TRAILER AUTO 4X4? WELKE?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
linda_lekuri

Berichten: 937
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: In 't Oosten van NL

TRAILER AUTO 4X4? WELKE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-04 00:10

Hallo,

Wij zijn opzoek naar een goede 4X4 auto (grijs kenteken) om de trailer te trekken! We hebben al verschillende modellen gezien, o.a. Nissan Patrol, Daihatsu Rocky, Toyota Landcruiser.
Wie kan ons vertellen, welke auto het beste is.... OK dan!
Welke is voordelig (om te rijden en in onderhoud)? Handig? Krachtig? en mooi! Verward


silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 00:58

Ik heb sinds kort een landrover Discovery OK dan! Geweldige auto OK dan! Zeker aan te raden

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 00:58

Wij hebben deze sinds een maand of 5 en hij bevalt heel goed. Je voelt niet dat de trainer er achter hangt. Het is een Nissan King Cap, 2.5 TDI.

Afbeelding

Henk, mijn man, heeft wel een deksel erop gemaakt.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 10:07

Wij hebben al een aantal jaren een Verlengde Nissan Patrol 2.8 GR. Een superauto om de trailer (en andere zware aanhangers) mee te trekken! OK dan!

Toos paardloos

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 10:18

ik ben ook op zoek, maar ik wil bouwjaar maximaal 1998 en niet meer dan 15,000 eurotjes............

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 10:51

gijsenkim schreef:
ik ben ook op zoek, maar ik wil bouwjaar maximaal 1998 en niet meer dan 15,000 eurotjes............


Die combinatie van bouwjaar en prijs zal niet meevallen....

Ik heb zelf een paar jaar in een Landrover Discovery gereden, prima auto, maar Engelse auto's zijn "garageauto's", m.a.w. er is altijd wel iets mee aan de hand, en de onderdelen zijn moeilijk te krijgen. Ik had altijd hoge kosten voor onderhoud.
Tegenwoordig rij ik in een Toyota Landcruiser en voorlopig heb ik daar geen enkele op- of aanmerking op. Perfecte auto !!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 11:02

gijsenkim schreef:
ik ben ook op zoek, maar ik wil bouwjaar maximaal 1998 en niet meer dan 15,000 eurotjes............


Dat zal niet meevallen... Dat wordt een kwestie van heeeeel hard zoeken en dan maar hopen dat je iets tegen het lijf loopt.

Toos paardloos

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 11:12

PhiaBink schreef:
Wij hebben deze sinds een maand of 5 en hij bevalt heel goed. Je voelt niet dat de trailer er achter hangt. Het is een Nissan King Cap, 2.5 TDI.

Afbeelding

Henk, mijn man, heeft wel een deksel erop gemaakt.


Wij hebben dezelfde alleen dan in het blauw! Haha! (en die van ons heeft dan ook nog een bull-bar (chroom) en ook nog buizen achter de cabine (ook chroom). Dat maakt hem iets stoerder vind ik.

Je merkt inderdaad niet dat er een trailer achter hangt, qua trekken is hij echt super.
Hij is trouwens wel zuiniger als je een zeiltje over de achterbak doek.
Absoluut een fijne auto.
Wat wij wel een nadeel vinden is dat je maar heel weinig ruimte hebt voor je zadel etc., daarom hebben wij een trailer met zadelkamer gekocht.

Don't dream your life, live your dreams!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 11:15

Ik moet echte en 5 deurs hebben........3 kids Haha!, ik ga zo kijken naar een suzuki grand vitara 2,0 uit 99 met een ton op de teller, 14.500 eurotjes en een Honda CR/V uit 99 met 60.000 op de teller 16.000 euro Haha!

maar ik ga ook nog even langs 4x4 scheveningen Haha!

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 11:20

Wij hebben een nieuwe Jeep Cherokee besteld, maar voorlopig is hij er nog niet ... Trekvermogen: 3360 kg.

Maar de trailer trekken we meestal met de bus, Mercedes Sprinter, omdat daar ook onze marathon-recreatiewagen in kan.

Afbeelding

En op deze wachten we dus nog:

Afbeelding

Webshop - digital art: MoTekent

ikke

Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 11:23

Sabiy schreef:
Ik heb zelf een paar jaar in een Landrover Discovery gereden, prima auto, maar Engelse auto's zijn "garageauto's", m.a.w. er is altijd wel iets mee aan de hand, en de onderdelen zijn moeilijk te krijgen. Ik had altijd hoge kosten voor onderhoud.


Ik rijdt al jaren Land Rover, in diverse uitvoeringen en behalve regulier onderhoud heb ik weinig problemen met mijn auto's. Dat onderdelen moeilijk verkrijgbaar zijn is onzin, ik ben nog nooit ergens op vastgelopen, alles is te krijgen van deze auto's, zelfs al zijn ze van 1951!!! en nog eenvoudig ook.
Als je handig bent en het onderhoud zelf doet dan loont het de moeite om onderdelen direkt uit Engeland te halen, dat scheelt gauw 40%, inkl verzendkosten.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 12:00

Bij ons staat er een jeep cherokee voor de 2 paards trailer en dat rijdt prima. Ook bij sterke tegenwind geen enkele last. Alleen die auto zuipt benzine als water Huilen , daar baal ik wel een beetje van.

Landrover freelander hebben we er ook voor gehad, reed ook prima maar daarbij was het vermogen iets minder dan bij de jeep maar ook prima te doen hoor.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 12:20

Opel Frontera

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 12:23

Wij hebben op het moment een Mersedes ML. Een erg fijne auto. Maar als trekauto gebruik ik ons Mersedes A'tje altijd, mijn inimini trailer ligt niet zo mooi achter zo'n grote bak.

Hiervoor hadden we een Ssang Young Musso Limmited 500, dat was pas een super auto. Waren er maar 2 van in NL(en 500 over de hele wereld). Helaas is die de deur uit gegaan nog voordat ik m'n rijbewijs had.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

anita

Berichten: 2155
Geregistreerd: 18-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 14:47

Wij rijden sinds een paar maanden een Toyota Landcruiser grijs kenteken.
Helaas geen foto. Maar dat bevalt uitstekend. Met weer en wind je voelt de trailer niet. Ik ben er helemaal weg van.

NAAMBORDJE of SCHILDERIJ van je paard/pony/hond! Kijk even in mijn profiel of op mijn website:

http://anitaspaintings.webklik.nl

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 14:52

Volkswagen Touareg!! kwijl kwijl kwijl.. Omdat ik een volkswagen-fan ben en omdat ik hem echt heeeeel mooi vind.. En ik vind zelf de Nissan Patrol een ge-wel-di-ge auto..

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 14:54

Wij hebben een Nissan Petrol! Geweldig ding! Alleen de achterdeuren slaan open naar beneden en omhoog... dus als je een zadel erin wilt leggen moet je helemaal over de klep heen. Je kunt beter eentje nemen waarvan de deuren naar opzij uitslaan. En als je een tweezits hebt (zoals wij) kun je ook een grijs kenteken aanvragen Haha!

Hij rijd trouwens het lekkerste met een trailer en paarden. (gewicht) dan ligt hij stabieler op de weg!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 14:58

Ik heb laatst een Mitsubishi L200 Pick-up voor de trailer gehad, exact type weet ik niet, maar wel een 4x4 in ieder geval en dat ging erg fijn!

Nulla tenaci invia est via


Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 15:02

wij hebben 2 toyota landcruisers.
Echt super wagens Je merkt niets eens dat er iets achter hangt Knipoog

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 23:13

Ik heb net en Mercedes Vito gekocht, nu maar hopen dattie het waarmaakt

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 23:20

Passionato schreef:
Volkswagen Touareg!! kwijl kwijl kwijl.. Omdat ik een volkswagen-fan ben en omdat ik hem echt heeeeel mooi vind.. En ik vind zelf de Nissan Patrol een ge-wel-di-ge auto..



Ik heb dit weekend toevallig( nou ja toevallig Haha! ) een Touareg op proef en ik moet zeggen dat ik helemaal overstag ben.
Dus binnenkort staat er ipv de Ford Galaxy die we nu hebben een Touareg voor de trailer Haha!

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 23:34

Mijn man is eigenlijk automonteur en heeft bijna het hele 4x4 arsortiment uitgeplozen. De King Cap kwam als beste bij hem uit de bus. De King Cap rijdt als een personenauto, is zuinig (met zeil of deksel zuiniger), trekkracht is helemaal top, wegenbelasting is laag (66 euro per 3 maanden) heeft een distributieketting dus minder snel te vervangen (hoge kosten met riem) Kort om, we zijn super tevreden en is echt een aanrader!!!
Hij heeft er nu een deksel op. Hij heeft hem zelf gemaakt. Hij kan opslot, dus zadel en spullen liggen veilig.

Afbeelding

Afbeelding

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 00:13

Wij, of nou ja mijn ouders hebben: een Jeep Wagoneer. En een Jeep Laredo. Maar die raad ik je niet aan! Aangezien het al wat oudere auto's zijn, is het altijd klussen klussen klussen. Maar het staat wel stoer voor de trailer!

Neem eens een kijkje op:
http://www.ruitersport.com

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 00:18

ik vind zelf de mitsubishi l200 het mooist, hebben we ook al eens gehad, maar mijn vriend is nu op zoek naar een nissan kingcab

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 00:24

ikke"]
[quote="Sabiy schreef:
Ik heb zelf een paar jaar in een Landrover Discovery gereden, prima auto, maar Engelse auto's zijn "garageauto's", m.a.w. er is altijd wel iets mee aan de hand, en de onderdelen zijn moeilijk te krijgen. Ik had altijd hoge kosten voor onderhoud.


Ik rijdt al jaren Land Rover, in diverse uitvoeringen en behalve regulier onderhoud heb ik weinig problemen met mijn auto's. Dat onderdelen moeilijk verkrijgbaar zijn is onzin, ik ben nog nooit ergens op vastgelopen, alles is te krijgen van deze auto's, zelfs al zijn ze van 1951!!! en nog eenvoudig ook.
Als je handig bent en het onderhoud zelf doet dan loont het de moeite om onderdelen direkt uit Engeland te halen, dat scheelt gauw 40%, inkl verzendkosten.
[/quote]
Een kennis van mij heeft een landrover freelander en heeft er altijd wat mee.
En er zit lange levertijd op onderdelen.
Maar met auto's moet je toch geluk hebben, de 1 koopt een auto van €1000,- (en 10 jaar oud) en rijdt er 7 jaar zonder grote kosten mee (mijn ma) en de ander koopt een dure bijna nieuwe auto en rijdt van garage naar garage.

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geertema, Googlebot, Letje01, OmgiliBot en 116 bezoekers