Is hier animo voor...?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Is hier animo voor...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 23:56

Nav een ander topic van mij, wil ik toch even gauw deze vraag stellen.

Voor de mensen zonder eigen paard..

*Is er animo voor een stal waar je barokke paarden kan vinden waar je je mee kan uitleven. Ik doel dan op paarden als bv een lusitano, lippizaner of andalusier ofzo. (niet een hobbelknol of een hoog beleerd paard, maar een gemiddeld paard wat redelijk wat kan en waar je dus lekker mee aan de slag zou kunnen)

*Zou je naast de mogelijkheid om te kunnen rijden ook nog andere dingen met zo'n paard willen doen of leren?

*Ben je ook bereid om er iets meer voor te betalen als een doorsnee paard welke je meestal op een stal vind?


Johan
Berichten: 138
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 00:54

Wil je even een verwijzing geven waar je andere topic over ging?

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 07:27


Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 08:23

Ik denk wel dat er mensen zijn die het geweldig zullen vinden om eens op een barok paard te rijden.
Wat voor doelgroep wil je bereiken? Mensen uit je omgeving die wekelijks komen rijden, of mensen van verder weg die een dag of een weekend komen?
In dat laatste geval zul je ook accomodatie moeten bieden aan de ruiters. Of mensen die wekelijks komen bereid zijn om een stuk meer te betalen, vind ik moeilijk in te schatten...

* To Belg, or not to Belg *

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 08:34

ik zou er zelf niet meer voor willen betalen...

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 08:44

Wij gingen eerst ook naar Centro Lusitano in Roermond, dus wij legde er vanaf haarlem dus wel een behoorlijk eind voor af. Dat zou ik voor een "normale" manege niet doen. En wij hebben dus wel een eigen paard. Denk dus zeker dat er animo voor is.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 08:44

Mij lijkt het leuk, en als de paarden goed behandelt worden en goed aangereden, en er een goede begeleidinig is *heb nou eenmaal geen ervaring met dat soort dingen* wil er best iets meer voor betalen.

Maar dat moet niet torenhoog oplopen, en geld trouwens ook voor een "gewone" manege.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 09:28

mij lijkt het ook zeer leuk

'Iedereen gunt je van alles zolang je het maar niet hebt'

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:15

ja, ik denk dat het mij wel leuk lijkt, vind alleen de info nu een klein beetje vaag .

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 15:26

vamp schreef:
ja, ik denk dat het mij wel leuk lijkt, vind alleen de info nu een klein beetje vaag .


Ik kan het ook niet heel duidelijk uitleggen hoor, maar het komt hier op neer.
De mogelijkheid om te rijden op een spaans paard komt in nederland nog maar weinig voor. Ikzelf roep al heel lang,joh dat lijkt me eens leuk.
Dus de vraag is in feite, wat nou als je een stal zou vinden die jou de kans bied om lekker bezig te kunnen zijn met zo'n paard.
Bijvoorbeeld het vrijrijden, het les nemen, een bosritje af en toe met een groep enz.
Verder vind je zowat op elke hoek hier in de buurt een stal waar je zoiets ook kan doen, maar dan met een doorsnee paard wat elke stal heeft.
Dus de vraag is eigenlijk, zou je voor wel voor een spaans paard kiezen dan en ben je ook bereid om bijvoorbeeld een paar eurootjes meer er voor te betalen per keer.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:21

Ligt eraan hoeveel eurootjes meer.
Ik zou het best eens willen doen, altijd leuke ervaring Lachen

Johan
Berichten: 138
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 00:29

Ben benieuwd of je hier iets mee gaat doen! houdt me (ons) op de hoogte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 01:06

Ik denk dat er best mensen zijn die een hoger bedrag hiervoor over hebben + bereid zijn om verder te reizen. Dat hogere bedrag is trouwens wel noodzakelijk. Denk alleen al aan de aanschafprijs van die paarden. Voor een gemiddelde Lusitano die redelijk wat kan, betaal je al ongeveer de hoofdprijs. Vervolgens moeten die paarden continu bijgetraind worden, omdat ze anders snel achteruit gaan. Dat zijn toch allemaal dingen om rekening mee te houden.

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 11:38

komt toch niet hier in de buurt.. en als ik in de buurt was zou ik wel eens gaan kijken want ik vind het echt gaaf. maar hier in het kouwe noorden hebben de meeste maneges alleen hobbelpaarden die als onderbroeken gewisseld worden.. jammer. ik zou echt enthousiast worden als er hier een in de buurt kwam.. maar helaas.. dat duurt denk ik nog erg lang

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

Milka

Berichten: 2109
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 11:51

Nou, jullie zijn allemaal van harte welkom op mijn stal om ervaringen op te doen met mijn eigen spaanse ventje!!
Ik heb zelf dus een Andalusier van 9 jaar. Hij loopt momenteel Z1 dressuur en de Spaanse rijstijl kan hij als de beste.
Jullie zijn van harte welkom!! (gratis)

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 12:15

Voor één keer zou me het wel leuk lijken, maar om daar echt 'normale' lessen te gaan volgen zou me niet trekken, omdat ik dan wel naar een andere manege zou kunnen gaan, die dan goedkoper zou zijn.
Maar voor één keer zou ik het niet erg vinden om meer te moeten betalen.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Milka

Berichten: 2109
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 12:59

Hallow????
Jullie zijn allemaal welkom hoor en tis gratis...


haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 14:12

Ik vind het wel een leuk idee, ben je van plan zoiets te beginnen? Als dat zo is en je zoekt nog iemand om zaterdags te komen werken, ik ben op zoek naar een bijbaantje. Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alicegohome, YandexBot en 36 bezoekers