zelfs reactie op straat...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-01 16:42

Ik ging vandaag buiten rijden op mijn oude kleine Welsh Mountain Pony Beer. Ik weet zelf dat ik ook te groot voor hem ben en heb zelf mijn beugels super kort zitten. Stapte ik zo over het fietspad, stopte er opeens een vrouw voor me, en die zei zo heel erg boos en schreeuwde er hard bij "Jij bent veels te groot voor die pony". Ik schrok me echt dood, en zei niks en draafde snel weg. Scheve mond\ Ik krijg ook vaak reactie van andere mensen dat ik te groovoor hem ben, maar als ik een nieuwe pony wil, moet ik deze verkopen en daar vind ik hem te oud en te lief voor. Maar ik hou van rijden, ik kan gewoon niet zonder rijden. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Verdrietig Als ik hem moet verkopen, dan ben ik altijd zo bang dat die niet goed terecht kom. Hier zo bij de bokkers weet ik bijna zeker dat jullie goed met paarden om kunnen gaan. Wilt er hier misschien niet iemand een hele lieve super coole Welsh Mountain Pony kopen van een jaar of 23, die zijn pensieoen moet houden en 2x per week nog bereden worden door een meisje?? Verdrietig

Amy Verdrietig

_________________
Ik wil mijn pony's voor geen goud kwijt!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: New-Forest op 2001-12-08 17:51 ]</font>


Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 17:29

hmm ik weet misschien wle iemand, zal maandag wel ff vragen, je hoort het nog wel.

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 17:41

Maar je hebt Early toch...
ik zou zeggen, als je het wil, zoek een goed tehuis maar zorg wel dat jullie er beide niet slechter van worden!
Ik wens je heeeeeeeel veel sterkte en succes met deze keuze...

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-01 17:50

Early is kreupel, en da komt waarschijnlijk nooit meet goed Huilen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 18:06

ik kan me zo moeilijk voorstellen hoe iemand van 12 te groot voor zijn pony kan zijn. Zeker aangezien het hier niet om een minishet ofzo gaat. Ben je al zo lang dan??
Gewichtt telt, lengte niet.
Ik heb dit heel lang moeten horen, en hoor het soms nog steeds

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 18:07

Dus je wil hem wegdoen alleen maar doordat er zo`n stomme tuthola op het fietspad tegen je gaat staan schreeuwen? Als je pony er geen moeite mee heeft om jou rond te dragen, wat maakt het dan uit? Lekker houden joh! Tenzij je dingen wilt doen die jouw pony niet aankan, dan zou ik inderdaad wel overwegen om een goed plaatsje voor hem te zoeken.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-01 18:11

Nee, bekende mensen zeggen het ook. En ik ben 1.60 en mijn pony Beeer is 1.18. Ik wil altijd al dressuur rijden, en dat kan Beer ook niet. Eerst zaten wij er ook over te denken om Beer te kopen, maar toen d8 ik, het kan nog wel. Maar na dat die 3 weken geleden door zijn benen is gegaan, en vandaag zo'n reactie van een onbekende, moet ik toch wel ff slikken hoor!!

Amy Verdrietig

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 18:37

Sjeetje Amy.
Ik krijg die reactie's zoals (tssssss) enzo en (wat erg!) ook heel vaak te horen.Ik kan die mensen wel een klap in hun smoel verkopen als ze achter me rug om over me praten.Zeg het dan eerlijk tegen me,dan kan ik tenminste een tegenreactie geven!

Ik weet niet wat je met beer moet doen,
maar let <b>niet</b> op die mensen,doe net alsof ze lucht zijn en lach ze ook nog maar uit.Hun hebben geen verstand van paarden!

Ik als klein meisje,reed wel is op een oude manege pony van 21 jaar,die was 1.47m groot.Ik was superlicht maar hij was ook door zijn voorbenen gezakt toen ik erop zat.Het licht dus echt niet aan je gewicht.Als ik die vrouw tegenkwam die dat tegen jou zei....oeiii ik denk dat ik haar is heel hard de waarheid ga zeggen }> Extreme duivel

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 18:54

Ja dat is echt moeilijk als je een dier heb en je bent te groot voor geworden. Ik zou niet weten wat je moet doen , ik zal hem pas verkopen als je zeker weet dat je een goed tehuis voor hem heb en liefst in de buurt dat je er soms langs kan gaan.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 19:01

ik zou gewoon heel rustig gaan kijken of er niet iemand is met kleine kinderen die jou pony wel willen kopen, waarbij hij dan niet meer zo veel hoeft te rijden enzo. Zo is dat met Nozem nu ook.

maar je kan nog zo veel doen met je pony!! een klein meisje zoeken die er af en toe op wil rijden, dat is echt heel leuk hoor! zo kun je haar een beetje lesgeven enzo..

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 19:10

Ja, ik denk dat er best een klein meisje op wil rijden.
Je kunt voor een klein bedrag per maand dan de pony verhuren en er les bij geven, om zo de kosten niet te hoog te maken.
Het feit dat de pony bij jou een keertje door de knieen zakte tja... Misschien dat je zelf dan alleen maar rustig wat moet stappen met Beer, en dat het meisje dat de pony huurt er wat meer mee kan doen zodat hij in gezonde conditie blijft?
Wat Early betreft, wat heeft die precies en wat zegt de dierenarts ervan?
Heel veel sterkte!

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 20:37

als ik jouw ben zal ik hem lekker houden want hoelang heb je hem al??? die liefde is echt niet in een keer weg hoor!!! en dalijk krijg je spijt!!!
let gewoon niet op de mensen die dat zeggen en geef ze desnoods een grote mond terug!!!!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 20:51

Joh, heb sch*t aan dat soort mensen!
Die weten niet waar ze over banketstaaflen, ik rij zelf niet meer op mijn pony (1.05 en ik ben 1.72) maar haar verzorgster (is nog langer dan ik, maar zeker 20 kg lichter) krijgt ook regelmatig dat soort opmerkingen naar haar hoofd:
Reactie: 'Nee echt, mevrouw, was me nog niet opgevallen, heb ik haar toch te heet gewassen!'

Met zon domme tegenopmerking laat ik ze dan ver achter me. Jij weet dat je pony je kan dragen dus laat een ander lekker denken wat ie wil!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 20:59

Een kennis van me reed ook altijd gewoon op haar Welsh Btje terwijl zijn 18/20 was met de bijbehorende meters... Ze is hem ook nog heel lang in wedstrijden Z-dressuur gestart en eindigde altijd hoog, hoewel ze wel altijd opmerkingen kreeg over dat het niet zou passen. Ze wilde hem echter niet wegdoen omdat ze samen opgegroeid waren en ze samen alles geleerd hebben. Nu rijdt ze nog gewoon buitenritten met hem en hij ziet er nog altijd fantastisch uit!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-01 21:22

Wij hadden Beer niet voor niks gekocht....

Omdat Early kreupel was, en niks op de rontergerfoto's te zien was, haden we besloten om hem een half jaar rust te geven, duz gewoon overdag in de wei en 's nachts op stal. Maar dan had ik een half jaar geen pony om te rijden, en dat vond ik errug jammer. Nu was er een meisje in mijn straat Amber, hier af en toe te vinden op Bokt als HorseF@N die een pony had Beer. Zei had pas een nieuwe pony gekregen omdat ze voor beer te groot was geworden. Toen werd Beer heel lang niet bereden. Toen hadden we afgesproken dat wij Beer koopte voor deze zomer en na de zomer weer terug koopte aan hun. Dan zal Early wel beter zijn na een half jaar rust. Toen wij Beer dus koopte voor FL500,- wist ik dat ik eigenlijk al te groot voor hem ws, maar na dat half jaar toch weg ging. Maar Early werd niet beter en is nu nog steeds kreupel. En nu heb ik nog steeds Beer duzzz.

Dat is het verhaal. Beer heb ik nu duz al langer dan een half jaar. Die reacties op straat en ook van bekende mensen schrikken me toch aan (weet niet zo goe dhoe ik het moet zeggen). En ze zeggen het toch ook niet voor niks...... Verdrietig

Amy *zucht* Verdrietig

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 22:40

He, wat vervelend. Als hij het echt niet meer aan kan, moet je hem misschien beter verkopen. Maar als hij het gewoon aan kan dan moet je hem niet verkopen hoor! Ook al ben je er te groot voor als hij het toch leuk vindt om je te dragen is het toch goed, daar gaat het om!
P.S. Buitenzorg ik moest wel lachen om die opmerking 'te heet gewassen' van jou Haha!

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-01 12:25

En als ik er met mijn moeder over heb, dat ik te groot ben voor Beer, zegt ze allen "Oww" en probeert weer zo snel mogelijk over een ander onderwerp te beginnen Boos!


Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 13:41

en wil dat meisje hem dan niet weer terug kopen??

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-01 15:41

Nee, nu niet meer....

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 17:16

Zakt Beertje in onder jou gewicht? Zo te lezen niet, dus ik zou me niet te druk maken. Who the hell do they thing they are?
Ik ben 1,85 en rijdt met een pony van 1,38. Daar zegt ook niemand iets van omdat dat een IJslander is. Dus dat moet wel kunnen en een Welsh-mountain niet? Ga fietsen, onzinverhaal, gebaseerd op opvattingen en niet op feiten.
Lekker rijden met Beertje, veel lol maken en vooral schijt hebben aan wat anderen je wijs willen maken.

_________________
Don't be a stick in the mud...
Be a Land Rover owner.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ikke op 2001-12-09 17:16 ]</font>

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 17:18

Iedereen zegt wel dat je je er niets van aan moet trekken wat andere mensen zeggen maar volgens mij valt het allemaal wel mee.

Ik ben zelf ook 1.60 en ik heb ook nog op zo'n kleintje gereden.
Zag er helemaal niet raar uit of zo. Je benen mogen best wel een stukje onder zijn buik vandaan komen hoor.

Heb je toevallig geen foto van jezelf terwijl je aan het rijden bent? Ben wel benieuwd!

Ik ben nu 21 en ik heb nog weleens op schetjes gereden en zelfs daar kreeg ik nooit echt commentaar op. Ik ben nu eenmaal niet zo groot.
En aangezien jij zegt dat je 1.60m bent zal het bij jou ook wel meevallen.

Tuurlijk zal het misschien mooier zijn als je op een grotere rijdt maar dat wil nog niet zeggen dat het zielig voor de pony is als jij er een beetje onderuit steekt met je benen.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 19:51

ik denk niet dat het echt goed is voor zn rug...
vooral omdat het een al wat oudere pony is enzo!

Wat je wel kan doen is een klein karretje kopen, en hem dat leren! das ook ontzetten lachen!

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 19:56

Weet je wel niet hoe fietsing sterk die kleintjes zijn Bettine? Ze houden rond de 55 kg zelfs nog! En ik neem aan dat Beer met jouw goede verzorging nog in topconditie verkeerd.Heb schijt aan die mensen die hun paardenverstand gratis bij de borrelnootjes hebben gehad.Komop meisie! Jij weet wat het beste is!

littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 20:24

Ik vind persoonlijk dat je er nog wel op kan.
Maar je zegt ook weer dat hij door zijn benen is gegaan, dus is er geen rijden meer.
Maar waarom zo bedroeft?
Waarom ga je niet lekker met hem mennen?
Eerst leek me dat niet leuk, maar nu ik er meer mee omga vind ik het echt harstikke leuk.
En een pony is nooit te oud om te leren!

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-01 21:08

Ja, aan mennen heb ik nog niet gedacht..... Ga ik eens ff kijken.... Maar het liefst wil ik toch gewoon rijden.. Scheve mond\


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel, Elegance_, MarieAnne, su72, vilheide en 42 bezoekers