[VD] Eindelijk kan RB het compliment

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
deedee19

Berichten: 7921
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

[VD] Eindelijk kan RB het compliment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 18:42

Althans het begin is er Lachen
Nou ik probeer dus al heel lang RB het compliment te leren (lees ik ben er meer als een jaar geleden aan begonnen) Maar Bullie is beetje blond en snapte er helemaal niks van. Sinds een paar weekjes "plofte" hij al af en toe per ongeluk op zijn voorknie. Ik natuurlijk helemaal super beloond Maar ja dan zag je Bullie kijken van: hé leuk waar heb ik dat aan verdiend, maar de aanhouder wint. Vorige week probeerde ik het samen met Maike en lag hij voor het eerst echt op zijn knie. Maar ja ik wil dat ook alleen kunnen. Dus vandaag weer eens geprobeerd.

Ik tilde zijn been op en bracht het iets naar achteren terwijl ik hem met een wortel met zijn hoofd lichtjes opzij lokte. Nou RB dacht: leuk dat jij mijn been vasthoudt maar ik zak niet hoor Ik ga gewoon proberen of het me zo ook lukt. Schijnheilig Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan tenslotte Schijnheilig En toen ineens toen ik alweer overnieuw wilde beginnen zakte hij heel rustig door zijn been en tadaaaaaaaaa daar lag RB! Ik hield hem nog wat tegen. Dus hem omhoog gevraagd en wortel gegeven en nog eens proberen.

Ik til zijn been op en zeg down en ik voelde al dat hij naar beneden wou dus ik rustig loslaten en RB zakte en lag zomaar een paar seconden zonder dat ik hem tegenhield op zijn voorknie. Ik heb hem helemaal doodgeknuffeld een lekkere wortel gegeven en ben gestopt want zo goed had hij het nog nooit gedaan.

Nou op commando doet hij nog niet en ik moet nog wel helpen door eerst zijn been op te tillen maar hij doet het iig! Nou flink oefenen en hopen dat hij het straks op commando kan Lachen Ik is trots Party!!

En voor mensen bij wie het een twee drie niet lukt...niet alle paardjes zijn zo snel van begrip. Denk dan maar eens aan hoe lang ik bezig geweest ben voordat dit eruit kwam. Geduld is echt een schone zaak

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke


Finnea

Berichten: 10070
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 19:16

Goedzo!!!! OK dan!
Bij Vio duurde het ook ffies voordat het kwartje viel. Ook zij deed het per ongeluk, maar dat heb ik toen uitgebreid beloond en daarna snapte ze het perfect! Lachen

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 19:26

Leuk man!
Dat is het allerleukste van VD dat je pony het in een keer door heeft.
Ben ook altijd super trots als mijn pony het opeens snapt. Bloos

deedee19

Berichten: 7921
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 08:01

eens kijken of hij het vandaag nog weet Knipoog

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

wiljemijn

Berichten: 856
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 22:54

hoe lang duurt dat aanleren normaal gesproken???? wil ook wat gaan vrijheidsdressuren maar hoe veel tijd moet ik daar voor uit trekken???

deedee19

Berichten: 7921
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 11:30

Zoveel tijd als je paard nodig heeft. Je kunt niet zeggen je doet er een dag of een week over. Dat verschilt per paard. Dat zie je wel aan de mijne. Iig niet meer als 5 minuten per dag want anders beginnen ze de concentratie te verliezen.

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 23:12

goedzo, bij mijn pony lukt het niet, ze zeggen dit; linkervoet beethouden, iets bij de borst houden zodat hij naar achter wil lopen en dat kanniet omdat jij zijn voet beethoud, nou mijn pony is zo lenig dattie em makkelijk pakt! heeeft iemand tips?

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Juut

Berichten: 6898
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 19:51

Brokje tussen de voorbenen! Succes gegarandeert.
Brokje tussen voorbenen naar hoofd houden zodat je pony eerst alleen z'n hoofd hoeft te buigen. Dan brokje steeds verder naar achter houden zodat pony geleidelijk zelf leert om een been vooruit te zetten en het ander te knielen om bij het brokje te kunnen. Zo heb ik het Ascot geleerd; in een paar dagen was het duidelijk Haha! (je bent een vreetzak of je bent het niet, hé) Nu is ie zover dat hij het uit zichzelf gaat doen om brokjes te schooien. Tong uitsteken
Wendy; gefeliciteerd met je succes! OK dan!

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 20:01

OK dan!
echt goed joh, dat RB het nu kan...
dat wil ik wel eens zien dan.. Cheese!

deedee19

Berichten: 7921
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-04 20:59

Juut schreef:
Brokje tussen de voorbenen! Succes gegarandeert.
Brokje tussen voorbenen naar hoofd houden zodat je pony eerst alleen z'n hoofd hoeft te buigen. Dan brokje steeds verder naar achter houden zodat pony geleidelijk zelf leert om een been vooruit te zetten en het ander te knielen om bij het brokje te kunnen. Zo heb ik het Ascot geleerd; in een paar dagen was het duidelijk Haha! (je bent een vreetzak of je bent het niet, hé) Nu is ie zover dat hij het uit zichzelf gaat doen om brokjes te schooien. Tong uitsteken
Wendy; gefeliciteerd met je succes! OK dan!


Hoofd naar de zijkant vragen Juut. Tussen de benen is bij het compliment heel gevaarlijk. maar voor de buiging zou je het zo wel kunnen doen.

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

Maikuh

Berichten: 1613
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 21:09

RB deed hem vandaag weer Lachen
Lovers

Fenna :+:

Juut

Berichten: 6898
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 21:59

Voor het begin ging het prima met brokje tussen benen. Later moest ie eerst groeten en kreeg ie dan brokje, daarbij deed ie zelf z'n hoofd opzij. (of het nou was omdat dat veiliger was of om zo snel mogelijk bij het brokje te komen valt over te discussiëren.. Tong uitsteken )In de tijd dat ik met deze paard-pesterij begon had ik nog niet van VD-tips/regels gehoord maar was wel leuk! Haha!

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd


Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 10:08

fotoos fotoos Cheese!

ik weet nog dat RB een keertje bij bergemo was.. en toen kon ie al een soort buigingkje.. en als ie dan aandacht kreeg, deed ie dat de hele tijd is volgesmij wel al een jaartje geleden ofzo

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 10:58

OK dan! Echt super goed van Boellie!!!!

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 12:02

Echt heel goed !!! Haha! fotoo's Knipoog

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

deedee19

Berichten: 7921
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 15:50

Janneke18 schreef:
fotoos fotoos Cheese!

ik weet nog dat RB een keertje bij bergemo was.. en toen kon ie al een soort buigingkje.. en als ie dan aandacht kreeg, deed ie dat de hele tijd is volgesmij wel al een jaartje geleden ofzo


Hij trekt graag aandacht Haha!

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 15:55

Hihi cool, heet hij Red Bull? Lache Haha!

Klinkt heel erg goed, zoals je het uitlegt ook precies zoals het in de boekjes zou staan, top Haha! Succes ermee

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

deedee19

Berichten: 7921
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 22:56

Pinky_girl schreef:
Hihi cool, heet hij Red Bull? Lache Haha!

Klinkt heel erg goed, zoals je het uitlegt ook precies zoals het in de boekjes zou staan, top Haha! Succes ermee


Ja zo heet hij Haha! Nou volgens papier eigenlijk Roy maar ik heb hem Red Bull genoemd. Bedankt voor het reuzecompliment van jou kant! Het gaat nu steeds beter hoor. Ik moet alleen nog leren dat hij zijn hoofd iets hoger houdt.

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 12:45

Citaat:
Hij trekt graag aandacht Haha!


ja dat was wel te merken toen Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 5 bezoekers