Wat aan je voeten om te rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kajelleke
Berichten: 259
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Leuven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-01 11:25

Ik rij nu al 8j met dezelfde rubberen jodhpurlaarsjes en nu zijn ze wel versleten (is ijskoud id winter). Thuis heb ik nog een paar stevige leren (warm) stapschoenen van Mephisto staan. in tegenstelling tot mijn laarsjes hebben die wel een rubberen zool met zware ribbels (laarsjes alleen piepklein hakje).

Mijn vraag:
Mag ik deze schoenen als rijschoen nemen >>
Wat is er nu gevaarlijk/veilig (ivm in de beugels blijven hangen/stevige grip hebben): geen/veel profiel?

En wat dragen jullie?

je sloot je ogen, het werd donker maar de mist bleef... morgenvroeg trekt hij op maar jij zal de zon niet meer zien...


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 11:27

zolang je maar een hak hebt (dus geen sportschoenen) kan je er mee rijden.
Waar je op moet letten is dat je niet achter die flap waar je veters overheen gaan (kan even niet op de naam komen) in de beugel blijft haken

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 11:30

dus chaps eroverheen. Kan ik me gruwelijk aan ergeren, mensen die met sportschoenen rijden en zonder chaps Haha!
Je gaat toch ook niet voetballen op hakken Lachen
Ik heb gewone rubberen jodpuhrs met ehle mooie leren chaps (laarsmodel)
Rijdt heerlijk, is het veiligst.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 11:32

zowiezo geen sportschoenen, ook niet met chaps. Sportschoenen hebben geen hak, waardoor je makkelijker door de beugel heen kan schietem

Kajelleke
Berichten: 259
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Leuven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-01 11:45

Het zijn geen sportschoenen (de mijne). Je ziet soms in een catalogus wel eens van die zogenaamde stalschoenen (stevige wandelschoentype) maar wat voor zool hebben die dan, geschikt om te rijden?

Ik heb nooit chaps gehad bij mijn jodphurs. Ik hed een lange rijbroek en dan 'wollen' sokken erover. Iedereen op de manege zit te showen met die chaps maar ik zie het nut er niet van. Maar da's mijn mening eh.

je sloot je ogen, het werd donker maar de mist bleef... morgenvroeg trekt hij op maar jij zal de zon niet meer zien...

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 11:48

Volgens mij hoeft er niet echt een speciaal profiel onder je schoen te zitten. Ik vind zelf jodhpurs met chaps erover het lekkerst zitten (op laarzen na dan)omdat met chaps je been toch stiller ligt dan zonder.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 11:56

Ik reed een tijdlang met sportschoenen en chaps gereden maar vond dat niet echt wat. daarna leren rijlaarzen en sindsdien rijd ik nergens anders meer mee. soms met stalschoenen of van die bergachtige schoenen naar buiten maar ik vind het niet zo fijn als m'n leren laarzen ik rijd dan zonder chaps die heb ik niet meer

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 12:01

Ik moe zeggen dat ik in de winter de voorkeur geef aan mijn timberlands met mini chaps boven laarzen. Scheelt een hoop kramp en koude voeten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 12:28


Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 12:29

Hangt van t weer af Haha!

Als het goed weer is meestal met bergachtige schoenen (met of zonder chaps, meestal met) en als het regenachtig en modderig is met rijlaarzen...moet eerst gezellig door de wei ploeteren om 'm te gaan halen, en heb meestal geen zin om erna nog andere dingen aan mn voeten te gaan doen in de stal om te gaan rijden... (lekker lui ja ikke Tong uitsteken )

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 13:17

Mountian Horse Easy Rider. In één woord perfect. Ik ben nu net begonnen aan m'n 3e paar. Ze gaan lang mee (2 jaar, errug lang bij het gebruik zoals ik doe), zitten perfect bij alle weertypes, en zijn gewoon super.

De zool is heel speciaal, geen rubber, zodat je niet in de beugels blijft hangen. Er zit staal in, daardoor zijn ze erg sterk.

Ze zijn echt helemaal voor het paardRIJDEN gemaakt, dat merk je bv. aan een sporenknopje en allemaal van dat soort dingetjes.

Erg mooi zijn ze niet (ook niet lelijk hoor) en ze zijn wel behoorlijk duur. (f 170,=), maar ze zijn dat geld echt dubbel en dwars waard. Als ik jou was zou ik zeker even op zoek gaan naar deze schoen, want ze zijn gewoon fantastisch.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 13:50

Die Carola noemt heb ik ook. Super istie.. 1 minpuntje is dat de veters brak zijn en dat ik na 2 weken nieuwe veters moet kopen.

Waar heb jij hem eigenlijk gekocht dat jij hem voor 170,- hebt gekocht? Ik heb er 220,- voor betaalt en bij Divoza istie 250,-


anne21

Berichten: 385
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: groet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 14:23

let op dat je schoenen niet zo breed zijn dat je in de beugel blijft steken als hij wat verder doorschuift!

ooit zal ik daar komen waar ik wil zijn, ik moet alleen nog weten waar dat is.

Kajelleke
Berichten: 259
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Leuven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-01 15:04

thnx guys

je sloot je ogen, het werd donker maar de mist bleef... morgenvroeg trekt hij op maar jij zal de zon niet meer zien...

ikke

Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 17:03

Gewone werkschoenen met stalen neuzen en een stevig profiel, chaps erover, kort of lang, en wie doet me wat. In mijn beugels kan ik niet blijven hangen, ik heb van die amerikaanse kunststof gevallen met zo'n korfje ervoor. Zijn lekker breed, veren een beetje en geven heel veel steun aan de voet, nooit meer kramp of zere voeten. Ideaal op de afstanden. Op die stalen neuzen kan gerust een paard staan te springen, daar voel je niks van. Bovendien hebben deze schoenen verplicht en overmaat, zodat je in de winter met twee paar sokken kunt rijden. Koop hiervoor wel overmaatse sokken, maar je hebt nooit meer last van koude voeten, zelfs niet na een hele dag in het zadel.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 17:14


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 17:48

Ik rij met rubberen of leren jhodphutlaarsjes in combinatie met chaps en ook wel met hele stevige en heerlijk warme Mountain Horse schoenen zonder chaps omdat de mijne daar niet overheen passen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 18:18

Op stal en als ik in de kou naar buiten ga draag ik Timberlands (met rijden icm minichaps), heerlijk warm, waterdicht en onverslijtbaar (mag ook wel voor ruim 300 piek!). Ik heb altijd een paar Timberlands voor 'net' en als die niet net genoeg meer zijn draag ik ze op stal helemaal af, prima systeem! Koop iedere 2 jaar ofzo nieuwe, dus als je het dan per jaar bekijkt ben je nauwelijk duurder uit dan met een paar goedkopere schoenen waar je maar een jaar mee doet.
Voor dressuur heb ik leren laarzen, met iets anders rij ik niet (meer) lekker, maar die doe ik aan vlak voordat ik er op ga en als ik klaar ben met rijden doe ik ze zo zsm weer uit. Niet omdat ze niet lekker zitten, maar ze waren duur genoeg en ik wil ze graag lang mooi houden.

Nulla tenaci invia est via

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 19:41

Ik heb een tijdje chaps gehad maar dat was ik na een tijdje zat en ik wou weer gewoon laarzen. Ik heb nu rijlaarzen.

Play Like A Man, Win Like A Woman!

lisanne

Berichten: 180
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 20:44

hallo!

De laatste dagenrijd ik heerlijk met thermo boots!!
(handig he sinterklaas! Haha!
zitten echt heerlijk warm moest er alleen aan wennen dat ze zo breed zijn
in de zomer rij ik gwoon in schoenen met hak ook een beetje stalschoenen maar niet zo breed (rockstone of zo)
en ook wel eens met laarzen maar vooral met chaps


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 90 bezoekers