gek van beslaan achterbenen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kian

Berichten: 80
Geregistreerd: 05-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-01 18:35

Mijn paard is echt een engeltje, op een paar fris weer bokjes na heeft ze nooit echt verzet. Makkelijk op stal, makkelijk met poetsen, vrij rustig met rijden... maar als je als hoefsmid aan haar achterbenen komt, wordt ze panisch. Vandaag is ze uiteindelijk met maar 2 ijzers terug naar stal gegaan. Het werd donker dus hij kon niet langer doorzetten. Alles hebben we geprobeerd en niks helpt. Aan haar voorbenen zitten dus wel ijzers, want daar levert ze geen problemen. Dat is toch raar. Verzet zou ze op haar voorbenen ook hebben, net zoals gewoon verzet. Het zou dus iets anders moeten zijn, maar wat. Ik denk dat ik de dierenarts maar eens laat komen kijken of haar rugspieren wel goed lopen, of haar bekken of zo, ik weet het anders ook niet.
Iemand tips?

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 23:47

als je moet hoefen uitkrabben nergens last van hebt denk ik niet dat een da erg veel kan doen, probeer met hoeven uitkrabben dan ook even het been in een stand te houden die de hoefsmid ook doet, dan kun je kijken of het haar pijn doet

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 18:15

Mijn paard is ook nooit zo aardig voor de hoefsmid bij het beslaan van de achterbenen. Vooral als hij de nagels erin slaat. Hij wil ook zijn voet nooit op de staander (hoe noem je dat?) zetten. Voor wel, achter dus niet. Na veel gemier zitten ze er dan toch altijd achter nog onder. Hij heeft een iets kramperig been achter, en daardoor kan hij dus zijn been niet zo heel lang optillen zonder te wiebelen.
Ik hoop dat het beter wordt in de toekomst.. Schijnheilig