[Verhaal]De laatste reis, wat vinden jullie?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

[Verhaal]De laatste reis, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 16:45

En als ik het boek ooit af krijg zal het heten:

The Last Journey of the Fellowship / De laatste reis van het genootschap

Haha!

Ik heb nog geen hoofdstuk bedacht, maar er komt alvast een inleiding waarin word verteld hoe alle Fellowshipleden aan hun eind zijn gekomen(zijn gestorven, of naar The Grey Heavens zijn vertrokken)

Ik ben meteen begonnen met Hoofdstuk 1 omdat ik geen zin had om de Inleiding al te schrijven Tong uitsteken

Het is nog maar een begin, kan nog gewijzigd worden en maar een kleins tukje, weet nog geen titel voor het eerste hoofdstuk. Het speelt zich af in The Undying Lands / Onsterfelijke Landen
waar Legolas, Gimli, Elrond, Galadriel, Samwise(na z'n vrouw is gestorven, Rosie, is hij naar onsterfelijke landen vertrokken) Bilbo, Celeborn etc.. heen zijn vertrokken.


Hoofdstuk 1 (nog naamloos Vork )

De wereld is veranderd. Niets is wat het lijkt. Wat eens was, is vergeten. Ik voel het, in alles wat is, en wat is geweest. “ Dat zijn wijze woorden” zegt Gandalf. “ Voel jij het ook?” Vraagt hij. “ Alles is veranderd sinds de 4de Era is aangebroken Gandalf” Antwoord Galadriel. “ Middel – Aarde is veranderd. Ook al leef ik nu op zo’n grote afstand, ik voel dingen”. “ Wat voor soort dingen”? Frodo komt aangewandeld met een boek in z’n hand. “ Goedemorgen, vrouwe Galadriel, Gandalf” met een knikje in hun richting kijkt hij naar de zeespiegel, waar de nog jonge zon van de ochtend helder weerspiegeld word in het bewegensloze water. “ Een heerlijke ochtend, zoals altijd” groet hij hun en wandelt de trappen af, op naar het strand. Hij wandelt in het nog kille zand, nog niet verwarmd door de vroege maar warme zonnestralen van de opkomende zon. In de verte ziet hij een schaduw op de rotsen zitten. Hij loopt er heen. “Sam, sam!!” roept Frodo. “ Goedemorgen Meneer Frodo” groet Sam hem. “ Ben je weer aan het vissen, Sam ?” vraagt Frodo. Sam zucht. “Ik kan het niet laten”, en een pijnvolle grimas verschijnt op z’n gezicht. Frodo zucht ook en kijkt in de verte waar alleen maar zee te zien valt, waar de zon al in volle glorie aan de hemel staat. “ Je hebt nog steeds heimwee, na al die jaren” zegt Frodo. “ De gouw, daar ben ik opgegroeid en gestorven” zegt Sam. Frodo zucht nog een keertje en wend zijn hoofd af , als hij in de verte een grote stofwolk ziet oprijzen dat zich snel naar het noorden van het strand verplaatst. “Legolas … “ mijmert hij in gedachten. Achter de grote stofwolk ziet hij een klein stofwolkje verschijnen, en het gaat niet zo snel als de eerste stofwolk. “ Potvolblomme, stom beest ga nou eens een beetje sneller” hoort hij iemand in de verte vloeken. “Haha, en dat is Gimli “ Roept Sam lachend nog voor Frodo een woord kan uitbrengen. Samen schieten ze in de lach.

Probeer strax terug verder te schrijven, maar ga ff huiswerk maken Lachen

Wat vinden jullie er al van Tong uitsteken?

Het begint zo een beetje als Boek 1 van Lord of the rings. Is dus de bedoeling Lachen
Laatst bijgewerkt door shadowfaxx op 14-03-04 17:43, in het totaal 4 keer bewerkt

*Oh Adrian, come out and play.


shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 16:49

Heb een titel: Een levensbelangrijke Brief
Zo komt hoofdstuk 1 te heten. Als ik verder schrijf, zullen jullie wel te weten komen wat die "brief" inhoud Lachen

*Oh Adrian, come out and play.

Annash
Blogger

Berichten: 26418
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 17:50

OHHH afgekeken van mijn orlando story Tong uitsteken
haha ik vind um best leuk hoor! en die titel past goed

ik was toch als eerste Tong uitsteken

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 17:51

Ik vind het nu een beetje, ik weet niet. Ik denk dat het wel goed kan worden als het een goed lang verhaal kan worden, met iets van spanning in, aangezien het derde deel het verhaal eigenlijk heeft afgesloten, en dit meer een navertelling is dan een deel 4.
Maar wie weet, na dit kleine stukje valt er nog niet veel te vertellen, dus ik houd mijn mond maar Lachen.Ik hoop dat het iets goed wordt, want ik vind het spijtig dat er maar 3 LOTR delen zijn.

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 17:57

Het word spannend. Hier een klein stukje: Dode leden van het genootschap zullen uit hun graf herreizen, anderen keren terug van de onsterfelijke landen naar middel- aarde voor eens en voor altijd met het kwaad af te rekenen. Klinkt spannend, niet Tong uitsteken ?

Ik schrijf verder:


De volgende avond is de nacht al gevallen over de elfenstad Loréllin, in de bossen van Lorién. Galadriel heeft alle overblijvende leden van het genootschap in de tijd van het einde van de 3e Era bijeengeroepen voor een belangrijke bijeenkomst. Gandalf is gekomen vanuit zijn eiland op de eilandkusten van de onsterfelijke landen, gekomen uit z’n pareltoren. Legolas en Gimli zijn aanwezig, die wonen diep in de wouden, in hun Hallen van Oromë, en ook Frodo en Sam uit hun stad Tirion.
Gimli, die zwaarademend en uitgeput van z’n paard stapt, en stampvoets de trappen naar de vergaderplaats op gaat, loopt luid vloekend te zagen dat het wel héél belangrijk moet zijn vanwege de lange weg die hij heeft afgelegd. Daarentegen stapt Legolas sierlijk van z’n paard af, bekijkt met een doordringende blik de omgeving en lijkt net ademloos, totaal niet moe van de zware en lange reis.
Wanneer allen zitten in de driehoekige vergaderplaats, begint Galadriel te spreken. “ Welkom, oude vrienden en bondgenoten. Ik heb jullie hier bij elkaar geroepen omdat ik heel belangrijk nieuws heb uit middel – aarde”. Geroezemoes, gefluister, vragende blikken en een tikkeltje heimwee is te bespeuren bij de leden bij het horen hiervan. “ Orde, graag” Gandalf werpt een vriendelijke maar strenge blik de vergaderplaats rond. Zijn blik kruist die met Frodo, en in een fractie van een seconde meent Frodo kleine lichtjes van pret in de ogen van Gandalf te zien, maar als hij beter kijkt ziet hij terug de strenge blik, en hij wend zijn blik af, terug naar Galadriel. “ Ik heb een brief, of beter gezegd Gandalf heeft een brief ontvangen van de Orde van Cirdan Narya, afkomstig van de Maia, waarin een deel van het leven op Middel – Aarde word beschreven. Tot mijn grootste spijt is wat ik voelde van veraf, dichtbij in Middel – Aarde terug de hand aan het nemen. Wat was, is terug. Jullie weten vast niet waarover ik spreek, dus als je het niet erg vind Mithrandir, wil je de brief voorlezen aan de leden?” Galadriel overhandigt de brief aan Gandalf. Merkwaardige gedachten doen de ronde tussen de leden, verbaasd en verbouwereerd kijken ze elkaar vragend aan. Duistere gedachten peinigen hun hersenen bij “ wat was, is terug”. Sam mompelt afwezig iets van “Sauron” en “Duistere krachten”, en Legolas zit diep in gedachten voor zich uit te staren. Gimli zit zoals gewoonlijk weer volop onverstaanbaar te vloeken.
Gandalf neemt de brief in handen en begint met hem voor te dragen.

*Oh Adrian, come out and play.

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 18:00

Shanna16 schreef:
OHHH afgekeken van mijn orlando story Tong uitsteken
haha ik vind um best leuk hoor! en die titel past goed

ik was toch als eerste Tong uitsteken


Hélemaal niet afgekeken Haha! Na het lezen van de 3 boeken dacht ik: Tja, ik wil een 4de deel *LOL* ! Begon ik maar met scrhijven Lachen

*Oh Adrian, come out and play.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 18:03

Wanneer allen zitten in de driehoekige vergaderplaats, begint Galadriel te spreken.

Wanneer allen in de driehoekige vergaderplaats zitten, begint Galadriel te spreken.
Die zitten stoorde mij een klein beetje, maar wil je eigenlijk tips? Of niet, want dan hou ik mijn kop wel hoor, zelf kan ik het niet Haha!.

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 18:09

Ik wil wel tips, maar wat bedoel je met zitten Verward Ze gaan zitten hoor, niet staan Haha!

*Oh Adrian, come out and play.

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 18:38

Maak er anders 'plaatsgenomen hebben' van! Haha!

Maar ff een reactie: hoop dat het een goed verhaal wordt (niet dat ik daar aan twijfel hoor, maar aan 1 klein stukje valt nog niet veel af te lezen) want vind het ontzettend jammer dat LotR is afgelopen, dus een 4e deel is meer dan welkom!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 18:41

Ik heb zitten verplaatsd in de tweede zin Knipoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 18:42

Interessant, ga ook mee met Angelke en Tamara, klopt niet met de stijl van het rest van het stukje vind ik Lachen

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 18:45

angelke schreef:
Ik heb zitten verplaatsd in de tweede zin Knipoog.


Jawel, maar vond t daar eigenlijk nog steeds niet op zn plek, vond t nog steeds een beetje vreemde zin. Maar zo kan t idd ook! Haha!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 18:54

Ik vind *Tamara*'s idee eigenlijk beter, zitten vind ik er niet zo in passen....

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 19:00

Ok, maar het probleem is ik kan het niet meer veranderen, maar dan hebben we in gedachten als we het lezen: " Wanneer allen hebben plaatsgenomen in de driehoekige vergaderplaats"

Nou ga ik verderschrijven Haha!

*Oh Adrian, come out and play.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:02

Haha! Maar je kan het toch wel in je origineel aanpassen Knipoog Tong uitsteken Veel succes en plezier!

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 19:03

In m'n origineel wel, daar bestaat Word gelukkig voor

Nou ga ik de "brief" typen die Gandalf gaat voorlezen .. Oeh wat zal er in staan Tong uitsteken

*Oh Adrian, come out and play.

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 19:17

Geachte Mithrandir,

Normaal is het niet mijn plicht te schrijven naar personen die verblijven in de onsterfelijke landen. Maar op de een of andere manier is de Orde tot de conclusie gekomen dat we verplicht zijn dit te vermelden, en zeker omdat het te maken heeft met het genootschap. Na de 4de Era zijn de tijden veranderd: Landen zijn grootst geworden door het terugwinnen van hun eer en koningen ; Al wat klein was, is uitgegroeid tot iets belangrijks, al het kwade had middel-aarde verlaten, en het tij was helemaal gekeerd. Maar dat is niet hetgene wat we willen verduidelijken. Middel-aarde, of zeg maar de volkeren, leven allemaal gelukkig. En dat wil de Orde zo houden; Maar daarvoor hebben we jullie hulp nodig.
Tijdens het begin van de 4de Era is het land Mordor helemaal verbrokkelt en uit elkaar gevallen. Het land is herenigd: : Weliswaar niet als het oude Mordor met slecht en kwaad, maar als een groen land met hoge heuvels en besneeuwde toppen, met vlinders en vogels. Dit land is noch onbewoond, noch bewoond. Geesten van het genootschap en anderen dwalen er rond en bewonen de eenzame landen, zo hebben we dit geestenrijk genoemd bij naam, uitgesproken bij daglicht en gefluisterd bij nacht. Je weet waar over ik spreek Mithrandir; Ooit waren het vrienden van jou, oorlogvoerenden, koningen, en dwalende zielen opzoek naar liefde. Je weet over wie ik spreek Gandalf. Dat is punt een dat veranderd is in Middel-Aarde, maar dan in de positieve zin. Middel- Aarde is niets veranderd eigenlijk: Maar de donkere continenten onder middel-Aarde hebben zich verenigd: De duisteren met schepen uit het Zuiden, de duisteren met vuur en vlammen uit het Noorden, de duisteren met het ijzer uit het westen, en de duisteren met steen uit het oosten: Verzameld onder een vlag, en verblind door wraak op Sauron. Ze willen waar ze niet aan kunnen: Ze willen Frodo, Frodo Balings, degene die voor Sauron’s ondergang en dood heeft gezorgd, ze willen wraak o^p hem. Goed voor Frodo is dat ze hem niet kunnen bemachtigen door de kracht van de verdedigingslinie van moeder Aarde op de onsterfelijke landen. Maar het kwaad is herrezen:Ze nemen wraak op Middel-Aarde. Ze herenigen zich in één leger en zullen van alle windrichtingen bij nachtlicht aanvallen, weldra. Daarom vraag ik je een gunst: Keer met het oude genootschap terug van de onsterfelijke landen voor nog maar een plicht: Het kwaad voor altijd te verslaan. Keer terug met het genootschap via de schepen van de Elven. De geesten van het genootschap uit de eenzame landen herenigen zich al met ons mee. Dit word erger als de macht tegen Sauron: Deze keer zijn deze mensen,wezens,reuzen,Orks en Uruk-Hai vermenigvuldigd in strijd. Keer terug, zodat wij ons kunnen herenigen: De orde, het genootschap, en alle landen: De mensen, de Haflingen en de Elven in hun laatste strijd om goed en kwaad. Keer terug, Gandalf.




Hierna nog het deel over de beslissing, en daarna nieuw hoofdstuk Lachen

*Oh Adrian, come out and play.

Annash
Blogger

Berichten: 26418
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:22

zozo toe maar zeg, gaat nog lekker snel zo!
pas op dat je geen writersblock krijgt, dat had ik ook want ik wilde te snel gaan (errrug balen Boos!)
succes verder!

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 19:24

Ik probeer het zo traag mogelijk te doen, heb alleen maar een vage gedachte in m'n hoofd van hoe het verhaal een beetje moet gaan maar als ik aan het schrijven ben ontwikkelt de fantasie zich vanzelf dus ik denk niet écht dat ik te snel ga, wel Lachen ?

*Oh Adrian, come out and play.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:35

Goed verhaal!! *schrijf verder, schrijf verder Tong uitsteken *
Alleen een dingetje (niet vervelend bedoeld hoor) het is MiddeN-Aarde, niet MiddeL-Aarde Knipoog
Trouwens, waar's Elrond? Haha!

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 19:42

Ik schrijf soms Midden-aarde, en dan weer Middel-AArde, beetje in de waar maar nou Haha!

Elrond,Elrond,Elrond komt Haha!

Hij's ook wel bij de meeting, zit samen met Celeborn naast Galadriel, hij zegt seffens (bij het volgende stuk over de beslissing) wat Lachen

*Oh Adrian, come out and play.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:46

Haha begrijp ik Haha!
Ben heel benieuwd naar de beslissing


shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 20:39

Hoofdstuk 1 : De levensbelangrijke Brief



De wereld is veranderd. Niets is wat het lijkt. Wat eens was, is vergeten. Ik voel het, in alles wat is, en wat is geweest. “ Dat zijn wijze woorden” zegt Gandalf. “ Voel jij het ook?” Vraagt hij. “ Alles is veranderd sinds de 4de Era is aangebroken Gandalf” Antwoord Galadriel. “ Middel – Aarde is veranderd. Ook al leef ik nu op zo’n grote afstand, ik voel dingen”. “ Wat voor soort dingen”? Frodo komt aangewandeld met een boek in z’n hand. “ Goedemorgen, vrouwe Galadriel, Gandalf” met een knikje in hun richting kijkt hij naar de zeespiegel, waar de nog jonge zon van de ochtend helder weerspiegeld word in het bewegensloze water. “ Een heerlijke ochtend, zoals altijd” groet hij hun en wandelt de trappen af, op naar het strand. Hij wandelt in het nog kille zand, nog niet verwarmd door de vroege maar warme zonnestralen van de opkomende zon. In de verte ziet hij een schaduw op de rotsen zitten. Hij loopt er heen. “Sam, sam!!” roept Frodo. “ Goedemorgen Meneer Frodo” groet Sam hem. “ Ben je weer aan het vissen, Sam ?” vraagt Frodo. Sam zucht. “Ik kan het niet laten”, en een pijnvolle grimas verschijnt op z’n gezicht. Frodo zucht ook en kijkt in de verte waar alleen maar zee te zien valt, waar de zon al in volle glorie aan de hemel staat. “ Je hebt nog steeds heimwee, na al die jaren” zegt Frodo. “ De gouw, daar ben ik opgegroeid en gestorven” zegt Sam. Frodo zucht nog een keertje en wend zijn hoofd af , als hij in de verte een grote stofwolk ziet oprijzen dat zich snel naar het noorden van het strand verplaatst. “Legolas … “ mijmert hij in gedachten. Achter de grote stofwolk ziet hij een klein stofwolkje verschijnen, en het gaat niet zo snel als de eerste stofwolk. “ Potvolblomme, stom beest ga nou eens een beetje sneller” hoort hij iemand in de verte vloeken. “Haha, en dat is Gimli “ Roept Sam lachend nog voor Frodo een woord kan uitbrengen. Samen schieten ze in de lach. Gimli is nog steeds de oude  zegt Frodo.

De volgende avond is de nacht al gevallen over de elfenstad Loréllin, in de bossen van Lorién. Galadriel heeft alle overblijvende leden van het genootschap in de tijd van het einde van de 3e Era bijeengeroepen voor een belangrijke bijeenkomst. Gandalf is gekomen vanuit zijn eiland op de eilandkusten van de onsterfelijke landen, gekomen uit z’n pareltoren. Legolas en Gimli zijn aanwezig, die wonen diep in de wouden, in hun Hallen van Oromë, en ook Frodo en Sam uit hun stad Tirion.
Gimli, die zwaarademend en uitgeput van z’n paard stapt, en stampvoets de trappen naar de vergaderplaats op gaat, loopt luid vloekend te zagen dat het wel héél belangrijk moet zijn vanwege de lange weg die hij heeft afgelegd. Daarentegen stapt Legolas sierlijk van z’n paard af, bekijkt met een doordringende blik de omgeving en lijkt net ademloos, totaal niet moe van de zware en lange reis.
Wanneer allen zitten in de driehoekige vergaderplaats, begint Galadriel te spreken. “ Welkom, oude vrienden en bondgenoten. Ik heb jullie hier bij elkaar geroepen omdat ik heel belangrijk nieuws heb uit middel – aarde”. Geroezemoes, gefluister, vragende blikken en een tikkeltje heimwee is te bespeuren bij de leden bij het horen hiervan. “ Orde, graag” Gandalf werpt een vriendelijke maar strenge blik de vergaderplaats rond. Zijn blik kruist die met Frodo, en in een fractie van een seconde meent Frodo kleine lichtjes van pret in de ogen van Gandalf te zien, maar als hij beter kijkt ziet hij terug de strenge blik, en hij wend zijn blik af, terug naar Galadriel. “ Ik heb een brief, of beter gezegd Gandalf heeft een brief ontvangen van de Orde van Cirdan Narya, afkomstig van de Maia, waarin een deel van het leven op Middel – Aarde word beschreven. Tot mijn grootste spijt is wat ik voelde van veraf, dichtbij in Middel – Aarde terug de hand aan het nemen. Wat was, is terug. Jullie weten vast niet waarover ik spreek, dus als je het niet erg vind Mithrandir, wil je de brief voorlezen aan de leden?” Galadriel overhandigt de brief aan Gandalf. Merkwaardige gedachten doen de ronde tussen de leden, verbaasd en verbouwereerd kijken ze elkaar vragend aan. Duistere gedachten peinigen hun hersenen bij “ wat was, is terug”. Sam mompelt afwezig iets van “Sauron” en “Duistere krachten”, en Legolas zit diep in gedachten voor zich uit te staren. Gimli zit zoals gewoonlijk weer volop onverstaanbaar te vloeken.
Gandalf neemt de brief in handen en begint met hem voor te dragen.

Geachte Mithrandir,

Normaal is het niet mijn plicht te schrijven naar personen die verblijven in de onsterfelijke landen. Maar op de een of andere manier is de Orde tot de conclusie gekomen dat we verplicht zijn dit te vermelden, en zeker omdat het te maken heeft met het genootschap. Na de 4de Era zijn de tijden veranderd: Landen zijn grootst geworden door het terugwinnen van hun eer en koningen ; Al wat klein was, is uitgegroeid tot iets belangrijks, al het kwade had middel-aarde verlaten, en het tij was helemaal gekeerd. Maar dat is niet hetgene wat we willen verduidelijken. Middel-aarde, of zeg maar de volkeren, leven allemaal gelukkig. En dat wil de Orde zo houden; Maar daarvoor hebben we jullie hulp nodig.
Tijdens het begin van de 4de Era is het land Mordor helemaal verbrokkelt en uit elkaar gevallen. Het land is herenigd: : Weliswaar niet als het oude Mordor met slecht en kwaad, maar als een groen land met hoge heuvels en besneeuwde toppen, met vlinders en vogels. Dit land is noch onbewoond, noch bewoond. Geesten van het genootschap en anderen dwalen er rond en bewonen de eenzame landen, zo hebben we dit geestenrijk genoemd bij naam, uitgesproken bij daglicht en gefluisterd bij nacht. Je weet waar over ik spreek Mithrandir; Ooit waren het vrienden van jou, oorlogvoerenden, koningen, en dwalende zielen opzoek naar liefde. Je weet over wie ik spreek Gandalf. Dat is punt een dat veranderd is in Middel-Aarde, maar dan in de positieve zin. Middel- Aarde is niets veranderd eigenlijk: Maar de donkere continenten onder middel-Aarde hebben zich verenigd: De duisteren met schepen uit het Zuiden, de duisteren met vuur en vlammen uit het Noorden, de duisteren met het ijzer uit het westen, en de duisteren met steen uit het oosten: Verzameld onder een vlag, en verblind door wraak op Sauron. Ze willen waar ze niet aan kunnen: Ze willen Frodo, Frodo Balings, degene die voor Sauron’s ondergang en dood heeft gezorgd, ze willen wraak o^p hem. Goed voor Frodo is dat ze hem niet kunnen bemachtigen door de kracht van de verdedigingslinie van moeder Aarde op de onsterfelijke landen. Maar het kwaad is herrezen: Ze herenigen zich in één leger en zullen van alle windrichtingen bij nachtlicht aanvallen, weldra. Daarom vraag ik je een gunst: Keer met het oude genootschap terug van de onsterfelijke landen voor nog maar een plicht: Het kwaad voor altijd te verslaan. Keer terug met het genootschap via de schepen van de Elven. De geesten van het genootschap uit de eenzame landen herenigen zich al met ons mee. Dit word erger als de macht tegen Sauron: Deze keer zijn deze mensen,wezens,reuzen,Orks en Uruk-Hai vermenigvuldigd in strijd. Keer terug, zodat wij ons kunnen herenigen: De orde, het genootschap, en alle landen: De mensen, de Haflingen en de Elven in hun laatste strijd om goed en kwaad. Keer terug, Gandalf.

De Orde.

Een stilte valt over de leden van de vergadering. Frodo slaakt een diepe zucht, en merkt niet dat iedereen hem vanuit hun ooghoeken zit aan te kijken. Elrond staat op. “ Nood valt terug op Middel-aarde, en na al deze jaren die zijn verstreken heeft het kwade zich herenigd onder een strijd. Dit word de grootste strijd van alle Era’s, ik voel het. De beslissing die we moeten nemen, ligt zowel allemaal voor ons samen, als voor ons apart. Ik ga met de Orde akkoord, en in de bescherming van mijn oude volk van de wijze Elven, keer ik terug naar Rivendell, in hoop mijn dochter eerst te kunnen bezoeken in de Eenzame landen, en daarna mijn volk klaar te maken voor de strijd. Ik neem de raad van de Orde aan, en vertrek zo snel als mogelijk. “ Elrond zet zich terug neer, wachtend op een beslissing van de anderen. Gandalf kijkt Elrond tevreden aan, waaruit de andere leden al kunnen bemerken wat Gandalf van plan is te doen. “ Mijn volk zijn ook elven, en ik zal hun verdedigen in goed en kwaad, zal hun helpen in deze strijd tegen het kwade, en ik keer niet terug voor dat m’n opdracht voltooid is, het kwade moet voor eens en voor altijd uitgeschakeld worden in deze wereld”. Legolas staat op en werpt een doordringende blik naar de andere leden, waarop Gimli op staat. “ Voor mij is er dan geen thuis meer, en ik ben dan misschien de laatste dwerg in Middel – Aarde, maar deze dwerg zal door iedereen herinnert worden want ik vecht mee met de elven, ze zijn mijn bondgenoten , net als alle anderen”
Sam slaakt een diepe,diepe zucht en kijkt met medelijden naar Frodo. “ Meneer Frodo, waarom moet jij altijd de zware last dragen?” vraagt hij. “ Ik weet het niet Sam. Het lot heeft mij bepaald om het tij te keren in Middel-Aarde, en dat is wat ik dan ook zal doen. Deze hobbit zal meevechten tot hij z’n laatste adem slaakt, of terugkeert naar deze fijne plaats, maar hij zal meedoen” zegt Frodo. Sam vertoont een glimlach, pakt Frodo z’n hand en werpt die in de lucht. “ Leve Frodo” roept hij. “Leve Frodo” roepen alle leden. “ Jij zult mijn ring van macht dragen, Frodo” zegt Galadriel. “ Gebruik deze in tijden van nood, wanneer er geen weg terug is .. “ en ze geeft de ring aan Frodo.
“ Dus zou is het opnieuw” zegt Gandalf. Het genootschap komt terug bij elkaar, en zal terug voet zetten op Middel-Aarde voor eens en voor altijd af te rekenen met het kwade. “Zo mag het zijn” zegt hij. En kijkt met een voldane blik het nog oncomplete genootschap aan. “En die geesten uit hun eenzame landen, zijn niet meer eenzaam” zegt Gimli. “ Zo mag het zijn” zegt Gandalf opnieuw.


-------------------------------------------------------------------------------


Héél hoofdstuk 1. Op naar hoofdstuk 2

*Oh Adrian, come out and play.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 20:57

Mooi! Nu het hele hoofdstuk af is, vind ik het eigenlijk beter dan alleen dat allereerste deel, je begint er in te komen! Lachen

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 21:11

Thx Lachen

Het word écht spannend. Weten jullie trouwens wie die "geesten van de eenzame landen" zijn Haha! ?

*Oh Adrian, come out and play.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 4 bezoekers