

Ik heb me vorige maand door m'n stapel heengewerkt... en heb toen besloten direct alles braaf op z'n plaats erbij te voegen en het bij te houden... Tot nu toe is het gelukt,maar we zijn dan ook nog maar een maand verder Haha!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 16:16

Laui! schreef:
Ik handel het altijd af en dan flikker ik de papieren op een stapel. Paraafje erop en klaar. Dan krijg je dus dat je je een ongeluk moet zoeken naar loonstrookjes, betaalbewijsjes etc. Bloos Het afhandelen vind ik niet zo'n probleem, maar het netjes ordenen. 't Gekke is dat ik op m'n werk wel alles keurig netjes bij houdt en opruim. Heb besloten om dat thuis ook maar te gaan doen, ooit, ofzo... Scheve mond


Precies zoals ik ook op dit topic wilde reageren Haha! . Ik ben nu in elk geval zo ver dat ik alles in een krat mik. Het stomme is dat ik een paar mooie overzichtelijke mappen heb staan waar alles in geordend is. In plaatr van dat ik nou alles gewoon meteen daar in doe, flats ik dus alles boven op elkaar in die curverbox en zoek ik me het laplazarus naar mijn papieren .

Laat mijn baas het niet horen, want ik ben verantwoordelijk voor de correcte uitvoering van onze beleidslijnen en het bijbehorende papierwerk... Bloos Schijnheilig O wee, als een collega iets niet of verkeerd opslaat of opbergt.... }>

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 16:45

Ik maak ook altijd gelijk de post open handel het af en leg het dan in de kast.
Maar die kast moet ik wel 1 keer in de maand opruimen omdat ik het niet gelijk opruim.
Maar ik hou het nu al een paar weken bij en het blijft netjes (voor hoe ang Haha! )

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 16:46

Hou op, schei uit Scheve mond
De laatste tijd gaat het iets beter, maar normaal gesproken is mijn administratie ook een behoorlijke puinhoop.
Stapels rotzooi waar geen eind aan komt, en dan vooral doorgaan met stapelen

Mijn bijnaam (Oscar) heb ik ook gekregen omdat ik regelmatig op m'n kop in de prullebak moet om wat terug te zoeken.
Net zoals Oscar uit Sesamstraat Haha!

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-04 16:56

Ohhhhhhh ik ben dus niet de enige die er een zooitje van maakt. Bloos

Hahahahah, ik zie je al staan Oscar. en iedereen dan zeker zingen... Sesamstraat tadatada.... Sesamstraat.... gni gni.

Nou het viel mee, ben nu klaar.
Ik kwam er achter dat ik het dus al 4 maanden niet had opgeruimd.
Ook ik heb mooie mappen staan met abc-tjes dus het is alleen opruimen.
Nou ja het is weer gebeurt. En idd ik ben ook zo netjes op de zaak, misschien daarom laat ik het thuis zo slingeren.

Ik kan alles terug vinden behalve nu een rekening van 1999 van de tuinschermen en palen grrrrrrrrrr kan ik niet uitstaan. De schutting is om gegaan en ik moet die bon hebben. Baal baal..... dus toch niet zo netjes opgeruimd hahaha... Verward

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 22:52

Ik doe onze bedrijfsadministratie Haha! Het is een hele klus, maar ja, je moet wat he Knipoog Meestal werk ik er wel snel doorheen, dus valt het wel mee

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 09:12

Ik heb er een bloedhekel aan.
Bedrijfsmatig hou ik alles nu heel netjes bij, maar mijn eigen administratie is nu echt een zootje. Ik moet het een dezer dagen toch eens allemaal in orde maken en opruimen, want per 1 april ga ik al verhuizen. Dan neem ik liever een paar geordende dikke mappen mee dan een doos los papierwerk...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 11:08

Jullie hebben tenminste nog stapeltjes als ik dat zo hoor Scheve mond
Bij mij ligt mijn administratie overal en nergens, echt een drama.
En ik heb al nauwelijks administratie, dat wordt nog wat.

Overigens doe ik ook de administratie voor de praktijk van mijn vader en daar ben ik juist heel nauwkeurig, apart is dat Haha!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 11:17

Ik hou het gewoon bij iedere keer als er iets binnen komt Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 17:50

Oscar: Geweldig, ik krijg een enorm beschamende flashback. Ik was op vakantie en ging naar huis. Ik dus zoveel mogelijk zooi weggemikt. In zakjes in de container gestopt (werden daar dagelijks geleegd) en toen kwam ik tot de ontdekking dat ik de souvenir voor mijn zusje (een armbandje) niet uit het zakje gehaald had en de boel gewoon weggemikt had. Stond ik met een paraplu in die container te vissen naar het goeie zakje. Wel teruggevonden trouwens!
Cody: ik heb 1 stapel, en als het daar niet in zit, dan kan het dus OVERAL zijn. Inclusief de prullenbak, die ik laatst dus weer omgekeer heb omdat ik een loonstrookje kwijtwas. Niet gevonden btw Scheve mond Heb ook wel eens al mijn kasten, laatjes etc omgegooid, wel eens, gebeurt regelmatig, zeker als ik iets nodig heb... Drama is dat. Tot nu toe trouwens nog geen enorme financiele gevolgen gehad ofzo, dat is dan ook de reden dat ik mezelf nu 'verplicht' om het wel goed te gaan doen, ooit, nu iig nog even niet Haha!

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 18:15

Ik heb er ook zo'n hekel aan! Hup alles op 1 grote stapel. Tegen de tijd dat de belasting ingevuld moet worden, halen we het wel weer te voorschijn!

En het stomme is: Op mijn werk heb ik altijd bulten werk ter administratie. En daar vind ik het leuk en doe ik het heel netjes Verward Verward

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 18:35

Dat is idd zo vreemd. Alles in mappen, opruimen, netjes kopiëren, registreren waar het is. Geen probleem. maar thuis. Ik heb een aantal ordners waar mijn administratie in zit en daar flikker ik alls in willekeurige volgorde bij.
Op 't werk is er maar 1 ding waar ik écht een sch**thekel aan heb: archiveren. Dat is nog een stapje erger. Dan moet alles uit de ordners en mappen en in dozen, natellen, registreren. Het ergste zijn de dossiers, die moeten ook allemaal bijgewerkt en gecontroleerd. Daar ben je UREN mee zoet en dan doe ik het liever niet. Dat moet dan omdat alles tot in de eeuwigheid bewaard moet blijven en dat snap ik niet helemaal. Als je er nooit meer wat mee doet, waarom zou je het dan niet gewoon vernietigen? Haha! Maar goed, de lopende zaken netjes administreren vind ik helemaal niet erg, het archiefwerk wat daarna dan komt, dat vind ik echt vre-se-lijk, maar dan doe je niets anders dan papieren ordenen en verder niks. Het gewone administreren is nog iets afwisselender Knipoog

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 18:46

Ik heb nog steeds die bon van de tuinschermen niet gevonden maar wel net mijn belastingaangifte in zitten vullen.... Haha! Haha! **trots**

Daar zie ik ook altijd zo tegenop. Ik doe hem samen met mijn ventje aangeven en dan gaat deze kluns 2x inkomen opgeven, dus ik moest al heel veel centjes bij gaan betalen..... Verward Verward
Dit Blond denkt.. he kan niet.... mijn inkomsten weggehaald et voila..... hetgene wat we altijd terug krijgen... OK dan!
Dus daar ben ik ook weer vanaf, alleen was ik de handtekeningen weer eens kwijt dus maar ingevuld dat ik dacht dat goed was... is gewoon verstuurd hoor....

Goh... wordt er nog eens bedreven in.

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 10:36

je weet hoe het bij ons thuis gaat he, 2 boekhouders en dan thuis alles in een grote doos en zo af en toe eens kijken of er nog wat te ruimen valt.

maar die deurwaarder hebben we nog steeds niet op stoep zien liggen Cheese! dus het gaat goed met de administratie.

gisteren heb ik pim gedwongen achter de pc te kruipen om de belastingaangiste te doen.
als het goed is (we hebben vorig jaar natuurlijk huis gekocht) kunen we in december weer een leuk reisje gaan maken van de belastingteruggave.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 11:36

Ik ben naar aanleiding van dit topic gistermiddag maar eens aan de slag gegaan met mijn eigen administratie. Ik ben bijna 3 uur bezig geweest, maar heb nu al mijn papieren netjes in de mappen zitten. Als het goed is, kan ik elk document nu meteen terugvinden. Toch wel handig...
Ik kwam er wel achter dat ik mijn giroafschriften vorig jaar juli voor het laatst had opgeruimd! Die zitten nu ook weer netjes in mijn mapje. Ja, dat krijg je als je alles via girotel doet...

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 12:03

Op mijn werk ben ik redelijk netjes en thuis niet altijd. Alleen blijken jullie nog een graatje erger te zijn dan ik. Ik kan meestal een tijd mijn bureau boordevol zien liggen als ik met iets bezig ben maar mijn moeder wil altijd alles opruimen en tja dan legt ze dus alles op elkaar en ergens waar ze het natuurlijk na een kwartier niet meer weet. Ben zo al vaak factuurtjes of bonnen kwijtgeraakt. Gelukkig heb ik aan haar verstand kunnen krijgen dat ze van mijn bureau moet afblijven. Helaas owee als je iets op de eettafel legt in de woonkamer omdat je het niet zou vergeten. Gegarandeerd ligt het ergens waar het niet zou moeten liggen en vinden ho maar.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 12:37

Laui! schreef:
Ik handel het altijd af en dan flikker ik de papieren op een stapel. Paraafje erop en klaar. Dan krijg je dus dat je je een ongeluk moet zoeken naar loonstrookjes, betaalbewijsjes etc. Bloos Het afhandelen vind ik niet zo'n probleem, maar het netjes ordenen. 't Gekke is dat ik op m'n werk wel alles keurig netjes bij houdt en opruim. Heb besloten om dat thuis ook maar te gaan doen, ooit, ofzo... Scheve mond


ha ha zelfde hier. Ben administratief medewerker hier gaat alles netjes op abc in mappen maar thuis...Denk dat ik maar eens wat ordners en bakjes aan moet schaffen of zo'n harmonicamap hoef je niet te perforeren. Lui he.

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 13:09

MarijkesTommy schreef:
je weet hoe het bij ons thuis gaat he, 2 boekhouders en dan thuis alles in een grote doos en zo af en toe eens kijken of er nog wat te ruimen valt.

maar die deurwaarder hebben we nog steeds niet op stoep zien liggen Cheese! dus het gaat goed met de administratie.

gisteren heb ik pim gedwongen achter de pc te kruipen om de belastingaangiste te doen.
als het goed is (we hebben vorig jaar natuurlijk huis gekocht) kunen we in december weer een leuk reisje gaan maken van de belastingteruggave.



Whahahaha, die deurwaarder heb ik ook nog niet gezien hoor, moet nu wel ff nog e.e.a. betalen maarja dat blijft dan weer liggen.

Ja nu je dat huis heb gekocht kan je idd veel aftrekken, daar konden wij ook van naar Aruba gni gni... dit jaar maar weer gewoon kamperen want zoveel krijgen we niet terug.... genoeg om de tent te kopen ahhahahaha (grapje).....
Schijnheilig