Dilemma: niet eens met methode eigenaar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Dilemma: niet eens met methode eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 12:30

Het gaat hier (op het moment) met name om het trailer laden....

Ik ben zo'n 1,5 jaar geleden begonnen met het rijden van een gelderse merrie. Beestje is van een boer die haar wel voor de kar had lopen, maar in de omgang kende ze vrijwel niets. Daarbij was ze heel nerveus, (nog) niet echt makkelijk in de omgang dus Maar een super karakter Door gewoon veel en consequent met haar bezig te zijn is het nu een totaal ander paard geworden, staat netjes stil en wordt bijna makkelijk in de omgang tegenwoordig. Maar alles moet wel met de nodige rust en geduld.
De boer doet zelf op het moment vrijwel niets met het paard, behalve het voeren en buiten zetten.

Maar nu het probleem, ik wil zondag weer met haar met de trailer weg en dat zorgt altijd wel voor de nodige stress. Het laden gaat nog niet helemaal probleemloos, mede doordat er de eennalaatste keer iets misgegaan is. Ik wil dit paard dus eigenlijk met geduld, en evt. even een longeerlijn erachter laden. Maar dit is niet de manier van de eigenaar Die man bedoeld het echt heel goed allemaal, en ziet ook niet in wat ie fout doet, maar is een echte boer. Dus, paard wil de trailer niet in? Zweep erachter en ze loopt maar gewoon.....
Tja, paard staat wel vrij snel op de trailer, maar met de nodige stress (loop ik weer met een paard dat ik af en toe bijna in m'n nek heb) en weer een vervelende ervaring met de trailer erbij. Zodra het paard erin staat, komt de boer ook nog eens helemaal trots naar me toe met de mededeling "het is maar goed dat ik thuis was hè?" Tja, wat moet je dan..... Die man doet het waarschijnlijk al z'n hele leven op deze manier, en ziet niet in dat het ook anders kan. Ik ben dus absoluut niet tevreden met deze manier, maar wat moet je? Kan moeilijk tegen hem zeggen dat ik niet wil dat hij iets met zijn EIGEN paard doet, hij zal het ook niet begrijpen denk ik.

Zou graag willen oefenen zonder hem erbij, maar ja ik heb geen auto + vrijwilliger zomaar tot mijn beschikking en weet natuurlijk ook niet vantevoren wanneer hij thuis is....

Wat zouden jullie doen?

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 12:35

Ik zou blij zijn dat ik het dier überhaupt mee mag nemen.

Verder moet je niet uit het oog verliezen dat de "met rust en vertrouwen methode" niet altijd de juiste hoeft te zijn, juist doordat het heel veel tijd in beslag neemt kan het het paard veel meer stress geven dan nodig is.
Nu staat ze er in mum van tijd op en heeft ze des te sneller door dat er niets aan de hand is.
Daar komt bij dat als ze echt angstig was ze er ook met de zweep niet op te krijgen zou zijn.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 12:36

het is zijn paard!!!!!!
ik vind niet dat je achter zijn rug om ,dingen met zijn paard kan gaan doen,waar hij niet achter staat!
wat als er iets gebeurt????

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 12:39

Ik kan me voorstellen dat je daar moeite mee hebt. Is er wel een trailer op het terrein aanwezig? Dan kun je het laden gewoon oefenen.

Maar ook net als Sjuimpje zegt: het is wel niet de manier, maar het is wel het snelste. De 'vriendelijke' methode met de longeerlijn is dan veel stressvoller, omdat het paard nergens heen kan, zich opgesloten voelt en het duurt nog langer ook.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 12:40

Tuurlijk ben ik blij dat ik haar mee mag nemen, ik besef heel goed dat ik het super getroffen heb in dit geval

En ik heb ook niets tegen een corrigerend tikje als ze echt niet wil, maar gelijk de longeerzweep erover heen als ze even stil staat dat is toch niet mijn manier
Pure angst zal het ook vast niet zijn, maar er mist nog net een stukje vertrouwen. Heen is de boer erbij en staat ze er met zweep vrij snel op, maar wel behoorlijk gestresst (ligt ook gewoon in het karakter van het beestje). Terug doen we het zonder zweep, maar even een longeerlijn erachter als ze niet gelijk loopt, en ook dan staat ze er vrij snel op, maar met net even wat meer rust.....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 12:42

Mexx2 schreef:
het is zijn paard!!!!!!
ik vind niet dat je achter zijn rug om ,dingen met zijn paard kan gaan doen,waar hij niet achter staat!
wat als er iets gebeurt????

Het is niet dat hij hier niet achter staat, hoor.... Ik mag alles met het paard doen, zolang het die 's avonds maar weer veilig in stal staat Haha!
Maar als hij erbij is, gaat het op zijn manier. Dat is ook wel te begrijpen, maar niet altijd even prettig....

En, er is een trailer, maar ik heb zelf geen auto die ik er even voor kan zetten, dus oefenen met laden wordt weer lastig....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Percy

Berichten: 12068
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:03

Als je haar op de terugweg ook gemakkelijk kan laden met een longeerlijn heeft ze blijkbaar niet veel schade ondervonden van het laden door de boer lijkt mij want anders zou je meer problemen ondervinden.

Hij doet het op zijn manier, jij doet het op jouw manier, zolang het resultaat maar is dat het paard vlot de trailer opgaat en dat zal op den duur vast steeds gemakkelijker gaan.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:11

Ik heb altijd wat moeite met bijrijders die het niet eens zijn met methodes van de eigenaar. Ik kan het me goed voorstellen, maar zoals je zelf al zegt: het is zijn paard en je mag blij zijn dat je 'm mee mag nemen.

Als je hier echt vanaf wil zijn, zijn er maar 2 oplossingen:
1. zelf een paard kopen
2. bijrijdpaard zoeken van een eigenaar die precies hetzelfde is als jij (vrijwel onmogelijk, en er komt wel weer een ander discussiepunt).

"Stiekum" gaan oefenen zou ik niet doen.

Dus nogmaals, ik kan me goed voorstellen dat zijn manier de jouwe niet is, maar ik denk dat er weinig keuze is dan het maar te slikken.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:15

De eigenaar heeft altijd het laatste woord, en jij zult je daarnaar moeten schikken... Hij heeft ongetwijfeld het beste met het paard voor, net als jij.

* To Belg, or not to Belg *

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:20

Ik vind dat Richtje best haar mening kan geven tegenover de eigenaar. Er kan toch over gepraat worden? Ze is veel met het paard bezig en kan aan de man vragen waarom hij het zo aanpakt.. Ze kan haar idee voorleggen en dit eventueel samen een keer proberen, als hij het tenminste wat vindt.
Natuurlijk blijft het zijn paard, maar ze mag toch wel haar mening geven? Misschien gaat het op haar manier ook wel niet, maar je kunt het altijd proberen. En met de zweep kan wel sneller gaan, maar je kunt nooit alleen laden.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 13:22

Sonja schreef:
Ik heb altijd wat moeite met bijrijders die het niet eens zijn met methodes van de eigenaar. Ik kan het me goed voorstellen, maar zoals je zelf al zegt: het is zijn paard en je mag blij zijn dat je 'm mee mag nemen.

Als je hier echt vanaf wil zijn, zijn er maar 2 oplossingen:
1. zelf een paard kopen
2. bijrijdpaard zoeken van een eigenaar die precies hetzelfde is als jij (vrijwel onmogelijk, en er komt wel weer een ander discussiepunt).

"Stiekum" gaan oefenen zou ik niet doen.

Dus nogmaals, ik kan me goed voorstellen dat zijn manier de jouwe niet is, maar ik denk dat er weinig keuze is dan het maar te slikken.


Ben bang dat je gelijk hebt Scheve mond
Maar ik wil toch even nog iets verduidelijken Knipoog Wat het, waarschijnlijk wel alleen gevoelsmatig, toch even een iets andere situatie maakt.
De eigenaar doet namelijk, zoals ik eerder al aangaf, helemaal niets met het paard behalve voeren en buitenzetten (ook op zijn manier Knipoog). Prima, dat is zijn keuze en maakt het voor mij alleen maar makkelijker en prettiger, want ik kan en mag (bijna) alles helemaal op mijn manier doen. Om even een voorbeeld te geven: IK heb een bijrijder voor dit paard Lachen.
Dit paard is gewoon in korte tijd zo veranderd, van een paard dat constant helemaal gestresst in je nek sprong, trillend in een hoekje stond als je je arm plotseling de lucht in deed en zich ophing als je aan haar been zat. Is het nu een paard geworden dat gewoon los stil staat tijdens het zadelen, helemaal gelukkig is als ze aandacht krijgt, 'r voetjes netjes optilt als je er alleen maar naar wijst en gaat kijken wat die arm is als ie opeens de lucht in gaat. Totaal ander paard geworden dus, puur door er consequent maar met heel veel geduld mee om te gaan. En de eigenaar ziet dit ook wel degelijk, hoevaak hij wel niet heeft geroepen dat wij zo goed met paarden om kunnen gaan (valt behoorlijk tegen m.i. Knipoog) en dat alleen maar gezien de gedragsverandering van de paarden.
Misschien dat het daardoor komt, dat ook deze kwestie gevoelsmatig net even anders ligt voor mij....

Wat betreft het stiekem oefenen, heeft zal er echt geen problemen mee hebben, maar ik heb gewoon de mogelijkheid hiertoe niet.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:25

Fabiënne1 schreef:
Ik vind dat Richtje best haar mening kan geven tegenover de eigenaar. Er kan toch over gepraat worden?


Ik heb van Richtje een dusdanig hoge pet op dat ik er eigenlijk wel vanuit ga dat dit al geprobeerd is.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:27

eerlijk gezegd heb ik zoiets van ten eerste t is zijn paard en ten tweede, ze staat toch op de trailer?

zie het probleem niet zo

of je nou een zweep of longeerlijn erachter gebruikt, als ze echt niet durft gaat ze er niet op, dus dat ze er met zweep wel op staat is dan toch oke?
in t begin wilde Quentin bij mij de trailerniet op, toen heb ik de vorige eigenaar gebeld die heeft hem met een stuk hout 10x op de trailer gezet en daarna moest ik het doen, hij loopt nu altijd uit zichzelf de trailer in, dus de harde hand is niet altijd verkeerd.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 13:30

Renske20 schreef:
eerlijk gezegd heb ik zoiets van ten eerste t is zijn paard en ten tweede, ze staat toch op de trailer?

zie het probleem niet zo

of je nou een zweep of longeerlijn erachter gebruikt, als ze echt niet durft gaat ze er niet op, dus dat ze er met zweep wel op staat is dan toch oke?
in t begin wilde Quentin bij mij de trailerniet op, toen heb ik de vorige eigenaar gebeld die heeft hem met een stuk hout 10x op de trailer gezet en daarna moest ik het doen, hij loopt nu altijd uit zichzelf de trailer in, dus de harde hand is niet altijd verkeerd.


Mijn probleem hiermee is, dat het met een stuk meer stress gaat dan eigenlijk noodzakelijk zou zijn Knipoog
Ze staat erop, klopt, maar het kan ook op een andere manier.... En zoals ik eerder al schreef, echte angst is het niet (gelukkig), maar wel net een stukje vertrouwen dat ontbreekt.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:33

Renske20 schreef:
of je nou een zweep of longeerlijn erachter gebruikt, als ze echt niet durft gaat ze er niet op, dus dat ze er met zweep wel op staat is dan toch oke?


Ligt eraan. Als hij er niet opgaat omdat 'ie loopt te kwallen, dan ben ik niet tegen een oplawaai op het juiste moment. Maar als het om een gebrek aan vertrouwen gaat, dan maakt een zweep meer kapot dan je lief is. Dan zou het mijn favo methode ook niet zijn!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:35

als het zonder stress kan is het natuurlijk altijd beter, maar als het op die manier vrij lang duurt voor ze er op staat, is het soms beter om dan maar met de zweep erbij haar er sneller op te krijgen.
denk namelijk dat wanneer je al eventjes bezig bent met proberen haar op de trailer te krijgen, ze er ook niet meer echt ontspannen bijstaat, dan heb je met een zweep wel even nog iets meer stress, maar het is sneller voorbij

beetje vaag uitgelegd maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.

bij Quentin probeerden we het ook vriendelijk, en met een appeltje en een longeerlijn erachter toen 2 lijnen erachter en t hielp allemaal niet, ondertussen kreeg hij er steeds meer een hekel aan, en wilde steeds minder makkelijk in de buurt van de trailer komen.

nadat hij er 10x na elkaar met grof geweld op is gezet was het over, we hielden er de eerste tijd voor de zekerheid wel nog een zweep achter, maar meer dan te wijzen hoefden we niet met de zweep
hij liep er toen gewoon rustig op, aarzelde hij dan even een tikje en hij stond er op

met de longeerlijnen waren we soms wel een halfuur bezig voor hij ook maar halverwege de laadklep stond, met zweep loopt hij er meteen op, nu loopt ie er gewoon zelf op en doe ik achter hem de buis dicht, kan hem dus in mn eentje laden, had je dat 4jaar geleden gezegd had ik dat nooit geloofd!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 15:28

Die eigenaar heeft misschien wel een eigen methode, maar je moet ook kijken naar wat de bijrijdster bereikt heeft!
Ze was niet goed in de omgang, kende alleen de kar, nerveus, en dat is ie nu ook niet meer! En als de boer er zelf niet veel mee doet, vind ik dat ze wel wat erover te zeggen heeft, maar de boer hoeft er niet mee akkoord te gaan, het is tenslotte zijn eigen paard, maar ik vind wel dat ze over kan praten, ze heeft ook zijn paard vebeterd, en dat was anders ook niet, want die boer doet er nie veel aan!

Geluk is een richting, geen punt -Loesje

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 16:05

SuusJa schreef:
Die eigenaar heeft misschien wel een eigen methode, maar je moet ook kijken naar wat de bijrijdster bereikt heeft!
Ze was niet goed in de omgang, kende alleen de kar, nerveus, en dat is ie nu ook niet meer! En als de boer er zelf niet veel mee doet, vind ik dat ze wel wat erover te zeggen heeft, maar de boer hoeft er niet mee akkoord te gaan, het is tenslotte zijn eigen paard, maar ik vind wel dat ze over kan praten, ze heeft ook zijn paard vebeterd, en dat was anders ook niet, want die boer doet er nie veel aan!


Met het dikgedrukte stukje ben ik het absoluut mee oneens!!!

Ook al doet hij er niks mee, het is zijn paard en hij heeft er alle recht op om te beslissen wat er mee gebeurt.
Het was dus ook zijn keuze om een bijrijder te nemen, maar daarom heeft zij niet meer te zeggen over het paard dan hemzelf of wat dan ook, de eigenaar heeft altijd het laatste woord, of je het nou leuk vind of niet.

Daarom vind ik de trailer opmeppen nog geen goeie benadering, maar het is zijn paard, zijn keuze.
En als je als bijrijder het daar niet mee eens bent, dan kan je dus proberen om de eigenaar op andere gedachte te brengen, of om je er bij neer te leggen (of om ermee te stoppen, dat kan natuurlijk ook).

Zoals Richtje zegt, mag zij er alles mee doen wat ze maar wil, als het paard snacht maar weer veilig op zijn stalletje staat.
Dus ook oefenen met de trailer, alleen als de eigenaar erbij is, zal hij er zich mee gaan bemoeien en zal het dus op zijn manier gaan.
En als hij er niet bij is, dus op de manier van Richtje.

Richtje, ik zou gewoon met hem gaan praten, zeggen dat je het graag op jouw manier wilt gaan doen, dat hij ook tevreden is over de andere dingen die op jouw manier gaan en je kunt altijd nog zeggen dat als het op jouw manier niet gaat, je daarna zijn manier ook nog eens kan proberen.
Niet zeggen dat zijn manier niet goed is en de jouwens wel, maar dat je graag het eerst op jouw manier wil proberen.
Leg hem uit dat als het met zoveel stress gebeurt, hij ook weer gestrest van de trailer afkomt en op jouw manier net iets wat minder, dat je er liever dan iets langer over doet voor hij er op staat ed.
De argumenten die je hier gebruikt.

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:39

Ik denk dat je je er gewoon bij neer moet leggen. Het is inderdaad zijn paard en als praten niet helpt (en bij boeren is dat niet altijd even makkelijk) zul je je er toch bij moeten neerleggen. Wat je misschien wel kunt doen, wat het voor jou wel weer 'makkelijker' kan maken is om haar als ze op de trailer staat meteen ontzettend te belonen, appeltje geven, lekker gevuld hooinet voor in de trailer. Dan is het er op zetten misschien even iets waar je even afstand van moet nemen, maar kun je de reis voor haar wel zo fijn mogelijk maken, hetgeen wel weer goed zal zijn voor jouw gemoedsrust, denk ik.

Denman

Berichten: 303
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 23:51

Heyz Richtje als je hulp nodig hebt met laden, laat het dan ff weten, dan ben ik ook op stal. Het ging zondag tenslotte ook super met z´n 2en Lachen

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-04 00:50

renske20 schreef:
als het zonder stress kan is het natuurlijk altijd beter, maar als het op die manier vrij lang duurt voor ze er op staat, is het soms beter om dan maar met de zweep erbij haar er sneller op te krijgen.
denk namelijk dat wanneer je al eventjes bezig bent met proberen haar op de trailer te krijgen, ze er ook niet meer echt ontspannen bijstaat, dan heb je met een zweep wel even nog iets meer stress, maar het is sneller voorbij


Het verschil is, dat bij dit paard de zweep net even iets té veel indruk maakt naar mijn idee. Longeerlijn is ze daarentegen weer wel genoeg van onder de indruk, waardoor een klein beetje druk voldoende is om haar over die drempel heen te helpen.

Ik denk dat ik het zondag maar gelijk met een longeerlijn erbij probeer, zonder eerst te proberen of ze het zonder hulpmiddelen doet. Als ze dan niet wil zal de boer er namelijk ook gelijk de zweep bij pakken, plus dat er al stress is ontstaan. Als ze met de longeerlijn erbij gelijk in het begin even net dat extra duwtje krijgt wat ze nodig heeft, kan er misschien gelijk zonder stress geladen worden.
En Dennis, als je zou willen helpen, graag! Heb je even ge-pb't Knipoog

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 01:28

als ze van een longeerlijn genoeg onder de indruk is, dan daar idd meteen mee beginnen, dus zoals je zelf ook al zegt nie eerst zonder hulpmiddelen

ben benieuwd hoop voor je dat ze er snel op staat!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 07:53

Citaat:
Is er wel een trailer op het terrein aanwezig? Dan kun je het laden gewoon oefenen.


dan moet je wel een auto hebben die je voor die trailer kan zetten, want met een losse trailer kan je niet oefenen!

Ik vind dat je je als bijrijder moet aanpassen aan de eigenaar, al zijn het jouw methoden niet.

Ik ben 20 jaar bijrijder geweest en heb me aan strikte instructies gehouden, ben nu eigenaar, heb 3 maanden een bijrijdster gehad: nooit weer!!!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-04 18:17

smurf schreef:
Ik vind dat je je als bijrijder moet aanpassen aan de eigenaar, al zijn het jouw methoden niet.

Ik ben 20 jaar bijrijder geweest en heb me aan strikte instructies gehouden, ben nu eigenaar, heb 3 maanden een bijrijdster gehad: nooit weer!!!!


Ik heb al voor verschillende mensen paarden bijgereden, en nooit problemen gehad. (nu ook niet overigens Knipoog)
Instructies die er zijn houd ik me aan, ga ik verder niet over in discussie en ik zal het dan ook niet op een andere manier doen.
Maar in dit geval zijn er geen instructies, het enige dat ik te horen heb gekregen is: "je mag er alles mee doen, als ze 's avonds maar weer veilig op stal staat"

Het ligt hier dus net even iets anders Lachen

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 18:27

hm..Vervelend probleem.. ik denk dat je gewoon moet zeggen/ vragen.. of je het op je eigen manier mag proberen.. en of hij je daarbij wilt helpen.. omdat je probeert dat zn paard meer vertrouwens krijgt.. en dat ze angst krijgt voor de trailer.. omdat ze niet goed weet wat het is.. en dat als ze een tik krijgt.. dat ze dan meer angst ervoor krijgt.. en dat het vertrouwen van zn paard minder wordt.. ... ? en dat je wilt kijken of het op een andere manier ook gaat .. zo dat je over een tijdje helemaal geen moeilijkheden meer hebt..
Ik denk dat je het gewoon moet vragen aan hem.. das het enige wat je kunt doen...
veel succes he..!!
Groetjes!

'Moonlight Holly'


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Niwla en 58 bezoekers