konijn en poesjes gaat dat samen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

konijn en poesjes gaat dat samen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 22:54

ik wil graag straks in het nieuwe huis een konijntje(met een mega mooi hok natuurlijk Haha! )
overdag buiten,en s,nachts als het koud is binnen.
maar gaat dat goed met de poesjes??
iemand ervaring?

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!


Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 23:01

hmmm hond (lees jack russel) gaat wel goed!!! Vroeger kwam onze hond teddy met vogels en van alles thuis (bijna een kat zo gedraagde hij zich toen) maar nu kijkt hij telkens ff naar de kooi maar vind het gewoon niets meer aan.

Ik denk dat wanneer je een hok hebt dat gewoon goed afsluit dat het geen probleem moet zijn. Wanneer je een hond of kat juist verbied om er in debuurt te komen dan pas worden ze nieuwsgierig en hyper....gewoon huhn gangetje laten gaan dus...konijnen bijten ook wel van zich af Haha!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Genieten van mijn 2 prachtige dochters! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 23:22

Heb hier zelf geen ervaringen mee.....
Maar heb je de poesjes al en komt het konijn erbij? Of komen ze beide nieuw? Dat scheelt nogal denk ik.....

Ik heb zelf wel een poes bij de cavia's gehad. Maar de cavia's hadden we al, en het (jonge) poesje kwam erbij. Met de ene cavia ging het prima, daar sliep hij bij in de kooi. De andere cavia mocht dan niet bewegen, want dan sprong ie de kooi uit om de ander een tik te geven Verward
Met de muizen ging het weer wel prima, de muizen beten de kat in zijn poten Haha!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 23:26

de poesjes heb ik al,het konijntje komt er later bij.

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 15:36

Bij mij gaat t prima.
Ik had eerst 2 katten, en later een konijn erbij. En t gaat goed! Nog geen echte ruzies meegemaakt.

gemske

Berichten: 3548
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 15:59

Vroeger lag mijn kat in het mandje van het konijn van m'n buurmeisje, terwijl het konijn op het gras aan het spelen was. Ging prima dus. Het konijn bijt echt wel van zich af als het nodig is.
Maar NOOIT alleen laten, is mijn advies.

Pineapple
A thing of beauty is a joy forever (Keats)

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:56

Mijn konijnen met mijn Jackfrutsels gaat wel goed.
Al laat ik ze nooit helemaal alleen

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Saby_82
Berichten: 18
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:53

Mijn zus heeft 2 katten en 2 konijnen en dat gaat prima samen.
Ikzelf heb een hond een een konijn en dat gaat ook heel goed.

Je moet ze gewoon rustig aan elkaar laten wennen.

Heb respect 4 elkaar

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 19:04

Mijn kat is bang voor mijn konijnen Tong uitsteken Konijntjes komen in de tuin vrolijk kennis met hem maken, zoeff kat weg Haha!.
zolang de konijnen niet te dichtbij komen is er niets aan de hand!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 19:56

Op stallen hebben we 3 katten en een ren met konijnen (boven open dus de katten kunnen erbij) en hoe groot os klein de konijnen ook zijn, de katten laten ze braaf met rust.
Overigens ook de cavia en de rat (rat zit normala vast maar toen die ontsnapt was stond mijn kat alleen stom te kijken).

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Tropico
Berichten: 1333
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 20:00

Dat ligt er denk ik aan.
als ik mijn konijnen buiten laat lopen en onze aanloopkat is er dan word hij heel erg jaloers maar hij weet dat als hij ze een haal geeft dat hij dan even een strenge stem krijgt maar hij heeft eigenlijk alleen in het begin een keer gedaan. sindsdien als de konijnen buiten lopen komt hij alleen maar meer slijmen omdat hij aandacht wil.

dus opzich kan het wel ligt er maar net aan wat voor kat je hebt.

iris_oo

Berichten: 1792
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 20:06

Bij mij ging het goed.. als me konijn in de tuin los liep liep me kat er gewoon bij en snuffelde ze wat aan elkaar Haha! .. maar ik denk dat het wel verschilt per dier...

Pick yourself up, dust yourself off and back in the saddle!

For bitter or worse you know me better than anyone else :+:

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 21:12

JA !!!
althans in mijn geval. Ik had een (tam) konijn in het bos gevonden, die mocht bij mij komen wonen, had geen hok, liep los in de tuin. Ik heb 4 katten, ze zijn beste vriendjes geworden. als ik s'morgens opstond (licht aan in huis) zat Bigwig al te wachten voor het kattenluikje als zijn vrienden naar buiten kwamen. Wat dan standaard volgde was het "tikkertje" ritueel, katten en konijn raceden achter elkaar heen door de tuin, elkaar besluipend, af en toe in de houtgreep nemend, (kat-konijn, konijn-kat) de beste vrienden !!!!

*edit: ze konden ook gewoon lekker naast elkaar liggen in de zon !

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 21:15

Ik heb er alleen maar slechte verhalen over gehoord.
Een vriendin van mij is 2 konijnen kwijt geraakt....opgegeten door de poes....Scheve mond

:brr:

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:02

Met onze kat gaat het niet echt denderend, die wil spelen en is daar te lomp in.
Overigens zijn konijnen gezelschapsdieren en horen met zijn tweeen, bovendien is het geen aanrader om ze elke dag zowel buiten als binnen te hebben. Of ze overwinteren buiten, of binnen, maar niet heen en weer sjouwen.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:35

Marina: jij hebt gewoon een heeeele rare kat!
Ik zou mijn kat niet bij een konijn laten, ik denk dat het konijn het hooguit een half uurtje overleeft.
De kat van mijn ouders is al eens teruggekomen met een haasje (dood dus), dus die zou ik er ook al niet bij vertrouwen.
katten zijn nou eenmaal jagers, en konijnen zijn prooien, dat verander je niet.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:37

Al mijn katten zijn doodsbenauwd voor Mr. Floppy Nagelbijten / Gniffelen

Flops is nl zeer geinteresseerd in het katteschoon, en probeert ze te besnuffelen. Daarbij zit hij dus tussen de 4 poten van de kat, onder de buik. Als Poeslief dan probeert weg te lopen, hupst het sportkonijn gewoon mee, al snuffend in de buik van poes. En wegspringen heeft geen zin voor de kat; het konijn spring ook net zo hard achter ze aan in de vensterbank....

Honden zijn ook bang voor Mr. Floppy. En wij eigenlijk dikwijls ook... Knipoog

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:48

Dees schreef:
Al mijn katten zijn doodsbenauwd voor Mr. Floppy Nagelbijten / Gniffelen

Flops is nl zeer geinteresseerd in het katteschoon, en probeert ze te besnuffelen. Daarbij zit hij dus tussen de 4 poten van de kat, onder de buik. Als Poeslief dan probeert weg te lopen, hupst het sportkonijn gewoon mee, al snuffend in de buik van poes. En wegspringen heeft geen zin voor de kat; het konijn spring ook net zo hard achter ze aan in de vensterbank....

Honden zijn ook bang voor Mr. Floppy. En wij eigenlijk dikwijls ook... Knipoog


Bij ons ook. Het konijn rent maar achter de kat aan. Kat geeft dan wanhopig een tik op het kop van het konijn, maar dat blijft eigenwijs meehuppen...

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 23:00

Mijn Rambootje, een "Dwerg"-hangoor ging altijd achter een van mijn katten aan en het liefst dook ie er bovenop . Kleintjepoes zat dan op het tafeltje toe te kijken hoe Rambo en Dikkie beneden haar rond de tafel raceten. Pas toen ik Rambo liet castreren ging het beter, het was gewoon "neffe de konijnen af"... Haha!

Maar het ging verder prima, konijn en katten Lachen .

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 23:19

wij hebben thuis een kat en een konijn. elke ochtend en avond mag het konijn los in de kamer om even de pootjes te strekken

Met de kat gaat dat prima, de snuffelen wat aan elkaar en dat is het dan wel. Soms zitten ze ook zo de hele morgen naast elkaar...

Dus het kan best goed gaan Lachen

Dag lieve mama...


Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 23:21

Onze katten zijn bang voor onze konijnen *LOL*

Whatabouther.nl
Award-winning travel blog - travel stories - travel videos - lifestyle - chasing dreams

† 29-10-11 Mama, ik mis je.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 00:28

carola schreef:
Marina: jij hebt gewoon een heeeele rare kat!
Ik zou mijn kat niet bij een konijn laten, ik denk dat het konijn het hooguit een half uurtje overleeft.
De kat van mijn ouders is al eens teruggekomen met een haasje (dood dus), dus die zou ik er ook al niet bij vertrouwen.
katten zijn nou eenmaal jagers, en konijnen zijn prooien, dat verander je niet.

Als je de rest van de reacties leest is mijn kat en zijn mijn konijnen dus toch niet zo gek Haha!
Overigens is het bij ons ook wel eens voorgekomen dat er jonge konijntjes van een week of 4 buitenliepen en dat een half wilde kat er eentje gejat heeft.. Die schreeuw van dat konijntje ging door merg en been . We hebben dat konijntje ook nooit meer terug kunnen vinden helaas.
Ook de buurtkatten blijven van de konijnen af hoor!

laurake

Berichten: 81
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: wetteren city!!! België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 12:29

Bij mij thuis loopt het konijntje los rond in de tuin. Zelfs met al die katten in de buurt. Maar je moet niet geloven dat de katten in de buurt zullen komen hoor. Konijn is baas, en als het haar niet aanstaat valt ze de katten aan :d. Zelfs op haar oude 8jarige leeftijd. Je moet het ze al gewend maken van als ze klein zijn. Mijn kat komt iig niet meer in de buurt :d.

Het prachtige sterrenlicht, daar op je gezicht, is als het kersje op de taart, perfectie....

Love you Quincy


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Zsazsa_, Afanaisa91, Amazonbot, Arlette1991, Athelas, BanjerLief, Facebook, Freekfuchs, GoogleAdsense, GrapeshotBot, HELder, Kimberly520, Lau07, lillylover, limagirl, loez, MiVita, Nathachou, Nientsje, Paardennamen, Pieke_Gwen, Plonspony, Rivendell, Saintelette, Snippergroen, Sokje_6, Telpeva, Venthe, xKatinkii, XXInKA, YandexBot en 114 bezoekers