Kan een donzen dekbed in de wasmachine?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Kan een donzen dekbed in de wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-04 18:39

Net heb ik een bed afgehaald in de caravan die ik gekocht heb en ik wil alles natuurlijk wassen want daar hebben andermans kinderen ondergelegen en dat vind ik toch niet helemaal fris

Maar het dekbed blijkt dus dons te zijn en een label te hebben met kruis door de wasmachine.
Maar als ik straks alle drie de dekbedden naar de stomerij moet brengen is dat wel een kostbaar grapje en ik zit nu heel erg te twijfelen of ik de gok zal wagen en het ding toch in de machine zal gooien.

Zou dat goed gaan of heb ik dan straks een hoes met ergens een hoop aan elkaar geplakte veren?


CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 18:41

past dat dan Verward

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 18:43

Ik zou het zelf niet doen. Mijn moeder heeft ooit mijn fijne donzen hoofdkussen in de wasmachine gegooid en dat werd idd één grote geconcentreerde klont. Nooit meer goedgekomen ook met dat kussen. Stomerij is een prijzig grapje, maar een nieuw dekbed is nog prijziger.

Bij donzen jacks raden ze aan om een paar tennisballen mee te wassen die de veren tijdens de wasbeurt goed verspreid houden. Dat werkt bij mijn jassen prima. Maar of het bij zo'n groot ding als een dekbed ook werkt, dat weet ik niet.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 18:46

De tip van de tennisballen werkt ook in de droger, mocht je je dekbed daar na het wassen nog in willen doen.
Desnoods een paar keer in de droger, zodat het weer lekker luchtig wordt, dat zal idd het grootste probleem zijn, maar wij wassen donzen jassen ook altijd gewoon in de wasmachine. Daarna een keer of 3 in de droger met tennisballen en ze zijn weer mooi vol.

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-04 18:49

Het past wel want het is een eenpersoons en ik heb een redelijk formaat vulopening.

Dat van die tennisballen stond me ook nog bij maar ik twijfel inderdaad of dat bij zo'n groot iets als een dekbed werkt.

Een nieuw dekbed is inderdaad duurder maar ik heb ooit mijn dekbed laten stomen en dat was bepaald niet goedkoop en nu moet ik er drie Scheve mond

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 18:50

Probeer er eentje, dan kun je altijd nog je keuze veranderen Haha!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 19:03

Lekker een paar dagen in zon en wind buiten hangen, op zo'n dag als vandaag dus, worden ze lekker fris van en kost helemaal niks

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-04 19:05

Cody schreef:
Probeer er eentje, dan kun je altijd nog je keuze veranderen Haha!


Hmmm, durf ik dat wel? Haha! Het kussen blijkt ook al dons, die kan ik wel in de droger proberen met zo'n zak met een doekje.
Hoeveel tennisballen moeten daar eigenlijk bij?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 19:08

Wij doen altijd een stuk of 3.
Niet 's nachts in de droger doen want het maakt wel een kabaal Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 19:16

Ik heb het eens gedaan met een jas die dons bevatte, speciaal dondwasmiddel, nou ik had spijt als haren op mn hoofd.
Het dons ging plakken omdat het nat werd, en kreeg het niet goed droog (binnen een dag omdat het was gaan klompen) en ik kon mn jas weggooien na een half jaar omdat de hele donsvoering verrot was.
Als ik jou was zou ik hem naar een stomerij brengen en niet zzelf wassen!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 20:13

Ik heb mijn donsdekbed pas ook gewassen. Op 30 graden en met een paar tennisballen. Daarna goed uitgeschud en liggend laten drogen (ik heb geen droger). Ging prima...

* To Belg, or not to Belg *

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 21:10

Ja lijkt me idd niet handig om die zelf te gaan wassen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, AnoukS_, Antgillya, Astrophe, boyca, Christina, Eefje_Sammy, ellen05, fjord_brucht, fotolijstje, Freyr, IASCrawler, Josien_, Robin_Rikkie, Sabbientje, Selina, Tamara1991, VenoSnorlax, WendyShet, zonnebloem18 en 247 bezoekers