Op vakantie met paard...maar ja waarheen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Op vakantie met paard...maar ja waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 19:55

In mei wil ik met Lars op vakantie. Althans ik ga met 1 of 3 stalgenootjes met de paardjes op vakantie.

We zoeken:
grote stallen (eventueel met uitloop, want dat zijn ze gewend). mesten willen we eventueel zelf wel doen - zijn we gewend, voeren kunnen we ook wel zelf
paddocks of losgooibakken - aan de dressuur beginnen we na de vakantie nog wel dus echte rijbakken, daar stellen we geen eisen aan
mogelijkheid tot weidegang
goede uitrijmogelijkheden aan/naar de Veluwe, liefst gelijk erop/tussen ivm het missen van Lars zijn ijzer en het geen zin hebben in aan en uit doen van zijn hoefschoenen elke keer
voor ons een huisje of zoiets, in ieder geval geen Kip caravan of in een tent, want we zijn koukleumen

En verder eigenlijk niets

We hebben wel al wat mogelijkheden gevonden, maar misschien dat jullie nog wat ideeen hebben? Graag indien mogelijk met links....

bora

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 20:21

Ben een paar jaar geleden met mijn pony naar Groot Bartje in Zorgvliet geweest (www.grootbartje.nl). Lekker ruime stallen, wordt gevooerd, uitgemest, jepaard kan op de wei(zelf doen) En voor de ruiters zijn er bungalo's te huur.

Groetjes Bora

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 20:50

ja ik weet dat je op de Veluwe veel paarden logeergelegenheden hebt.. misschien zou je daar is achteraan moeten gaan.. Stalgenootjes zijn daar een paar jaar geleden ook naar toe geweest.. Ik zou alleen de plaats niet precies weten.. maar misschien internet.. VVV...

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 20:50

Oh ja en niet in Drenthe. Meer de kant van Kootwijk en Ede enz. Sorry Bora....maar Groot Bartje ziet er wel leuk uit hoor! Maar is voor ons te ver. Onze paarden zijn het niet gewend veel en lang te reizen, dus willen we zo dichtbij als mogelijk

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 20:58

Via de BGR gingen ze altijd naar Kootwijk. Er zijn daar goede stallen. En weiland. Toen wij er waren met een grote groep (20 mensen) was er ook iemand die een paar paardjes had staan geloof ik. Voor een grote groep is er een huisje, maar of dat er voor kleinere groepjes ook is weet ik eigenlijk niet. Maar ja, anders is in Kootwijk ook wat te vinden. En wij zijn vanaf waar wij zaten weleens een rondje gelopen door Kootwijk, je bent er in denk 5 minuten lopen. Dus wel lekker dichtbij.
En de andere kant vanaf die locatie zit je gelijk in het bos. Je hoeft niet over het asfalt. Wij hebben weleens een rondje gereden waarbij we over de weg gingen, maar dat was niet nodig. Je kunt daar erg leuk rijden, zonder over asfalt te hoeven.

Wij moesten wel zelf mesten en voeren, al liep het overgrote deel in de wei. Mocht er niet genoeg gras staan (wat in mei wel zal meevallen) kun je gewoon hooi bijvoeren.

Maar ik ga even kijken of als je interesse mocht hebben ik het adres kan vinden.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 21:01

Wat dat toevallig iets met aan een kant stallen en dat ze naar buiten konden kijken met een hele grote lange voerbak aan 1 kant van de stal? En een klein bakje?

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 22:09

Als je voor jezelf lekker luxe wil. boek dan een weekje Centerparcs op het heijderbos! Wij gaan er elke kerst heen, paardje mee.. heerlijk. IN de ochtend vroeg even lekker door het bos hobbelen, 's middags een beetje winkelen/in bubbelbad liggen of andere leuke dingen doen, 's avonds nog even rijden, en dan 's nachts feesten met al mijn paardenvriendinnen daar! (of lekker uit eten gaan bijv)
Is natuurlijk wel duurder, want CP is best duur.. maar wel een heel leuk weekje weg met paard.

Reki

Berichten: 143
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 22:30

In Loon op Zand kan je ook heel goed paard rijden bij manege verloon kan je de paarden zetten er is weidegang en hotel of pension vlak bij. Je zit direcht aan de bossen.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 22:37

ongeveer even ver als de Veluwe voor jullie maar dan in zuidelijke richting:

Pelgrims Park, www.pelgrimspark.nl.nu ,in Baarle Nassau: perfecte uitrijmogelijkheden, verwarmde blokhutten, prima stalling met paddocks en weilanden!

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 23:04


Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 10:55

Ik ben vorig jaar naar caitwickerzand geweest www.caitwickerzand.nl
Je hebt stallen en weidegang, zelf mesten, voeren en je paard in de wei zetten. Ligt op de veluwe, ze hebben ook trekkershutten te huur.
Dit jaar ga ik naar www.boszicht.nl maar daar weet ik dus nog weinig over..

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 12:04

Nee, gewoon twee rijen stallen. Of ze naar buiten konden kijken weet ik niet meer. Maar er was ook een kleiner schuurtje, voor een stuk of 5 paarden.
En een normale rijbak lag erbij.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-04 13:12

Dyonne schreef:
Nee, gewoon twee rijen stallen. Of ze naar buiten konden kijken weet ik niet meer. Maar er was ook een kleiner schuurtje, voor een stuk of 5 paarden.
En een normale rijbak lag erbij.


Ik ben wel benieuwd welke stal dat is. Wil je het voor me opzoeken?

groetjes
ilse

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 19:58

Ga even kijken of ik er wat van kan vinden in een boekje, of nieuwsbrief. En anders moet je wachten tot ik les heb, dan kan ik het navragen.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 20:08

bij centerparcs, "het heijderbos" en dan kun je je paard bij manage Bergemo stallen. Noureyev van bokt is er vorig jaar geweest, misschien dat je haar even kunt pben.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 19:56

xxlindaxx schreef:
bij centerparcs, "het heijderbos" en dan kun je je paard bij manage Bergemo stallen. Noureyev van bokt is er vorig jaar geweest, misschien dat je haar even kunt pben.



Dit is echt een aanrader ilse, hier had ik helemaal niet aangedacht suus en ik zijn van de zomer daar geweest echt een top manege en een top park. Lachen