Huidirritatie?Wondjes?Plekken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Huidirritatie?Wondjes?Plekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 18:24

Wie weet wat ik bedoel?
Mijn paard heeft al sinds ze hier staat last van 'bultjes'(zo voelt eht aan als je eroverheen voelt met je vinger) en als je met je nagel er een beetje aan 'pulkt', heb je zo een klein stukje vacht in je vingers (4 a 5 haren aan een stukje 'huid') Dit is voornamelijk op de zijkant van dr buik, dus waar dr deken meestal ligt...
Ook heeft ze last bij dr linker bovenbeen, en dr linker achterbeen, een soort wondje was het, en daar zitten nu ook een soort 'kloven' op, het ziet er heel vies uit... Als je er met een borstel overheen gaat trek je het ook zo eraf.. Helaas kan ik geen foto's maken ivm problemen met digi. Maar toch hoop ik dat jullie me begrijpen...
Wie weet wat dit is, en wat ik eraan kan doen?


shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 19:41

klinkt als schimmel... even wassen met imaverol. En die plekken zijn dat niet de zwilwratten?

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 21:44

laat me ook denken aan schimmel

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

ellepel

Berichten: 47325
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:20

nee, is geen schimmel, mijn pony heeft het ook wel es. is een soort contact allergie.
meestal op zweetplekken gebeurt dit.
goed poetsen, nadat je de plekjes heb t weggehaald insmeren met zalf.
maakt niet uit welke zalf.
regelmatig je borstels ontsmetten in een sopje( zo 1x per 3 maanden)

kan ook zijn dat het een ontstoken haarzakje is, dan ook weer weghalen, schoonmaken en insmeren met zalf.
goed je handen wassen!

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 12:50

? beet je raar antwoord? ellepel, geen schimmel maar wel goed je handen wassen en maakt niet uit welke zalf????

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

narretje
Berichten: 334
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 19:02

Klinkt anders wel degelijk als schimmel: dierenarts even een kweekje laten maken, weet je zeker Knipoog

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:03

klinkt inderdaad als schimmel

imaverol mengen met een beetje water en dat met een borstel of spons over de plekjes doen

gewoon zo op laten drogen, dus niet afspoelen ofzo.

wel opletten dat je geen andere paarden aanraakt nadat je haar hebt aangeraakt, ook opletten met borstels zadeldekjes etc

heb je trouwens foto's van haar?ben erg benieuwd naar jullie als combi Haha!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

anoukje

Berichten: 450
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 22:53

ik denk ook schimmel. is bij ons in de manege ook gaande! heel lastig. direct behandelen het is nl heel besmettelijk. paarden op onze manege hebben kale plekjes en soms rare witte plekken waar je zo de haren eruit kan trekken Verward

fijne feestdagen iedereen! Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 00:41

klinkt als schimmel... Banjer heeft het nl. ook eens gehad....
je kan denk ik het beste naar Meursing gaan ofzo... die zit toch vlakbij... Haha!


Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 07:49

mijn paard had dat op de achterbenen, iedereen riep ook schimmel, rasp, rap enz.
Ik vertrouwde het echter niet en heb de DA erbij gehaald, blijkt het een zeer moeilijk te bestrijden vorm van schurft te zijn.
Morrie heeft een aantal injecties gehad, 3 dagen antibiotica, een vitaminestoot en een spuibus met Smurfenblauwe zooi die ik er een week op moest spuiten.

We zijn bijna 2 weken verder en hij is er nog lang niet vanaf.

Ik zou geen risico nemen en de DA laten komen in dit geval!

Het kan iets onschuldigs zijn, maar ook iets hardnekkigs en dat kan je als leek echt niet beoordelen!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 22:44

Belanna heeft het aan een kant onder de singelplek. Wij hebben de dierenarts erbij gehaald. Diagnose: komt door zweet en wat vuil. Gaat schuren, daardoor iets onsteken..

Ik heb een zalfje gekregen en het ziet er al een stuk rustiger uit Lachen

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-04 20:57

Het is dus schimmel, en morgen komt dus idd Meursing Knipoog Hopen dat ze dr beter maken, het ziet er zo vies uit, het is juist nog erger geworden... Boos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 119 bezoekers