'wonden' op gezicht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

'wonden' op gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-04 00:46

Ja het zijn geen echte wonden maar het zit zo. Mijn paard probeert wanneer ze in de bak staat met haar hoofd tussen de draad en de betonnen rand aan het gras wat naast de bak staat te komen. Bijgevolg is haar hoofd, ja meer rond haar mond geschaafd. Ik heb het behandeld met isobetadine (zalf) en nu zijn de korstjes eraf. Maar het is een vreselijk zicht, precies alsof ze schimmel heeft of zoiets Huilen
Wat kan ik daaraan doen om het zo snel mogelijk weer normaal te laten lijken? Uiercreme, aloë vera, tea tree???

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 10:13

Als het nog niet helemaal geheeld is zou ik er helemaal niks op doen...voor de littekens zou tea tree misschien wel kunnen hoewel ik er zelf eigenlijk nooit iets op doe.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 12:12

Watje met wat levertraan, en dan een paar keer per dag deppen. Littekens verdwijnen dan heel snel en echt heel mooi.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 14:55

Naast bovengenoemde tip zou ik proberen te schade te voorkomen.
Misschien de bakrand verhogen of een andere oplossing zoeken om dit schuren tegen te gaan.
Het gras dat diurect naast de bak groeit weghalen, ruim een meter met bijv. tegels ofzo.
Succes!

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-04 15:12

De bak is al aangepast Dadelijk de dag nadien gedaan. Het probleem is dat er naast de bak een beek van de gemeente loopt en die er niet zoveel inziet om ze netjes te houden. Het is zo een klein stukje dat je er niet op kan lopen om te onderhouden maar echt in de beek moet gaan. En het is een vrij diepe beek van ongeveer een meter ofzo dus is het voor mij redelijk moeilijk die zuiver te houden. En ik ben ook van het princiepe dat de gemeente dat maar moet doen, zij hebben ze tenslotte aangelegd en mij daarvoor een stuk onteigend Verward
bedankt voor de tip, ik ga maandag dadelijk levertraan halen. OK dan!

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 13:36

levertraan zalf,
op de een of andere manier gaan hierdoor ook de haren weer op het litteken groeien en houd het de huis soepel (geen korsten dus)..
dit ongveer 2 weken 2 keer per dag insmeren (best dikke laag) en dan nog maar 1 keer per dan een dun laagje, na een week niets, en wachten totdat er haren opgroeien..
veel succes