Groene wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Groene wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-04 23:52

Wij willen als ponyclub misschien wel eens een "Groene Wedstrijd" organiseren. Dus voor mensen zonder startkaart, die ook niet lid hoeven te zijn van een vereniging.
Wat komt er allemaal bij zo'n wedstrijd kijken.
En als er iets gebeurt, ben je dan verzekerd/aansprakelijk?
En heeft er al eens iemand meegedaan aan een Groene Wedstrijd en wat zijn je ervaringen?

Matthanja

Berichten: 1708
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 10:09

Ik heb wel een aantal keer met een groene wedstrijd meegedaan en ik vond dit echt heel leuk! Ik vond altijd dat de sfeer heel anders was dan tijdens gewone wedstrijden. Iedereen helpte elkaar altijd en het was altijd super gezellig!! Ik vind wel dat je niet zulke extreem hoge punten moet geven want sommige ruiters doen hier aan mee om te kijken of ze goed genoeg rijden om aan echte wedstrijden mee te doen en dan valt het (denk ik) nogal tegen als je op een groene wedstrijd bijvoorbeeld 180 punten haalde en dan bij een gewone wedstrijd 140 punten haalt. Zo ben ik ook eens een keer tweede geworden met 190 punten! Nou ging deze proef ook wel erg netjes maar ik vind de punten niet normaal omdat je dat bij een gewone wedstrijd ook nooit zult halen.

Onze vereniging organiseert ook regelmatig een groene wedstrijd en er zijn altijd heel veel mensen die er aan mee willen doen want er is volgens mij altijd nog een wachtlijst.

Succes verder!

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 13:27

het is erg leuk maar zitten ook nadelen aan. er kunnen naast mensen die er over denken misschien te gaan starten ook mensen op andermans paard meerijden. soms alleen om de prijzen weg te halen, heel kinderachtig. dan start bijvoorbeeld de verzorgster op een Z paard in het B. natuurlijk is het leuk dat die ook een keer kan starten maar niet erg uitnodigend als je met je 3-jarige die net een paar maanden onder t zadel is meerijdt.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 14:04

Maar dat probleem heb je op een 'echte' wedstrijd toch ook? Als er ook manegeruiters zijn, zou ik wel een scheiding maken tussen manege en pension.

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 18:27

Tja, ik denk dat je daar weinig aan kan doen.
Maar bij ons zei dus iemand: ja en als er dan wat gebeurd is de organisatie aansprakelijk, is dat ook zo, en kun je je daar tegen verzekeren.