Nieuwe springles met Cielito

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Nieuwe springles met Cielito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 22:35

We hebben weer een springlesje gedaan.
Vorige keer vond ik het naar mijn mening beter gaan maar dit keer was zeker niet slecht!

Cielito als ideale kinderpony OK dan!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ook nog een leuk vrijspringfototje van een jonge Goodtimes van TaBASco hier op bokt

Tabasco

Commentaar mag, maar ik doe er in principe niets mee, of je moet het echt goed onderbouwen en uitleggen zodat ik er nog wat aan heb.

Ik rij niet de sterren van de hemel en dat weet ik, daar heb je immers les voor. Als mijn paard en ik maar lol hebben. Dat vind ik het belangrijkste!
De cap word maandag op de post gedaan en dan heb ik woensdag mijn eigen eventinghelm Haha!

Maar wat een lekkerding he Kwijl


Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 22:44

Leuk paardje zeg Lachen De eerste foto, die vind ik echt heel leuk Kwijl
Tabasco is ook een tof beest Haha!

Obelix is gewoon stoer!

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 23:26

Prachtig paardje zeg! Ik had 'n keer eerder ergens een foto van hem gezien en toen vond ik hem nog een beetje smalletjes/onvolgroeid overkomen (was misschien ook een oude foto, dat weet ik niet meer), maar bij deze is mijn mening helemaal herzien: zéker een lekker ding, en dat zie je erg mooi op die 2e foto Kwijl
Overigens vind ik je hoofdstel ook erg apart: nog nooit zoiets gezien, maar de kleur staat hem in elk geval errug mooi!

sjattiejz
Berichten: 17
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: dorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 07:28

mooi paardjeuh Kwijl je hoofdstel past wel bij jouw pony ( iets appart ) nog nooit gezien ( mooi zene ) !! en veel comentaar hoef je niet te schrijven je zit best wel goed op hje pony boven de sprong maar op sommige fotow wel iest anders maar daar spreken we niet over Haha!
op bokt zie je veel sjieke paardjeuhs echt en lekkerding Kwijl Kwijl
dat paardjeuh wat daar vrij springt is oowk niet mis zene :p

MijN SjaTTiejZ 4-Evah !!!
NathaLie => Loeki En RomeO
eLke => BroSkE en FyFeL


vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 08:43

ik vind het er wel heel netjes uit zien!
en wat een geweldig zadel en hoofdstel heb je * kan dat kwijl ding niet vinden* en volgens mij vind hij het springen echt leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 10:32

heb jij alleen een bontje onder je zadel of verder ook een shabrak?

lijkt me namelijk nogal plakken zonder dekje eronder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 10:41

Prachtig paard hoor!!! Er zijn wel een paar kleine dingetjes waar je op moet letten tijdens het springen. Je mag wel iets meer meegeven met je handen. Dat is voor je paard iets prettiger en loop je ook geen risico dat je hem uit balans brengt.
Je benen moet je ook zoveel mogelijk op hun plaats laten liggen. Maar verder ziet het er erg netjes uit hoor! OK dan!

Maar even een ander vraagje. Waarom gebruik je een mexicaanse neusriem op zo'n jong paard? (niet bedoeld om te zeiken hoor. Maar ik ben benieuwd naar je reden)

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-04 11:11

Nee vonneke dat plakt niet. Het gaat prima zo zonder shabrak eronder. Persoonlijk vind ik het zadel dan een stuk prettiger liggen dan met ook nog een shabrak ertussen!

En Sorane, ik heb die mexicaanse neusriem omdat het bij mijn hoofdstel zit. Ik heb ook wel een engelse neusriem erbij maar heb nu deze erom.
De neusriem zit niet strak dus verhalen over gemene/scherpe werking hoef ik niet te horen. Hij moet zijn mond wel erg ver openen om echt harde druk op zijn neus te krijgen.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 11:20

lekker ding hoor..... volgens mij vind hij het springen ook wel erg leuk...
Een vraagje... (deze is volgens mij in een vorig topic van jou ook al gesteld) zit je neusriem wel goed. Hij lijkt mij een beetje te groot. Ik rijd zelf ook met mex. neusriem maar die zit minder storend dan die van jou.

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 11:43

CielitoLindo schreef:
...hoef ik niet te horen.


Als je foto's op een forum zet kan je nog wel eens wat anders horen als "mooi" en "goed".

Je paard heeft er duidelijk veel plezier in.

Aandachtspuntje, je handen, soms hou je hem te veel tegen, waardoor hij (gok ik) niet fijn door zijn lijf springt.

Je paard heeft wat betreft techniek, een ongelijk voor en achterbeen.
Dat wil zeggen dat hij ze dus niet op gelijke hoogte intrekt. Dus niet 2 beentje op 1 lijn.

Hij zou meer mogen basculeren en bukken boven de sprong.
Dit houdt in, zijn hals meer naar voren brengen en laten dalen.
En zijn bovenlijn meer "bollen" boven de sprong.

Dit kan beter worden door hem losser te maken in zijn lijf, door middel van gymnatische oefeningen.

Succes, en veel plezier met je paardje Lachen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 11:52

Als ik jou was,
zou ik de bovenste riem van de neusriem iets strakker doen en de onderste iets losser.
Zo komt de ring onder het jukbeen te liggen.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-04 12:07

Thnx Sjuimpje ik zal het eens proberen. Dan moet ik er wat gaatjes bij prikken denk ik want de bovenste zit inderdaad ruim maar wel al op het laatste gaatje.. Hij heeft een beetje een moeilijk hoofdje wat dat betreft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 12:09

op de 2de foto in galopt lijkt ook net ofdat je neusriem zo los zit dat hij tegen de onderlip aan bungelt.

volgens mij mag de neusriem best wel wat strakker zonder dat je je paard pijnigt (pijnigd???) oid
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-03-04 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-04 12:10

Onderlop?

Of bedoel je onderlip?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 12:11

is al veranderd Tong uitsteken

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 12:13

Ligt waarschijnlijk niet aan het hoofd van jouw paard hoor Haha!
Ik heb ook een hoofdstel met Mexicaanse neusriem en daar zitten die gaten ook zo raar op verdeeld, terwijl ik er verschillende paarden mee heb gereden, met groote en kleinere hoofden.
Als ik het bovenste riempje vast deed op het strakste gaatje zaten de ringen ook altijd op de jukbeenderen.

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 12:22

euh, laarsjes en cap Scheve mond ? Verder ziet het er heel leuk uit hoor!

Ik mis je zo... ;(

Dag lief vriendinnetje, dag grote zus, dag engel!

Zwanger! Wat een prachtig lichtpuntje, ik zie het graag als een lijntje met boven :). Het moest zo zijn!

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 12:24

CielitoLindo schreef:
Onderlop?

Of bedoel je onderlip?

Wat zou ze anders bedoelen? Schijnheilig

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-04 12:49

Haha ja ik dacht al, wat is in hemelsnaam een onderlop?

Ik ga vanavond eens kijken of ik een gaatjestang kan bemachtigen.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 13:01

Super gave outfit. Bruin zadel en hoofdstel zijn echt mooi!!!!

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 13:21

Wat super gaaf zeg dat zadel en hoofdstel!
JE paardje heeft er echt plezier in volgens mij alleen moet je je handen iets meer proberen mee te geven!

Live,LOve,'ndLaugh

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 14:03

stoer paardje,alhoewel ik niet van vos houd, maar door het tuig ziet het er wel gaaf uit!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 14:04

als je toch niets of weinig met commentaar doet waarom neem je dan uberhaupt les? verleden keer hebben ook al meerdere mensen gezegt dat je je handen mee naar voren moet doen. je maakt het voor je pony zo wel erg moeilijk. hij kan z'n rug zo niet goed rond maken en moet daardoor veel moeilijker doen dan als hij dit wel kon. een pony die er niet zo veel plezier in zou hebben zou al lang in de stop zijn gegaan. ik snap niet dat je instructie je hier niet op aanspreekt.

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 14:18

jammer zie kruisjes

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-04 15:05

Ik doe niets met commentaar van slimme bokkers, en wel met commentaar van mijn instructrice. Daarom heb ik ook gezegt dat ik les heb en niet de sterren van de hemel rij. En die zegt dat ik mijn handen juist bij mij moet houden in plaats van ver naar voren brengen. Het is geen 1.50 internationaal parcours wat er staat hoor.

Daarbij vind ik het best meevallen hoe ik mijn handen naar voren breng, moet ik ze volgens jou dan naast de bitringen houden?
Laatst bijgewerkt door Abercrombie op 15-03-04 15:07, in het totaal 2 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 23 bezoekers