Maken van rok voor over kont van paard. ervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Maken van rok voor over kont van paard. ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 00:15

Hey mensen.
voor een verjaardag wil ik een rok maken.
deze moet dan over de kont van mn paard gaan. heeft iemand van jullie ervaring met dit soort kleding maken?
hoe hebben jullie het gedaan?
ik hoor graag tips. voor onduidelijk heden kun je het altijd vragen

groetjes Eline

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 00:19

Al heel wat jaren terug hebben we met de club tijdens de hengstenshow een carroussel geloof ik gereden, waar we ook van die hele grote rokken voor gebruikten. Ik weet het niet precies meer maar als je een lap stof hebt en er een rok van maakt door er bovenaan elastiek door te rijgen kun je m zo wijd maken als je zelf wilt. Je zult dus even de lengte op moeten meten (hoe ver moet ie over de kotn vallen) en voor kan die natuurlijk wat korter dan achter. Succes

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 00:24

Niet te lang maken in elk geval, dan kunnen ze erop gaan staan en kan het gevaarlijk worden!! Dus goed opletten dat dat ding echt stevig was zit in elk geval, met een riem onder de staart door en ook aan de benen (bij de knieën) van de ruiter vastmaken.

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 08:58

Bettine schreef:
Niet te lang maken in elk geval, dan kunnen ze erop gaan staan en kan het gevaarlijk worden!! Dus goed opletten dat dat ding echt stevig was zit in elk geval, met een riem onder de staart door en ook aan de benen (bij de knieën) van de ruiter vastmaken.


was ik id nog vergeten: errug belangrijk!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 09:23

Het beste kun je die rok (als je 'm zo goed als klaar hebt) nog even testen op een stilstaand paard voordat je er daadwerkelijk mee gaat rijden. Dan kun je 'm altijd nog wat innemen als-ie toch te lang blijkt te zijn (spreek uit ervaring Knipoog ).

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 16:29

dankjullie voor de tips!!
ga zosnel mogelijk beginnen. moet 2 pakken maken en ben nu met de 1e begonnen. ik zal jullie de fotos laten zien!

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 16:33

In het land van ooit hebben de paardrij jurken altijd een split aan de voorkant. Als je rent ofzo dan zie je wel dat de jurk "open waait" maar met een rijbroek in dezelfde kleur als de rok zie je er op het paard helemaal niks van en het rijdt een stuk fijner!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:02

Hmmm .. gewoon een beetje gaan knutselen en meten denk ik ?

Ben wel benieuwd naar foto's !

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 19:12

Amable schreef:
In het land van ooit hebben de paardrij jurken altijd een split aan de voorkant. Als je rent ofzo dan zie je wel dat de jurk "open waait" maar met een rijbroek in dezelfde kleur als de rok zie je er op het paard helemaal niks van en het rijdt een stuk fijner!


dat is ook nog een goeie tip!
dankje wel! ik zal eens kijken begin er straks aan.
zet van te voren nog niets op bokt, want de gelukkige voor wie het gemaakt word is ook een bokker Schijnheilig

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:10

ik heb in het verleden een heel noors kostuum gemaakt. je moet een model cirkelrok nemen, die vallen prachtig over de kont van het paard en je kunt er ook nog fijn meerijden.