Rambo dekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-01 20:46

Wat is het verschil tussen een Rambo en een Rhino deken? (allebei van Horseware). Is de Rambo sterker of is de naam het enige wat het verschil is?


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 20:56

Ik weet het niet (heb je veel aan Knipoog )...
ik heb Rambo, Rhino, Bucas, allemaal 1 pot nat (droog eigenlijk *LOL* ). Ben er erg tevreden mee.

Rambo Turnout Wug
Rambo Rhino Turnout Light
Rambo Rhino Turnout
Rambo Turnout Quilted
Bucas (Verona) halsstuk
Bucas transportbeschermers Lachen

Overigens heten ze Rambo Rhino...
Bucas...is (bleek tot mijn verbazing haha postorder leuk he Knipoog ) hetzelfde merk, vond ik wel apart.
Horseware.

Ik zweer er in ieder geval bij.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-01 21:41

Is de Bucas net zo sterk? Per krijgt nl. alles stuk Extreme duivel Wat voor een voering heeft de bucas?

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 21:53

Rambo en Rhino zijn allebei van Horseware, kan zelf ook weinig verschillen ontdekken, m.u.v. de prijs en dikte. De Rambo Original (staldeken) sluit hoger dan de Rhino staldeken. Verder is de original dikker maar ik heb wel het idee dat de buitenstof van de Rhino wat schuurvaster is.
Hetzelfde geldt voor de Turnout dekens: Rambo heeft een sterkere buitenstof dan de Rhino en de meesten zijn ook dikker.

Kijk anders eens op http://www.horseware.com

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 21:57

De 'Bucas' dekens heb ik niet.
Ik zag wel in een advertentie in YourHorse (engels) dat Rambo daar gewoon andere naam voert.
Volgens mij is dat Bucas Horseware.

Mijn paard sloopt ook dekens die hij niet als prettig ervaarde, ik dacht namelijk, doet hij vast bij deze ook...(ik kreeg namelijk een winterdek mee waaruit meneer een flink stuk voering gescheurd had, had ze gerepareerd hoor Lachen ) en ook een badstof zweetdeken 1x gedragen en 5 minuten weg om iets te pakken...voila lag gescheurd op de grond.

Ik weet wel dat de Bucas halsdeken een fleece voering heeft, goed scheurvast is, want er is een heel vriendelijk paard dat graag aan het dek en halsdek van mijn paard trekt Lachen


_________________
<FONT COLOR="white">*Opinions are like assholes...everybody's got one ~ Larry Flynt*</FONT>
<FONT COLOR="purple">[img]../upload/19/925.gif[/img]*Moderator Vraag-Maar-Raak*</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-12-08 21:06 ]</font>

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 22:05

Divoza heeft ook nog de Bucas Celtic, dat is een WUG-achtige staldeken (katoenachtige voering), en de Sunshower, een zomerdeken.
Bucas heeft ook een site waar alles te vinden is: http://www.bucas.com

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 23:11

Ik weet niet het verschil maar mijn pony is geschoren en die heb ik een onderdeken met een gewone winterdeken eroverheen.

Ik heb ook een normale winterdeken een Rhino rug (blauw met wit geruit).

-xxx-jes Amber

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 11:19

Ik moet zeggen dat die naamvoering idd erg verwarrend is. Ik heb geloof ik een Rhino Turnout. En een Rambo onderdeken.
Helaas zat er in de super scheurvaste Verward Rhino binnen 3 weken een gaatje in de buitenvoering. Terwijl mijn paard veel netter is met dekens dan bijvoorbeeld Orri, als ik dat zo lees.

Nu is mijn deken dus niet meer goed waterdicht. Ik heb even op de site van Horseware gekeken en ze meteen maar even een mailtje gestuurd.

Weet iemand anders toevallig hoe je dat soort dingen het beste kunt repareren?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Suzan op 2001-12-09 10:20 ]</font>


Petra1
Berichten: 103
Geregistreerd: 03-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 13:15

Rambo Rhino is voordeliger dan de Rambo Original. Het prijsverschil vind je in de kwaliteit van de buitenstof terug, de Original heeft een zwaardere kwaliteit "ballistic nylon". Vergelijk het maar met een panty, hoe dikker de panty, des te minder snel komen er ladders in.

Als alleen de buitenkant beschadigt is, blijft de deken volgens Horseware waterdicht. Reactie Horseware n.a.v. mailtje dat ik een gaatje had in de buitenstof: "The good
news is that the rug should still be waterproof as the Rhino Wug Turnouts
have an internal barrier fabric which keeps the rain out. " En inderdaad, de deken heeft nog niet gelekt.

Het repareren doe je met Storm Sure glue van Horseware, die kan je ruitersportzaak regelen bij Horseware en een stukje bijpassende stof er bij.

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 16:22

Heb net op mijn werk een voorlichtingsavond van Horseware gehad, gegeven door een vrouw van Horseware in Ierland.
Horseware heeft 2 verschillende dekens Rambo en Rhino.
De Rambo is van Ballistic Nylon en 1000 denier dik, zeer scheurvast, dit is een duurdere buitenstof om te fabriceren als de Ribstof nylon stof van Rhino van 500 denier dikte.
De staldekens hebben weer een andere stof, dit is een soort polyprepyleen.
Maar allebei zeer goede dekens alleen aan de rambo hangt weer een hoger prijskaartje als aan de Rhino.

Dees

Berichten: 18902
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 10:55

Ik heb sinds kort de overstap gemaakt naar de duurdere dekens van Rambo/Rhino. Reden: ik had schoon genoeg van de redelijk slechte (lees: scheefhangende, water-absorberende) dekens van een goedkoper segment. Ik had al waterdichte Turnout Lite dekken van Rhino, die deed ik dan over de staldeken heen als het paard naar buiten ging. Nu dragen beide dames een Rambo Turnout (die groene) en zijn water- en winddicht beschermd tot -20 graden. Hele prima dekens, ze kunnen rollen, bokken, sjezen, die deken blijft echt gewoon liggen. Super.
Oja, let op de binnenkant: die witte binnenzijde is minder glad aanvoelend dan de donkere syntetische binnenkant. Met de donkere binnenkant heb je absoluut minder kans op schuurplekken op de borst van je paard.
Nadeel van de dekens. Omdat ze hoog gesneden zijn, ligt de rand van de deken ergens midden in de manenkam, daar heb je dus na een winter dragen wel een plukje kortere afgeschuurde maantjes. Maar je paaard is nog wel gewoon heel, die merkt daar vast niet veel van.
ik vind het absolute aanraders! Het kost wat meer, maar dan heb je ook wat Sigaar !

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 17:38

Mijn paard heeft dekens van Rambo , Rhino & Bucas , allemaal prima. Rambo is inderdaad steviger dan Rhino, hoewel deze het derde jaar in gaan en nog nergens kapot/ versleten zijn. Overigens vind ik dekens van Dominick de beste pasvorm hebben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: su72 en 131 bezoekers