Help! Wat moet ik doen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Help! Wat moet ik doen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-04 18:08

Ik wil even mijn verhaal kwijt want ik zit hier al meer dan ene uur te janken en ik heb het helemaal gehad!

Ik heb de laatste weken zoooooveel ruzie gehad met iedereen (vriend, schoonvader, opa van vriend, moeder) en dat allemaal om paarden.

Iedereen vind dat ik mijn paarden moet wegdoen met de zwangerschap, ik had ook net een heel mooi weiland gehuurd dat ik wilde gaan omheinen (toen wist ik nog niet dat ik zwanger was). Dat is nu helemaal betaald en daar krijg ik ook alleen maar tegenwind over, dat het alleen nog meer geld en tijd gaat kosten (nu staan de paarden bij vriend thuis, maar daar mag ik niemand mee binnenbrengen, dus ook geen verzorgster wat ik wel kan gebruiken). Ik was het vanmiddag zo zat dat ik in tranen besloten heb dat ik dan wel in 1 klap voor de korte maar harde pijn zou gaan en alle paarden zou verkopen! Verdrietig

Ik denk dat het beter zo is en ik kan helemaal niet meer tegen de spanningen. Loop constant te huilen en ik heb buikpijn en maagpijn!

Komt er nog eens bij dat iemand die ook met zijn paarden bij mij vriend thuis staat allemaal lelijke dingen over mij is gaan vertellen en gaan klagen + ook de klusjesman die ook voor de paarden instaat, omdat mijn shetlander geregeld ontsnapt, dus schoonpapa heeft dan ook al beslist dat ik zo snel mogelijk die pony's (liefst morgen al) de deur uit doe!

Nu vertelde ik het net tegen een kennis en die wist hier vlakbij nog 1 stal te huur met een kleine bak en een paar kleine weilandjes voor 125 euro per maand en ze stelde voor dat ik dan 1 paardje zou bijhouden.

Nu is mijn vraag: Zou ik dit doen of zou ik gewoon doorbijten en alle paarden wegdoen?

En als ik die stal neem, hoe kies ik dan in godsnaam welk paard ik bijhoud?

Sorry dat het zo een lang verhaal werd en hopelijk kan iemand me goede raad geven!

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!


Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 18:14

Jeetje, dat is nog wat zeg.
Ik zou hoe dan ook er niet voor kiezen om je paarden weg te doen. Het zijn jou paarden en niet die van je vriend of schoonvader of wie dan ook! Is er in de buurt niet nog iets anders, een stuk weiland ofzo waar je al je paarden kwijt kan voor weinig geld?

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 18:16

Jemig wat lastig.

Aan de ene kant kan ik heel goed begrijpen dat ze vinden dat je beter kunt stoppen voor een tijdje, maar aan de andere kant vind het weer een beetje heel flauw dat je dan geen verzorgster kan nemen zo dat je na de bevalling weer lekker door kunt met de paarden.

Als je die ene stal zou kunnen krijgen zou dat opzich erg mooi zijn, kun je toch nog lekker wat met een paard doen.
Helaas dat het er maar 1 is...

Welke keuze ook neemt,
Het lijkt me niet makkelijk...

Sterkte.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 18:16

Tjee meid wat lastig....
Ga allereerst geen overhaatse beslissingen nemen.
Een zwangerschap brengt door de hormonen al genoeg onrust met zich mee.
Misschien moet je maar eens praten met de staleigenaar waar je nu staat.
Er moeten toch afspraken te maken zijn?
Neemanders iemand mee om het woord voor je te doen als je te emotioneel (of woedend) raakt.
Hoeveel paarden heb je eigenlijk?
Hou je vooral rustig, en denk alles drie keer over.
Veel sterkte hoor! Ach gut


Peet
Berichten: 251
Geregistreerd: 20-07-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 18:17

Jeetje wat een verhaal. Tja, ik denk ook dat 't dan misschien haalbaarder is om dan 1 paard te houden, maar ja welke??? Echt heel moeilijk hoor...veel sterkte ermee...

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-04 18:34

De staleigenaar is mijn schoonvader en die doet net zo moeilijk, er valt niet mee te praten (en dan bedoel ik dat hij toch altijd het laatste woord heeft, is een zakenman en heeft er een aardig handje van weg om beetje te manipuleren).

Die stal die vrij is, daar is ook nog een tweede, maar het moet voor mij financieel ook haalbaar zijn! Ik werk part-time en verdien maar iets van een 650 euro, dus kan ik echt niet meer dan 1 stal betalen (want daar komt ook nog eens eten enzo bij)

Georgette: zo dacht ik dus ook, maar het is hier een superdure buurt (Brasschaat) en dat weiland dat ik gehuurd heb is al spotgoedkoop en groot genoeg! Maar dan begonnen ze weer te zeuren over dat ik dan verschillende verzekeringen moet afsluiten en als de paarden op straat komen en die omheining kost werk (en ik kan niet alles zelf doen van omheining, maar moet dus ook geen hulp verwachten).

Momenteel heb ik dus 2 grote paarden, 1 muilezeltje en 1 shetlander! Dei shetlander heb ik nog niet lang en die stond al een week te koop omdat ze uitbrak maar daar heb ik het al zo moeilijk mee. Als ik zowieso Mullo (muilezel) moet wegdoen en dan nog 1 van de grote, ik zie niet in hoe ik dat overleef! Klinkt allemaal beetje dramatisch, maar heb in het verleden geleerd dat veel paardenmensen valse beloftes maken en liegen zodat de kans er dik inzit dat ik ze ook nooit meer terugzie.

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 18:48

dat is wel erg vervelend voor je.

ik zou hoe moeilijk het ook is, toch er voor kiezen om een paard te houden. Het kiezen is dan inderdaad lastig. Maar als je gewoon met ieder apart een tijdej optrekt, denk ik dat je uitijndelijk je keuze wel kan maken. Je hebt echt een verzorgster nodig! Je kan dat gewoon niet alleen, dus kies vooral voor een stalling waar ook een verzorgster mag komen. Het is zo dat er mensen zijn die valse beloftes maken, maar ( gelukkig) zijn er ook een hoop mensen die wel oprecht een leuke pony zoeken. Dus probeer niet al te negatief te denken, en stl gewoon een paar eisen, bijvoorbeeld dat je de pony op mag zoeken.

heel veel succes, en sterkte Lachen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 19:03

Sowieso zal je met ene kind er bij veel minder tijd over hebben voor je 4 beessies....een baan, een kind....er zal, hoe hard het ook klinkt, hoogstwaarschijnlijk wel iets weg moeten.

Ik zou *maar ja..ik zou ook steun krijgen van mijn familie dat weet ik zeker* het weiland wat je hebt omheinen *vraag anders eens wat hulp op Bokt...werkt ook nog weleens Knipoog * verkopen wat het makkelijkst verkoopbaar is en jou de meeste tijd en geld kost verkopen...
BV: 1 rijpaard houden voor jezelf, het ezeltje als gezelschap en de shet voor je kind later?
Het is maar een voorbeeld en je moet vooral doen wat je hart je ingeeft.

Niet je hobby opgeven in ieder geval...die beestjes zullen er zijn en eigenlijk zou ik daar meer vertrouwen in hebben dan *sorry sorry* de mensen om je heen.

Zoals ik begrepen heb ben je onverwachts zwanger? *zo niet sorry* en dan vind ik eerlijk gezegt dat ze ook wel wat rekening met jou mogen houden.
Geeft je vriend zijn hobby op voor je zwangerschap?
Je bent tijdens een zwangerschap sowieso emotioneler....en dan vind ik de manier waarop ze nu bezig zijn gewoon te ver gaan.

Weten hun dat je je zo aan het opvreten bent?
Dat je gestresst bent, buikpijn, maagpijn en huilbuien hebt?
Dan weten ze waarschijnlijk ook dat dit je happy maanden moeten zijn, en niet je stress maanden, dat krijgt de baby heus allemaal mee hoor.

Ik vind het onwijs rot voor je..ik zou verder geen oplossing weten...enige is dat het ook jouw leven is...en dat ik even helemaal eerlijk het me afvraag waar die mensen het lef vandaan halen om jou zo even helemaal over de rooie te helpen!!
Ze zouden je moeten steunen en helpen met een oplossing op een positieve manier.

4 Is teveel....ik denk niet dat je dat gaat redden met de rest van je leven erbij...maar helemaal niets is te weinig.

Succes en sterkte *zit zich hier nu ook op te vreten Bloos! *

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 19:06

Maar wilt je schoonvader dat je die paarden weg doet omdat je zwanger bent? Want dan kan je misschien je ezel, je shetlander en 1 paard misschien verhuren ofzo.... Totdat je bent bevallen en bent bijgekomen..

Ik noem maar wat Verward

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 19:08

Sorry hoor maar ik snap niet wat al die mensen te zeggen hebben over jouw paarden? Je wilt je paarden verkopen omdat ze zo zeuren?
Wat zijn je paarden je waard? Ik neem aan dat je veel om ze geeft en ze niet kwijt wilt.. Waarom trek je je zoveel aan van wat ze zeggen? T zijn toch jouw paarden, het is jouw leven!
Zet ze lekker in dat landje, neem een verzorgster erbij, doe lekker wat je zelf wilt. Je hebt toch plezier van je paarden, als je je paarden niet meer hebt ben je dan gelukkig?

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-04 19:12

Georgette schreef:
Maar wilt je schoonvader dat je die paarden weg doet omdat je zwanger bent? Want dan kan je misschien je ezel, je shetlander en 1 paard misschien verhuren ofzo.... Totdat je bent bevallen en bent bijgekomen..

Ik noem maar wat Verward


De shetlander moet weg omdat hij uitbreekt en de andere vind hij gewoon dat het niet hoort paarden en kinderen en dat ik gek ben dat ik dat andere weiland ga omheinen enzo.

Even klonk je idee heel goed van het verhuren, maar ja, dan komt weer het feit dat ern iemand 'vreemd' mag komen op hun domein dus...

Iig bedankt voor de tips en Sily ik begin inderdaad ook wel te beseffen dat 4 niet helemaal meer te doen is, maar het is zo moeilijk om te kiezen...

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-04 19:13

Aramat schreef:
Sorry hoor maar ik snap niet wat al die mensen te zeggen hebben over jouw paarden? Je wilt je paarden verkopen omdat ze zo zeuren?
Wat zijn je paarden je waard? Ik neem aan dat je veel om ze geeft en ze niet kwijt wilt.. Waarom trek je je zoveel aan van wat ze zeggen? T zijn toch jouw paarden, het is jouw leven!
Zet ze lekker in dat landje, neem een verzorgster erbij, doe lekker wat je zelf wilt. Je hebt toch plezier van je paarden, als je je paarden niet meer hebt ben je dan gelukkig?


Dan ben ik inderdaad niet gelukkig, maaar,als ik mijn vrined niet meer heb of alle dagen ruzie, dan ook niet!

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 19:17

En als je ze verhuurt en ze dan tijdelijk ergens anders staan?

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 19:22

Dus als je je paarden niet weg doet heb je je vriend niet meer of alle dagen ruzie?
Sorry hoor...maar klinkt mij als chantage in de oren.... *sorry sorry sorry*
Zit hij zo vast aan zijn familie? *omdat iedereen zo aan het zeuren is daar*
En kan je anders geen goed gesprek met hem beginnen, dat je hem gewoon eerlijk vertelt dat jij ongelukkig wordt als al je paarden weg moeten en dat jullie tot een compromis komen?
Alhoewel ik sowieso vind dat die jou hoort te steunen...jullie krijgen een kind...dan moeten jullie toch ook samen een oplossing kunnen bedenken?
Of wandelt die gewoon zo achter de rest aan zonder aan jouw ge;ul te denken?

*ken hem niet ik weet het, maar zo komt het nu even over*

Anders gewoon 1 paard mogen houden...je hobby, je ontspanning, je maatje?

Kom in ieder geval even tot rust en praat met hem...want als je op deze stressvolle manier verder gaat, ben je straks je paard en je kind kwijt *klinkt extra hard maar stress kan je lichaam heel erg beinvloeden*

En misschien dat iedereen om je heen het erg goed bedoelt, maar houden ze hier wel rekening mee?

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 19:28

Ik vind het ook nogal laag van ze dat ze dit jou aan doen.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 19:29

Maar ik snap niet wat zij erover te zeggen hebben.. Je wilt je paarden dus opgeven voor mensen die de baas over je spelen. Wat hebben je paarden je misdaan? Die mensen zijn fout, je paarden toch niet??
Je wordt aardig gechanteerd als ik t zo lees.. Ik zou als ik jou was eerder na gaan denken over of je wel blij bent met zulke mensen om je heen!

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 19:43

Aramat schreef:
Maar ik snap niet wat zij erover te zeggen hebben.. Je wilt je paarden dus opgeven voor mensen die de baas over je spelen. Wat hebben je paarden je misdaan? Die mensen zijn fout, je paarden toch niet??
Je wordt aardig gechanteerd als ik t zo lees.. Ik zou als ik jou was eerder na gaan denken over of je wel blij bent met zulke mensen om je heen!


Helemaal waar!

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 21:04

je hoeft niet alles op te geven voor een kind, 4 paarden is veel natuulijk maar 1 is mooi

niets is onmogelijk voor hen die willen

TaNjAlOvEr

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-03-04
Woonplaats: zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 21:14

Aramat schreef:
Maar ik snap niet wat zij erover te zeggen hebben.. Je wilt je paarden dus opgeven voor mensen die de baas over je spelen. Wat hebben je paarden je misdaan? Die mensen zijn fout, je paarden toch niet??
Je wordt aardig gechanteerd als ik t zo lees.. Ik zou als ik jou was eerder na gaan denken over of je wel blij bent met zulke mensen om je heen!



Haha! echt HELEmaal mee eens hoor waarom zou jij ze weg moeten doen omdat zij dat zeggen?
dan zet je ze toch lekker ergens anders neer? Verward

~Never Forget Yesterday,But Always Live For 2day, Cause You Never Know What 2morrow Brings, Or What It Can Take Away~

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 21:22

odje"]
[quote="Aramat schreef:
Maar ik snap niet wat zij erover te zeggen hebben.. Je wilt je paarden dus opgeven voor mensen die de baas over je spelen. Wat hebben je paarden je misdaan? Die mensen zijn fout, je paarden toch niet??
Je wordt aardig gechanteerd als ik t zo lees.. Ik zou als ik jou was eerder na gaan denken over of je wel blij bent met zulke mensen om je heen!


Helemaal waar!
[/quote]

hier ben ik het ook mee eens!
laat je niet gekmaken en je dingen aanpraten hoor!
t zijn jouw paarden, jij vind ze leuk, dat mogen zij niet zo voor jou verpesten!

ik zou me ook ernstig afvragen of ik nog wel met die mensen om zou willen gaan....

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 21:47

Voor de mensen die hierboven gereageerd hebben , het is allemaal niet zo makkelijk hoor , je geeft je vriendje etc. zomaar niet op !

Wat de nieuwe wei betreft , dat lukt allemaal wel met wat hulp ! Met de omheining wil ik zeker meehelpen ! Ik heb vandaag met fieke het weiland van Ruâno in 2 stukken verdeelt met omheining en dat was helemaal niet moeilijk ! Als ik en Fie dat al kunnen! Met wat hulp staat je omheining er in een mum van een tijd!

Ik zal eens rondhoren voor een verzorgster voor Capu en Chinouk , ik weet misschien nog wel een paar mensen ! Zet een advertentie in de Brasschaatse Film ? Heeft altijd veel reacties !

Verder echt de moed niet opgeven hoor Vania!! Geen overhaaste beslissing nemen , want als je er voor kiest om je paarden te verkopen kan je niet meer terug ! Ik zou ze igg niet allemaal verkopen! Ook al doet het pijn in je hart , zoek een baasje voor Fury of Mullo ? Mullo zou het perfect op een kinderboerderij doen !? En dan ben je ook zeker dat ie daar voor lange tijd zal staan.

Maar als je gewoon zo snel mogelijk op de andere wei ben ben je ook al van veel gezever van af he , met je schoonvader! Dan kan hij over je paarden niet meer 'zeiken' als ik het zo mag zeggen want dan staan ze toch op JOU wei he.

Veel succes OK dan! en kop op hoor , na regen komt zonneschijn Ach gut !

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 21:53

Spikkel schreef:
Voor de mensen die hierboven gereageerd hebben , het is allemaal niet zo makkelijk hoor , je geeft je vriendje etc. zomaar niet op !


En je paarden geef je wel zomaar op?? Vriendje gaat voor paarden?

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 22:10

als je zwanger van hem bent is het iets ander maar je hoef niet alles voro hem op te geven

niets is onmogelijk voor hen die willen

TaNjAlOvEr

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-03-04
Woonplaats: zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 23:19

Spikkel schreef:
Voor de mensen die hierboven gereageerd hebben , het is allemaal niet zo makkelijk hoor , je geeft je vriendje etc. zomaar niet op !

Wat de nieuwe wei betreft , dat lukt allemaal wel met wat hulp ! Met de omheining wil ik zeker meehelpen ! Ik heb vandaag met fieke het weiland van Ruâno in 2 stukken verdeelt met omheining en dat was helemaal niet moeilijk ! Als ik en Fie dat al kunnen! Met wat hulp staat je omheining er in een mum van een tijd!

Ik zal eens rondhoren voor een verzorgster voor Capu en Chinouk , ik weet misschien nog wel een paar mensen ! Zet een advertentie in de Brasschaatse Film ? Heeft altijd veel reacties !

Verder echt de moed niet opgeven hoor Vania!! Geen overhaaste beslissing nemen , want als je er voor kiest om je paarden te verkopen kan je niet meer terug ! Ik zou ze igg niet allemaal verkopen! Ook al doet het pijn in je hart , zoek een baasje voor Fury of Mullo ? Mullo zou het perfect op een kinderboerderij doen !? En dan ben je ook zeker dat ie daar voor lange tijd zal staan.

Maar als je gewoon zo snel mogelijk op de andere wei ben ben je ook al van veel gezever van af he , met je schoonvader! Dan kan hij over je paarden niet meer 'zeiken' als ik het zo mag zeggen want dan staan ze toch op JOU wei he.

Veel succes OK dan! en kop op hoor , na regen komt zonneschijn Ach gut !



nee dat is waar maarja aan de andere kant is het ook wel vervelend voor haar als zij haar paarden moet verkopen toch??
maar het was niet vervelend bedoelt ofzo hoor!!
Verward

~Never Forget Yesterday,But Always Live For 2day, Cause You Never Know What 2morrow Brings, Or What It Can Take Away~

Fiej

Berichten: 2928
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Deurne (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 23:28

lars schreef:
als je zwanger van hem bent is het iets ander maar je hoef niet alles voro hem op te geven


jah, maar weet je! ik ken vania nu toch al een tijdje! en ik weet dat ze gewoon niet zonder hem kan! Ik begrijp ze langs de ene kant wel! Maar langs de andere kant ben ik het helemaal met spikkel eens! (Ik heb er eigelijk ook men bedenkingen over maar zal dat wel eeens persoonlijk tegen haar zeggen) En vania Hoveel keer heb ik al ni gezegt da ons papa gewoon sta te springen om de stallen in mekaar te komen steken! En de omheining langs de wei te halen! Kommaan meis! Je mag je niet druk maken!!!! Je weet dat dat slecht is vor het kindje! en WEET DAT IK ER ALTIJD VOOR JE BEN! hoe moeilijk het ook zal zijn You got a friend in me!

How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard
  • Winnie the pooh


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: reina, Tinkermuts en 152 bezoekers