Manege in Almelo?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-01 15:15

Ik zoek voor een vriendin van mij een manege in Almelo of dicht in de buurt van Almelo. Wie weet er eentje? Stuur mij maar een PB, dan kan ik het kopieren en aan haar doormailen.

Alvast hartstikke bedankt

groetjes Ziggy


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 15:17


Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-01 15:21

ik zit toevallig met haar op de chat, dus ik heb de link gelijk doorgegeven. thnxxxxxxxxxxx

melletjep
Berichten: 44
Geregistreerd: 07-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 21:02

Ja ik ben dus die vriendin Haha!
Dankje voor die url heb al 2 adressen gezien maar voor meer mensen die iets weten zeg maar allemaal *LOL*

Groeties mel

melletjep
Berichten: 44
Geregistreerd: 07-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 22:17

Hoi
Ik ben op die ene site een manege tegengekomen en vroeg me af of deze goed was! Dit is het adres van de manege:

Bruijn Stal Duin & Daal D
Almeloseweg 101
7615NA HARBRINKHOEK

Weet iemand hoe het daar is is het: mooi, goed onderhouden, hebben de pony's het goed en worden er goede lessen gegeven? En is er een binnenbak ?

Groeties mel (die hoopt op antwoord)

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 23:07

Ikke niet...sorry. Misschien is er een site van Verward


Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 21:38

ik woon duz in Almelo :D en ik ken alle maneges er zo'n beetje van binnen en buiten. Komt ie:
Duin & Daal: geeft westernlessen. Ze vinden zichzelf vreselijk professioneel, maar dat valt in praktijk behooooorlijk tegen (we hebben er een paard in pension gehad en ik zal je de verhalen maar besparen). De lessen zijn errug duur, ongeveer 50 piek per week (2 lessen). dat zou komen omdat het privelessen zijn, die zouden worden gegeven door een hele goede instructeur. dat is dus niet zo, want die instructeur was n vriendin van me, de geen diploma's heeft enzo.

Frielink: Was behoorlijk knudde, maar is gesloten i.v.m ziekte van de eigenaar.

Manege Smit: heb ik 3 jaar gereden. Ik heb er altij veel lol gehad, maar weinig geleerd. De pony's en paarden zijn vaak niet geschikt voor de kinderen die erop rijden, en de kwaliteit van de lessen is slecht. Maar de eigenaar ( en zijn zoon!) zijn wel heel toppie! (Rens & Bas Rule! :+ ). Kost per 10 lessen 100 voor pony's, en 125 voor paarden.



Molnbelt:
Zit in Wierden/Hoge Hexel. Persoonlijk vind ik dit de beste manege in de omgeving. Ze hebben leuke paarden en pony's, waar voor iedereen wel iets leuks bij is. beestjes worden goed verzorgd. Hele toffe instructrice (Ina, doet alleen de "kinder"lessen) Kun je veel van leren en is gewoon heel aardig. je doet veel verschillende dingen in de lessen, ze hebben een binnenbak, lessen kosten 155 per kwartaal, dat komt op ongeveer 12,50 per les. Ik heb 3 jaar bij 'n molnbelt gereden.

Ik rijd nu duz niet meer bij een manege omdat ik een paardje voor een fokker rijd (Concorde Rulez! :D )

VEEEEEEEEEEL SUC7!!!

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 12:11

ik heb bij ongeveer alle maneges in en rond almelo gereden behalve SMIT.

manege rootveld, is er sinds kort mee gestopt, wegens overlijden eigenaar.

manege marina kuipers, de lessen zijn verschrikkelijk, heel laag niveau. je kunt er ook paarden huren voor een buitenrit, dat is wel leuk.

manege frielink, heb ik altijd veel lol gehad, zeker toen er nog een goede instructeur was. maar toen kwam er en slechte en ben ik daar weggegaan.
de eigenaar is nu ziek en is dus gesloten.

manege ''n molnbelt, die is super! aardige mensen, coole paarden en pony''s. in een gevordenen les krijg je ook gevordenen les, niet zoals bij marina. hij is ook niet duur zoals lieke al zei.

en dan hebben we nog duin en daal. deze geven westernlessen, maar ook wel normale lessen hoor!! de eigenaren zijn een beetje raar, en hij is erg duur (volgens mij 25 per les)

kussies liselot

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 23:41

Oke, oke!!!
Dank je wel Lieke en Liselot!!! Even over Duin&Daal
Ik ben dus dat meisje dat opgeleid werd (let wel, de echte instuctrice stond erbij en gaf me aanwijzingen!!!) tot instructrice. Ik moest ervaring opdoen om een instructeursopleiding te gaan volgen, de lessen werden dus gegeven door 2 gediplomeerde(!!!!) instructrices!
De lessen zijn idd duur, ik weet niet precies hoe duur, omdat ik ze gratis kreeg (was vrijwilliger).
Meer info heb ik in een PB'tje gezet.....


Mirjam

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 22:02

Niets ten nadele van manege "Het Molnbelt", maar in beginsel is dit natuurlijk een manege voor paardrijden gehandicapten.
Uiteraard zijn de paarden pony's daarop geselecteerd.
Deze ponys worden ook gebruikt voor gewone lessen. Erg leuk voor beginners, maar het uiteindelijk te bereiken niveau blijft hierdoor erg laag.

Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-01 01:13

Allemaal al hartstikke bedankt voor de informatie, ik zal haar er op attenderen.


gr. Ziggy

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 14:01

nou bertus dat valt echt heel erg mee....er staan genoeg paarden die hoog op de wedstrijden hebben gelopen. ze worden er juist op uitgezocht dat ze onder een gevordene ruiten iets drukker zijn en met gehandicapten juist rustig.
dat is ook eigenlijk altijd zo...
het niveau is weldegelijk hoog in bepaalde lessen, eigenlijk alle paarden lopen in alle gangen aan de teugel, kunnen wijken, schouderbinnenwaarts, travers, en de meesten ook nog galopswissels, en ze kunnen ook allemaal goed springen. dat vind ik toch wel goed hoor voor een manege.

bijv bij frielink, daar kon 1/3 van de pony''s die had had maar aan de teugel lopen en 2 of 3 konden een keer wijken en daar was alles mee gezegd, dan vind ik het molnbelt een stuk beter!

liselot

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

melletjep
Berichten: 44
Geregistreerd: 07-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 23:05

Ten eertse wil ik zeggen:
Tja Frielink had pony's die waren gewoon voor beginners, maar erwaren later ook goeie pony's! De loopt er nu zelfs eentjuh in de springwedstrijden! Maarre bedankt voor de tips zal eens kijken!!!

Groeties mel (die heeeeeeel vrolijk is) *LOL*

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 11:47

mel...zou ik mogen weten welke pony dat dan is???

ben ik erg benieuwd naar...
ik ken daar namelijk alle paaarden en pony''s en heb er verschillende zadelmak gemaakt...

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

manzano

Berichten: 23901
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 15:02

Hallo,

ik heb 2 weken op Duin en Daal gewerkt en ik kan het je STERK AFRADEN. Zie voorgaande beredenaties van anderen. Het is er echt niet leuk.
Succes...

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 23:02

Tja Bertus...dat is wel zo, maar ik heb dus gereden bij alle maneges die nu nog open zijn in en rond Almelo en dan is " Molnbelt" echt de beste, gezelligste manege....
Stal Duin& Daal lijkt heel professioneel, maar zoals je al aan de reacties hebt kunnen zien, zijn er maar weinig mensen die het er lang volhouden...zelf heb ik er een jaar gezeten en dat is zo'n beetje een record, geloof ik....

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Collinnnnn

Berichten: 1769
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 23:14

Manege de Bosrand is er toch ook 1,daar ga ik elk jaar heen voor de almelose ruiterdagen!!!!!
Aanrader!!!!!!!

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 23:22

manege de bosrand is dus een ponyclub.
daar worden dus geen manege lessen gegeven. en het is echt niet zo super als het lijkt hoor...de paarden die daar staan kunnen niet eens in de wei!

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-01 23:35

Citaat:
Op 2001-12-13 10:47, schreef LiSSy:
mel...zou ik mogen weten welke pony dat dan is???

ben ik erg benieuwd naar...
ik ken daar namelijk alle paaarden en pony''s en heb er verschillende zadelmak gemaakt...




Toevallig weet ik ook om welke pony het gaat, het gaat om pebbles, ze is in Denemarken.

gr. Ziggy

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 20:07

ja in Denemarken, niet meer op de manege dus Verward
Enne, even over de paardjes van n molnbelt, er zitten dus echt wel paarden en pony's bij waar je veel van kan leren. En helemaal in vergelijking met andere manegepaarden zijn ze van n behoorlijk hoog nivo. Denk maar aan Granaat, Woody, enz.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: estell__, Fleuribelle, Nirvana95 en 122 bezoekers