Betoog: Er moet een wet komen tegen dierensex!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
clementia
Berichten: 69
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Leiden

Betoog: Er moet een wet komen tegen dierensex!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 19:55

Hoi,
Ik moet voor school een betoog houden, net als shininghorse En ik vroeg me af of jullie bokkers mij nog kunnen helpen voor mijn betoog met goede argumenten voor mijn stelling tegen dierensex.
Ook als je tegenargumenten heb, wat natuurlijk moeilijk te verzinnen is Boos! Knipoog , ben ik daar blij mee. Ik weet namelijk zeker dat ik deze dan kan weerleggen. Maar ik wil op 'alles' voorbereid zijn en als iemand mij iets vraagt, mag altijd na je betoog, dat ik dan niet met een mond vol tanden sta; Verward
Dus: Waarom moet er een wet komen tegen dierensex?

p.s. waarom is er nog geen wet tegen in Nl? het is al een eeuwenoud (bv Schotse schapenhoeders, sorry) verschijnsel. En in welke landen zijn er wel zulke wetten?

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:57

Is op zich een goed onderwerp, maar krijg je daar een goede discussie van. Ik denk dat iedereen het daar mee eens is

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 20:00

Billy schreef:
Is op zich een goed onderwerp, maar krijg je daar een goede discussie van. Ik denk dat iedereen het daar mee eens is


Ik denk dat mensen die het er niet mee eens zijn het niet in de klas zullen zeggen. Het komt nog weleens voor dat je dan 'n stempel op je voorhoofd krijgt Schijnheilig

clementia
Berichten: 69
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 20:14

Als mensen het er niet mee eens zijn, en bang voor een stempel zeggen ze vaak:
'Ik ben het wel met je eens hoor, maar wat nou als....'
(ja ze zijn dan wel slim hoor, ze liegen dan ook ff slim ...)

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 21:15

idd, dat is geen betoog dat is gewoon logica Haha!

clementia
Berichten: 69
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 22:26

Als iedereen het zo logisch vindt, vertel mij dan dit; waarom is er nog geen wet?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 22:27

Omdat er in de politiek niet logisch nagedacht wordt?

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 22:33

Je kunt je betoog zowiezo zo niet noemen (Wet tegen dierensex) omdat je een onderwerp moet kiezen en daarvan beide weerzijden moet belichten. Je moet voor en nadelen kiezen en waarom wel en waarom niet ect. Dus je moet argumenten voor en tegen hebben. Als je zegt dat je een wet wil tegen dierensex bekijk je het maar van 1 kant en hou je een discussie("jij vind het zo en wat vinden de anderen").

Dus je moet het onderwerp in ieder geval veranderen in : Dierensex
Maargoed genoeg argumenten om wel een wet aan te nemen maar welke argumenten zijn er nou om geen wet tegen dierensex aan te nemen? Ik denk niet dat je daar snel een antwoord op vindt omdat er geen antwoord op is..

clementia
Berichten: 69
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 20:58

Dat er ook mensen (naja 'mensen') tegen zo'n wet zijn, is een feit; dit quote ik (dus vind ik NIET zelf!!!)

"Het is prima een koe twee keer per dag keihard aan haar tieten te trekken, maar wanneer de boer het beest eens één keertje neemt, zou dat schadelijk zijn. Dat vind ik niet te rijmen."
en
"Maar wat kan één forse man uitrichten tegen een koe? Hebt u wel eens foto's gezien van dierenartsen die hun hele armen naar binnen werken bij een bevalling? Nee hoor, daar heeft zo'n koe echt geen last van. "

Dit is van een bioloog en staat op http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1078898806097.html
Ik weet wel wat ik hem aan zou doen Boos! maar wat zouden jullie hiervan zeggen?

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 21:15

Je zou aan kunnen voeren dat het om een psychische stoornis gaat bla bla.. Maar ik ben ook bang dat je niet echt een felle discussie krijgt met dit onderwerp.. Misschien als je een wat concretere stelling neemt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 09:15

clementia schreef:
Dat er ook mensen (naja 'mensen') tegen zo'n wet zijn, is een feit; dit quote ik (dus vind ik NIET zelf!!!)

"Het is prima een koe twee keer per dag keihard aan haar tieten te trekken, maar wanneer de boer het beest eens één keertje neemt, zou dat schadelijk zijn. Dat vind ik niet te rijmen."
en
"Maar wat kan één forse man uitrichten tegen een koe? Hebt u wel eens foto's gezien van dierenartsen die hun hele armen naar binnen werken bij een bevalling? Nee hoor, daar heeft zo'n koe echt geen last van. "

Dit is van een bioloog en staat op http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1078898806097.html
Ik weet wel wat ik hem aan zou doen Boos! maar wat zouden jullie hiervan zeggen?


Ik vind dat het ook een morele kwestie is. Niet of dat beest dat voelt of niet.

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 09:33

wij moesten een stelling hebben, bijv, "wij vinden dat er een wet moet komen die sex met dieren verbied"

ik ben zelf tegen sex met dieren, omdat (veelal) mannen sex ook op een andere manier kunnen verkrijgen (denk aan prutsmutsen)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 09:51

Even een taalkundig puntje: ik zou in het betoog wel spreken over 'sex met dieren'. Dan bekijk je het meer uit het oogpunt van de mens. 'Dierensex' is namelijk gewoon sex tussen dieren. En je kunt een hengst moeilijk verbieden om nog boven op een merrie te klimmen. Knipoog

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 09:59

Een punt tegen zou kunnen zijn dat het heel moeilijk te controleren is.
Het valt te betwisten hoe groot het probleem is van puur sex met dieren. Beter zou het dan zijn dit onder dierenmishandeling te laten vallen en dat zwaar te bestraffen.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 11:15

Een tegenargument (slaat nergens op maar goed):
Beter een dier als een kind

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 11:19

Lieke schreef:
Een tegenargument (slaat nergens op maar goed):
Beter een dier als een kind


Ik zou het een hond of schaap het ook niet willen aandoen dat een geil opa'tje zijn braadworst in hun steekt heur...

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 11:24

Tegenargumenten:

-Bestialiteit is in andere landen ook niet verboden, kijk maar op internet, genoeg plaatjes van dames en hengsten te vinden als je ernaar zoekt.
-Het valt niet te controleren, als een man een shetlandmerrie koopt om z'n ongein op los te laten en dat binnen de stal houdt is er toch niets aan de hand?

Ik moet echt m'n best doen tegenargumenten te verbieden, meer dan dit weet ik neit Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 11:28

Lieke schreef:
Een tegenargument (slaat nergens op maar goed):
Beter een dier als een kind


Ik ben absoluut tegen sex met dieren. Maar ik moet zeggen dat ik het in deze stelling kan vinden!!!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 12:30

Ik niet. Ze moeten gewoon hun klauwen van zowel een kind als dier afblijven!

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 12:41

Misschien kan je er dan beter deze stelling van maken:
Dierenmishandeling (waaronder dus bestialiteit) moet veel harder worden aangepakt dmv zware straffen. Ik vind dat iemand voor het aftuigen/verwaarlozen van een dier net zo zwaar gestraft moet worden als iemand die een mens mishandelt.

Op zich is het dan erg jammer dat je in Nederland iemand kan vermoorden en 5 jaar later weer op straat staat, maar dat is weer een ander verhaal.... Scheve mond

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 12:56

clementia schreef:
Als iedereen het zo logisch vindt, vertel mij dan dit; waarom is er nog geen wet?


Zoals altijd in Nederland en niet alleen in Nederland, maar op een kruispunt moeten er eerst 10 doden vallen alvorens ze stoplichten plaatsen.

Nu is het geval aan de orde met dat paard dat is "verkracht", het moet eerst maar weer eens gebeuren alvorens ze erover gaan nadenken.

Overigens, de dierenbescherming gaat zeer zeker NIET vrijuit. Het is algemeen bekend dat er van die mafketels zijn die kicken op dierensex. In het verleden is het al met allerlei soorten dieren voorgekomen, dus niet alleen paarden, en mijn inziens had de dierenbescherming bij de allereerste constatering al direct moeten ingrijpen richting de overheid!!

Voor alle duidelijkheid: Niet de sex tussen de dieren onderling.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:19

Ik heb vorige week met verbazing naar het programma B&W zitten kijken, daar was Midas Dekkers(een bioloog etc) een Drh.Herzcovitch(van de pony in Utrecht) aanwezig.
Midas kwam met de stelling: bestialiteit is al eeuwenoud, kijk maar naar oude schilderijen, daar word de liefde bedreven met een dier. Zo'n dier voelt er niets van" Ik werd zo pissed toen ik dat hoorde. Ik ben tegen sex met dieren, omdat het onvrijwillige sex is, het dier stemt er niet mee in, dat zo'n kerel of vrouw hun genot botviert op hun. Ik zie het dan ook als een soort verkrachting en die zijn wel verboden, maar zodra het om verkrachting bij een dier gaat niet???!!!! Ik ben het dus met Eerdmans eens dat jij een wet wil gaan maken die dat verbied. Alle mensen die betrapt worden of er iets verdachts aan blijkt te zitten, hop aanhouden die handel. Een meldpunt gebruiken, net zoals kindermisbruik etc.dan word ook de desbetreffende dader in de gaten gehouden tot er bewijzen zijn om aan te houden..

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:41

Sorane"]
[quote="Lieke schreef:
Een tegenargument (slaat nergens op maar goed):
Beter een dier als een kind


Ik ben absoluut tegen sex met dieren. Maar ik moet zeggen dat ik het in deze stelling kan vinden!!!
[/quote]

Als het dan maar wel met een school uitgehongerde piranha's is. Dan is het tenminste eigen schuld dikke bult voor die perversiteit.

En anders, met geen van beide, noch met dieren, noch met kinderen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:47

IMO is sex alleen toelaatbaar als dat gebeurt tussen (meestal twee) mensen die dat allebei willen en allebei ook beseffen wat daarvan de gevolgen kunnen zijn, zowel lichamelijk als emotioneel. Voorwaarde is daarbij dus dat de deelnemers daarin gelijkwaardig zijn.

In geval van sex met dieren, kinderen of verstandelijk gehandicapten en in geval van sex onder dwang zoals verkrachting (en al helemaal als dit samengaat, dus bijv. sex met kinderen of dieren onder dwang) is van het bovenstaande geen sprake. Strafbare feiten op grond van ongelijkwaardigheid dus.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:48

Vergeet niet, Midas is een zeer pientere bioloog. Hij zegt niet dat hij het er mee eens is maar hij geeft slechts aan dat het al zo lang speelt. Ik heb niet het hele betoog van Midas gehoord. Weet iemand waar ik het kan vinden? Ik vind Midas een beste vent die altijd op een goede manier een tegenwoord weet te geven en een die niet tegen te spreken is. Hij is iemand die mensen aan het denken zet.

Goed, ik ben tegen sex met dieren simpelweg omdat het onvrijwillig is bovendien in mijn ogen ook niet normaal. Maar goed, dat terzijde.