erlijk of niet

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lynn
Berichten: 357
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-01 20:13

ik had vandaag een onderlingen wedstrijd op de
mange.en kreeg een 5 voor de midden draf omdat mijn pony onregelmatig liep.ik vond dat eigelijk niet eerlijk wantmijn pony is net 3 maanden kreupel
geweest want ze was gaan ligen in de trailer
toen ik in humelo concours had.ze was net die donderdag voor de wedstrijd weer in orde .

Zaterdag Gelderse met Leonard:)


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 20:17

Een wedstrijd rijden met een paard dat onregelmatig loopt vind ik sowiezo een beetje onzin. Natuurlijk krijg je daar minpunten voor. Denk je dat de jury zal denken 'ach dat beestje is net kreupel geweest, laten we daar maar rekening mee houden' Verward Onregelmatig is onregelmatig. En met een kreupele pony hoor je niet op wedstrijd te zijn.

Misschien is het trouwens ook een tip om je berichtje even op spelfouten/leestekens te conroleren de volgende keer.

[edit] kreuperl even verbeterd Haha! [/edit]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Laura op 2001-12-09 19:40 ]</font>

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 20:31

'kreuperl' haha jij ook Laura oeps Knipoog

Maar ik ben het met Laura eens, een jury kan niet rekening gaan houden met 'een pony die net kreupel is geweest' De jury moet namelijk objectief een mening geven over een proef en als een pony dan net onregelmatig loopt, tja pech gehad! Als ze daar rekening mee gaan houden is dat niet eerlijk tegen over de andere ruiters/amazones die meedoen.

De volgende keer beter, succes!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 20:33

jah ik ben het wel met laura eens hoor. was bij ons op de manege ook. een pony bokje bij een meisje steeds en toen stond er steeds: protest (of iets dat daarop lijkt)
dat rekenen ze ook mee. daar moet je vantevoren rekening mee houden

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.

lynn
Berichten: 357
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-01 20:41

de jury wist dat ze net kreupel was geweest hoor
Boos! ze hebben zelfs gezecht dat ze er rekening mee zouden houden

Zaterdag Gelderse met Leonard:)

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 20:43

Nou weet niet wat voor jury jij dan had. Want als een pony net kreupel is geweest, dan doe je pas weer mee met wedstrijden als hij voldoende hersteld is. Dan maakt het 'net kreupel geweest of niet'gedoe ook niets meer uit.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 20:58

Het zou ook niet eerlijk zijn tegenover de andere deelnemers die wel een regelmatig lopend paardje hebben. Het is ook niet slim om te starten als je paardje nog niet goed loopt.

Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 20:59

Met een kreupel paard hoor je gewoon geen wedstrijden te rijden, daar houd de jury ook echt geen rekening mee hoor, en terecht! Lachen

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 21:27

Helemaal met Laura eens.
Bovendien is je pony blijkbaar nog steeds niet in orde, anders was ze wel regelmatig geweest in de middendraf. Een pony loopt niet voor niets onregelmatig en het lijkt me niet verstandig om met zo'n pony dan al te gaan starten, je loopt veel te hard van stapel! Dit is vragen om moeilijkheden, die misschien nog wel veel langer dan 3 maanden kunnen duren. Gun je pony toch gewoon de tijd om helemaal te herstellen.

Nulla tenaci invia est via

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 21:31

Haar pony was alleen bij de middendraf iets onregelmatig verder liep ze prima, DUS niet meer kreupel! En wat zijn we weer lekker snel met ons oordeel, hebben jullie Lynn zien rijden??? Nee toch, ik wel en ze deed het prima, ze haalde niet voor niets 169 punten.

Gratis af te halen mooie jonge katten

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 21:40

Ze plaatst een berichtje hier waarin ze vraagt of het eerlijk is of niet. Dus men antwoordt daarop. Als het geen kreupelheid is geweest, dan moet ze kijken waardoor die middendraf onregelmatig was. Heeft ze de pony te erg vastgehouden? Heeft de pony moeite met een hoger tempo? Dat heeft niks met veroordelen te maken.
Een jury heeft geen idee of een pony ziek is geweest, of een mindere periode gehad heeft oid. Dat interesseert ze niet.Dat proefje en hoe hij daar loopt, that's all that matters. Simpel Lachen

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 21:46

De pony liep prima, en natuurlijk heeft hij een aantal maanden geen training gehad, dus wat wil je als je pas een dag of 5 weer serieus rijdt. Wat dacht je van teruggang in spieropbouw e.d. Ik kan me de frustratie van Lynn voorstellen als je een 5 krijgt voor een onderdeel waar je normaal goed voor scoort. Het was maar een onderlinge wedstrijd, dus er is geen man over boord. De jury was overigens een van de instructeurs op de manege, die alle paarden (manege en eigen) goed kent, dus ook van de situatie van Lynn op de hoogte was.

Gratis af te halen mooie jonge katten

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 21:50

had de jury dan maar een 8 voor de draf moeten geven? "omdat die pony kreupel is geweest"
Hoe zou jij je voelen, als jij een keurige proef rijdt, met een keurige middendraf waar je een 7 voor krijgt, en dat lynn in dit geval geen keurige middendraf neerzet, en een 8 krijgt?
Ik heb het vermoeden dat we hier nu met moeder en dochter zitten (correct me if i'm wrong) maar ik vind het voorkomen eerlijk van de jury.
En als ze daar niet tegen kan, had ze niet moeten starten, ook niet onderling.
Ik heb met mijn shetlander van de zomer een onderlinge wedstrijd gereden. Ik ben te lang voor haar, en de bak was veel te zwaar. Ze voerde, ondanks de zware bak, een voor haar doen schitterende middendraf uit, maar de bak was gewoon te zwaar, waardoor het er niet zouit kwam als ze het kan!.
Ik had hierdoor een 6, moet ik dan maar naar de jury stappen, ja maar de bak was zo zwaar? Get real.
Als je niet tegen kritiek of slechte punten kan, moet je ook niet starten

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 21:51

Ik vind dat ze nog van geluk mag spreken dat het maar een 5 was en niet lager, bij de zuiverheid van de gangen zal ze dan ook wel niet zo best gescoord hebben?

Nulla tenaci invia est via

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 21:55

klopt Lynn is mijn dochter. Ze kan wel degelijk tegen kritiek, allen was het denk ik de teleurstelling dat ze het er nu eens niet lekker uit kon rijden. Volgende keer beter. En nog iets als onze Lynn (pony) de afgelopen dagen niet ze lekker fris en NIET kreupel gelopen had was ze niet gestart!

Gratis af te halen mooie jonge katten

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 08:38

Beetje nodeloze discussie hoor. Een jury hoort gewoon te jureren wat er op dat moment in de ring gebeurt. Nou is dit geen officiele wedstrijd maar ik geloof dat normaal gesproken een instructeur/trice zijn/haar leerlingen niet eens MAG jureren! Juist om de het oordeel zo objectief mogelijk te houden. Een onregelmatige middendraf verdient gewoon geen voldoende. Dus mijn antwoord op Lynn`s vraag "eerlijk of niet": Eerlijk!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, douschka, GabberGill, MaanNaam, MairiMacBran, Nele80, Titsia, wisja en 130 bezoekers