dromen, idealen, doelen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 20:11

ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel jaartjes jong jij bent lovely?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 00:12

Hihi,dat is de komende weken nog een beetje een pijnlijk onderwerp Lachen Lachen.
Kom ik soms erg over als een ouwe muts??

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 10:50

nee juist helemaal niet,daarom ben ik ook zo benieuwd,je komt niet oud over maar wel wijs

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 12:35

dromen....
mijn droom komt binnekort uit..
de droom van bijna iedere paardenliefhebber...
als k mn havo haal dan krijg k eindelijk mn eigen paardje...
(ik zit nu in mn examenjaar!!)

ook mn andere droom komt uit..
ik wou altijd iets commercieels en iets met paarden doen,
en vanaf 1 sept begint er n nieuwe studie op het CAH namelijk 'managment en paardehouderij' de commercielere variant op paardenhouderij...
ben heel benieuwd...

dus op dit moment lijkt het alsof mn 2 van mn grootste dromen uitgaan komen!! Party!!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 14:05

Hoi,
Nou Lov. daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Groetjes!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 14:35

Ten,
Dat bijzonder dat jij met woody hebt heb je maar met heel weinig paarden jammergenoeg. En het lijken bijna nooit de supergoede bokken te zijn. Ik had hetzelfde met mijn draver. Ik kon super met dat beest. Jammergenoeg is daar alles verkeerd gelopen maar het blijft jammer. Want met de meeste paarden wil het neit zo als hem ook al zijn ze 10 x zo goed.
Groetjes!


Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Re: dromen, idealen, doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:11

Ik was een beetje door oude topics aan het bladeren en kwam deze tegen. En ik ben zo benieuwd hoe het met de dromen, idealen en doelen staat van de bokkers van toen staat en nu, 6 jaar later.

Mijn paard heb ik gelukkig nog steeds en ze is van de trailerangst af. Rij met haar nu 4 daagse evenementen, TREC evenementen en ga regelematig buitenritten door het hele land maken. Westernrijden is voor mij al lang geen ideaal meer, rij nog wel steeds met een westernzadel.
Hoe is het jullie vergaan en zitten jullie nog steeds op Bokt?

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: dromen, idealen, doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 16:26

volgens mij zitten de meesten die hier reageerden nog steeds op bokt Knipoog

Ik hebtoendertijd niet gereageerd, maar wel leuk dat zo weer even terug te lezen en dan te vergelijken met wat je nu van die personen weet hoe het verder gegaan is. Echt lang geleden!

Leuk te horen hoe het nu gaat Odi!

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Re: dromen, idealen, doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 17:02

Ja grappig hé.
Het was in 2001 ondenkbaar dat ik heel Nederland zou rondrijden met trailer en mijn paard erin.
Hopelijk horen we van de rest ook nog iets.

Anoniem

Re: dromen, idealen, doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 18:14

Deze ouwe doos (zie top of page) zit ook nog steeds op bokt, maar mijn paard niet meer, die is een kleine drie maanden geleden helaas ingeslapen. Dus nee, de belofte dat hij oud zou worden en daarbij blij zou bleven is niet uitgekomen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: dromen, idealen, doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:03

het get Loveley... sterkte nog ermee Ach gut

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:25

jantina schreef:
Isolda werd geboren en mijn droom kwam uit. Dat was op dat moment mijn droom en die droom is ze altijd blijven vervullen. En zelfs nu, 11 jaar later, laat ze mijn dromen uit komen. Een veulentje van mijn eigen grote liefde!


Isolda is ondertussen met pré pensioen, maar staat nog intens tevreden in het land te vreten. Het veulen wat toen nog geboren moest worden heeft mijn dromen ook waar gemaakt.
Ik heb met haar dingen gedaan, waarvan ik toen niet had durven dromen. Dat moet je altijd maar weer afwachten met dat jonge grut.

Fitzroy

Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Re: dromen, idealen, doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:08

Leuk Odi, dat je paard helemaal van zijn trailerangst af is.

Hoe het mij vergaan is? Een jaar later was ik idd Z2-dressuur met winstpunten en had ik mijn doel gehaald.
Daarna is Fitz nog op de Hippiade geweest met een andere ruiter. Kort daarna is hij kreupel geworden en afgekeurd voor de sport.
Ik heb hem nog steeds, maar hij doet nu dienst als grasmaaier.
Maar idd, zoals ik toen al aangaf: hij gaat niet meer weg en ik heb er een jong paard bij.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

tita

Berichten: 19742
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: dromen, idealen, doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:13

Ik heb nooit droom en ideaal gehad.

Ik had op mijn 16e een eigen pony helemaal tof kreeg een vriendje vreselijk veel ruzies geweest wat betreft paardensport.

Maar we hielden van elkaar en besloten toch samen verder te gaan na 10 jaar alsnog uitelkaar zeker 50% oa door de paarden ik kon en wilde niet veranderen ik wilde en 2e ik wilde alles voor de sport.

Nu zijn we 5 jaar verder en heb ik al tijdje geleden besloten te stoppen dit is mijn laatste paard.
Deze beslissing heb ik genomen omdat er hier in de buurt geen stallen zijn, zoals ik mijn paard zou willen houden.
Dit heeft me veel tranen gekost maar gelukkig heb ik een leuke baan en schitterende carriere waar ik me op kan storten

Sommige dromen spatten uitelkaar als een zeepbel

30-11-2015
03-07-2018

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Re: dromen, idealen, doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 09:40

Lovely schreef:
Deze ouwe doos (zie top of page) zit ook nog steeds op bokt, maar mijn paard niet meer, die is een kleine drie maanden geleden helaas ingeslapen. Dus nee, de belofte dat hij oud zou worden en daarbij blij zou bleven is niet uitgekomen.


Wat erg, gecondoleerd. "Vroeger" hadden we veel contact via Bokt, maar ik ben jou en je paardenverhalen helemaal kwijtgeraakt op Bokt. Ook het verhaal wat bij jouw paard hoort heb ik helemaal niets van mee gekregen.

jantina schreef:
Isolda is ondertussen met pré pensioen, maar staat nog intens tevreden in het land te vreten. Het veulen wat toen nog geboren moest worden heeft mijn dromen ook waar gemaakt.
Ik heb met haar dingen gedaan, waarvan ik toen niet had durven dromen. Dat moet je altijd maar weer afwachten met dat jonge grut.


Fijn dat jouw droom is uitgekomen en zelfs nog meer. Wil dit jaar ook op zoek naar een veulen, een beetje hetzelfde idee als jou. Zodat Odi straks van haar pensioen kan gaan genieten.

Fitzroy schreef:
Hoe het mij vergaan is? Een jaar later was ik idd Z2-dressuur met winstpunten en had ik mijn doel gehaald.
Daarna is Fitz nog op de Hippiade geweest met een andere ruiter. Kort daarna is hij kreupel geworden en afgekeurd voor de sport.
Ik heb hem nog steeds, maar hij doet nu dienst als grasmaaier.
Maar idd, zoals ik toen al aangaf: hij gaat niet meer weg en ik heb er een jong paard bij.


Ook al een leuk bericht, op het kreupel worden na dan. Maar je hebt Fitz nog.

tita schreef:
Sommige dromen spatten uitelkaar als een zeepbel


Je kunt altijd weer nieuwe maken.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 10:48

Lois is er nog steeds en ondertussen ben ik alleen maar gekker op mijn superpoownie geworden Haha!

Ondertussen zijn we wel aan de slag gegaan met het wedstrijden rijden. Ik heb een heel zo vreselijk veel geleerd en ander idee gekregen over dressuurrijden en het africhten van paarden. Ik ben met Lois ook voor het eerst in mijn leven wedstrijden gaan rijden. Sinds 2 jaar zijn we Z2 geklasseerd en hebben inmiddels heel veel wp gehaald. Zo nu en dan rijden we een kur op muziek en dat is echt helemaal te gek!! Ik ben eigenlijk wel ape-trots op mijn Lois, voor ons beiden was het allemaal de eerste keer en absoluut niet makkelijk.

Jippie schreef:
Ik hoop dat ik ooit nog een keertje lekker door het bos kan met een lange teugel.

Hier hoop ik nog steeds op maar ik vrees dat dat er nooit van gaat komen. Haha!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Re: dromen, idealen, doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:28

hey Odi, wat leuk!
Je naam komt me nog vaag bekend voor ( Bloos sorry).

Tender heb ik inderdaad verkocht (voorjaar 2003) en vwb zijn nieuwe baasje had ik geen betere keuze kunnen maken.

Woody leeft helaas niet meer, januari 2005 heb ik afscheid van hem moeten nemen. Ik mis hem nog elke dag.

Ondanks dat we (mijn man en ik) nog steeds paarden hebben, is er op dit moment niet één die mijn hart echt doet smelten, en dat voelt leeg....

Dromen en doelen zijn er dus wat dat betreft op dit moment ook niet meer voor mij, tenzij...
...ja, misschien toch wel, de droom dat er ooit nog weer een paard op mijn pad mag komen, dat mij hetzelfde gevoel geeft als Wood...

Anoniem

Re: dromen, idealen, doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:30

Odi schreef:
Lovely schreef:
Deze ouwe doos (zie top of page) zit ook nog steeds op bokt, maar mijn paard niet meer, die is een kleine drie maanden geleden helaas ingeslapen. Dus nee, de belofte dat hij oud zou worden en daarbij blij zou bleven is niet uitgekomen.


Wat erg, gecondoleerd. "Vroeger" hadden we veel contact via Bokt, maar ik ben jou en je paardenverhalen helemaal kwijtgeraakt op Bokt. Ook het verhaal wat bij jouw paard hoort heb ik helemaal niets van mee gekregen.

Nu je het zegt, herinner ik het me weer Lachen. Maar op een gegeven moment werd bokt natuurlijk groter en dan gaat iedereen zijns weegs, om elkaar 6 jaar later weer tegen te komen. Jammer eigenlijk, ik had best nog mooie verhalen kunnen vertellen over mijn paard.

In de tijd dat ik besloot om hem in te laten slapen, heb ik ook weer een nieuwe droom gevormd. Dat droompje moet nog wat groeien, hij is nu 10 maanden, maar we zijn wel al de beste maatjes. Het is een ander paard, maar hij heeft heus wat dingen gemeen met de vorige en dat past gewoon bij mij.

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Re: dromen, idealen, doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:03

Tender schreef:
Dromen en doelen zijn er dus wat dat betreft op dit moment ook niet meer voor mij, tenzij...
...ja, misschien toch wel, de droom dat er ooit nog weer een paard op mijn pad mag komen, dat mij hetzelfde gevoel geeft als Wood...


Ja gek is dat hé. Dat sommige dieren zoveel meer met je kunnen doen dan anderen.

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Re: dromen, idealen, doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:04

Lovely schreef:
In de tijd dat ik besloot om hem in te laten slapen, heb ik ook weer een nieuwe droom gevormd. Dat droompje moet nog wat groeien, hij is nu 10 maanden, maar we zijn wel al de beste maatjes. Het is een ander paard, maar hij heeft heus wat dingen gemeen met de vorige en dat past gewoon bij mij.


Heb je ergens een foto van hem op Bokt staan?

Anoniem

Re: dromen, idealen, doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:44

Nee, er staan geen foto's van hem op internet Lachen.

Thirza

Berichten: 9257
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:29

Wat leuk dat ik een pb kreeg van odi dat dit topic opgehaald was!

ik heb even mij eigen tekst gequote erg lachen om te lezen! (incl taalfouten Haha!)


Thirza schreef:
bij mij is het heel erg verandert
ik reed vroeger op een arabier (Belleamy)
en nu op een tinker
mijn droom wat ik ermee wil? ik weet het eigenlijk niet maar ik ben nu wel een beetje dressuur matig aan het rijden wat best wel goed gaat het lijkt me wel een uitdaging om op een tinker wedstreiden te rijden



Ik heb Sya niet meer, ik heb haar verkocht al weer 3 jaar geleden volgensmij, het gaat erg goed bij haar nieuwe eigenaren en ze had het niet beter kunnen treffen!
Dressuur ging goed met haar kon haar vrij netjes rondsturen maar ik was inmiddels 18 en bij de paarden zag ik het niet zo zitten om wedstrijden te gaan rijden met een pony van 1.48 en mijn te lange stelten. Ik had toen een heus dressuur paard gekocht Jamaika die is helaas ingeslapen.
Nu rij ik niet meer sinds Jamaika dood is (in januari was het 2 jaar geleden) ik heb af en toe nog wel eens ergens opgezeten maar niet veel. Ik mis het rijden behoorlijk maar ik heb Amadeus, die wordt in mei 3 jaar en ik denk dat ik volgend jaar met hem ga beginnen tot die tijd knuffel ik heel veel met hem Haha!



ik vind het ook leuk om te lezen hoe het nu met anderen gaat, de meeste namen komen mij zeker wel bekend voor!

Morrow_Less

Berichten: 5197
Geregistreerd: 20-07-07
Woonplaats: Tienen, België

Re: dromen, idealen, doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:30

ik droom om een eigen paardje te hebben

I've always tried to remind me that the future's just a few heartbeats away from disaster.
Blog over Beauty⎮Science⎮Lifestyle http://greendaisys.wordpress.com/. Te volgen op Facebook , Bloglovin en Twitter !

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: dromen, idealen, doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 08:09

Mijn doelen zijn zeker veranderd.
We kochten Anouar omdat ik hem eerste verzorgde en de eigenaresse hem wel wilde verkopen. Het klikte heel goed tussen ons en m'n ouders waren (zijn) ook dol op hem.

Ik ben toen dressuurwedstrijden gaan rijden omdat zowat iedereen op stal dat deed, maar het ging niet echt lekker. We haalde wel puntjes, maar nooit echt dat je zegt "wauw".
Daarna heb ik eens wat oefencrossen geprobeerd en een keertje officieel gesprongen. Dat vonden we allebei leuker, maar ik ben niet zo'n held, dus verder dan oefencross en misschien B springen zouden we al niet komen.

Toen ik jonger was had ik eens in de Penny gelezen over endurance. Ik dacht toen meteen "dat wil ik later doen". Dus toen iemand zei dat Anouar daar super geschikt voor zou zijn ben ik dat dan toch maar eens gaan proberen.
De eerste keer was ik nog niet meteen heel entousiast, dus de tweede keer liet een aantal jaar op zich wachten.
De tweede keer raakte ik verslaafd.

Nu ben ik eigelijk alleen nog bezig met de endurance. Inmiddels wil ik dit jaar klasse 4 gaan rijden, wil ik CEI's gaan rijden (één in Nederland en één in het buitenland) en wil ik volgend jaar een 160 proberen.

Eindelijk hebben we iets gevonden waar we wel mee verder kunnen. Waar we allebei heel veel plezier in hebben en wat ook echt goed gaat. Ik heb Anouar hier niet voor gekocht, maar hij blijkt het super te doen. Bovendien heb ik heel veel geluk dat m'n ouders helemaal achter me staan.

Mijn uiteindelijke doel is kwalificatie voor het B kader en uiteindelijk het A kader.

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Re: dromen, idealen, doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:21

Nou Lovely dan wordt het hoog tijd om hem te showen.

Vind het zo leuk om te lezen hoe het iedereen vergaan is. Natuurlijk niet de verhalen van de paarden die zijn overleden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 24 bezoekers