Heb me nog nooit zo goed gevoeld op een zondag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Heb me nog nooit zo goed gevoeld op een zondag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 20:30

Regelmatig blijf ik de manege bezoeken waar ik zo'n 10 jaar heb gereden. Nu ik op het moment geen bijrijdpaard meer heb, omdat die onlangs is verkocht, kom ik er de laatste tijd wat regelmatiger. Ik heb tijd over op mijn vrije dagen. Vandaag ben ik vroeg opgestaan en in de auto gestapt om naar de manege te gaan. Rond 8:00 was ik er en heb ik geholpen met het voeren van de paarden. Erg gezellig omdat ik ook weer even de tijd had om bij te praten met de meid die ik hielp. Ben weer helemaal up to date. Daarna heb ik alle stallen aangeveegd. Het zag er weer netjes uit!

Op stal staat een heel mooi paard. Genaamd Nikita. Sprekend hoofd, rustige blik in de ogen en een geweldig paar benen onder het lichaam die in staat zijn hele mooie gangen te tonen. Elke ronding is perfect en zij is dan ook echt een plaatje om te zien. Na een grondige poetsbeurt stond ze tevreden op stal en vond ze dat ik dan ook wel een uurtje op haar mocht rijden ( Tong uitsteken )

Na het opzadelen heb ik Nikita begeleid naar buiten waarna ik op ben gestapt. Na een goede 10 min in te hebben ingereden in stap pakten we het lichte werk op in een drafje. Ik heb haar voornamelijk losgereden met wendingen, voltes en overgangen. Toen die achterhand er eenmaal goed onderkwam leken we te zweven. echt TOP! Ze was op de linkerhand eenbeetje stijf. Na een half uur was het paard volledig ontspannen en heb ik haar lekker voorwaarts neerwaarts gereden. Met de ontspanning die ze had was de galop dan ook heerlijk uit te zitten. Op een gegeven moment voelde ik dat het beesie veel meer in haar mars had dan ik wist en zijn we dus wat zwaarder gaan rijden. Wijken, schouderbinnenwaarts, overspringen etc etc... Heerlijk om een paard onder het zadel te hebben die je laat voelen dat ze zich inzet voor het werk. We waren beiden tevreden zieltjes toen we uitstapten. Ze keek zo tevreden en ik had een big smile op mijn face.

Toen ik afstapte en ik van een aantal mensen de complimentjes kreeg dat het er netjes uitzag kon mijn dag helemaal niet meer stuk. Ookal voel ik nu al de ontzettende spierpijn van het intensieve rijden. Het was het me wel waard!


Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 20:33

woo en nou maar hopen dat je er vaker op mag rijden Tong uitsteken

kerstmuts wat je niet accepteren kan,
Maar accepteer wat je niet veranderen kan.

[ITP] Strandshoot door SSDesign


boytjeh
Berichten: 949
Geregistreerd: 19-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 21:01

hej leuk man dat je op dat paard mocht rijden en nu idd zeker dat je er vaker op mag.

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 00:21

Ik zal Nikita (toevallig dezelfde naam als die van mijn ex-bijrijdpaard) zeker vaker nog onder het zadel rijden. Wanneer ik wil kan ik nog altijd op de manege, waar ik meer als 10 jaar heb gereden, terecht om op zondag heerlijk inspannend ontspannend aan het werk te zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anna_98, EmptyWords, Kopmeeuw, mala26, Rivendell en 114 bezoekers