[tek] Ook creatief geweest.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Truf

Berichten: 2223
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Wognum

[tek] Ook creatief geweest.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 15:55

Ik ben op het moment weer aan het tekenen geslagen. De meeste tekeningen staan in m'n schriften Schijnheilig
Dit is mijn eerste echte paarden tekening, daarvoor had ik alleen een paar keer een mislukt geval gemaakt:
Afbeelding

Na een wiskunde toets kreeg ik ook zomaar een crea bui. In ongeveer 20 minuten 2 tekeningen geflanst. Ik had twee foto's mee, die ik gebruikt heb.
Afbeelding
Van deze foto:
Afbeelding

En deze vind ik echt slecht gelukt. Ik heb de nek niet getekend zo als op de foto, maar een beetje een eigen invulling dr aan gegeven, wat niet zo gelukt is.
Afbeelding
Van deze foto:
Afbeelding

En nog wat van mijn schrift tekeningetjes(in 2 minuten gemaakt Schijnheilig ). De ene is met potlood, de andere met pastelpotlood.
Afbeelding

Commentaar is welkom, zolang het wel goed onderbouwd is.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 15:57

Goed onderbouwd commentaar: ik vind het doodzonde dat je niet op gewoon wit papier tekent... die Dennistekening vind ik er best goed uitzien, maar op dat papier lijkt het niet meer dan een kladje...

Je kan nog veel meer met schaduw doen, en ik denk dat je tekeningen mooier worden als je wat minder 'krast'. in de tekening van Nimber vind ik dat je de potloodlijnen veel te duidelijk ziet

Truf

Berichten: 2223
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 16:07

Ja, ik had geen wit papier bij me en moest toch wat.
Die tekening van Nimber vind ik ook minder gelukt, de verhoudingen kloppen niet echt(echt niet) en dat krasserige is idd jammer.
Ik moet idd nog erg aan m'n schaduw werken.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 16:51

Tip: koop een dummy, een tekenboek met witte bladen en neem die altijd mee Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 18:14

vind de onderkaak erg breed (of ligt dat aan mij)

Margriet7

Berichten: 780
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:08

ze zijn cool Truf Cool !!! ha,ha, maar ehhhh, even een vraagje hoor, bedoelde je geen aquarelpotlood i.p.v. pastelpotlood Lachen ...
maar ehhh, ga zo door OK dan!
(tijdens maatschappijleer toch niet zoveel te doen, ik ga misschien ook maar een tekenblok mee nemen, kijken wat faiko zegt Haha! )

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 15:08

bij de bovenste foto vind ik het hoofd een beetje te recht.. aan de voorkant, maar dat kan ook door de bles komen..
bij de tweede tekening is de neus beetje erg groot..
gewoon veel oefenen, dan komt dat vanzelf goed