Goldy met de pessoa en onder t zadel.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Goldy met de pessoa en onder t zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 20:15

Of t nou pessoa of passoa was weet ik niet meer Tong uitsteken In ieder geval moest Goldy aan t werk *LOL*
Aankomende zondag (de 14e) hebben we onze allereerste 'echte' (knhs) wedstrijd dus we moeten natuurlijk wel een beetje goed voor de dag komen.
Momenteel loopt Lindy bij ons op stal stage dus zij kon mooi even de foto's van onder t zadel nemen en later mijn proefje nog even voorlezen en ze heeft zelf ook nog even op Goldy gezeten, maar daar hebben we toch maar geen foto's van gemaakt, want Goldy doet nog al vaag als er 'vreemden' op dr rug zitten. Ze is ontzettend eenkennig (en ik vind het eigenlijk wel best dus ik doe er ook niet veel aan, alleen nu ik t druk met school heb en Lindy toch stage heeft is het wel mooi als zij Goldy ook even kan doen, Longeren lukt wel, maar ik geef haar voorlopig nog maar even wat les in de omgang met Goldy wat rijden betreft, want die gebruiksaanwijzing heb je wel even nodig Knipoog Al deed Goldy het nog redelijk goed met Lindy, ze kan nog veeeeeel erger Tong uitsteken)

Hier de foto's met het pessoatuig:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


En hier nog onder t zadel, alleen ik zat er op als michelin poppetje (2 dikke truien en een dikke jas Cool ) dus ik heb mezelf er maar mooi afgeknipt want dat zag er niet uit Knipoog
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Faline op 11-03-04 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 20:17

leuke pony..
zonde dat je jezelf dr hebt afgeknipt.. zie je niks van je zit.. van je bvovenlkichaam dan..
loopt trouwnes best lekker met dayt passoa tuig

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 20:22

Ja, weet je wat, zondag met de wedstrijd worden er ook wel foto's gemaakt, dan loop ik er wat beter bij en ziet het er wat beter uit, dan zie je wel foto's waar ik er ook helemaal bij op sta Tong uitsteken (zo weer goed gemaakt??:P)

Tessa_N

Berichten: 759
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 20:27

Nou okeej dan Knipoog
Maar ik vind het er heel mooi uitzien hoor. Lekkere hals ook
Leuk paardje Lachen

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 20:40

Moet je naar leeuwarden?

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 20:44

Leuke pony! Alleen die manen vind ik jammer...

GeaH

Berichten: 235
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: onderin Friesland :D (vlakbij Wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 20:46

leuke pony en loopt lekker zo te zien!

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 20:50

Ja ik ga naar leeuwarden zondag Lachen
Enne die manen zien er zo beter uit dan dat ze langer zijn, want dan zijn ze heel erg pluizig en worden ze niet langer dan een handbreedte, dus dat ziet er bij haar heel sloom uit. Dus ik hou t lekker zo, lekker stoer Tong uitsteken
En ze loopt inderdaad super, alleen zijn de rij-foto's niet zo spectaculair deze keer, maar dat komt zondag nog wel denk ik.

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 21:21

Zo wat een lekkere hals!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 21:26

wauwie mijn lievelingskleur Knipoog Mooie pony! Wat is het voor ras/type oid?

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 21:35

Mooi paardje hoor!!
Doe je bij dat pessoa tuig helemaal niets? Alleen in het midden staan, heb je geen longeerlijn oid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 21:49

vraagje, waar is dat blauwe touwtje voor?

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 21:54

Mooi paardje zeg, loopt ook lekker !

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 21:55

Sjonniej schreef:
Mooi paardje hoor!!
Doe je bij dat pessoa tuig helemaal niets? Alleen in het midden staan, heb je geen longeerlijn oid?


Ehh nee dit is de nieuwe manier van longeren..... Knipoog
Goldy is met longeren altijd een groot probleem geweest (zie ook een ander topic van me) ze kon zich altijd vliegensvlug omdraaien en dan draaide ze zich in de longeerlijn en je kon dr ook niet voordat ze zich omdraaide weer voorwaarts krijgen, dus dan moest ik elke keer dr weer binnenhalen en van me af jagen en we werden er beide een beetje doodziek van dus ging ik een andere oplossing zoeken...
Zonder longeerlijn! kan ze zich er ook niet meer in draaien en dit heeft het zelfde effect (al dan niet beter, want ze kan niet meer steeds omdraaien) dan het longeren met lijn. En ik wilde wel longeren, want haar galop is nog al problematisch en daar wilde ik eerst aan de longe goed aan werken zodat ze geen last heeft van een ruiter en zo kan ze dat lekker helemaal gaan uitzoeken zonder dat ik zo in t zadel heen en weer stuiter.
Laatst bijgewerkt door Faline op 11-03-04 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 21:56

wat een leuk dier! Echt super, en die manen: mooi!

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 22:00

Chiqa schreef:
vraagje, waar is dat blauwe touwtje voor?


Dat is een soort vervanging van de longeerlijn, waarmee ik de binnenstelling beter kan vasthouden, want aan alleen de pessoa loopt ze zo hard te trekken dat ze met buitenstelling loopt en zo kan ik mooi een constant contact met de mond houden (touwtje geeft niet toe en als ik met de longeerlijn contact houd komt ze steeds meer naar binnen) en kan ik mooi de binnenstelling behouden.
En de binnenstelling bleek de laatste tijd nog al een probleem, want ook onder t zadel liep ze voor geen meter, steeds weer buitenstelling, en als ze 'binnenstelling' had was dat alleen t laatste stukje van de hals, en liep ze dus over de schouder weg, en geen been of teugel die dat tegen kon houden.. Nou ja eigenlijk is t verhaal nog veel langer, maargoed, kwam er op neer dat er aan de binnenstelling (ook vooral in de galop) gewerkt moest worden. En dat doen we dus zo.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 23:12

Aan de achterkant van de pessoateugel, dat stuk dat achter haar kont doorloopt zeg maar, dat moet wat lager hangen. Zo heeft ie niet de optimale functie.
Wel een erg mooie pony!!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 23:58

loopt mooi hoor zo met die pessoa en ook onder het zadel. Ik dacht eerst ff dat het een fjord was, door die manen Haha! Wat voor ras is het? Succes aankomende zondag OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 00:39

O vandaar bedankt voor je uitleg, alleen nog een vraagje..
Eigenlijk meer een opmerking, naar mijn idee doet het touwtje wat om de achterhand ligt helemaal niets.
Het zit te hoog (Wat ik Rinske al hoor zeggen) en er zit geen bontje om voor de druk op de achterhand.

Is het een zelfgemaakt pessoa ofzo?
Want normaal gesproken moet je hem ook beide kanten junnen stellen, zodat je de binnehand wat korter kan maken voor de stelling.
Maar mooi paardje hoor!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 01:07

Zo is die bak bij jullie al zo zwaar joh?

Succes met je wedstrijd OK dan!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 14:30

Lekker ding hee! Zit idd een mooi bespierde hals op!!!
Ze loopt echt supernetjes!!!

heel veel succes met je wedstrijd!

Jupiter
Berichten: 3199
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Sevilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 14:32

die nek Haha! *kwijl*
loopt ook super netjes hoor ! echt goed ...
succes met je wedstrijd ...

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 14:41

Leuke pony hoor. Jammer van die manen! Ik houd daar niet van alleen bij een fjord is het leuk! Dan maar een handlengte manen en pluizig. Vind ik beter dan dit maar ja mijn mening he Knipoog
Als jij het leuk vind zo. Komt iig wel haar hals mooi uit! Tof beestje

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 16:10

stoer beesje!

die laatse met pessoa is een mooie foto! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 16:31

Mooi ponytje. Lachen Ik las eerst >> Goldy met Pessoa onder het zadel. Ik dacht al, huh?! Haha!