cavia dood, kids verdrietig.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

cavia dood, kids verdrietig.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 09:18

wij hebben 3 cavia,s thuis, joepie een man, heeft een hok voor zichzelf, en vlekje en streepje (meisjes). Zaterdag ochtend toen ik beneden kwam om de cavia,s te voeren zag ik dat vlekje dood was Scheve mond . Streepje lag met d,r kopje tegen vlekje aan en had na mijn idee tranen. (zo zag het er echt uit) Ik heb de kinderen geroepen en vlekje uit het hok gehaald, ze was al koud en d,r pootjes werden stijf. Sharissa heeft een poosje met ,dr nog op schoot gezeten , en vreselijk zitten Huilen Dennis (9) riep gelijk heel stoer ik ga een gat in de tuin graven, dan kunnen we haar daar in begraven, tijden het graven veegde hij steeds over zijn gezicht, dus ik vroeg of hij erg moest huilen, maar nee, hij veegde zweet weg!! het wass,morgens half 8!! We hebben vlekje in een mooie theedoek gedaan en we hebben haar begraven. Toen ik schuin naar het raam van de buren keek zag ik de buurman met een verbaasd gezicht zien staan. Was ook best stom denk ik, we stonden in pyjama en allemaal heel verdrietig. Ik ben bang dat streepje een dezer dagen ook dood gaat, ze waren al zolang samen (5 jaar)

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper


Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 09:20

Dat is idd sneu! Maar toch merk ik als juf dat dit soort dingen ook goed zijn voor kinderen. Zo leren ze dat de dood bij het leven hoort.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 09:23

ja ze hadden het er zelf al over, mogen we vanavond bidden voor vlekje of ze het goed heeft in de hemel. Ja ze zijn er wel mee bezig, ieder voor zich of zijn manier. Dennis vertelt wel honderd keer dat vlekje echt al heel oud was, en dan moet je iedere keer maar rustig reageren, word wel een beetje irritant., maar ja het hoort erbij

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Sani

Berichten: 27356
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 10:08

Dat heb k ook gehad...... Mijn broertje was ineens helemaal hyper toen hij hoorde dat me cavia dood was Verward fijn medeleven van je broertje...
Ik huil nu af en toe nog steeds voor onze oude kat die we december vorig jaar lieten inslapen.. (k heb alweer tranen in me ogen Scheve mond)

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 10:17

Sneu zeg.. wens ze maar sterkte..

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 10:20

Ach jee, wat sneu. Ach gut Het is nooit leuk als een geliefd huisdier overlijdt. Ik wens jou en de kinderen veel sterkte. Ach gut

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 10:35

ik ben alleen bang dat het zusje nu ook gaat, ze zit zo stil, haar lijfje gaat snel op en neer. en soms lijkt het of ze huilt!! kan dat eigelijk? maar ze heeft echt natte strepen langs haar ogen. in elk geval voor julllie meedeleven.

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 10:36

Klinkt meer als een goede verkoudheid! Dat is heel gevaarlijk voor cavia's

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 10:40

aah dat is altijd heel zielig en naar als er een huisdier doodgaat.
maar ja helaas hoort dat erbij, ooit komt er een dag dat je afscheid moet nemen van je huisdier, en 5 jaar is idd al oud
onze cavia's werden ook max een jaar of 4/5/6 en soms waren ze ziek en overleden al veel jonger.
ook al waren het de cavias van mn zus(ik had konijnen) vond ik t altijd heel erg als ze doodgingen.
toen onze kat die ik al heel mn leven kende werd ingeslapen nadat haar achterlijf verlamd was(ze was toen 18 en dus al oud) heb ik me echt een hele tijd kl*te gevoeld, en ik was toen zelf 15, kan me voorstellen dat het voor jongere kinderen nog moeilijker is om er mee om te gaan

die natte ogen kunnen een verkoudheid of ontstoken ogen zijn, als ze erg lusteloos is heeft ze misschien ook wel iets onder de leden, hou haar maar goed in de gaten en anders morgen even naar de DA

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 10:47

ja maar ze niets niet, en ze was voordat die andere dood ging ook gewoon gezond,vlek was niet ziek, en het ziet er niet als verkoudheid uit, want dat waren ze een maand of 4 geleden, toen was ik ermee naar de dierenarts gegaan, en zo ziet het er nu niet uit.

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 10:48

ja maar ze niets niet= ja maar dat is ze niet

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 11:12

Verschrikkelijk is dat he, als de andere in zijn eentje over blijft. Ik moet die van mij weg doen, dat voelt voor mij net zo denk ik, afscheid nemen is gewoon iets rottigs Verdrietig

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 11:30

is dat ook een cavia?
wij gaan vandaag naar denhaag naar zwembad de waterthor, ken je dat? wil ik je cavia wel nemen, als het een meisje is, kan ze mooi bij die andere, als dat eigelijk wel gaat?

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 13:24

droppie_18 schreef:
is dat ook een cavia?
wij gaan vandaag naar denhaag naar zwembad de waterthor, ken je dat? wil ik je cavia wel nemen, als het een meisje is, kan ze mooi bij die andere, als dat eigelijk wel gaat?


2 Vrouwtjes cavia's kunnen wel bij elkaar hoor.


SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 16:30

Sneu hoor, maar niet alleen voor kids, er staat hier nog ergens een topic van mij van afgelopen zomer, mijn knaagdieren ( 2 cavia's en konijn ) waren doodgebeten door een wild beest, ik vond ze smorgens aangevreten bij hun hok, een ravage.
Ik heb gekrijst, gegild en gejankt, om half 8 smorgens, keihard, vond het zo erg.
Normaal gooi ik dode dieren in de kliko, maar bij dezen kreeg ik dat niet over mn hart, ik ben dr best lang echt kapot van geweest.
Sterkte met je verdrietige kids, maar zoals idd al eerder gezegd, zo leren ze wel dat dood er bij hoort

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 17:24

Ik zou toch even met de andere naar de dierenarts gaan, cavia's laten (helaas) pas laat merken dat ze zich niet lekker voelen en vaak is het dan al te laat.
Beter een keertje voor niets naar de dierenarts en zeker weten dat de andere niet ziek is. Kun je ook meteen uitleggen dat de andere overleden is en dat het lijkt of ze huilt, wie weet heeft hij/zij er antwoord op

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 18:21

ben nog even naar de da geweest, ik heb een zeer rouwende cavia!!! het gaat nu wel aardig met d,r, heb het mannetje in het hok er naast gezet. het komt bij cavia.s vaker voor dat ze echt huilen!! En Sanex wat lijkt me dat idd een ramp om zo je dieren aan te treffen.

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 18:40

Ik had ook altijd zo'n vreselijk verdriet als er weer een knaagdier het hoekje omging. Ik ben wel eens met een al bijna stijve cavia nog naar de DA gerend. Die heeft hem toen nog maar een spuitje gegeven Knipoog
Mijn kleine neefje en nichtje begonnen vorige week zomaar heel hard te huilen. Met zijn tweeen tegelijk. Terwijl er niks aan de hand was. Bij navraag vertelden ze dat ze de cavia zo verschrikkelijk misten. Die al bijna een jaar dood was Scheve mond
Zo sneu....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 18:51

jantina schreef:
Ik had ook altijd zo'n vreselijk verdriet als er weer een knaagdier het hoekje omging. Ik ben wel eens met een al bijna stijve cavia nog naar de DA gerend. Die heeft hem toen nog maar een spuitje gegeven Knipoog
Mijn kleine neefje en nichtje begonnen vorige week zomaar heel hard te huilen. Met zijn tweeen tegelijk. Terwijl er niks aan de hand was. Bij navraag vertelden ze dat ze de cavia zo verschrikkelijk misten. Die al bijna een jaar dood was Scheve mond
Zo sneu....

Ik ben 16, en heb hier nog steeds last van. Knipoog Ik vind het ook verschrikkelijk als iemand anders iets met mijn dieren doet. Ik moet alles zelf doen, en anders ben ik bang dat iemand anders het fout doet of iig niet op de manier waarop ik het wil. Ik ben ook vreselijk bang dat ze wat overkomen, soms kan ik er gewoon niet van slapen.
Ik vind dit ook niet echt normaal. Bovendien wordt iedereen er gek van. Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-03-04 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:25

Blijft vreselijk als zo'n diertje doodgaat....

Wel fijn dat de kinderen op deze manier afscheid hebben kunnen nemen van de cavia. Ik weet dat wij onze cavia nadat we hem in hadden laten slapen nog mee naar huis hebben genomen voor mijn zusje, ze heeft nog een half uur huilend het lijkje zitten aaien en hem daarna begraven. Zo heeft ze toch op haar manier afscheid van het beestje kunnen nemen. Ze was toen 9 en de cavia bijna 8, ze wist dus niet beter dan dat de cavia bij het gezin hoorde.
Maar doordat ze er op haar manier afscheid van kon nemen, was het goed zo.

Sterkte....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-04 10:06

iedereen bedankt voor jullie reacties, met de andere cavia gaat het best wel goed, ze piepte weer toen de koelkast openging. Lachen Bij vlekje in de tuin ligt nu een steen en bloemetjes. Moet nog wel lachen om de buurman, want die vroeg zich af, wat wij zo vroeg in onze pyjama buiten deden. Haha! hij had ons zien staan, snapte er helemaal niks van. Haha! dus hebben we het even uitgelegt.

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 10:08

Hihi leuk he buren. Toen mijn knagers aangevallen waren was ik bij een aantal achterburen langs geweest of ze toevallig ook wat hadden gehoord of gezien ( ik wou weten wat er nou precies was gebeurd )
Zegt mn buurman : "Ja we hoorden jou heel hard huilen en gillen" ....

Bloos Scheve mond Bloos! Euh ja maar dat bedoelde ik niet... ik bedoelde daarvóór Clown


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ange29, Angelaa2, Bielsje, carineken, Galja, Googlebot, IASCrawler, Kieffertje, Laibadji, Prairy, ReadTheRulez, Rox87, Selima, sinnekinne, sorayamagic2, stoer, Tessaaa, Whisky00, Xhiske, xSannee, YandexBot, zuperzmoker en 70 bezoekers