Voetballen met Splash...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Voetballen met Splash...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 19:24

Bok Bok ,

Had vandaag mijn camera eens een keertje niet meegenomen , en ja hoor , kom ik op stal aan , zijn de veulens aan het spelen met een grote skippybal (heel toevallig had ik het gister nog met Yellowfish over paardenvoetbal en dat ik zelf een voetbal wou kopen voor Splash) dus ik de bal van de baby's afgepakt , Splash uit stal gehaald.. en hup , met de bal de bak in....

Nou , meneertje moest er niks van weten , hij vond het doodeng , het enige leuke spelletje ervan vond ie dat als ik hem naar de ene kant van de bak smeet dat hij dan weg ging rennen en als ik de bal weer in mn handen had ging ie er weer vandoor , en als de bal stil lag kwam ie na veel getreuzel er 5 mn vanaf staan en begon ie te knorren , hij wou alleen bij me komen als ik erop ging zitten Schijnheilig nix aan dus

Ben blij dat ik dus niet zo'n dure bal voor hem heb gekocht en het eerst eens heb uitgeprobeerd met een skippybal van de veulens Haha!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 19:44

*baalt ontzettend heel heel heel erg boel dat ze vandaag ziek was en niet mee kon*

Hmpf ... Verdrietig

Nouja .. wel goed dat je het nu hebt kunnen uitproberen met die skippy .. misschien gaat hij het in het vervolg wel leuk vinden? skippybal is trouwens een goede oplossing ... ! Zou het gewoon nog een paar x proberen, op een gegeven moment is hij zijn angst vast wel kwijt en gaat hij er de lol van inzien Haha! ?

Ik hooop dat ik zondag mee kan !

Liefs,

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:24

Ze vinden het allemaal maar een raar ding in het begin hoor. Rowan is heel nieuwsgierig maar die moest ik ook overtuigen. Ga naast de bal staan en lok paardlief met een brokje naar de bal toe. Raakt 'ie 'm aan, krijgt 'ie een brokje. Dan ga je proberen hem 'over' de bal te lokken, zodat hij de bal aan de kant moet duwen om bij je hand te komen. Iedere keer als hij de bal aanraakt of wegduwt laat je met je stem weten dat hij helemaal geweldig is. Zo gaan ze het interessant vinden, want elke keer als ze aan die bal zitten vind de baas ze lief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 23:35

Je had ook wel even rustig kunnen beginnen, ipv na een tijdje de bal weggooien, sommige paarden hebben iets meer tijd nodig om te wennen... En dat "enige leuke spelletje" Scheve mond klinkt mij meer als angst in de oren, voor jou was het misschien grappig om te zien, maar ik vraag me af of Splash er ook zo over dacht. Ik vind dat je een beetje snel bent gegaan, en iets meer geduld was wel op zijn plaats geweest... Ik ga dus ook met Arwen mee, probeer het nog eens op die manier Veel succes!

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-04 20:01

Maya schreef:
Je had ook wel even rustig kunnen beginnen, ipv na een tijdje de bal weggooien, sommige paarden hebben iets meer tijd nodig om te wennen... En dat "enige leuke spelletje" Scheve mond klinkt mij meer als angst in de oren, voor jou was het misschien grappig om te zien, maar ik vraag me af of Splash er ook zo over dacht. Ik vind dat je een beetje snel bent gegaan, en iets meer geduld was wel op zijn plaats geweest... Ik ga dus ook met Arwen mee, probeer het nog eens op die manier Veel succes!


Hmm , daar hebben jullie wel gelijk in , maar ik ben niet meteen gaan smijten hoor Schijnheilig Heb hem eerst een tijd alleen met de bal gelaten toen dr bij gaan staan en hem toen langzaam in beweging gebracht...
Ik weet zeker dat ie niet bang is geweest , want Splash geeft namelijk erg goed aan wanneer ie bang is (dan staat ie met zn knieen te knikken en gaat ie heel zielig hinniken) nu was het whaam rennen, staart omhoog en stoppen bij de merries aan de overkant, en knorren van opwinding ! Maar , ik ga wel volledig met Arwen mee ! Ik ga het morgen nog eens op die manier proberen ,en misschien vindt hij het dan wel leuk

Bedankt voor de tips , laat morgen wel weten hoe het is gegaan OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 20:09

Doe dat, want uiteindelijk is het gewoon heel erg gaaf!