zadelkamer in trailer echt practisch?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

zadelkamer in trailer echt practisch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-04 23:07

Op stal hadden we daar een discussie over.
Is dat nou echt practisch?
En ook echt veilig, breken ze het niet snel open?
Mij lijkt het je zadel in de auto veel veilig ligt.

Hoe zijn jullie meningen?

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 23:10

wij hebben het zadel n altijd achter in de auto, das niet altijd even fijn, maar echt lastig vind ik het ook niet. Wij willen ooit misschien eens een zadelkast ervoorop laten monteren. Wel zo'n polyester, geen zelfgemaakte houten.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 23:16

Met die spullen erin zou ik niet rijden, dus dan houd ik alleen de mogelijkheid om het daar te plaatsen als je stil staat, maar dan gebruik je 't op/voor je paard. Het is leuk, maar heeft voor mij geen meerwaarde. Dus als ik moet kiezen tussen 2 trailers waarvan de een €100 duurder is en die heeft een zadelkamer en de ander niet, dan kies ik de laatste

- Offline -

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 23:16

Ben wel eens met iemand mee geweest op concour en die had zo'n ingebouwde zadelkamer. Je kunt hem idd wel snel opmaken.

Neem eens een kijkje op:
http://www.ruitersport.com

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 23:29

ik vind het helemaal geweldig. Spullen mooi gestructureerd opgeborgen; hoofdstellen netjes opgehangen, zadels op de steunen, poetskist, emmer e.d. op de bodem en je hebt een prima overzicht. Slot is ook goed, dus wat mij betreft OK dan!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 23:34

Ik vind het echt ontzettend handig, nix geen geklooi met achterbakken vol met zadel, peesbeschermers, borstels, dekjes, etc.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 00:09

Ik vind het ook erg handig, spulletjes lekker geordend op één plek, ideaal. Ik vind het slot ook zeer degelijk, dat krijg je echt niet zomaar open.

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 00:12

bovendien heb ik nu altijd een ehbo setje, extra halster + touw en een longe bij me, die liggen gewoon in de zadelkamer.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 00:47

Noooooit meer zonder
Ik heb altijd alles bij me: reserve halster en touw, longeerlijn, EHBO set, kalkoenen, dresuurboekje, schoenpoets, zadelzeep, witte bandages, springschoenen, extra beenbeschermers, plastic tasjes, handdoeken, keukenrol, veiligheidsspeldjes en noem maar op.
Alles super netjes weggeborgen in zo'n plastic ladenkastje, daarbij kan je netjes je zadel wegbergen en het hoofdstel mooi ophangen.
Ook je deken kan je weg leggen zonder dat het onder het hooi of krullen komt. Het slot wat wij er op hebben krijg je ook echt niet los.
Kortom, een geweldige uitvinding!

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 00:53

Ik wil ook nooit meer een trailer zonder zadelkamer. We hebben een Böckman Top Master, daar zit ook nog een kast in het paardengedeelte. Daar heb ik mijn jasje, zweep, extra halster/hoofdstel en wat verder kapot kan gaan. En bovenin zit nog een klein kastje waar ik mijn cap/hoedje in heb en papieren van de trailer en paarden. Ik kom soms nog ruimte te kort Haha! , kun je je voorstellen als dat allemaal in de auto zou moeten. Alles ligt zo voor het grijpen en altijd op een vaste plek. Ik vergeet dus ook nooit wat.
Lang leve de trailers met zadelkamer Haha!

Soms is't niet erg iets moois te verliezen, beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad heilige Anthonius
Rust zacht lieve Eldi.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 09:58

Let er wel op dat sommige merken niet helemaal goed nagedacht hebben.

De rubberen vloer loopt door de hele trailer en daarop is de zadelkamer gemonteerd.
Als je nu een paard hebt wat plast op de trailer, heb je kans dat je spullen die je in de zadelkamer op de grond had gelegt dus nat worden.

Dus let er op dat dat goed afgekit is Lachen

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 10:01

Zelf hebben we een trailer zonder zadelkamer, maar soms rijdt ik met Marco mee met iemand met een trailer met zadelkamer...maar wat een gedoe is dat zeg . Moet je twee paarden erop zetten, je kunt voor bijna niet meer staan, kunt nog geen hooinet ophangen of een bezem kwijt...en de zadels moeten er ook in gepropt worden, laat staan dat er dan nog plaats is voor andere dingen...
Als je een grote trailer hebt is het misschien wel fijn, maar geef mij bij een gewone trailer maar wat meer ruimte voorin, en de zadels in de auto...

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 10:05

kosten die zadelkamers los eigenlijk duur? en waar zou je die kunnen kopen??

Geluk is een richting, geen punt -Loesje

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 10:10

Wij hebben een Westfalia met zadelkamer, ik heb daar echter m'n zadel mee om zeep geholpen! De zadelsteunen zijn eigenlijk een beetje tekort, waardoor het 'klinkmechanisme' aan de binnenkant de achterkant van m'n zadel beschadigd heeft..
Alles gaat dus in de zadelkamer behalve m'n zadel; dat ligt lekker in de auto!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 10:14

SuusJa schreef:
kosten die zadelkamers los eigenlijk duur? en waar zou je die kunnen kopen??


Ze kosten niet duur, maar zijn misschien wel duur of kosten veel Knipoog Haha!

Ik heb gewoon alles in de auto liggen en het bevalt me prima! Ik heb ook maar 1 paard me en rijd alleen dressuur en dan heb je dus niet zoveel spullen nodig als dat je bijde doet of met 2 paarden gaat.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 10:44

probeer eens voor twee paarden dressuur- en springspullen mee te nemen Knipoog => twee zadels, vier hoofdstellen, twee keer martingaal etc, twee complete sets beenbescherming, poetskist, ehbo, emmer, kratje reservespullen, dekens, noem maar op. Past er keurig in!

hier wat foto's ervan (van de thiel website)

Afbeelding

wij hebben de twee hoofdstelsteunen vervangen door een plank met 4 steunen erop en wat gereedschapsklemmetjes voor zwepen e.d.

Afbeelding

plek zat dus voor je spullen en om bij de paarden te komen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 11:31

Onze trailer is bijna een meter langer dan de gemiddelde trailer, hierdoor gaat de ruimte van de zadelkasten niet ten koste van de werkruimte voor bij de paarden.
Sterker nog, boven de zadelkasten hebben we nog mooi de ruimte om dekens of hooinetten te leggen.
Afbeelding
Afbeelding

Bayan
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 11:39

het zadel van mijn verzorgpaard ligt in een kast met slot op. lijkt mij het veiligst.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 11:43

Heb je het nu over het gebruik van een zadelkamer gedurende de wedstrijd, of ook om je zadel continu in op te bergen?

Als je een grote auto hebt, zou ik mijn zadel op een wedstrijd persoonlijk in mijn auto willen hebben. Ik rij western en niet alle merken hebben voldoende ruimte om er een westernzadel in op te hangen. Persoonlijk heb ik dan ook liever meer ruimte voorin om te staan.

Je suis Charlie.

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 12:35

sjuimpje, is dat meest linkse deurtje om bij de paarden te komen? Dat lijkt me behoorlijk bukken... Het meest rechtse deurtje is dan waarschijnlijk voor de zadelkamer, niet?

Ik gebruik geen tussenschot in mijn 2-paards trailer, kan ik lekker in de trailer opzadelen, dat is wel zo rustig met jonge paarden. Echter met zo'n klein deurtje moet je dan wel super bukken met een zadel in je handen-> groot risico om flink je hoofd te stoten!

Bij de Westfalia zijn de voerbakken (en dus ook de zadelkamer rond) qua ruimte is dat ook niet alles. Als paarden staan te kappen, raken ze vaak de voerbak, hoe is dat bij jou (sjuimpje)?

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 12:53

wij hebben altijd de zadels ed in de auto liggen, maar bij ons ligt het er eigenlijk nooit als er niemand bij is.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 13:10

Jup, we hebben een klein deurtje naar de paarden,
maar dat vind ik niet erg. Sterker nog, ik vind het wel veilig, heb wel eens paarden gezien die over de stang heensprongen omdat ze dachten dat ze gerust wel door zo'n hogere deur pastten. hier zullen ze dat niet snel doen.

Bij ons kunnen ze moeilijk bij de wand van de zadelkamer komen, dan zouden ze echt het been zowat 90 graden moet optillen. Met gewoon klauwen raken ze de wand volgens mij nooit, zeker weten doe ik het neit want onze paarden klauwen niet/zelden.
Opzadelen in de trailer doe ik toch niet. Ik sta zowiezo altijd weinig in de trailer want de paarden laden uitzichzelf ik hoef dus alleen even door het deurtje heen het hoofd vast te maken, maar vaak laat ik ze helemaal los staan.
De zadel en kleedkamer (zijn 2 ruimtes beide aan 1 zijde bereikbaar) zijn erg ruim en vierkant.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 13:13

Wij hadden een zadelkamer in de trailer. Maar geen fijne. Het deurtje daarvan zat zeg maar in de trailer. Dus je moest steeds via het deurtje van de trailer, naar het deurtje van de zadelkamer (snap je het nog).

Ik zou in het vervolg liever een zadelkamer hebben, waarvan het deurtje gewoon aan de buitenkant van de trailer zit.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 13:38

De trailer die ik heb (Hotra Elegance) is ook verkrijgbaar met een zadelkamer, heb het bewust niet gedaan. Paard is erg groot en wil ook nog wel eens klauwen. Zadelkamer aan gort en amper ruimte over voor mezelf, nee dank u! Ik zadel niet op de trailer op, maar doe wel op de trailer en het hoofdstel in en dan is ruimte voorin erg fijn.
Ik heb een bestelbus waar ik een zadelsteun in kan zetten en aan het schot zitten haken voor hoofdstellen en andere troepjes, bevalt me prima.
Misschien dat ik er nog eens over nadenk als er ooit echt een joekel van een trailer komt. Hangt ook een beetje van de auto af, die hebben ook niet allemaal evenveel ruimte voor je spullen.

Nulla tenaci invia est via

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 13:40

Weet je wat wel een nadeel is als je je zadel in de auto hebt liggen? Supportende ouders, die gaan wandelen in de omgeving als we op aan het zadelen zijn. En natuurlijk netjes de auto op slot doen, met het zadel er nog in Clown


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers