wat kun je aan zenuwen doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Alieta

Berichten: 820
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Hoogeveen

wat kun je aan zenuwen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 22:32

Als ik een wedstrijd heb ben ik vaak zenuwachtig, wat doen jullie daar aan?!?


INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 22:34

Vaak wedstrijden rijden!
Dan wordt het een gewoonte en dan denk je er niet eens meer aan...
Een beetje zenuwachtig maakt natuurlijk niet uit! Dat is juist goed!
Gewoon vaak wedstrijden rijden en alles goed voorbereiden dan is er niets om zenuwachtig over te zijn!

Probeer ook de zoek machine want hier zijn al heel veel topics over Knipoog

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Dees

Berichten: 18905
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 22:35

Jezelf in het nekvel pakken en ophouden met die flauwekul.

Is best moeilijk hoor, maar eh...wat is het ergste dat je gebeuren kan tijdens je proefje rijden? Nou, hoe erg is dat dan?
Als je het rationeel gaat bekijken, is het echt dikke onzin dat je je er zo druk om maakt.

Bovendien rijd je ook een heel stuk beter als je brutaal rijdt; de dood of de gladiolen. Er is geen eer te behalen aan hele nette proefjes. Grrrrrrr tegen jezelf zeggen, en So What - Ga ervoor!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Alieta

Berichten: 820
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 22:37

dankje iedereen...ik maak me ook niet heel erg zorgen maarja die zenuwen zijn er toch....

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 12:01

Idd zoals inkie al zei, veel wedstrijden rijden en vaak thuis je proefjes doornemen (incl lezer die je proef voorleest) dan worden die proefjes zo gewoon dat je er niet eens meer bij nadenkt dat er iemand naar je zit te kijken....
Beetje zenuwen is normaal hoor...

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Bashuk

Berichten: 771
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: omg.breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 13:18

Alieta schreef:
Als ik een wedstrijd heb ben ik vaak zenuwachtig, wat doen jullie daar aan?!?


k heb dit in het begin ook heel vaak meegemaakt, en dat voelt jou paardje haar fijn aan!
Misschien is het een idee om een keer Hor-concour te starten om de "feeling" te krijgen.
Wat mij persoonlijk veel heeft geholpen is om een aantal keer te schrijven bij een Jury. Hierdoor leer je het van een hele andere kant bekijken en dat de spanning in de Jury auto of hokje ook helemaal niet hoog is.

groetjes,

Naomi

Mensen met Arabische paarden hebben hemel op aarde.. meer weten? klik HIERof HIER
SGW, meest veelzijdige tak van de sport voor ruiter en paard, &nd I love It ! meer weten? klik HIER

capopjekop

Berichten: 30644
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 14:38

ik was ook super zenuwachtig. toen had ik mijn eerste concours en dat was ook nog eens buiten. suusja moest ook rijden en ze las voor. we hebben echt onwijs lol gemaakt en door die droge humor van haar was ik super ontspannen.
nu heb ik zoiets van: je kanniet beter dan je best doen en als het een keer fout gaat pech dan. en met die houding ben ik de wedstrijden die ik daarna heb gereden steeds 1 geworden Haha!

Liesje89

Berichten: 9923
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 14:46

Nou ja joh, ik was laatst met mijn instructrice mee op wedstrijd in pijnacker, ze rijd L1. Ik geloof dat er in totaal misschien 20 mensen in de kantine zaten om te kijken Tong uitsteken

Ik rijd geen officiele wedstrijden (nog niet), maar aan de wedstrijdjes die bij mij op stal worden georganiseerd doe ik wel altijd mee, en dan ben ik echt onwijs zenuuwachtig :S Aan de diaree, misselijk, buikpijn...
Maar er zijn pilletjes voor. Te koop bij de apptheek, ze heten Rescue. 24 uur van te voren beginnen, en het werkt! Bij mijn instructrice dan, en da's wel een geval apart Tong uitsteken Knipoog Nee hoor Tong uitsteken

Ik heb die pilletjes nog nie geprobeerd, maar wanneer ik te zenuuwachtig word tijdens zo'n wedstrijd ga ik gewoon iedereen helpen met zijn/haar pony, en mijn pony opnieuw knotten oid Haha! werkt ook!

Mijn instructrice zegt alstijd: Als er iets niet goed gaat, boeiend! Dan heb je er toch een 4 of lager voor? Er zijn nog 24 andere onderdelen waar je hogere cijfers voor kan halen!

Alieta

Berichten: 820
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-04 15:36

Heyzz luitjes heb vandaag mijn wedstrijd gehad was 7e van de negen ;P
echt balen maarja wel weer twee plekjes omhoog toch???
maar bedankt voor jullie reacties..

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 15:46

nou goed toch! ik rijd al 7 jaar wedstrijd en ik ben ook nog steeds wel is zenuwachtig.... maar dat hoort er allemaal bij!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 16:19

Hey, ik las net je profiel! Onderaan heb je staan dat je vandaag dus (in Pesse????) 149 winstpunten hebt. Ik denk dat dit gewoon punten moeten zijn...

Is toch een goed begin zo?? Die punten (en prijzen) komen vanzelf als je maar regalmatig een wedstrijdje rijd! Succes!!! Haha!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 16:24

Ik had ook vaak dat ik stront zenuwachtig was voor wedstrijden. Maar... waarom moet je zenuwachtig zijn? Je doet het voor je lol (toch?).
Hoeveer en hoe regelmatiger je op wedstrijden verschijnt, hoe gewoner het ook begint te worden!!! Lachen

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 17:05

Sluit me bij Inky en Dees aan !

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Alieta

Berichten: 820
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-04 17:36

Ik doe het zeker voor de lol.. en doe het trouwens ongeklasseerd alleen het lijkt me toch leuk om binnenkort geklasseerd te gaan..
maarja..149 punten ben ik blij mee..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers