Wie heeft een IJslandse hond?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Wie heeft een IJslandse hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-04 22:19

Bokt weet alles is mijn ervaring, dus wie weet...

Wij zijn een beetje aan het rondkijken in de hondenrassen, en de IJslandse hond spreekt ons wel aan. Nou zouden we zo graag eens bij iemand die er eentje heeft op bezoek gaan en meegaan uitlaten ofzo. Om eens kennis te maken met zo'n hond in z'n eigen omgeving. Op rastentoonstellingen etc krijg je toch een heel ander beeld van zo'n hond als 'thuis'.

Is er toevallig een bokker die zo'n hond heeft? Zoniet dan mail ik de rasvereniging hierover hoor, maar eerst even zo proberen Lachen


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 23:34

ik heb er zelf geen , maar waar mijn paard in de opfok staat hebben er 1 en degene die die opfok coördineert heeft daar de moeder van
ik heb wel een telefoonnummer voor je?

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Flenna
Berichten: 207
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 00:09

Wat leuk ! IJslandse honden zijn echt superleuke honden en ook heel erg lief Lovers Een tijdje geleden hebben wij er ook aan zitten denken om een puppie te nemen maar hebben er toch maar vanaf gezien ... Helaas is onze woning niet zo groot en hebben we allebei (te) weinig tijd ...
Ooit als ik minder ga werken en we wonen wat groter gaat er zeker een ijslandse hond komen Knipoog Degene waar ik les van heb ik Harmelen heeft een IJslandse hond, geweldig beest is het en erg mooi om te zien Cool
Anders moet je eens bij IJslandse paarden wedstrijden gaan kijken, grote kans dat daar een of meerdere mensen zijn met een IJslandse hond Knipoog

Hier ook nog een link naar een site over IJslandse honden, misschien dat je deze zelf ook al had gezien maar er staat veel (nuttige) informatie op Knipoog
http://www.justbeingnatural.nl/index.html

In ieder geval succes met je zoektocht en laat je het wel even weten als je een IJslandse hond hebt gekocht ?!

Groetjes Marsha

Bekijk eens mijn website http://www.marsha-creations.nl voor handgemaakte sieraden

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 00:11


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 00:17

www.fra-aegir.us/
daar staat het telefoonnummer van ineke ook op , die heeft momenteel ook een nestje zitten
er zijn er nog twee vrij ook

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 10:23

Ik ken het ras niet .. ziet er wel leuk uit Haha!

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 14:41

ik ken zo'n hondje. soms oostindisch doof, maar loopt nooit ver weg (op een ijslanderstoeterij overigens). heel lief, maar niet knuffelig. heeft veel beweging nodig.

Enya - Daya :-)

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 14:44

ik ken ook iemand die er eentje heeft, maar die is erg eenkennig en loopt dus wel erg ver weg als ie ontdekt dat het vrouwtje weg is, gaat gewoon het vrouwtje zoeken dus Scheve mond


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 14:47

over het algemeen zijn het zelfstandige lieve honden
maar ja zoals altijd bevestigen uitzonderingen de regel

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Silvia_
Berichten: 156
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Aalten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 18:49

Volgens mij heeft Rhea ( kieffertje)
een ijslandse hond gehad, was altijd lief tegen mij Lachen

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 20:07

draumpje schreef:
over het algemeen zijn het zelfstandige lieve honden
maar ja zoals altijd bevestigen uitzonderingen de regel


Mijn hond is gegrepen door zo'n hond Scheve mond
Of het een 'echte' was weet ik natuurlijk niet, maar ik ben niet blij als ik er één tegenkom.

זכור

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 20:25

Ik ken iemand die heeft IJslandse paarden en heeft ook een IJslandse hond. Als puppy zijn ze zo wollig. Lovers
Over de karakter weet ik helaas niet zoveel.
Maar misschien is het idd een idee om naar een IJslandse paarden wedstrijd te gaan kijken, heel veel kans dat je daar z'n hond tegen komt.

Kieffertje

Berichten: 1742
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 19:19

Ik heb idd een hele lieve ijslandse hond gehad, Hjalte heette hij. Hij was een echt allemansvriendje, voor iedereen lief en nooit grommen o.i.d. Ook toen ik nog klein was (we kregen hem op mijn 4e) ging alles goed. Helaas hebben we hem in october op bijna elfjarige leeftijd moeten laten inslapen. Ik vind IJslanders erg leuke honden. Enige nadeel: Hoe minder hard hij kon lopen (pijn in botten etc.), hoe harder hij ging blaffen. Zo'n hoge, schelle blaf. Maar hij was wel heeeel schattig!

Kieffertje

Berichten: 1742
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 19:21

lis"]
[quote="draumpje schreef:
over het algemeen zijn het zelfstandige lieve honden
maar ja zoals altijd bevestigen uitzonderingen de regel


Mijn hond is gegrepen door zo'n hond Scheve mond
Of het een 'echte' was weet ik natuurlijk niet, maar ik ben niet blij als ik er één tegenkom.
[/quote]

Weet je zeker dat het een ijslandse hond was? Zij zijn over het algemeen niet erg aggressief. En ook niet erg groot, maar ik weet natuurlijk niet wat voor een soort hond jij hebt.

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 22:03

Ik heb niet om zijn papieren gevraagd Haha!

זכור


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Tarzan, anji, BLEXBot, cheidie, GoogleAdsense, Labby1, love_juliet, Plonspony en 63 bezoekers