Is dit daadwerkelijk een Stubbenzadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Is dit daadwerkelijk een Stubbenzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-04 12:19

Zoals jullie misschien wel weten ben ik opzoek naar een dressuurzadel die relatief goedkoop is en het liefst van een merk. Nu heb ik ergens een aanbod gekregen van 100 euro incl beugels, singel voor een Stubbenzadel. Ik vind alleen een paar dingen raar.
* Ten eerste zie ik nergens staan dat het Stubben is (Staat dat uberhaupt wel op het zadel)
* Ten tweede heeft hij geen 'kussens' bij de knieen.
* En ten derde (dat is welliswaar niet raar, maar wel waarde verminderend) lijkt het alsof het zadel opgevult moet worden.

Mijn vraag voor jullie is dan ook: Is dit Stubben ( ?? ) zadel 100 euro waard?

Afbeelding

Afbeelding

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 12:24

Ja dat is wel degelijk een Stubben, ik heb namelijk precies dezelfde (ook te koop. Haha!)
Afbeelding
Denk dat die op de foto van jou ook een oud zadel is, maar ze zijn exact gelijk iig. Geen wrongen klopt, geen merkje klopt volgens mij ook. En dat hij opgevuld moet worden kan ook kloppen gezien de leeftijd van dit model van Stubben.
Laatst bijgewerkt door Cody op 13-03-04 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 12:25

Of het stubben is of niet, kan ik zo niet zeggen.
Het is wel een flink oud zadel (jaar of 15 zeker). Die kussens worden nu niet meer gemaakt, en zijn ook niet zo heel goed. Kniewrongen waren er toen ook nog vrijwel niet.
Toch denk ik dat ie met beugels + singel enzo wel 100 euro waard is als het een stubben is. Voor dat geld vind je bijna geen ander zadel.

Persoonlijk zou ik liever iets meer geld uit geven, en dan een goed zadel hebben. Deze ziet er niet echt comfotabel uit voor paard en ruiter.

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 12:26

ik denk wel dat het het zadel het waardt is op de voorwaarden:
-het goed ligt op je paard
- de boom en singelstoten en alles intact is/zeer goede staat
- het prettig zit
-de opvulkosten niet onoverkomelijk zijn

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 12:27

Qua zit vind ik het juist wel een heel fijn zadel, en op het paard waar ik hem voor gebruikte lag die ook perfect.
Voor 100 euro zou ik het een goede koop vinden, mits het op je paard past natuurlijk.

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 12:28

carola: comfortabel uitzien zegt niet alles hoor
een paard waar ik veel mee rijdt op de manege had normaal een winte zadel, weegt niet veel, zag comfortabel uit, paard bokte als je ermee aankwam, ik zat er voor geen meter op, en ik zag ertegenop om te rijden (zadel drukte op haar schoft)
nu ligt er een lederen zadel op, ziet er niet echt comfortabel uit, weegt veel, is gerepareerd aan de wrongen
het zit hard, en men knieen zitten blauw van de naden aan de gereparerde plaatsen, maar het paard bokt er niet meer naar en is veel vrolijker bij het rijden Knipoog
dus uitzicht is niet alles
sorry voor het offtopic gaan

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 13:09

Ik heb precies hetzelfde zadel en het is idd een stüben.. Als je het irl ziet dan staat er wel stüben op hoor op het schroefje wat je ziet op het zweetblad..
Ik vind het een heel comfortabel zadel hoor.. 100 euro vind ik niet echt veel.. Als het op je paard past dan zou ik er wel voor gaan!

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-04 13:11

Hebben meerdere mensen ervaring met het zadel?

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 13:15

100 euro vind ik niet veel voor een zadel.
Pas het eens op je paard, als het past, zou je altijd kunnen kopen Lachen
(Zadel mag trouwens wel gepoetst worden Haha! )

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-04 13:16

Ja, haha dsat viel mij ook op Haha!
Bedankt!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 13:50

Ja, da's een echte. Ik heb precies dezelfde.
Alleen staat er bij mij op de linkerkant net onder het lusje voor de beugelriem een soort teken van Stubben. Een soort van gek gedraaid vierkant haha.
Ik gebruik die van mij niet meer, omdat ie niet goed past op mijn pony, ik vond het verder wel een fijn zadel.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 14:51

Het is inderdaad een stubben (een parcival als ik me niet vergis?), het is geen dure prijs als hij compleet is.

Maar denk je dat je dit zadel wel lekker gaat vinden zitten?
Waarom is het zadel wat je nu hebt niet goed?

Ik vind het jammer dat dit zadel geen keilkussens heeft waardoor je waarschijnlijk mer kans hebt dat het niet goed ligt.

Ik ben benieuwd.

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 14:59

als je bang bent voor de kwaliteit omdat ie niet de jongste meer is hoef je niet bang te zijn want ik heb er eentje van 30 jaar waar ik elke dag nog op rijd en mn dressuurwedstrijden mee rijd. Is trouwens een veelzijdigheid en zit super lekker.

groetjes hester

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 16:06

dutske schreef:
winte zadel, weegt niet veel, zag comfortabel uit, paard bokte als je ermee aankwam, ik zat er voor geen meter op, en ik zag ertegenop om te rijden (zadel drukte op haar schoft)

dat het zadel op de schoft drukte zegt niets over het merk maar gewoon dat het zadel een te brede kamer had of gewoon niet de goede pasvorm had voor dat paard

over stubben, tja ik vind het geweldige zadels, ben verslaafd

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 16:58

nou Yvy, Dan maar doen he??? *LOL*:)):))

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 16:59

De oudere modellen van Stubben zijn super van kwaliteit !
Dit is inderdaad een oud model Stubben.
Het zal misschien even wennen zijn omdat er vrij weinig kniewrong zit (in die tijd was dat nog niet zo "in"), maar qua kwaliteit kun je er een prima zadel aan hebben.
Als het goed ligt op je paard en je kunt er zelf ook goed op zitten, dan is het zeker een aanrader !

Sanne86

Berichten: 966
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 17:36

ik heb zelf een veelzijdigheidszadel van stubben en die rijdt erg fijn vind ik bij mij staat er wel een plaatje in met stubben, maar mis. heb je ze ook wel zonder..

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-04 18:46

Lydiia schreef:
Maar denk je dat je dit zadel wel lekker gaat vinden zitten?
Waarom is het zadel wat je nu hebt niet goed?


Ik heb geen idee of ik dit zadel lekker ga vinden zitten. Ik heb er namelijk nog niet opgezeten Lachen, en ik heb ook geen idee hoe een zadel zonder kniewrongen zit Scheve mond Maar daar zal ik snel genoeg achter komen.

En het zadel dat ik nu heb is wel goed hoor! Maar het is een vzh zadel en ik wil graag over naar een dressuur zadel. En om te beginnen wil ik wel een goed, maar toch ook weer een goedkoop zadel. En ik vond dit wel aan mijn eisen voldoen Lachen Alleen ik heb geen idee hoe het zal rijden zonder kniewrongen. Heb je dan minder steun of iets dergelijks? Wie heeft daar verder ervaring mee?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 18:53

Als je paard een keer flink wegspringt ligt je been idd wel eens voor het zadel ja Haha!
Maar het voordeel is dat je een ongedwongen zit hebt op een zadel zonder kniewrong, je krijgt er zelf een vastere zit door.
Zie dat je in Enschede woont, als je eens toevallig in de buurt komt mag je het wel eens uitproberen, maar ik gok dat het zadel van hierboven dichterbij te bekijken is?
Je mag er vast wel even op zitten voordat je het koopt.

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 19:03

Heb vroeger altijd op Stubbenzadels gereden en bij ons op stal zijn er nu ook een heel stel. Echt superzadels. En zeker weten sterk!!
Baal er echt een beetje van dat ik er geen heb (tjah bijrijdpaard, dus)...

En als ik het plaatje zo zie....dan is 100 euro voor dat zadel een werkelijk koopje!!!

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-04 19:46

Cody schreef:
Als je paard een keer flink wegspringt ligt je been idd wel eens voor het zadel ja Haha!
Maar het voordeel is dat je een ongedwongen zit hebt op een zadel zonder kniewrong, je krijgt er zelf een vastere zit door.
Zie dat je in Enschede woont, als je eens toevallig in de buurt komt mag je het wel eens uitproberen, maar ik gok dat het zadel van hierboven dichterbij te bekijken is?
Je mag er vast wel even op zitten voordat je het koopt.


Ja, is iets dichter. Niet veel hoor trouwens Lachen Bedankt voor het aanbod!!

En aan al die reactie te horen denk ik dat ik het doe Haha! Iedereen is zooo positief, wat ik in eerste instantie niet gedacht had!!

Ik denk dat ik nog wel moet wennen aan het feit dat hij geen kniewrongen heeft, ben namelijk erg bang dat ik dan van links naar rechts schuif ofzo Scheve mond . Maarja, dat zien we dan wel en er zal dan ook wel vast iemand zijn die hem weer van mij wil kopen

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 19:49

Ja is er eentje, op die schroefjes staat het merk wel. Ik heb ook een oude Stubben maar dan vzh, vorig jaar ook voor 100euro inclusief overgenomen van iemand! Echt een koopje voor zo'n fijn zadel vind ik dan

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-04 20:10

Summertje schreef:
Ja is er eentje, op die schroefjes staat het merk wel. Ik heb ook een oude Stubben maar dan vzh, vorig jaar ook voor 100euro inclusief overgenomen van iemand! Echt een koopje voor zo'n fijn zadel vind ik dan


Zaten daar ook geen kniewrongen op?

carootje90
Berichten: 198
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 20:21

eej Yvonne ik zou hem kopen, kan ik ook oefenen..... Tong uitsteken maar ik zou het wel doen *LOL*

Karlijntje

Berichten: 63
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 20:36

Dat zadel is zeker wel €100 waard! Is het zadel te koop dan? Als het te koop is kan je altijd kijken hoeveel je ervoor krijgt!