Reiki: ervaring met Tess + vragen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Reiki: ervaring met Tess + vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 15:52

Ik weet even niet wat voor titel ik dit moet geven, dus dan deze maar.

Tess, een paard bij ons op stal, is al een week ziek. Ze is lusteloos, wil niet lopen, heeft koorts en eet weinig. Ze had moeite met slikken, vandaar natuurlijk dat ze ook zo weinig at.

Zondag was ik op stal. Ik heb gewoon gereden en m'n dingen gedaan. Op een gegeven moment ben ik bij haar in stal gaan staan en gaan kroelen. Dat ging eigenlijk vanzelf over in Reiki. Vooral aan de onderkant van haar hals vond ze erg fijn. Zo werkte ik steeds verder naar boven toe, tot onder haar kaak.
Na deze behandeling begon ze wat te eten en voelde ze zich wat lekkerder. De dag daarna was ze nog niet veel beter, maar de 2e dag ging ze vooruit. Ze keek wat helderder, temp was lager en at weer. De DA kwam net op die dag en die zei ook dat het weer beter ging. De 3e dag ging ook nog goed, maar gister ging het ineens weer veel minder. Had ze weer koorts en at niet.

Gisteravond was ik weer op stal en weer hetzelfde verhaal als zondag. Eerst de rest gedaan en haar toen weer een behandeling gegeven. Ze ging eigenlijk gelijk daarna eten en was weer helderder. Ook vandaag was de koorts weg en was ze weer wat vrolijker. Lopen wilde ze nog steeds niet echt, maar ja, ze is ook nog zwak.

Komt dit nou door de Reiki? En vandaag had ik wat keelpijn, heb ik dat van haar overgenomen?

Graag alleen serieuze reacties van mensen die van Reiki afweten en geen reacties van: goh, wat vaag, enz.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 16:53

Ik geloof hier niet zo in... Het paard van een vriendin van mij krijgt elke ochtend een behandeling. Merken niets anders aan het paard, maar degene die het doet is blij dat ze een 'slachtoffer' heeft. Het is maar net wat je wilt geloven en zien.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 18:22

Hoi,

Ikzelf doe ook Reiki en heb er goede ervaringen mee. Helaas ook met pijn overnemen van dieren. Heeft jouw da geen diagnose gesteld?
Reiki is een heel goede aanvulling bij andere geneesmethodes en kunnen dieren net dat beetje extra nodig hebben om beter te worden. Ik heb mijn kat ook volop gereikiet naast d'r antibiotica kuur. Kan zeker geen kwaad. Om overnemen tegen te gaan kun je het beste stevig op je voeten gaan staan tijdens de behandeling. Bedenk jezelf dat je energie inademt die je aan je paard doorgeeft. de rottigheid laat je door je voeten de aarde weer instromen. Vergt even wat inlevingsvermogen maar scheelt jou de ellende van het paard Knipoog
En mensen die alleen Reiki willen geven omdat ze zo een slachtoffer hebben zijn niet goed bezig. Je wilt een dier helpen en niet betuttelen. Ik tenminste niet Haha!
Veel sterkte met je paardje verder..

Niets zo charmant als een paard in her land.

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 19:37

Ik denk dat het heel goed reiki kan zijn wat dit paard zich beter laat voelen. Mijn ervaring is dat dieren er veel meer aan hebben dan mensen. Waarschijnlijk omdat dieren niet zo rationeel zijn Haha!
Het overnemen van klachten herken ik ook. Iemand (volgens mij ook van b okt bij [HK]) gaf mij de tip om te visualiseren dat je een glazen bol om je heen hebt. Dit zodat je geen klachten van anderen overneemt maar je eigen klachten ook niet kan overbrengen op degene die je behandelt.
Succes ermee en plezier ermee

*\o/* *\o/*

Reki

Berichten: 143
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:41

Hallo Amanda, ik doe ook reiki en ik herken de verhalen allleen heb ik geen last van de klachten van degene die ik behandel tenminste niet na de behandeling. Heel belangrijk lijkt me inderdaad dat gronden. Dat dieren er zo voor open staan is omdat ze geen blokkades hebben zoals de mensen dat vaak wel hebben. Blijf je paard helpen als je voelt dat ze er behoefte aan heeft. succes en beterschap voor jou paard

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:48

als het bij een pijn in de keel blijft is het prima toch? Ik heb het 2x gehad dat ik iets overnam van de ander, één keer een gigantische misselijkheid en de tweede keer enorm verdriet wat er uit kwam. Het luchtte wel op voor beide Lachen

goed dat je die merrie zo hebt behandeld, ze zal je er zeker dankbaar voor zijn. Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 21:53

Natascha: de DA heeft wel degelijk een diagnose gesteld hoor! Ze heeft 2 antibiotica spuiten gekregen en moet nu 2x per dag poeders en 3x per dag een draqnkje. Ik heb Reiki gewoon als aanvulling gegeven. maar ik vond de verandering zo toevallig.

Quellian: dit soort reacties bedoelde ik dus. Waar ik niet op zit te wachten. Ik wil graag reacties van mensen die ZELF ervaring met Reiki hebben, en niet via via.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 22:59

Ik heb veel goede verhalen over reiki bij paarden gehoord.
Zelf heb ik ook ooit eens een behandeling gehad. Helaas werd ik er niet warm of koud van, als nuchtere boer. Inmiddels sta ik er al wel iets meer voor open en wil het best nog eens proberen.

Reiki heeft vaak niet na 1 behandeling al baat, en ik heb het idee dat je er wel voor open moet staan.

Vind het wel geweldig dat het bij jou paard dus wel aan lijkt te slaan. En denk inderdaad dat je dan de keelpijn wat van haar hebt overgenomen.

edit: schiet me opeens te binnen.
Die man vertelde me dus ook dat hij regelmatig pijn van dieren en mensen had overgenomen. Vooral koud/warmte verschillen.


Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 00:15

Probeer te visualiseren dat je een paarse 'huid' om je heen hebt. Dat kan ook wel eens handig zijn als je letterlijk hoofdpijn van iemand krijgt Knipoog Overigens kan het overnemen van klachten heel goed komen doordat je niet voldoende geaard bent... Heb je dat wel geleerd van je master?

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 10:43

Mijn moeder doet Reiki. Zij gelooft er heel erg in en iemand waar ze altijd Reiki op doet is al 101 geworden! Maar ik geloof er eigenlijk niet zo in...

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 11:17

Amanda, ik denk zeker wel dat het door de reiki kan komen dat ze zich beter voelt. Wel héél typisch dat ze zich twéé keer na een behandeling 'ineens' beter voelt, hé? Je kúnt het afdoen als toeval (wat veel sceptische mensen ongetwijfeld zullen doen), maar je kunt er ook gewoon blij mee zijn en geloven dat het door de reiki kan komen. Honderd procent zeker weet je het natuurlijk nooit, maar goh... ga op je gevoel af. Wat denk je zelf? En ga gewoon lekker door met het paard behandelen, als het dier dat fijn vindt! Het is voor jou een leuke ervaring, en het paard vindt het duidelijk ook fijn. En of het dan écht helpt, of dat je alleen maar dénkt dat het helpt... wat maakt dat uit? Het gaat beter met het paard, en het is voor jou ook fijn om dit mee te maken, toch? Lachen
(Behalve dan het overnemen van de keelpijn, maar daartegen staan hier al heel wat tips, gelukkig Lachen ).

Ik zou zeggen, gewoon lekker doorbehandelen, en geniet van de resultaten die het heeft! Jij weet diep van binnen wel wat je gelooft, en dat andere mensen daar niet in geloven... tsja, dat moeten zij weten, toch? Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 11:21

Ik heb de ervaring zelf gemaakt dat je je na een Reiki behandeling meteen beter voelt. Pijn is namelijk direct na een Reiki behandeling ook veel minder. En idd, één behandeling is niet afdoende om iemand te genezen, maar de energie blijft vloeien, ook als je niet bij het paard in de buurt bent. Ik ben ervan overtuigd dat de Reiki het paard hebben ondersteund bij het bestrijden van die ziekte...het is niet alleen de antibiotica geweest!

Je suis Charlie.

Milka

Berichten: 2109
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 11:34

Ik zit dit nou allemaal te lezen en ik ben reuze benieuwd hoe dat reiki allemaal in zijn werk gaat. Wat je precies moet doen enz. Kan iemand me hier iets meer over vertellen?
Met mijn paard doe ik veel aan T-touch en dat werkt ook zo lekker bij mijn ventje. Ik wil hem graag nog verder helpen, vandaar dat ik heel erg blij zou zijn met info over reiki.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 11:38


Je suis Charlie.

Milka

Berichten: 2109
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 11:47

dank je wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 11:52

Ik denk zeker dat het ondersteund.
En zo het genezings wat versneld.

Pijn overnemen hoort eigenlijk niet.
Zorg idd dat je je van te voren goed grond.

Pas geleden had ik ook een super ervaring en voor mij het bewijs (ben ook pas beginnend) dat ik wel zeker wat heb gedaan.

Er is een paard op stal, dat regelmatig een soort van koliek aanvallen heeft. Alleen het is geen koliek en DA weet het ook niet meer.

Ze lag dus weer te rollen, zeiknat van het zweet door de pijn.
Er was al mee gestapt, maar dat helpt niet.
Dus maar weer terug op stal.
Toen ik erbij kwam stond ze te schrapen met haar been.

Ik heb haar reiki gegeven en binnen 5 min stond ze te dutten Ach gut
Ze schraapte niet meer, sloeg niet meer naar haar buik en wilde ook niet meer gaan liggen. En ze droogde op.

Ik zat met mijn handen bij haar hals en toen ze stond te dutten en ik met mijn handen richting haar buik ging, 10 cm boven haar huid houdend, dus echte aanraking was er niet, zou ze me op gevreten hebben, dus ze voelde wel degelijk mijn hand naar haar buik gaan, zonder dat ik haar aanraakte.
Ik ben met mijn handen weer naar haar hals gegaan en ze stond weer heerlijk te soezen.
Zo heb ik 20 min bij haar gestaan, met een relaxed paard.
Ze was weer helemaal rustig en had geen koliek achtige verschijnselen meer die dag.

Ik geloof niet dat ik haar genezen heb, maar haar wel op dat moment rust gegeven.
Toch van de krampen verlicht, zodat ze heerlijk kon dutten.

En het gevoel wat ik toen ervaarde..
dat is niet uit te leggen, maar dan ben je echt in de 7e hemel

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 11:57

Fijn gevoel is dat he, als je een paard zo kunt helpen?

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 12:00

Dat is idd echt grandioos.
Dat gevoel kan ik echt niet beschrijven omdat het zo overweldigend mooi is

Ik geef Kawa ook wel reiki en ik merk dat die er ook helemaal van geniet.
En dat is ook een super gevoel, maar als je het zo extreem meemaakt dat je meteen zo'n overduidelijke reactie ziet, ja dat is echt uniek.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 12:22

runningkawa schreef:
Dat is idd echt grandioos.
Dat gevoel kan ik echt niet beschrijven omdat het zo overweldigend mooi is

Ik geef Kawa ook wel reiki en ik merk dat die er ook helemaal van geniet.
En dat is ook een super gevoel, maar als je het zo extreem meemaakt dat je meteen zo'n overduidelijke reactie ziet, ja dat is echt uniek.


Het is ook uniek ook toen ik nog geen reiki had en het gestuurd werd...

Nu is het zo dat als ik reiki geef op stal er een soort van deken van rust over de stal valt.Heel bijzonder.
Mijn merrie en de shet van 32 staan er dan ook altijd zo rustig en gapend bij,prachtig

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 12:41

runningkawa schreef:
Dat is idd echt grandioos.
Dat gevoel kan ik echt niet beschrijven omdat het zo overweldigend mooi is

Ik geef Kawa ook wel reiki en ik merk dat die er ook helemaal van geniet.
En dat is ook een super gevoel, maar als je het zo extreem meemaakt dat je meteen zo'n overduidelijke reactie ziet, ja dat is echt uniek.


Verward Doe jij ook aan Reiki dan? Mens dat wist ik heel nie Lachen. Zo leer je nog eens iets over je medebokkers.

Ik heb ook prima ervaringen met Reiki. Alleen kom ik er op de een of andere manier niet toe het zelf te geven. WEet niet wat dat is.

'Paint' it 'Black'

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 12:46

Gerrie schreef:
Nu is het zo dat als ik reiki geef op stal er een soort van deken van rust over de stal valt.Heel bijzonder.
Mijn merrie en de shet van 32 staan er dan ook altijd zo rustig en gapend bij,prachtig


Mijn tweejarige staat onder mijn handen te pitten, mijn merrie van 9 loopt weg als ik het wil geven. Op een of andere manier wil ze er niet aan.

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 13:04

Fasel schreef:

Verward Doe jij ook aan Reiki dan? Mens dat wist ik heel nie Lachen. Zo leer je nog eens iets over je medebokkers.


Yup
Eigenlijk al een paar jaar, maar eerst wist ik niet zo goed wat ik er mee moest, voelde ook niet zo veel. (dacht ik)
Maar de laatste tijd ben ik meer bezig met meditatie en dat soort dingen en nu gaat mijn reiki ook ineens in een stroomversnelling.

Volgens diegene die me begeleid is het eigenlijk geen reiki wat ik doe, maar magnestiseren.
Omdat ik volgens haar altijd wel heb gekund, maar het niet ervaarde.
En dat leren ervaring het bewustworden van wat ik voel aan energieen, is net wat je nodig hebt om het dan ineens te kunnen.

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 19:17

Wow, Kawa, wat een super-ervaring, zeg! OK dan!

Ik heb ook al een paar jaar reiki, maar ben er ook pas de laatste tijd veel mee bezig geweest (en merk dat het nu weer ietsje minder is). Heel apart hoe het zich soms bijna aan je opdringt, en dan weer een tijdje een beetje wegzakt. Heel raar is ook dat ik de laatste tijd zóveel mensen lijk tegen te komen die reiki hebben. Ook oude vrienden van me waarvan ik ineens hoor dat ze het hebben, enzo. Echt raar... da's echt geen toeval meer. Lachen

Ik mocht Santa eerst ook niet behandelen, maar nu mag het soms wel. Ik wilde haar altijd graag op haar rug behandelen en op haar schoft enzo, maar dan liep ze weg. Een tijdje terug ben ik erachter gekomen dat ze het héérlijk vindt om op haar hals (en dan vooral de onderkant) behandeld te worden. Al vindt ze dat niet altíjd goed, het hangt er maar net vanaf. Wat ze ook altijd gaat doen is aan mijn handen likken als ik met reiki bezig ben, dat is heel grappig.

Toen ik net begon met Santa te behandelen, kwam één van mijn schaapjes steeds tegen mijn been aanstaan. Ik mocht haar zelf geen reiki geven, maar ze kwam er altijd gezellig bij kijken. Dat is 2 weken zo geweest, en daarna niet meer, dus die kwam blijkbaar ook haar portie even opeisen. Haha!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 19:35

Het zou goed kunnen dat het paard zich beter voelt door de reiki. Het is alleen zo jammer dat ze het je niet kan vertellen en dat je er dus niet "rationeel" achter kunt komen (kan wel, maar dat is weer een ander verhaal)Wat zegt jouw gevoel hier dan over. Meestal is het zo dat je met dieren op je gevoel af moet gaan en dat dat vaak ook nog klopt.

Dat jij keelpijn hebt kan idd zijn doordat je het van het paard hebt overgenomen. Maar eigenlijk is dat niet echt de bedoeling. Heel zwart/wit gezien zou jij dan reiki geven ten koste van jezelf en dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn. Zorg idd dat je goed aardt. Dit kan je doen door te denken dat er wortels uit de aarde komen, die jouw voeten ingaan/ vasthouden. Je staat dan maw niet op de aarde, maar bent een met de aarde (uuhm snap je het, ik zelf bijna niet meer Haha! )

Ik vind dit soort ervaringen met dieren altijd heel mooi. Het schept ook een band die veel dieper gaat dan ooit te voren. Tenminste voor mij wel. Ik heb dat met mijn paard en ook met mijn hond. Mijn hond (golden retriever, 5 mnd, 23 kg) dwingt je om de grond te gaan zitten, heel grappig, nestelt zich dan op je schoot en komt daar de hele avond niet meer vanaf. Kun je voorstellen hoe je benen aanvoelen. Schijnheilig

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 00:19

Jacksel schreef:
Probeer te visualiseren dat je een paarse 'huid' om je heen hebt. Dat kan ook wel eens handig zijn als je letterlijk hoofdpijn van iemand krijgt Knipoog Overigens kan het overnemen van klachten heel goed komen doordat je niet voldoende geaard bent... Heb je dat wel geleerd van je master?


Nee natuurlijk heb ik dat niet geleerd van m'n master. Had je anders verwacht?? Haha! Gelukkig was die kennis van m'n moeder wel zo bijdehand om me dit te leren.
Maar idd, het aarden heb ik helemaal niet bij stilgestaan.

Wat jullie zeggen over het weglopen van een paard omdat hij/zij niet behandeld wil worden, heb ik met Kasmeria. Toch was ze wel heel nieuwsgierig naar wat ik allemaal met Tess aan het doen was.
Misschien toch nog eens proberen.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Isab123 en 27 bezoekers