zelf bijzets maken?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-01 12:45

ik kan ze echt niet vinden, iemand enig idee hoe ik ze (met behulp van zeer handige schoonmoeder) zelf kan maken? Ik kan ze echt niet ver genoeg inkorten


Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-01 12:45

kan je dr niet een hoop gaatjes bijmake?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-01 12:57

niet genoeg nee, het stuk voor het rubber is te lang, en daar kan je niks bij prikken


Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-01 13:19

Het beste zijn (volgens mijn instructeur) die bijzets met rubberen ringen. Wij hebben ze met langere rubberen stukken, maar dat geeft teveel mee. Maar hoe bedoel je maken? Leer naaien is nogal vreselijk zwaar (heb het zelf geprobeerd). Je kunt het misschien ook doen met oude autogordels (daarmee zitten mijn singelstoten vast aan het zadel). En er dan een stukje rubber tussen zetten (een ring dus)...

Lau

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-01 15:13

Ik haat bijzetteugels..

Ik longeer (naja probeer het) zoals Lammert Haanstra.
die doet het met touwtjes.. dAT werkt veel beter vind ik!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-01 15:19

yep. Ik longeer ook met touwtjes. Dat werkt ideaal. je kunt hem instellen zoals je wilt en ook nog wat buigen. Geen enkel probleem.

Paard kan wel zakken maar niet omhoog.

Het touwtjes Maak je aan de longeersingel(zijkant) vats. dan door het bit naar de onderkant van de longeersingel. Vandaar weer naar het bit en terug naar de zijkant van de longeersingel. Snapj je het nog? Goedkoop en makkelijk!

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-01 15:54

wat voor touwtjes gebruik je dan?

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-01 15:58

gewoon dunne touwtjes die een heel klein beetje rekken maar niet teveel. te koop bij usa shop, of iets dergelijks.

Ik zelf gebruikte trouwens iets dikker touw. van dat klimtouw. lekker stevig en ik kon het voor meer dingen gebruiken. rekte een heel klein beetje.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-01 17:48

touwtjes kun je overal kopen..

Gewoon heel dun hobbytouw..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-01 18:57

Ik doe het gewoon met m'n slofteugel. Tussen de benen vastmaken, door de bitring, en dan aan een ring van de longeersingel vastzetten. Onderste ring voor voorwaarts-neerwaarts, bovenste ring voor meer oprichting. Komt op hetzelfde neer als met de touwtjes van Lammert. Grtz!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-01 22:45

ja dat komt op hetzelfde neer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-01 22:52

He Stef, en van die elastieken bijzets dan (rond elastiek) die je met zo'n klemmetje op maat moet maken? (= zelfde principe als een elastieken halsverlenger) Volgens mij kun je die inkorten tot tien centimeter ofzo, krijg je alleen een hele grote lus maar dat maakt niet uit. Ik heb ze ook gehad voor Milena maar die begon poingpoingpoing te stuiteren met d'r kop (mmmm, klinkt ietwat vaag geloof ik). Snappie welke ik bedoel??? Grtz!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-01 13:50

Ik zweer zelf bij de bijzet ik(alleen bij longeren dan he) ik longeer eigenlijk alleen voor de ontspanning dus bijzet lang en laag langs de zijkanten zodat ie voorwaarts neerwaarts kan.
Mijn instructeur houd het bij bijzets en een passoatuig dat laatste is zoiets als touwtjes maar trekt dan z'n kont eronder. Janneke gaat de hengst er mee longeren maar omdat die van mij al behoorlijk zit is bij hem een bijzet voldoende. Hou er wel rekening mee met longeren dat je ook van achter naar voren longeerd dus zweep erbij opsluiten in het bekende 3 hoekje..Nou nog een kaptoom en ik benm 'compleet'


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aaidaa, ikkedus, nick_en_ik, Unicorn79 en 92 bezoekers