staart wassen met deze kou?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-01 12:47

toscar is een haffie met een spierwitte staart (manen ook...) super mooi natuurlijk maarja spierwit blijven ze niet...
maareh kan ik met deze kou wel zijn staart wassen? zelf leek het me een beetje te koud... maar zijn staart is wel erg bruin... Haha!
maareh, ik wou dat gewoon met een emmer sop doen,...
maar een pony met ijspegels in zijn staart leek me ook geen succes
Haha!

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 12:53

Ehm hebben jullie een wasplaats binnen? Dan kan het wel, maar als je het buiten moet doen is het niet zo'n goed idee

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 12:55

Staart wassen kan wel, zolang je niet alles gaat wassen en hem te lang buiten laat staan. Succes!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 12:56

Als je het buiten moet doen met koud water zou ik het bovenste gedeelte van zijn staart, waar de staartwortel zit, niet meepakken.
Het onderste gedeelt kan geen kwaad, weet alleen niet of je er veel mee opschiet, de meeste weides/paddocks/rijbanen e.d. zijn nu gewoon heel nat dus als je een uur gereden hebt of wanneer hij een poosje los heeft gelopen ziet zij staart er gelijk weer uit als voorheen.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 19:32

ik zou wel warm water gebruiken. gewoon met de waterkoker heel simpel.
Ik was Felix zijn staart 1x in de 1a2 weken.
Gewoon omdat ik hem anders niet meer schoon krijg.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 19:34

Ik heb vanmiddags sun's staart gewassen met lauw water.Daarna goed rondgezwiept zodat de ergste nattigheid eruit was en daarna er een knoop in gemaakt en wezen rijden in de vieze bak.Toen de knoop eruit gehaald (de staart was inmiddels helemaal droog) en haar in haar warme box gezet Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 19:35

zo lang je de staartwortel niet nat maakt kun je gewoon wassen. Als je de hele staart wilt wassen moet je warm water gebruiken en de staart heel goed nadrogen, vooral de staartwortel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 19:35

Kawa zijn staartje heb ik vandaag ook nog gewassen. Krijg hem anders noot meer schoon denk ik Haha!
Gewoon met een emmer met warm water.
De staartwortel was ik als het koud is ook niet.
De bak is bij ons nu al weer kurk droog dus was ik nu zijn staartje voor het rijden is ie na het rijden lekker droog. En kan ik hem uitpluizen.

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 20:00

hoi,
Ik heb ook een monster met een witte staart, ook een haf trouwens. Je kan gewoon met een emeer blijven soppen, zolang je maar niet de staartwortel doorweekt laat worden. Dat is een beetje link.
Wil je nou voorkomen dat de staart na 1 ritje weer bruin van kleur is moet je hem even invlechten.
Kan de blubber er geen vat op krijgen Knipoog

Groetejs Kim

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 20:12

Er bestaan ook staartzakken (te verkrijgen bij de meeste westernwinkels, maar ook heel simpel zelf te maken.) Als je de staart na het vlechten ook nog met een staartzak beschermt, wordt hij ook veel minder vies. Net als de vlecht kun je de staartzak er een paar dagen in laten zitten, en je kunt er zelfs mee rijden. Als je voor het vlechten de staart nog insproeit met antiklit en goed doorborstelt, breken de haren ook minder snel
Zo ziet hij er uit: (deze is in drieen, in ieder gedeelte van de staartzak komt één derde van de staart, de stof wordt gewoon met de haren meegevlochten)

Afbeelding

Scheelt een hoop werk, voorkomt dat vooral witte staarten vies worden van de mest en de urine, en staat nog leuk ook! Wel belangrijk om te onthouden: de staartzak onder de staartwortel vastmaken, anders sterft de staartwortel af!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Cassidy op 2001-12-08 19:20 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Cassidy op 2001-12-08 19:20 ]</font>

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 21:44

natuurlijk kasn je der staart wssen als je hem anders daarna maar wel ff afdroogt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 22:30

Eventjes over die staartzakken, je kunt ook gewoon een oude panty gebruiken Haha!

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 22:57

Kan wel hoor alleen niet het bovenste deel (staartwortel), onderste deel kan geen kwaad Party!!

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 23:27

ik was als het koud is alleen het stuk staart onder de staartwortel. daar voelt hij niks van (behalve dan het water wat op z'n benen komt).
maar met die kou is het nooit zo prettig voor je handen BRRRRR

miekehw
Berichten: 17
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 00:24

ik was mijn pony's staart ook met dit weer. maar wij hebben een binnen wasplaats met warm water, dus dan kan het ook makkelijk. Lachen

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-01 21:06

nou vriest het niet op stal, dus van de week kijk ik wel ff, denk ik gewoon ff met een meer water en ff soppeh... , mooi drogen en invlechten...
Haha!
maareh, hoe houd ik die natte staart van zijn benen vandaan? Verward ?

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 21:44

Wij hebben sinds kort een solarium.... een piek erin en 15 minuten lekker warm...ik zeg verder maar niks Lips are sealed Knipoog

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-01 22:17

tja fohnen lijkt me niet zo slim....
Haha!
ennuh om nou alleen voor Toscar (dat shetje wortd ook niet vaak gewassen) van me eigen poen een solarium kopen...