Strandrit Katwijk-Meijendel-Katwijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Strandrit Katwijk-Meijendel-Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 19:29

Zo, ik ben weer thuis . Nu volgt een verslag van een leuke rit compleet met een wisselende groepsgrootte.

Vanochtend was ik om 10:00u op stal. Eerst de bijrijdfjord borstelen terwijl vriendlief Kevin borstelde en opzadelde.

En jawel, daar verschenen ArwenLune en Rowan op het parkeerterrein. Voor Rowan zn allereerste strandervaring:
Afbeelding

En ook nog de groep uit Noordwijk (die dus al een half uur onder zadel erop hadden zitten). De linker is Vicky met Bonito, de rechter Porsche met Yoram.
Afbeelding

Hier de hele groep. Kevin steekt natuurlijk weer boven iedereen uit . Helemaal rechts Eefjuhh met een erg leuk gekleurde haf.
Afbeelding

Op de dam.
Afbeelding

En kijk eens, daar is ruiter nummer 8. 'Waar gaan jullie heen?' 'Oh, leuk dan rij ik een stuk mee '. Afbeelding

Overzichtsfoto's van het strand
Afbeelding

Dit begon als een drafje, maar werd al heel snel een handgalop (paarden achteraan zitten al in galop ).
Afbeelding

Zijn vrij snel het duin ingegaan. We hadden stevige tegenwind en dan is het in het duin lekkerder rijden. Halverwege het duinpad gingen we weer met 7 verder en is nummer 8 weer terug gegaan naar huis. Wel in het duin nog een bokker tegengekomen die graag had meegewild (maar blijkbaar de topics niet goed in de gaten had gehouden ). Daarna nog mn mobiel op de grond gegooid die deed het gelukkig nog .

En daar zijn we dan bij Meijendel
Afbeelding

Tssssk, tis toch wat. Zitten zij lekker binnen aan de jagersmaaltjes en sta ik hier te wachten .
Afbeelding

De pauze bij Meijendel was gezellig, maar wel erg druk. Met hulp van Gijsenkim tafels veroverd. Helaas geen foto's van de pauze. Porsche is tot Meijendel gereden dus de groep was nog met zn 6-en.

Bij vertrek: He, dat is een andere ruiter op Kevin.

Afbeelding

Afbeelding

Toen ben ik weer naar stal gegaan, bijrijdfjord opgezadeld en naar de groep gereden. Over het tweede deel van de rit heb ik dus geen verslag, ik hoorde wel dingen als 'beugel op grond gevallen' 'galop die wat snel ging' en nog wat andere zaken .

Het was een leuke rit en zeker voor herhaling vatbaar .
Laatst bijgewerkt door Apple op 14-03-04 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt


Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:34

Wat een gave foto's! Dat ziet er wel erg leuk uit allemaal hoor

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:35

Leuke foto's, dit voorspelt wat voor de rit in april. Die handgalop ziet er wel erg lekker uit, wil ik wel weer......

Fiesta, freiberger, what else?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:36

Ik ga morgen een foto uploaden van de lunch........ was heel gezellig Haha!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:43

ziet er geweldig uit, jammer dat ik dat nooit zal durven met Morrie..... Huilen

zeg Apple, ik zag het zeker verkeerd op die ene foto..... je hebt toch geen gymschoenen aan met rijden hè..... Schijnheilig Verward Clown

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 19:48

Ik heb echte rijschoentjes aan. 'Ride and Run' . Vroeger had ik ze in het zwart, maar die waren er niet meer in mijn maat. Nu in het wit lijkt het alsof ik op mn gympen aan het rijden ben Haha! (heb er al over gehad dat ik misschien beter voltige kon gaan doen Haha!).


Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:53

Citaat:
lijkt het alsof ik op mn gympen aan het rijden ben


*pfffieuwwww* gelukkig maar OK dan! Haha!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:54

Super Apple.
Kan bijna niet wachten Lachen

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 20:01

Mooie foto's, het ziet er erg gezellig uit Lachen
Wat heerlijk om zo'n rijmogelijkheid in de buurt te hebben.

Gillian

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 20:42

cole fotos
was vast heeeeel gezellig

<3

BertinaBvd

Berichten: 2228
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 21:04

ha zag er leuk uit zo
vriendin van mij was de noorwijk groep in duin tegen gekomen en had jullie zien verzamelen
vond het jammer dat ik niet mee kon maar ja heb zelf een lekkere les gehad gelukkig veel plezier nog met de rit in april

“In times of joy, all of us wished we possessed a tail we could wag.”

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 21:06

Reed jouw vriendin toevallig op een Tinker? Dan hebben wij haar ook gezien ja Lachen.

BertinaBvd

Berichten: 2228
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 21:12

ja klopt !!

zij is op strand nog aangevallen door een rotweiler
paard heeft nu een wond op haar achterbeen
en de eigenaar van die hond maar schelden dat ze op moesten rotten met die knollen hoop niet dat jullie die aso nog tegen gekomen zijn

“In times of joy, all of us wished we possessed a tail we could wag.”

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 21:14

Die hebben wij gelukkig niet gezien. Tsssk.

Verder alles ok met de tinker of moest de DA erbij komen?

BertinaBvd

Berichten: 2228
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 21:16

gaat goed
nee dierenarts was niet nodig, was een lekker schaafwond

“In times of joy, all of us wished we possessed a tail we could wag.”

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 21:28

Wij hebben geen last van honden gehad. De enige die te dicht in de buurt kwam kon een oplawaai krijgen van Rowan, die was een tikje kriebelig.

Ik heb een heerlijke rit gehad! Voor ons een hele dag kwijt, van vanochtend vroeg tot 7 uur 'savonds, maar zeker de moeite waard. Rowan deed het boven verwachting goed met de zee, we hebben gepootjebaait en zelfs door de waterlijn gegaloppeerd. Toen had ik wel natte sokken, maar gelukkig een reservepaar in de auto liggen.

De terugweg naar Otterlo was minder fijn; Rowan is normaal heel rustig op de trailer maar nu stond hij te stampen en te trappen. Twee keer gestopt onderweg maar rustiger werd hij niet. Ik verzon uiteindelijk dat hij waarschijnlijk flink jeuk had van zand-zout-zweet op z'n dikke vacht en daarom zo opgefokt was. Hij kwam bloedheet uit de trailer (veel warmer als hij erin ging) en mocht even in de bak staan, waar hij gelijk fanatiek ging en bleef rollen. Awww... arm paard.

Wij hebben wel wat foto's, en die gaan morgen of overmorgen naar de Hema. Zal ze erbij zetten als ik ze gescanned krijg. Bedankt Katja voor de heerlijke rit en de lieve nazorg Lachen
Laatst bijgewerkt door 796285 op 14-03-04 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Berichten: 11041
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 21:40

Leuke foto's, het ziet er heel gezellig uit . Hmm, moet toch ook weer eens naar het strand, als ik dit zo zie Lachen.

Extremely rare and Beyond Compare

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 21:56

Op die eerste foto van Meyendel, moest ik even goed kijken naar de derrière van Arwen, net alsof er iemand onder zat Bloos!

Ziet er leuk en winderig uit, jammer dat de terugreis voor Arwen minder was... Ach gut

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 23:06

Humm

Eerlijk gezegd was 'the behind' van Arwen me helemaal niet opgevallen, maar nu je het zegt.... Haha!

Laten we het erop houden dat er veel wind stond Haha!.

Overigens ben ik ook wat bijzonders aan het doen op die foto lijkt wel, vuiltje uit Kev's oog pulken? Geen idee Haha!.

Heb de foto gekozen omdat Eefjuhh en haar haflinger er zo blij op staan Lachen

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 23:27

Leuke foto's!

Jammer dat het voor mij zo'n eind weg is voor een ritje, maar ik mag me over 1.5 week iig op het Amelandse strand vermaken met m'n knol Lachen

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 23:31

Wat een heerlijke foto's zeg, wat gezellig zo met zijn allen!
(ik wil ook strand Huilen )
Bekend parkeerterrein trouwens, start Endurance Katwijk daar ook toevallig?
Leuk die overzichtsfoto's van het strand, goed geregeld, dat er iemand stond te fotograferen!

Enneuh...Kevin is geen kleine jongen, of wel Haha!

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 23:33

Cody: dat is helemaal niet toevallig Haha!. Endurance Katwijk start daar idd Lachen. Een buitensporig percentage van de deelnemers was/is ook Endurance ruiter.

Kevin valt best mee qua grootte Schijnheilig. De andere 7 zaten tussen de 1:45 en 1:65 zo ongeveer Haha!.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 00:17

Ziet er echt leuk uit Lachen Ik word al helemaal jaloers: mijn verzorghaffie staat ook in katwijk en binnenkort mag ik ook naar het strand *jubelstemming* Haha! Maarruh, hebben jullie geen last gehad van de wind? Ik was rond 5 uur bij Feyda en daar vloog alles gewoon weg (inclusief paardlief bijna Knipoog ) dus ik kan me voorstellen dat dat op het strand helemaal erg geweest zou zijn...
Offtopic: die groene helm is echt fantastisch! *LOL*

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-04 11:47

Later op de dag werd de wind steeds harder, maar goed, toen hadden we voor de wind Lachen.

[Edit Apple: typfout]
Laatst bijgewerkt door Apple op 15-03-04 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 15:03

super leuk de foto`s!
ben er in april ook weer bij!

http://www.teamcarlee.nl http://www.endurancebythesea.nl Mijn dochter NK kampioen 2018 young riders ! Trots
[color=#FF8000]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 45 bezoekers