Manege de kleine pol vs. De Mossel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Zie verhaal hieronder

Manege de kleine pol
1 (12%)
Manege de mossel
7 (87%)

Totaal aantal stemmen: 8


Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Manege de kleine pol vs. De Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 18:28

Het gaat hier om 2 niet echt verkeersmakke paarden (1 4 jarige kwpn en een 6 jarige volbloed).

Mijn vraag is, wat raden jullie aan?

Luxe op Manege de kleine pol maar wel de N224 langs moeten rijden om in het bos te komen..

Of

Minder luxe bij manege de mossel/overnachten camping beek en hei
maar geen drukke wegen om langs te rijden om in het bos te komen..

Ik heb totaal geen idee wat ik me voor moet stellen bij het stuk weg wat je moet passeren bij de kleine pol.
De mossel ben ik al een keer geweest met iemand anders dus daar weet ik wat ik verwachten kan.

Bedankt voor jullie advies! OK dan!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 18:39

Ik ken geen van beide maneges, maar kijk ook eerst eens rond bij manege de kleine pol. En dan zien wat je het meest aanspreekt.
Succes!

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 18:57

Als het voor een korte tijd is zou ik gaan voor manege de mossel.
Ik zou mijn paard daar persoonlijk niet voor altijd willen stallen maar voor een week ofzo zou het wel gaan en je zit dan al wel lekker in het bos OK dan!
Geen gedoe langs de weg etc.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:35

De Kleine Pol is geen manege maar een kleine pensionstal (5 paarden en 2 shetten op het moment).
Je zit helemaal niet zo ver weg, waarom kom je niet eens kijken? Ik kan niet inschatten hoeveel problemen die weg op gaat leveren, ik weet alleen dat geen van de paarden hier er problemen mee heeft...

MiraMar

Berichten: 1131
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Op het randje van de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:46

Ik heb wel eens een buitenrit gemaakt op manege De Mossel. Die is wel ideaal gelegen qua buitenrijden, dus als je (nog) niet zoveel vertrouwen hebt in de verkeersmakheid van de paarden, zou ik daar voor kiezen. (Ik moet er wel bij zeggen dat ik die andere manege niet ken)

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:51

Bij De Kleine Pol moet je eerst idd een stuk langs een weg waar behoorlijk hard gereden wordt. 80 km mag, maar is eerder uitzondering qua snelheid, wel heb je een redelijk brede berm en een dubbel fietspad. Verder moet je ook nog een heel stuk over een zandpad voor je echt in het bos bent, de hei is nog een stuk verder weg.

Bij de Mossel steek je de weg over en bent direkt in het bos en dichtbij de hei.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 23:13

Bij de Mossel moet je toch ook eerst bijna een kilometer over een verharde weg en daarna zandpad voor je 'echt' in het bos bent? Ik weet niet welke hei je bedoelt maar het heidegebied van Ede is net zo ver weg vanaf beide locaties.
Vanaf de Kleine Pol is het ongeveer een kilometer langs de bosrand voor je het bos inrijd. Ik gebruik dat stuk altijd om los en uit te stappen.

Nou moet ik zeggen dat mijn ervaringen met de Mossel niet geweldig zijn. Ik vond het moeilijk afspraken met ze te maken. (aantal keren mis gegaan ivm les en gebruik bak). Erg jammer want er word goed lesgegeven, maar zo is het voor mij toch teveel gedoe om er heen te gaan.

Het is overigens niet m'n bedoeling om reclame te maken; de overnachtings-verhuur op de Kleine Pol draait zo goed dat ze al bezig zijn met een derde onderkomen. Maar ik weet wel wat ik zou kiezen, ook al stond ik daar niet in pension. Kom eens kijken zou ik zeggen.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 23:59

Bedankt allemaal.

Wij hebben besloten om deze keer toch naar de mossel te gaan, het is maar voor 1 nacht.

Voor het 4 jarige paard is dit de eerste keer en voor mijn paard de tweede keer dat we op pad gaan dus leek het ons sowieso verstandig om voor de veiligste optie te kiezen.

De mossel valt opzich reuze mee wat je moet rijden langs de weg, de laatste keer dat ik daar was heb ik geen auto gezien en was snel het bos in. Mijn gevoel zegt dat dit beter is voor een eerste keer met 2 onerveren paarden.

De kleine pol (Sorry ArwenLune, ik bedoel inderdaad pensioenstal) komt sowieso dit jaar ook nog wel een keer aan bod, maar dat zal pas in het nazomerseizoen worden. Of misschien als we de smaak goed te pakken hebben eerder! De site sprak me erg aan!