Hoe een website maken, waar wat en hoe???

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Hoe een website maken, waar wat en hoe???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 17:15

Ik moet een website maken voor mn bedrijfje........ maar hoe???

Ik moet mn domeinnaam laten registreren, ik moet geloof ik een host vinden......... Verward Verward Verward Verward Blond

Help me please, hoe wat en waar


dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:33

Je moet voor je website inderdaad een domein aanvragen en hem ergens stallen. Dit kan van gratis (met veel reclame en weinig mogelijkheden om de pagina in te richten en ook meestal weinig bandbreedte (dus als je denkt veel bezoekers te krijgen niet aan te raden) tot heel duur waarbij de website voor je wordt gemaakt en bijgehouden en je alle ruimte en mogelijkheden hebt die je wilt.

Dus:
-om wat voor een bedrijf gaat het?
-gaat het om een simpele website (alleen hml) of moeten er scripts en dergelijke kunnen worden gedraaid (om dingen online te kopen etc)
-ga jij hem zelf bouwen of wil je er iemand voor inhuren (zo ja een professional of een student die iets wil bijverdienen)?
-wie gaat het beheren en moet het beheer eenvoudig zijn of kan het ook ingewikkeld worden
-wil je een .nl of .com domein of nog iets anders?
-wat is het startbudget en wat het onderhoudsbudget?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 17:39

aaarrcchh kijk hier snap ik al niks meer van.

1. Een mobiele ruitersport winken

2. Er moeten ook dingen te koop op aangeboden kunnen worden, liefst online winkelen...... maar das duur geloof ik

3. ik zoek die gesjeesde student Haha!

4, het beheer moet heeeeeel eenvoudig zijn Haha!

ik wil een NL domein......

budgetten doe ik niet aan Haha!

Technoboy

Berichten: 423
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:45

waarom vragen ze jou als je er niks van af weet?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 17:48

Technoboy schreef:
waarom vragen ze jou als je er niks van af weet?


omdat het MIJN bedrijf is Haha! , en daarom vraag ik het jullie, ik heb er geen verstand van Haha!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 18:05

Ok,

Als je op domeinregistratie in Google zoekt vind je verschillende providers via welke je een .nl domein kunt registreren. De kosten zijn ergens tussen de 10 en de 20 euro per jaar.

Als je niet al te hoge eisen stelt aan ontwerp, bieden zulke bedrijven ook vaak een "ontwerpservice"aan. Dan heb je niet zoveel te kiezen maar krijg je een leuke kopie van iets wat al bestaat. (vanaf ongeveer 500 euro eenmalig) Een student zou zoiets misschien wel voor minder kunnen maken.

Dan heb je nog hosting, dit kun je afhankelijk van hoeveel verkeer je genereert vanaf ongeveer 20 euro per maand regelen.

Vaak bieden providers een totaalpakket aan (niet inclusief ontwerp en beheer)

. Bijvoorbeeld Demon
http://www.demon.nl/producten/hosting/s ... sting.html

Hierbij heb je vaak wel beperkte mogelijkheden (niet online kunnen kopen bijvoorbeeld) Door zo'n faciliteit aan te bieden wordt het (heel veel ) duurder door ingewikkelde scripts, beveiliging, gegevens registratie van kopers etc.

Dan heb je nog het beheer. Bij het bovenstaande zul je zelf toch een beetje html moeten kunnen. (dit is best te leren met een goed boek) Als je het makkelijker wilt kunnen beheren moet je bijvoorbeeld een database met een content management systeem laten bouwen. Dit is weer heel erg duur.

Technoboy

Berichten: 423
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 18:13

gijsenkim"]
[quote="Technoboy schreef:
waarom vragen ze jou als je er niks van af weet?


omdat het MIJN bedrijf is Haha! , en daarom vraag ik het jullie, ik heb er geen verstand van Haha!
[/quote]

waarom MOET JIJ het dan??

dan laat je het toch doen...

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 19:21

gijsenkim schreef:
aaarrcchh kijk hier snap ik al niks meer van.

1. Een mobiele ruitersport winken

2. Er moeten ook dingen te koop op aangeboden kunnen worden, liefst online winkelen...... maar das duur geloof ik

3. ik zoek die gesjeesde student Haha!

4, het beheer moet heeeeeel eenvoudig zijn Haha!

ik wil een NL domein......

Ze wil dus iemand zoeken om een website voor haar te bouwen, die ze zelf kan onderhouden

Goedgekeurd onderschrift :)


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 19:53

Technoboy"]
[quote="gijsenkim"][quote="Technoboy schreef:
waarom vragen ze jou als je er niks van af weet?


omdat het MIJN bedrijf is Haha! , en daarom vraag ik het jullie, ik heb er geen verstand van Haha!
[/quote]

waarom MOET JIJ het dan??

dan laat je het toch doen...
[/quote]

precies en daarom heb ik jullie hulp nodig Haha!

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 20:07

ik heb een aantal sites (stuk of 40) Schijnheilig bij lycos en geocities staan, bij de laatste is er minder reclame, beide zijn gratis en bieden hulp bij het bouwen van de site.

www.tripod.lycos.nl

www.geocities.com

als ik het zelfs kan, kan jij het zeker Kim...... *LOL* Clown

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 20:25

smurf schreef:
ik heb een aantal sites (stuk of 40) Schijnheilig bij lycos en geocities staan, bij de laatste is er minder reclame, beide zijn gratis en bieden hulp bij het bouwen van de site.

www.tripod.lycos.nl

www.geocities.com

als ik het zelfs kan, kan jij het zeker Kim...... *LOL* Clown


Nadeel van allebei is erg weinig mogelijkheden, veel reclame en een niet-professionele uitstraling.

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:26

Citaat:
Nadeel van allebei is erg weinig mogelijkheden, veel reclame en een niet-professionele uitstraling.


het is altijd handig om als je iets afkraakt even een goed bruikbaar alternatief te noemen

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:46

smurf, dat heb ik hierboven uitgebreid gedaan dacht ik.


Het ligt er maar net aan wat je wilt. Voor een professionele bedrijfswebsite moet je i.m.o. niet bij bovenstaande zijn maar je website bij een betaalde provider onderbrengen (en eigenlijk ook professioneel laten ontwerpen) plus een .nl domein aanvragen inplaats van een lycos of geocities domein. Dat kost natuurlijk wel geld.

Wil je echt geen kosten maken en toch iets online zetten en stel je weinig eisen aan het ontwerp zijn het natuurlijk wel opties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:50

Ik heb mijn sites staan bij Planet. Met alle mogelijkheden als PHP enz enz. Bouwen doe ik zelf.

Heb je al een opzet gemaakt voor de site? Dus ideeen van hoe jij wil dat het eruit ziet. Wellicht kan ik je wat tips geven.

En technoboy... of moet ik zeggen Qontrol? Doe toch eens niet zo ontzettend irritant. Ik heb je tot nu toe alleen nog maar nietszeggende antwoorden zien geven...

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:59

Ik ben begonnen bij tripod , is wel leuk en simpel What You See Is What You Get. Gratis , makkelijk te bouwen en onderhouden , leuke ontwerpjes en wel en best leuke mogelijkheden voor een nette site OK dan!

Alleen wel een stuk of 3 pop-ups in de gratis versie , en staat natuurlijk niet echt profi om zo'n lang mailadres te hebben....

Na Tripod ben ik op mijn eigen home-page ruimte gaan zitten , die je van je mailserver al krijgt.

Ik had een gratis 12move inbel-service.

Daar zat dus ook homepage-ruimte bij.

Helaas was die binnen no-time over z'n limiet heen Haha!

Nu zit ik bij D-hosting , www.d-creations.nl , geloof ik.

Leuke prijzen , bevalt op zich goed , maar heb al een paar keer gemerkt dat mijn site er ineens uit lag , op ik kreeg een mailtje of PB van iemand met die melding (fijn als iemand dat even zegt , super ! Lovers ) , en dan moest ik weer gaan bellen zodat alles weer opgelost werd.

Dat was dan binnen een paar seconden gebeurd , maar knullig is het wel natuurlijk Scheve mond

Toch heb ik verder wel vertrouwen in ze , en ik hoop dat die soms onbereikbaar probleempjes nu niet meer voorkomen.

Ik heb m'n site gebouwd met Dreamweaver , fijn programma !

In het begin vond ik het helemaal zaadje

Maar als je even een weekendje eraan gaat zitten dan ontdek je vanzelf hoe het werkt. Met hulp van Denz en haar boekje over Dreamweaver , en Romkabouter met de kennis onder z'n puntmuts Clown , waren ook de wat lastigere dingen goed te doen.

Je kunt zowel werken met scripts en tekstjes , HTML ,
als met een schermpje waarin je zelf alles al ziet , foto's en tekst kunt plaatsen en bewerken...dus gewoon plakken enzo.

Dus da's wel fijn

Ook het wijzigen van dingen gaat makkelijk , ik zet er vaak wat extra nieuws op , of een advertentie , of iets over de levertijd , nieuwe producten...enz.

Gewoon Dreamweaver openen , pagina openen die je wilt veranderen , veranderingen aanbrengen en alles opslaan-knopje , daarna Put-knopje waarna hij de wijzigingen automatisch doorstuurt naar je website-ruimte.

Fijn hoor OK dan!

Ik heb ook gedacht aan een online-shop met winkelwagentje , of elektronisch formulier om in te vullen , maar doe het toch niet.

Omdat het assortiment maar klein is , maar vooral omdat ik liever gewoon een persoonlijk mailtje krijg , en vrijwel iedereen eerst nog wat vragen heeft.

Let wel op als je een host zoekt en een domein aanvraagt (website-adres).
Je kan dit door je host aan laten vragen , of op je eigen naam laten zetten.

Als je eht op je eigen naam zet dan moet je wel je gegevens verstrekken en die kan in principe iedereen zien...dat is het nadeel.

Maar de domeinnaam is dan wel ECHT van jezelf.

Ik heb 3 domeinnamen die allemaal naar het hoofd-domein gaan :

www.boomloosrijden.nl , maar ook www.barefoot-zadel.nl en www.barefootzadel.nl

Wilde die alvast hebben voordat iemand anders goede sier ging maken met mijn naamsbekendheid Bloos

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 22:37

dimmelim"]
[quote="smurf schreef:
ik heb een aantal sites (stuk of 40) Schijnheilig bij lycos en geocities staan, bij de laatste is er minder reclame, beide zijn gratis en bieden hulp bij het bouwen van de site.

www.tripod.lycos.nl

www.geocities.com

als ik het zelfs kan, kan jij het zeker Kim...... *LOL* Clown


Nadeel van allebei is erg weinig mogelijkheden, veel reclame en een niet-professionele uitstraling.
[/quote]
Ik vind niet dat je bij geocities weinig mogelijkheden hebt, je kan immers zelf alle HTML schrijven als je dat wilt (alleen doet bijna niemand dat). Het nadeel alleen is dat het niet zo professioneel overkomt.

Kerstmuts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 22:44

Guinevere"]
[quote="dimmelim"][quote="smurf schreef:
ik heb een aantal sites (stuk of 40) Schijnheilig bij lycos en geocities staan, bij de laatste is er minder reclame, beide zijn gratis en bieden hulp bij het bouwen van de site.

www.tripod.lycos.nl

www.geocities.com

als ik het zelfs kan, kan jij het zeker Kim...... *LOL* Clown


Nadeel van allebei is erg weinig mogelijkheden, veel reclame en een niet-professionele uitstraling.
[/quote]
Ik vind niet dat je bij geocities weinig mogelijkheden hebt, je kan immers zelf alle HTML schrijven als je dat wilt (alleen doet bijna niemand dat). Het nadeel alleen is dat het niet zo professioneel overkomt.
[/quote]

Er zijn een heleboel dingen die je absoluut niet in HTML kan schrijven hoor! Denk aan geavanceerde inlogscripts ed.

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 23:10

Als je helemaal naar Wormer wilt komen, wil ik je best helpen hiermee. Ik weet niet of je een laptop hebt maar dat is het handigst want dan kun je meteen alles installeren. Ik heb nog wel een aantal heel simpele programma's waar je mee kunt beginnen. Het is even oefenen maar in een dag kom je een heel eind.
Als je wilt bekijken wat ik heb neergezet dan kun je even kijken op http://www.de-ezelvriend.nl

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 23:22

God , daar zitten wel een paar fraaie pop-ups onder zeg Scheve mond

Daar ben ik nou niet echt van gecharmeerd , als je begrijpt wat ik bedoel....

Weet je dat je die pop-ups krijgt Jasper Verward

Je avatar vind ik wel super trouwens , echt top Haha!

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 23:36

Je bent de allereerste die ik hoor over de pop-ups. Na meer 2000 bezoekers, geen reacties van anderen gekregen! Ben benieuwd waar ze bij jou verschijnen?

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 23:48

Wil je het echt ok aanpakken dan kun je contact opnemen met:

www.hereyeam.nl

Jong bedrijf, professioneel, denken goed met je mee. Prijs is ook wel ok Lachen.

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 00:02

Jasper : Ik had alleen bokt open staan , en klikte de link naar je site aan.
3 pop-ups openden , waarvan 2 die niks te raden over lieten....hengstige merrie is er niks bij Scheve mond

Zijn heel anders dan de standaard pop-ups die zomaar eens verschijnen ,
dit soort erg vergaande die komen volgen mij ECHT van een site af die je op dat moment opent....

Tsja ik waarschuw je maar hoor , misschien weet je het niet Lachen

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 06:36

Citaat:
Je bent de allereerste die ik hoor over de pop-ups. Na meer 2000 bezoekers, geen reacties van anderen gekregen! Ben benieuwd waar ze bij jou verschijnen?


daar kreeg ik ook klachten over en op wat voor pc waar dan ook ik zelf de site opende, nooit popups te zien Verward
Ik heb nu de tellers vervangen door andere tellers en nu schijnt het over te zijn.

Ik heb sites gemaakt voor startende bedrijven die geen budget hadden om een professionele site te laten maken. Inmiddels hebben ze dat wel, maar ze kunnen niemand vinden die het wil doen, dus blijf ik die sites maak bijhouden, nou ja, sites, niet professionele homepages, maar dat is zo'n lang woord.

Ik ken eventueel wel iemand die het voor geld doet hoor Kim, we hebben een hele afdeling ICT-ers op de school waar ik werk, voor die jongens/meisjes is het eitje en ze willen graag wat verdienen!

Overigens schrijf ik zelf de HTML en kan je er best wel wat mee.
Ik heb geen geld over voor programma's als Dreamweaver en Frontpage

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-04 08:11

Mensen super bedankt.............. het is best ingewikkeld maar met jullie hulp kom ik er zeker wel uit Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-04 08:38

2 mensen hebben mij pbees gestuurd, en die heb ik per ongeluk gewist voordat ik antwoord kon geven..........

please identify yourselves Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers