Wie gelooft er in paranormale dingen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
AnnemiekvM

Berichten: 8230
Geregistreerd: 17-07-03

Wie gelooft er in paranormale dingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 19:20

Ik ben heel benieuwd wie hier aan paranormale dingen doet/gelooft. Wat weten jullie er allemaal van?
Ik heel weinig, maar ik geloof zeker dat er meer is dan dat wij weten.

Voor altijd in m'n hart, Tommie


_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:21

ik geloof er wel zker in heb er zelf niet echt veel ervaring mee maar heb wel vriendinnen die enge dingen mee hebben gemaakt dus ik geloof er wel zker in

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:22

Nou ik geloof eigenlijk bijna niets.
Ik schuif bijna alles richting toeval oid.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:23

ik weet er weinig van maar geloof zeker in de paranormale wereld

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:35

*steekt vinger op*

AnnemiekvM

Berichten: 8230
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 19:39

Ik snap wel wat jullie bedoelen. Er is wat, maar wat? Ik weet er weinig van. Ik hoop dat er ook mensen willen reageren die er wat van af weten en het een en ander zouden willen uitleggen.

Voor altijd in m'n hart, Tommie

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:42

Ik 'geloof' er ook in Knipoog maar weet gewoon dat het bestaat.

KeeK

Berichten: 3748
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Huis ter Heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:46

Nou misschien wel... ik geloof er wel een beetje in.

Bokker sinds 02-02-03.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:53

Ik geloof zeker dat er meer is tussen hemel en aarde , maar niet op een hele 'extreme' manier. Ik geloof ook dat ieder mens geboren wordt met een 'zesde zintuig'. Dit zesde zintuig zal bij de ene persoon heel sterk zijn ontwikkeld en bij de andere niet tot nauwelijks (eerder zwakker geworden).

Toch geloof ik ook dat veel mensen het paranormale 'misbruiken' en er een behoorlijk commerciele toestand van maken.

Eigenlijk is het 'paranormale' voor mij een beetje een apart 'gebied'. Aan de ene kant geloof ik er in. Ik heb ook daadwerkelijk bewijzen gezien dat het bestaat. Aan de andere kant kan ik er weer helemaal niet tegen als mensen er TE veel in opgaan.

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:54

Ik geloof zeker wel in paranormale dingen

Ik heb er geen ervaring mee maar vind het wel super interessant. Als ik er meer tijd voor heb, wil ik er ook mee over te weten komen.
Laatst bijgewerkt door Irritant op 14-03-04 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

    Dance to express, not to impress.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48203
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:54

ik geloof er in... weet niet 100% zeker in welke mate, maar er is meer...

elisa_

Berichten: 1673
Geregistreerd: 29-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 20:01

ik hoop dat er in dit topics nog reacties komen van mensen die er wat over willen vertellen, ben namelijk heel benieuwd

.

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 20:52

the truth is out there!

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

Juut

Berichten: 6898
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 20:58

En ook ik geloof erin; het spookt nl op mijn kamer! Heel raar, ik 'voel' gewoon dat er nog iemand is, en als ik rustig in mijn bedje een poging om te slapen lig te doen hoor ik een zachte ademhaling en soms voel ik een bepaalde druk op het bed, net alsof iemand op de rand gaat zitten. Meer mensen die dit bekent voorkomt?
Zelf doe ik aan pendelen en tarot, (al geloof ik niet echt in de uitslag) en kristal 'genezing/ondersteuning'

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 21:06

Depends... een verhaal als Juut met spoken geloof ik niet. Juut geen aanval, maar ik ben er persoonlijk te nuchter voor....
Er is meer tussen hemel en aarde, maar lang niet zoveel als sommigen denken naar mijn mening... Mijn vriendin heeft beelden van de toekomst in haar dromen, vind ik niet leuk voor haar, want zij heeft er soms problemen mee. En ze pikt soms wel het een en ander op, maar dan ook met name sterfgevallen...

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 21:15

Ik geloof er wel in. Maar niet in spoken of geesten (al zal je mij never en nooit zien glaasje draaien of iets wat met geesten te maken heeft...)

Ik geloof wel dat er meer is tussen hemel en aarde. En dat sommige mensen een gave hebben als de vriendin van maya. Lijkt me overigens geen fijne gave
Ik zelf heb wel eens voorgevoelens gehad. Vroeger erg vaak, en die kwamen dan ook vaak uit.
Zo een voorbeeld dat ik tegen mijn vriendin zei dat ze tussen de middag maar moest thuis eten. Waarom? Dat wist ik niet, maar ik voelde dat er wat was. En ja hoor, mijn moeder kwam me al tegemoed lopen toen ik binnen kwam en was ons geliefde huis dier overleden...
En zo heb ik vaker van die voorgevoelens gehad.

Maar ik ben de laatste tijd zo overhoop met gevoelens en emoties, dat ik er geen waarde meer aan hecht. Het komt ook niet meer voor.

clementia
Berichten: 69
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 21:35

Het moet niet Te lichtzinnig worden, maar ik geloof zeker in boven natuurlijke krachten. Daarmee zijn een hoop dingetjes te verklaren Knipoog
Bij mij op school zitten een paar alto's (bij wie niet), 1 meisje is een Wikka (een hedendaagse heks). Zij is helemaal into paranormale dingen.
ff back to topic; sommige voorgevoelens, reacties of gedachtes die net je leven heel erg kunnen beinvloeden... ook dromen (vaak onderbewuste gevoelens maar kunnen volgens mij ook zeker voorspellend zijn), hoe kom je hieraan?

Wat niet is, kan nog komen

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 21:36

ik geloof dat er veel meer is dan we direct kunnen zien...
En ook dat veel mensen dat bij zichzelf kunnen ontwikkelen...

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 01:36

zekers is er meer, ik weet het uit eigen ervaring en die van anderen.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 08:08

Ik geloof er ook wel in... Lachen Ik denk wel dat er 'iets' is, maar wat dat is...
Van de andere kant vind ik dat je niet alles op het paranormale af kan schuiven, iets kan ook gewoon toeval zijn.

Predator

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-01-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 09:24

Maya schreef:
Depends... een verhaal als Juut met spoken geloof ik niet. Juut geen aanval, maar ik ben er persoonlijk te nuchter voor....
Er is meer tussen hemel en aarde, maar lang niet zoveel als sommigen denken naar mijn mening... Mijn vriendin heeft beelden van de toekomst in haar dromen, vind ik niet leuk voor haar, want zij heeft er soms problemen mee. En ze pikt soms wel het een en ander op, maar dan ook met name sterfgevallen...

Dat ken ik ja, heb ik ook een tijd 'last' van gehad.. met het verschil dat ik alleen wist dat er IETS ging gebeuren, maar nooit precies wat er ging gebeuren, op een gegeven moment ben ik er helemaal depri van geworden en toen heeft mn moeder verteld dat zij vroeger precies wist wanneer iemand dood zou gaan en ziek zou worden of een ongeluk zou krijgen. Zij heeft het afgestoten. En dat heb ik ook gedaan.

Maxjes for lifetime!
Peggy fan

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 09:36

Gelooft er in en verdiep me er ook wel in.

Maar dat is ook omdat meerdere vrienden en kennissen van mij erin geloven en met het paranormale gebeuren bezig zijn.

Dus heb ook weleens een paar van die dingen mee mogen maken, dan met name paranormale mensen, geen waarnemingen *geen vliegende kaarsjes, dichtslaande deuren etc. Haha! *

Er zijn ook genoeg boeken over en iedereen zou het kunnen leren en ontwikkelen, omdat iedereen er mee geboren zou worden, alleen bij de 1 sterker ontwikkeld dan bij de ander.

Verder heb ik een hekel aan de zogenaamde "zwevers" overal horen ze iets, als je ene keer ziek bent krijg je allerlei vragen over de raarste dingen...want misschien is het wel een paranormaal iets en blabla.

Zolang degeen die er mee bezig is met beide beentjes op de grond blijft staan vind ik het leerzaam en intressant.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Annash
Blogger

Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 09:36

ik, mede door ervaringen...

voor mij bestaat toeval niet meer
daar had ik het laatst met Paulien (Rainie) nog over.. nee, voor mij geen toeval meer hoor!
daarvoor heb ik teveel 'toevallige' dingen voor meegemaakt.....

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 09:41

Juut schreef:
En ook ik geloof erin; het spookt nl op mijn kamer! Heel raar, ik 'voel' gewoon dat er nog iemand is, en als ik rustig in mijn bedje een poging om te slapen lig te doen hoor ik een zachte ademhaling en soms voel ik een bepaalde druk op het bed, net alsof iemand op de rand gaat zitten. Meer mensen die dit bekent voorkomt?
Zelf doe ik aan pendelen en tarot, (al geloof ik niet echt in de uitslag) en kristal 'genezing/ondersteuning'


ik heb in ons huis ook een tijdje gehad dat ik op twee plekken een energie voelde die ik niet kon thusibrengen. Maar die zijn nu gelukkig allebei wef. waren ook niet in de slaapkamer gelukkig.
Een vriendin van mij heeft een tijdje toen ze overspannen was ook "mannen" gezien, ik weet niet of dat geesten of wanen waren. Dat was wel eng, ze hadden donkere kleding aan en een hoed op (ik weet niet of ze er hetzelfde uitzagen. Toen ik eens door een heenliep raakte ze helemaal in paniek. Ook waren we samen op ponykamp, toen is ze halverwege ook weer naar huis gegaan omdat ze die mannen steeds zag. we hebben het toen ook aan onze "caravangenootjes" verteld, haha en één daarvan riep zo: als je er een ziet, haal je me er maar bij, dan sla ik hem helemaal kapot Schijnheilig
Een andere vriendin van mij haar moeder is helderziend/heldervoelend, en die vriendin zelf voelt wat dieren denken.
En de vriend van een vriendin ziet geesten.
Ik vind het een heel intressant onderwerp, maar weet niet altijd wat ik ervan moet denken.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 09:46

CCCCorine schreef:
Ik geloof zeker dat er meer is tussen hemel en aarde , maar niet op een hele 'extreme' manier. Ik geloof ook dat ieder mens geboren wordt met een 'zesde zintuig'. Dit zesde zintuig zal bij de ene persoon heel sterk zijn ontwikkeld en bij de andere niet tot nauwelijks (eerder zwakker geworden).

Toch geloof ik ook dat veel mensen het paranormale 'misbruiken' en er een behoorlijk commerciele toestand van maken.

Eigenlijk is het 'paranormale' voor mij een beetje een apart 'gebied'. Aan de ene kant geloof ik er in. Ik heb ook daadwerkelijk bewijzen gezien dat het bestaat. Aan de andere kant kan ik er weer helemaal niet tegen als mensen er TE veel in opgaan.



Ik denk er precies zo over, ook wat het commercieel uitbuiten betreft. Iemand die ècht het goede voor heeft met zijn of haar buitengewone gaven, die buit het IMO niet op een commerciële manier uit.

Zie voor persoonlijke ervaringen met 'onverklaarbare dingen' mijn reacties in [AM] het spookt hier op kantoor.... (niet meer op reageren in dat topic, het is drie jaar oud!)

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Sannne, Besje, ComscoreBot, huckellover, K_nolan, kimmetje26, kosseh, linoleum, moeshie, Paloma_Janet, savieralover, Xanthippe, XxMariellexX en 72 bezoekers