beleren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-01 19:50

Hoe oud mag een shetlander zijn wil je hem voor de kar beleren, 2/2.5 toch? Maar kun je wel al eerder beginnen met het tuig omdoen en oefenen, dus niet trekken?

Brendie

Berichten: 294
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 21:49

wij beginnen op 2.5 met het tuigje een beetje op en af doen en een beetje er aan wennen en als hij 3 - 3.5 is dan spannen we het karretje er pas achter en dan gaan we eerst een beetje met hem lopen enzo..... maar als je met je pony wilt mennen moet je niet meteen tuig op achter de kar en hij moet maar kennen mennen je moet ge woon een keertje aan het tuigje laten wennen en dan voorzichtig een beetje op leggen nou ja ik weet niet of het zo hoort maar wij doen altijd wel zo maar als jij denkt dat het al kan als je pony 2.5 is........ dat weet ik niet. Party!!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 21:53

Volgens Cor (Beleerd Pinky):

2,5 is de beste leeftijd (Ze nemen sneller iets van je aan en zijn sterk genoeg).
vaak genoeg wordt er met 2 begonnen.

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 09:44

je moet ook naar je pony kijken, is het nog zo'n heel klein ielig dingetje zou ik er wat langer mee wachten, maar als het al een lekkere pony is kun je met 2,5 wel beginnen

FlyGirl

Berichten: 225
Geregistreerd: 19-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 11:28

je moet niet alles tegelijk doen, maar gewoon rustig, bevoorbeeld eerst aan het tuig laten wennen en daarna erachter gaan lopen. Maar echt beleren zou ik profesioneel laten doen, stel dat ie een keer aan de kletter gaat. dan heb je een probleem Frusty