Dressuur!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
CaylinnMae
Berichten: 2936
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Groningen

Dressuur!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 17:51

Ullwinn heeft er zin in
Afbeelding

Marga ook wel blijkbaar Knipoog
Afbeelding

Afbeelding
Kwijl Kwijl Kwijl (onder)(mijn dressuurtopper Knipoog )
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoefff
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hoho, waar gaat je hoofd heen? Knipoog
Afbeelding

Uhm, laten we het er maar op houden dat ik niet van plan was om te gaan rijden...
Afbeelding
LOL
Afbeelding
Ik probeerde even wat uit te leggen Knipoog
Afbeelding


:+: Caylinn Mae (v. Stedjeblakken x Sebastian x Haugeblakken x Holunder x Oswin) :+:
Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) Marga (v. Sebastian) :+:


Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 17:54

wouw... Kwijl die ullwinn is wel een stoere fjord Kwijl
ik moet zeggen dat ie zn 8erhand er lekker onderzet Lachen

'In het land der blinden is eenoog koning'

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 18:02

cole fjordies
kunnen ook netjes lopuh hur

<3

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 18:08

Sorry hoor maar ik kan bij die fjord met dat blauwe dekje geen ontspanning ontdekken. De andere ziet er leuk uit!


x_eva_x

Berichten: 803
Geregistreerd: 14-12-02
Woonplaats: Tholen, zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 18:14

leuke fjordjes!!die met het grijze dekje loopt echt leuk

L1 + 5 met m'n paardje Rigley

kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 18:25

mooie foto's Lachen
mooie fjorden trouwens ook, dat blauw shabrakje vind ik erg mooi Haha!

zij die niet van het verleden leren, zijn gedoemd de hele ellende over te doen..

CaylinnMae
Berichten: 2936
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 18:33

irish_lady schreef:
Sorry hoor maar ik kan bij die fjord met dat blauwe dekje geen ontspanning ontdekken. De andere ziet er leuk uit!


Nee, daar heeft ze ook heel erg moeite mee. Ze kan beter lopen, maar mijn bijrijdster en haar vriendin rijden nog niet zo goed dat ze dat bij haar voor elkaar krijgen. Marga heeft van zichzelf een heel stressig karakter. Still working on that!

:+: Caylinn Mae (v. Stedjeblakken x Sebastian x Haugeblakken x Holunder x Oswin) :+:
Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) Marga (v. Sebastian) :+:

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 18:41

Wordt die ene pony nou met een stang gereden? Scheve mond
Die ziet er zoals gezegd niet ontspannen uit, maar daar wordt blijkbaar aan gewerkt, dus ik zwijg Tong uitsteken
Die andere loopt echt goed!

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

CaylinnMae
Berichten: 2936
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 18:51

Mientjeuh schreef:
Wordt die ene pony nou met een stang gereden? Scheve mond
Die ziet er zoals gezegd niet ontspannen uit, maar daar wordt blijkbaar aan gewerkt, dus ik zwijg Tong uitsteken
Die andere loopt echt goed!


Ze hebben allebei een rubber stang in. Ze lopen op rubber veel beter dat op RVS of Aurigan. Marga werd met Pelham gereden, maar die zat op het bovenste gaatje, dus heeft feitelijk dezelfde werking als het bit van Ullwinn. Dat écht ontspannen komt bij haar pas na ongeveer een half uur en dan ook alleen bij mij. Bij anderen heeft ze daar nog veel meer moeite mee. Ze mag dan een Fjord zijn, maar dat niet kunnen ontspannen heeft bij haar voor het grootste gedeelte met haar karakter te maken (en met hoe ze vroeger is gereden) Ullwinn is wat dat betreft Marga's tegenovergestelde, want die is heel cool in zn hoofd.

:+: Caylinn Mae (v. Stedjeblakken x Sebastian x Haugeblakken x Holunder x Oswin) :+:
Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) Marga (v. Sebastian) :+:

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 20:44

Leuk, die Ullwinn vind ik het gaafste!

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 21:02

ik vind marga wel mooi heeft zo'n mooie donkere kleur...
marga gooit er wel een tempo in geloof ik (aan de foto's te zien)

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 21:11

Haha die laatste foto vind ik grappig. Wat probeerde je uit te leggen *niet nieuwsgierig ofzo* Lachen

Ze lopen echt heel netjes hoor!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 21:29

Mooie foto's zeg.
Vooral Ullwinn is echt gaaf
Ik heb ook 2 fjorden en de een is ook cool in de kop terwijl hij pas 3 jaar is en de andere is ook een hele stresserige fjord Verdrietig .
Maar jou fjord loopt echt super zeg OK dan!

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 21:35

Ullwinn"]
[quote="Mientjeuh schreef:
Wordt die ene pony nou met een stang gereden? Scheve mond
Die ziet er zoals gezegd niet ontspannen uit, maar daar wordt blijkbaar aan gewerkt, dus ik zwijg Tong uitsteken
Die andere loopt echt goed!


Ze hebben allebei een rubber stang in. Ze lopen op rubber veel beter dat op RVS of Aurigan. Marga werd met Pelham gereden, maar die zat op het bovenste gaatje, dus heeft feitelijk dezelfde werking als het bit van Ullwinn. Dat écht ontspannen komt bij haar pas na ongeveer een half uur en dan ook alleen bij mij. Bij anderen heeft ze daar nog veel meer moeite mee. Ze mag dan een Fjord zijn, maar dat niet kunnen ontspannen heeft bij haar voor het grootste gedeelte met haar karakter te maken (en met hoe ze vroeger is gereden) Ullwinn is wat dat betreft Marga's tegenovergestelde, want die is heel cool in zn hoofd.
[/quote]


Even een kleine correctie! Zelfs alleen op het bovenste gaatje, dan nog geeft deze een hefboomwerking! Wat duidelijk te zien is op een aantal van de foto's! Het is maar even dat je het weet. De pelham is absoluut niet te vergelijken met de trens, of ongebroken trens!

CaylinnMae
Berichten: 2936
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-04 13:43

LuvdaTossa schreef:
Haha die laatste foto vind ik grappig. Wat probeerde je uit te leggen *niet nieuwsgierig ofzo* Lachen

Ze lopen echt heel netjes hoor!


Ik vertelde over een tijdje terug, toen was ik met een vriendin aan het rijden daar en toen klapte er een paard over een ijzeren hek heen in het weiland naast de bak. Haar voorkant ging eerst en toen klapte het hek naar voren, waardoor haar voorkant over het hek ging. Vervolgens klapte het hek weer terug en toen zat het arme beest met haar achterbeen vast in het hek. Toen ben ik zo snel mogelijk naar haar toe gegaan en ben ik op haar nek gaan zitten, zodat ze niet op kon staan, anders had ze haar eigen been gebroken of in ieder geval heel erg beschadigd. Mijn vriendin heeft toen de eigenaresse van de pensionstal gehaald en toen hebben we haar los gekregen. Ze had gelukkig niets, behalve allemaal kale plekken, maar ze was gelukkig niet kreupel of iets dergelijks.

:+: Caylinn Mae (v. Stedjeblakken x Sebastian x Haugeblakken x Holunder x Oswin) :+:
Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) Marga (v. Sebastian) :+:

CaylinnMae
Berichten: 2936
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-04 13:45

irish_lady"]
[quote="Ullwinn"][quote="Mientjeuh schreef:
Wordt die ene pony nou met een stang gereden? Scheve mond
Die ziet er zoals gezegd niet ontspannen uit, maar daar wordt blijkbaar aan gewerkt, dus ik zwijg Tong uitsteken
Die andere loopt echt goed!


Ze hebben allebei een rubber stang in. Ze lopen op rubber veel beter dat op RVS of Aurigan. Marga werd met Pelham gereden, maar die zat op het bovenste gaatje, dus heeft feitelijk dezelfde werking als het bit van Ullwinn. Dat écht ontspannen komt bij haar pas na ongeveer een half uur en dan ook alleen bij mij. Bij anderen heeft ze daar nog veel meer moeite mee. Ze mag dan een Fjord zijn, maar dat niet kunnen ontspannen heeft bij haar voor het grootste gedeelte met haar karakter te maken (en met hoe ze vroeger is gereden) Ullwinn is wat dat betreft Marga's tegenovergestelde, want die is heel cool in zn hoofd.
[/quote]


Even een kleine correctie! Zelfs alleen op het bovenste gaatje, dan nog geeft deze een hefboomwerking! Wat duidelijk te zien is op een aantal van de foto's! Het is maar even dat je het weet. De pelham is absoluut niet te vergelijken met de trens, of ongebroken trens!
[/quote]

Ik weet dat hij dan nog steeds iets scherper werkt. Verder hoeft daar ook geen discussie over te komen. Zolang je netjes met je handen stil kunt rijden is er niets aan de hand. Het is nou eenmaal geen makkelijke Fjord.

:+: Caylinn Mae (v. Stedjeblakken x Sebastian x Haugeblakken x Holunder x Oswin) :+:
Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) Marga (v. Sebastian) :+:

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 21:18

Maar ik denk dat dat nu juist het probleem is op deze foto's!

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 19:19

Eerlijk gezegd loopt ze net zo erg te stressen als ze met trens wordt gereden hoor! En ik vind niet dat je daar een discussie van kan openen, omdat je het paard helemaal niet kent. Verder kan Marga bij mij ook best ontspannen hoort. Ligt er aan in wat voor bui ze is.

CaylinnMae
Berichten: 2936
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 22:51

Vandaag liep ze op een trensje echt geweldig! Ontspannen kan ze ook wel bij jou, tuurlijk, maar er zijn verschillende mates van ontspannenheid. Alleen aan de teugel gaan staat voor mij niet voor complete ontspanning... Maar daarom rijdt je juist toch, omdat wel voor elkaar te kunnen krijgen!

:+: Caylinn Mae (v. Stedjeblakken x Sebastian x Haugeblakken x Holunder x Oswin) :+:
Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) Marga (v. Sebastian) :+:

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 20:24

Ohhh jeeej.. die Pelham.. FOUTJE...
Die pelham heeft op deze manier zoals er hier mee gereden wordt behalve een hele slechte inwerking GEEN enkele zin, je krijgt zo een dwars paard zoals duidelijk is op de foto.
Wil je echt die pony perse met pelham rijden doe dan gewoon 2 teugels op de 5 e foto? iig waar ze/hij helemaal met t hoofd naar beneden loopt wat zogenaamt ontspanning zou moeten voorstellen imo is dat alleen maar om de druk van t bit te ontlopen net als de daarop volgende foto van die fjord met t blauwe dekje.
Ik wil je absoluut niet afvallen hoor, ik heb mijn fjordje zelf ook met pelham gereden maar wel met 2 teugels.
De een na laatste foto (laatste van die met t blauwe dekje iig) loopt hij/zij zelfs met de mond open.

Verder zijn t wel onwijs leuke fjordjes en wordt die andere echt lekker ontspannen gereden Hyper!

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:06

Aah, gelukkig. Ik kreeg op een ander forum juist het commentaar dat ik te gespannen reed.

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:11

Leuke foto's hoor!
Over het pelham bit zal ik maar niks zeggen...

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:44

Waarom moet iedereen op Bokt toch altijd zo zeuren over het rijden van andere mensen.
Fjorden zijn nou eenmaal niet de makkelijkste beesten dus ze moet toch zelf weten wat voor bit ze er in doet!!!!!!!!!
Als ze gewoon rustig doen met hun handen is er helemaal niets aan de hand!!
Altijd dat gezeur over andermans paard terwijl geen van jullie er ooit eens opgezeten heeft.
Het is gewoon niet leuk meer om foto´s te plaatsen op Bokt. Altijd is er wel iemand die wat te zeuren heeft en de rest hobbelt er als een stel meelopers achteraan om vervolgens het verhaal nog erger te maken.
Als ik foto´s plaats dan kijk ik er eerst honderd keer naar of alles echt wel goed is. Op fjordenwereld kan je ze zo neerzetten. Daar zet iedereen zijn EIGEN mening neer en is het niet zoals hier.
Ulwinn loopt gewoon hartstikke goed op deze foto´s, echt klasse. Marga heeft inderdaad wat spanning maar daar wordt aan gewerkt. Verder zie ik niets schokkends.

<3 Galanto <3

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 16:18

ha ha door dat gezeur ben ik er wel achter dat het er twee zijn. dacht dat het een fjord was met verschillende ruiters.... Blond

zoek de verschillen. Cool

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 16:47

Taaclover, mensen geven nu eenmaal kritiek, als je geen kritiek wil hebben moet je dat er duidelijk boven zetten of ze gewoon niet plaatsen.
Verder zie ik alleen maar goed bedoelde adviezen en niet eens echt kritiek.

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 108 bezoekers