Woest op Tell Sell!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anoniem

Woest op Tell Sell!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 18:09

Echt, van die domme reclame`s wij bestellen daar nooit!
Krijgt mijn zusje vandaag een afrekening binnen dat er E397,60!! is afgeschreven door Tell Sell!
Zoveel geld! Wij de postbank gebeld..ja dat kan zomaar! Dus als ik jouw rekeningnr weet dan kan ik gewoon naar Tell Sell bellen en iets bestellen? ja meneer dat kan (mijn vader had gebeld..!)
Dat slaat toch nergens op!!

Honderd keer doorverbonden natuurlijk (kost ook weer geld) Nou het geld word rond de 12de teruggestort en dan zeggen we gelijk allemaal onze rekening op en gaan we de consumentenbond informeren!

Dat is bijna 900 gulden! Dit geld had ze bij elkaar gespaard voor Lucky trainingsstal en dan wordt het hoppa zo afgeschreven door Tell Sell met die belachelijke producten Boos!

Je kan veel bij mij maken..maar dit! Als het goed is bellen ze dalijk nog terug van de tell sell..


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 18:16

Ben benieuwd wat Tell Sell te zeggen heeft.
Raar hoor dat ze dat zomaar afschrijven, volgens mij hebben ze toch altijd een handtekening nodig Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 18:19

ja dat dacht ik dus ook maar via telefoon is automatische incasso? je krijgt ook niet even een bevestigingsbrief ofzo thuisgestuurd..

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 18:24

Wat ontzettend belachelijk! Dat dat zomaar kan! Ik ben benieuwd met wat voor smoes tell sell komt dat zoiets kan....

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 18:24

zoo,dat ze dat zomaar kunnen maken zeg Boos! gelukkig krijg je het geld zo weer terug Scheve mond jeetje zeg...

how sweet can it be to be loved by you

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 18:41

yep, mn zus heeft ooit wat besteld bij tell sell, haar naam + adres + rekeningnr ingevoerd, dat was alles wat ze moest doen!

maar omdat mn moeder er ooit wat had gekocht hebben ze het voor t gemak maar van mn moeders rekening afgehaald

dat was al dom, maar wat ik wel vreemd vind is dat iemand anders dus jullie rekeningnr gebruikt, maar wel een ander adres heeft opgegeven, anders was het prduct nml bij jullie afgeleverd....

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 19:05

nou het product zou binnenkomen 21 dagen na betaling..
Maar nu hebben we net ff mijn tante gebeld die bij de postbank werkt en die heeft gezegd dat we een 0800 nummer moeten bellen en dat dan de boeking gelijk wordt teruggestort!

xxARAGORNxx
Berichten: 46
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 19:49

Er is ook een naam/nummer controle bij de postbank. Dus ze moeten wel jouw naam hebben geweten. Anders gaat het niet. Dan komt namelijk de naam en het nummer niet overeen (de bank heeft dit niet).
Je kan een incasso inderdaad zelf terugdraaien.
Ik denk ook niet dat de Postbank iets te verwijten is. Of Tell Sell. Er is iets besteld en een naam en rekening nummer doorgegeven.
Kan je er niet achter komen wie er iets heeft besteld? Misschien iemand uit je familie??

Nathalie

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 20:29

Wat een raar verhaal. Tell Sell schrijft zo'n bedrag niet zomaar af, dus het moet door iemand besteld zijn. Wel een rotstreek...

* To Belg, or not to Belg *

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 20:31

Had mn moeder ook n keer, voor rond de 50 euro. Foutje van de postbank... Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 20:35

ja bij 50 euro zou ik het ook wel erg vinden maar dit is wel bijna 400 euro! Ik denk zelf aan een fout bij de postbank..

Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 20:58

Wel raar zeg.
Dus als ik iets bij tell sell bestel, en geef t rekeningnummer van de buurman op, kan dat gewoon?

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:05

Luckey schreef:
Ik denk zelf aan een fout bij de postbank..

acht dit zou me ook niets verbazen, de postbank doet wel meer rare dingen die niet kunnen, bijvoorbeeld een pasje op sturen en twee betalen. EN dan ook dat geld niet meer terug willen storten. Ik vind het raar dat ze dat niet laten bevestigen door de rekeinghouder.


kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:15

Een automatische incasse kun je binnen 30 dagen storneren. Je geeft de bank gewoon opdracht hiertoe.

Ik ga ervan uit dat iemand anders gewoon iets besteld heeft met jullie gegevens want hoe komt telsell anders hieraan?

Maar goed hoe het ook zit, bedrag gewoon storneren dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:33

samantha23 schreef:
Wel raar zeg.
Dus als ik iets bij tell sell bestel, en geef t rekeningnummer van de buurman op, kan dat gewoon?


Volgens die postbak man wel dus! Mijn vader zei ook al geef je rekening nr maar dan ga ik even wat bestellen bij tell sell zit ju nu in hetzelfde schuitje als ons!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:35

De moraal van dit verhaal: bestel nooit wat bij Tell Sell Lips are sealed

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:39

maar dat is het nou juist! we hebben niets besteld!!!!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:42

Cassidy schreef:
De moraal van dit verhaal: bestel nooit wat bij Tell Sell Lips are sealed


Of wel!! Dan KRIJG je tenminste nog iets voor je geld (hopelijk *LOL* )

De Postbank maakt wel vaker dit soort fouten. Ze hebben mijn huur een keer naar een verkeerd rekeningnummer gestort (moesten ze uitzoeken of het niet mijn schuld was, kreeg gelukkig toch mijn geld terug, was hun fout). En mijn vriend heeft een keer een acceptgiro met mijn naam maar zijn rekeningnummer erop verstuurd, dat werd dus gewoon afgescheven, wat nou combinatie naam/nummer?? En een tijd later nog eens zo gedaan en toen kregen we wel een foutmelding....

Kan dus ook heel goed aan de bank liggen!!!

(Maar Cassidy ik ga volledig met je mee hoor!!! Knipoog )

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:46

Justy"]
[quote="Cassidy schreef:
De moraal van dit verhaal: bestel nooit wat bij Tell Sell Lips are sealed


Of wel!! Dan KRIJG je tenminste nog iets voor je geld (hopelijk *LOL* )

De Postbank maakt wel vaker dit soort fouten. Ze hebben mijn huur een keer naar een verkeerd rekeningnummer gestort (moesten ze uitzoeken of het niet mijn schuld was, kreeg gelukkig toch mijn geld terug, was hun fout). En mijn vriend heeft een keer een acceptgiro met mijn naam maar zijn rekeningnummer erop verstuurd, dat werd dus gewoon afgescheven, wat nou combinatie naam/nummer?? En een tijd later nog eens zo gedaan en toen kregen we wel een foutmelding....

Kan dus ook heel goed aan de bank liggen!!!

(Maar Cassidy ik ga volledig met je mee hoor!!! Knipoog )
[/quote]

nou ja, ze hebben niet eens dingen waarvan ik denk nou dat ik ga bestellen, laat staan een meisje van 12!

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:54

echt raar dat dat gewoon zo kan...........
ik hoop dat jullie het geld terug krijgen !!

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 22:23

Cassidy schreef:
De moraal van dit verhaal: bestel nooit wat bij Tell Sell Lips are sealed


he wij hebben ook zo'n ding thuis en daar is alles mee goed gegaan Tong uitsteken

maar idd heel vaag, ik hoop dat het snel terug storten!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 23:10

Lautjuh123"]
[quote="Cassidy schreef:
De moraal van dit verhaal: bestel nooit wat bij Tell Sell Lips are sealed


he wij hebben ook zo'n ding thuis en daar is alles mee goed gegaan Tong uitsteken

maar idd heel vaag, ik hoop dat het snel terug storten!
[/quote]

Wat voor een ding? Je maakt me nieuwsgierig! Haha!

Je suis Charlie.

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 11:18

Denk niet dat je met een rekening opheffen iets opschiet... Het is in Nederland namelijk zo geregeld dat je tegenwoordig een machtiging telefonisch kan geven.
Helaas is het met TelSell vaak het geval dat het een incasso is waar een levering op volgt, dat betekent dat de incasso niet zomaar terug te halen is door de bank.
Als bij 1 bepaald bedrijf vaak van dit soort misstanden zijn, dan zal daar door de gezamenlijke banken ook melding van worden gemaakt.

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 12:09

Hmmmm... dit is iets voor Kassa Haha!

Ob-la-di ob-la-da, life goes on... brah! :D

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 12:48

Ja! Kassa erbij! Haha!

Faber quisque fortunae suae


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, gillian, Mark0919, saphire en 33 bezoekers