Hehe, ik kan eindelijk weer een beetje draven

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Hehe, ik kan eindelijk weer een beetje draven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 14:55

Eind februari kreeg ik een [VvdD] Paardrijverbod... (ruiterspier)

Ik heb in totaal 2 weken niet mogen rijden, daarna mocht ik wat gaan stappen.
Verder mocht ik geen dingen doen die echt pijn deden.

Nu ben ik eindelijk zover dat ik ook stukjes kan draven zonder dat het echt heel pijn doet. Ik voel soms wel dat mijn spiergevoelig is. Maar het is meer een gevoel dat de spier opgerekt wordt als het ware. Zolang ik het niet te gek maak en met beleid alles opbouw, mag ik eindelijk weer gaan proberen of ik steeds weer een beetje meer kan met het rijden.

Ook ben ik er achter gekomen dat ik dus op een verkeerde manier mijn lichaam gebruikte tijdens het rijden zodat het eigenlijk heel logisch is dat ik ooit een spierblessure op zou lopen. Het is alleen verbazingwekkend dat het nu pas is gebeurd.

Het komt er nu eigenlijk op neer dat als ik pijn voel, dat ik meteen moet controleren of ik wel op de juiste manier aan het rijden ben. Kortom een beetje een pijnlijke leerschool, maar hopelijk kan ik binnenkort weer gewoon rijden zonder pijn Knipoog

Laiser leek het trouwens te begrijpen dat er iets niet in orde was. De tijd dat ik echt alleen maar kon stappen was hij super braaf en deed alles wat ik vroeg en als hij iets niet helemaal begreep ging hij heel relaxed stil staan om aan te geven dat ik niet helemaal duidelijk was.

Nu hij in de gaten heeft het beter gaat en ik hem ook meer aan het werk zet, komen ook de spatjes terug en laat hij zien dat hij het wel relaxed vond de afgelopen weken.

Ik ben nu dus in de stap weer aan het zorgen dat hij weer even attent op mijn been wordt als voor mijn blessure of zelfs nog attenter. Alleen moet ik volgens Laiser niet zo zeuren Knipoog
Hij gaat toch weg na dat halthouden, waarom moet dat nu weer zo actief. Weg is toch weg, wat maakt het toch uit hoe lang hij er over doet Schijnheilig

Maar wat zal ik weer blij zijn als ik weer gewoon alles kan doen met die stoere bink van mij. Maar goed, ik moet nu geduld hebben en niets forceren.


Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 15:00

Fijn Mickey, dat het weer de goede kant op gaat. Probeer idd vooral rustig aan te doen.
Het lijkt mij best frustrerend als je paard niets mankeert, maar jijzelf Lachen

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132001
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 15:03

Dat is goed nieuws !
En ik denk ook dat Laiser zich de laatste tijd een beetje aangepast heeft aan je "mankement"...... de echt lieve paarden doen dat voor hun baasje Knipoog
Ik hoop jullie snel weer te zien !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 15:03

Fijn dat het weer beter gaat.
Maar vertel laiser dat hij toch nog maar ff moet wachten met zijn spatjes, voordat hij ineens opzij springt en je te hard moet klemmen.


En op 1 zin in je bericht zal ik niet antwoorden, is te 18 + Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 15:12

Hé goed zo, mooi rustig opbouwen. En zodra je lichaam het weer aan kan Laiser ff wakker schudden Haha!
"Joehoe Laiser, I'm back Extreme duivel " *LOL*

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 19:28

Fitzroy"]
Het lijkt mij best frustrerend als je paard niets mankeert, maar jijzelf Lachen
[/quote]
Klopt dat is het ook.
Zeker als het weer van dat mooie weer wordt Knipoog



[quote="Oscar"]
Dat is goed nieuws !
En ik denk ook dat Laiser zich de laatste tijd een beetje aangepast heeft aan je "mankement"...... de echt lieve paarden doen dat voor hun baasje Knipoog
[/quote]Ja, hij is zo lief als hij groot is. Dat is zeker.



[quote="runningkawa"]
Maar vertel laiser dat hij toch nog maar ff moet wachten met zijn spatjes, voordat hij ineens opzij springt en je te hard moet klemmen.
[/quote] Daar ben ik al te laat mee Knipoog
Gisteren kreeg hij stroom omdat ik per ongeluk de stroomdraad aan raakte toen ik even de bakrand aanraakte. (Daar staat normaal geen stroom op Verward )
Omdat ik net bezig was om me klaar te maken om op te stijgen heb ik Laiser toen maar los gelaten voordat ik mijn mijn gezicht in de modder voortgetrokken zou worden door mijn schattige paardje Schijnheilig
Nadat hij zich na een paar minuten aan de andere kant van een 40x60 bak liet vangen stond hij nog helemaal te proesten.
Hij was toen dusdanig over de rooie dat ik er tien minuten over gedaan heb om op een veilige manier op te stijgen Haha!
En zelfs dat moest ik vlug doen terwijl hij stond te trillen en klaar stond om weg te rennen Schijnheilig Maar ik heb hem daarna meteen aan het werk gezet en daar werd hij gelukkig wat rustiger van Haha!

Maar vandaag heeft hij weer keurig relaxed gelopen en reageerde al weer wat beter op mijn benen dan gisteren.



[quote="runningkawa"]
En op 1 zin in je bericht zal ik niet antwoorden, is te 18 + Haha!
[/quote]
Daar hebben ze nu pb voor uitgevonden Tong uitsteken



[quote="Cody schreef:
En zodra je lichaam het weer aan kan Laiser ff wakker schudden Haha!
"Joehoe Laiser, I'm back Extreme duivel " *LOL*

Haha!
Ik ben benieuwd of Laiser er ook zo blij mee zal zijn Schijnheilig

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:59

Dat gaat de goede kant op! Neem de tijd en overhaast niets he? Knipoog


Dnies90
Berichten: 3411
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: De Meern.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 20:30

lekker voor je dat het zo goed gaat hoor.
veel plezier de komende tijd

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 21:31

Fijn om te horen Christianne! Heb je je alweer opgegeven voor wedstrijden of is dat nog wat te vroeg?

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 23:12

Tyrza"]
Dat gaat de goede kant op! Neem de tijd en overhaast niets he? Knipoog
[/quote]
Ik doe mijn best Haha!
[size=9](Ik wil namelijk wel de clinic mee rijden die jij bij ons komt geven Knipoog[/size]

[quote="Naz schreef:
Heb je je alweer opgegeven voor wedstrijden of is dat nog wat te vroeg?

Ik had nog een wedstrijd staan voor het laatste weekend van Maart.
Maar ik betwijfel of ik dat al ga redden Knipoog

Ik zie wel. Het belangrijkste is dat ik weer wat meer kan, en anders gaan we er in het groene seizoen gewoon weer tegen aan.

obelixje

Berichten: 701
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 23:16

heej!
nou mag jij lekker weer beginnen en nu sta ik weer aan de zijlijn... en zo blijft het altijd wat op stal de wildert......

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 23:17

Super zeg! Dat zijn weer de betere berichten!!

:evaw:

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 10:11

Fijn zeg, dat het de goede kant op gaat ! hopelijk blijft het ook goed gaan en ben je snel weer heeelemaal de oude Lachen

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 22:57

Vandaag ging het eigenlijk nog beter dan ik verwacht had.
Ik heb zelf galop gedaan aan beide kanten en dat ging heel aardig.

Verder merk ik dat ik nu veel betere overgangen kan rijden, nu ik mijn rijstijl aan het aanpassen ben. Knipoog

Nu maar hopen dat de stijgende lijn doorzet *LOL*

obelixje

Berichten: 701
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 23:39

fijn om te horen zeg! jaja, nog even en je bent klaar voor het M!!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 23:51

Even ter illustratie.
En buitenstaander ziet dus echt niet of ik wel of geen pijn heb. Ik moet dus echt heel goed zelf opletten waar mijn grenzen nu liggen Knipoog

Afbeelding

Ik vind het er zelfs beter uit zien dan ik dacht, dat het plaatje er nu uit zo zien nu ik rekening moet houden met mijn blessure.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Adrija, Angeladh, Benita, bente_sat, Cjuan, desireeee_x, Exorcizamus, Getty_Maan, Hanjan, KaasSouffle_, lina1998, LotusT, nafkedemi, Patriesje, Syb_sem en 119 bezoekers