[NH] Tthouch

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

[NH] Tthouch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 15:34

(weet niet of het hier hoort, maar zet het hier toch Lachen )
Ik ben nou al een tijdje bezig met Tthouch met Iris.
Het gaat best goed, ze ontspant zich wel, maar heb altijd het idee dat ze zich niet niet helemaal "geeft"

Wie heeft er veel ervaring met Tthouch en kan mij hier verder nog tips over geven?


Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 02:42

wat is het als ik vragen mag

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Cupid
Berichten: 678
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 07:59

Ik TTeam zelf redelijk enthousiast, maar om nou te zeggen dat ik echt veel ervaring heb Verward . Heb je het boek 'Paardrijden met Linda Telligton-Jones' al eens gelezen?

Welke touches doe je?

Eadem mutata resurgo.

desi_verona

Berichten: 564
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:20

hoi,
ik doe ook af en toe t-thouch. vooral als de paarden heel fris zijn, dan worden ze wat rustiger. een paar dingen om op te letten terwijl je t-thouch doet is bijv. staat je paard op een rustige plek terwijl je t-thouch met haar doet? als je paard op een drukke plek staat, waar veel mensen langs lopen enz. dan is het voor een paard al moeilijker om te ontspannen. er zijn ook een paar plekjes die altijd handig zijn om te proberen: begin bij de schoft en werk vlak onder de manen, aan de bovenkant van de nek, langzaam omhoog. en langs de ruggengraat werkt ook heel goed. ook de oren werkt vaak goed, maar daar moet je niet mee beginnen, doe dat als het paard al wat rustiger is. let er ook op dat je zelf ontspannen bent. en praat tegen je paard terwijl je bezig bent.

het kan ook helpen om wat massage-olie of iets dergelijks te gebruiken.
veel succes!

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:45

Ik had het ook een keer gelezen maar weet niet precies wat je nou met je handen moet doen!!
iemand??

kerstmuts wat je niet accepteren kan,
Maar accepteer wat je niet veranderen kan.

[ITP] Strandshoot door SSDesign

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:48

maar wat is nou een touch??

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

desi_verona

Berichten: 564
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:57

t-thouch is dat je met 2 vingers (wijsvinger en middelvinger, maar vooral met wijsvinger) rustig rondjes maakt op bijv. de nek van het paard. Door de rondjes steeds wat groter te maken en steeds langzamer te bewegen, wordt je paard rustiger en ontspant. Na 1 of 2 rondjes schuif je je hand een stukje op en zo werk je door. het paard ontspant dan zijn spieren en het zorgt ervoor dat je band met het paard hechter wordt. het klinkt misschien raar maar een paard krijgt daardoor ook meer vertrouwen in jou en zal rustiger worden op het moment dat jij met je vingers rondjes maakt over zijn lichaam. ook handig onder het rijden als je paard heel druk is, maar dat duurt wel even omdat je het paard eerst wel een tijdje t-thouch moet geven. na een tijd zal hij steeds sneller ontspannen als je er mee begint en dan kan je het overal gebruiken. ook handig als je paard net geschrokken is, dan heb je hem snel weer rustig en weet hij dat hij bij jou veilig is.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:45

aha,ohw ok.. volgens mij nog best wel lastig als je het mij vraagt!!!

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 17:45

desi_verona schreef:
hoi,
ik doe ook af en toe t-thouch. vooral als de paarden heel fris zijn, dan worden ze wat rustiger. een paar dingen om op te letten terwijl je t-thouch doet is bijv. staat je paard op een rustige plek terwijl je t-thouch met haar doet? als je paard op een drukke plek staat, waar veel mensen langs lopen enz. dan is het voor een paard al moeilijker om te ontspannen. er zijn ook een paar plekjes die altijd handig zijn om te proberen: begin bij de schoft en werk vlak onder de manen, aan de bovenkant van de nek, langzaam omhoog. en langs de ruggengraat werkt ook heel goed. ook de oren werkt vaak goed, maar daar moet je niet mee beginnen, doe dat als het paard al wat rustiger is. let er ook op dat je zelf ontspannen bent. en praat tegen je paard terwijl je bezig bent.

het kan ook helpen om wat massage-olie of iets dergelijks te gebruiken.
veel succes!


Ik sta op een stal waar bijna nooit iemand is.
Dus hele rustige pek.
Wat voor soort massage-olie is het beste om te gebruiken dan?

desi_verona

Berichten: 564
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 20:35

dat maakt niet heel veel uit. als het maar een natuurlijke olie is. met iets van rustgevende kruiden erin als je die kan vinden maar dat hoeft niet per se. als het maar geen vanielle of zo een soort geur is. het beste zijn kruiden olieen. je hebt ook speciale olieen voor spieren en gewrichten, dat is ook heel handig want dan verzorg je meteen de spieren en gewrichten. je hoeft niet per se een speciale olie voor paarden te zoeken, je kan ook gewoon een olie voor mensen gebruiken. als er maar geen rare chemische stoffen of zo iets in zitten. probeer een zo natuurlijk mogelijke olie te vinden. je hebt speciale olieen die rustgevend zijn, je paard wordt er niet lusteloos of zo van maar kan wel makkelijker ontspannen. gewoon goed zoeken in de winkels dan vind je vanzelf wel een olie die je kan gebruiken. veel succes! OK dan! ik hoop voor je dat het werkt.

Melody21

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 21:57

En gebruik appelmoes bij het mondwerk ! OK dan! vinden de meeste paarden (na even wennen) heel lekker...
SUCCES.

Niets hoeft, alleen paarden. ~loesje~

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 09:42

appelmoes, lijkt me nou niet echt lekker om daar het paard mee te gaan doen rond de mond....
Beetje klierderboel


lconline

Berichten: 157
Geregistreerd: 11-03-04
Woonplaats: Oudega

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 12:25

uhh klinkt mischien stom maar is ttouch niet gewoon een soort reiki? alleen dan onbewust zegmaar?

Naturologic
Praktijk voor dier-natuurgeneeskunde
Western-horsemanship
www.naturologic.nl

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 12:29

Ik heb er een keer over gelezen ja, ook uitgeprobeerd maar ik geloof niet dat het veel zin had .. beestje bleef net zo hyper als ervoor Schijnheilig

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

desi_verona

Berichten: 564
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:44

Yellowfish schreef:
Ik heb er een keer over gelezen ja, ook uitgeprobeerd maar ik geloof niet dat het veel zin had .. beestje bleef net zo hyper als ervoor Schijnheilig


het duurt ook een tijdje voordat het paard er door gaat ontspannen. in het begin vinden veel paarden het alleen maar kriebelen omdat ze te gespannen zijn om erop te letten. meestal moet je het een aantal keer doen voordat het gaat werken. dan krijg je er zelf ook meer handigheid in en dan helpt het echt heel goed.

Melody21

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 16:17

Je meot natuulijk niet te veel appelmoes gebruiken maar je moet mondwerk toch met natte handen doen.( ga maar na bij jezelf als je met droge vingers over je tandvlees gaat) Waarom dan niet met appelmoes i.p.v. water ?? Veel paarden die mondwerk in het begin nog een beetje eng en raar vinden trek je over de streep door de lekkere smaak....

Niets hoeft, alleen paarden. ~loesje~

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 19:42

Ik ga het eens proberen met appelmoes (alleen opletten dat ze niet opeens te gulzig word en me vingers erbij opeet Tong uitsteken )

Nicolien_DF

Berichten: 647
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 17:22

Ik doe ook aan Ttouch Haha! M'n pony vond het in het begin echt niet lekker, maar nu vindt ze het heerlijk Haha! Ik ga ook maar eens mondwerk met appelmoes doen, m'n pony houdt namelijk niet zo van mondwerk Schijnheilig bedankt voor de tip Knipoog

-

Melody21

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 17:35

Fijn dat jullie mijn tip wel serieus nemen Lachen
Succes allebei (en inderdaad oppassen voor je vingers *LOL*

Niets hoeft, alleen paarden. ~loesje~

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 17:55

hmz.. wie kan mij een pb'tje sturen met zoveel mogelijk dingen over de thouch ik heb nl. niets kunnen vinden en wat precies de bedoeling is en waarom. en wat mondwerk is, volgens mij is het namelijk heel goed om te doen met je paard/ pony...Lachen

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

tanec_meisje

Berichten: 1145
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:24

Het klinkt wel goed. Kan iemand mij ook pben Lachen ?

Nicolien_DF

Berichten: 647
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:41

Het beste is om boeken over TTouch te lezen! Een heel boek uitleggen wordt namelijk een beetje moeilijk Knipoog Haha!
Voor de geintresseerde:
De boeken over Ttouch zijn:
'Leren paardrijden met Linda Tellington-Jones'
'Meer succes met de TTeam-en TTouchmethode'
'TTeam en Ttouch in vraag en antwoord'
Deze boeken zijn allemaal van Linda Tellington-Jones.

Voor de wat jongere onder ons is 'Leren paardrijden met Linda Tellington-Jones een aanrader, alles wordt heel makkelijk beschreven(ook een leerzaam boek voor wat oudere hor Knipoog )
'Meer succes met de TTeam- en Ttouchmethode' is een aanrader voor degene die met TTeam en/of TTouch willen beginnen.
'Tteam en TTouch in vraag en antwoord' is een boek over problemen die je tegen kan komen.

Veel succes er allemaal mee! Het is het proberen echt waard ! En niet meteen opgeven, resultaat komt pas na een aantal 'behandelingen Knipoog

-

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 19:45

Wat Nicolien hierboven al noemt.
Dat boek van TTeam en Tthouch is heel goed, daar heb ik het zoon beetje uit "geleerd".

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 00:12

okee ga ik die even zoeken Lachen bedankt,

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 01:55

xxNicolienxx schreef:
Het beste is om boeken over TTouch te lezen! Een heel boek uitleggen wordt namelijk een beetje moeilijk Knipoog Haha!
Voor de geintresseerde:
De boeken over Ttouch zijn:
'Leren paardrijden met Linda Tellington-Jones'
'Meer succes met de TTeam-en TTouchmethode'
'TTeam en Ttouch in vraag en antwoord'
Deze boeken zijn allemaal van Linda Tellington-Jones.

Voor de wat jongere onder ons is 'Leren paardrijden met Linda Tellington-Jones een aanrader, alles wordt heel makkelijk beschreven(ook een leerzaam boek voor wat oudere hor Knipoog )
'Meer succes met de TTeam- en Ttouchmethode' is een aanrader voor degene die met TTeam en/of TTouch willen beginnen.
'Tteam en TTouch in vraag en antwoord' is een boek over problemen die je tegen kan komen.

Veel succes er allemaal mee! Het is het proberen echt waard ! En niet meteen opgeven, resultaat komt pas na een aantal 'behandelingen Knipoog


Je bent me net voor Haha!
Ik heb die boeken ook, behalve 'Meer succes met de TTeam- en Ttouchmethode'.
Ik ken dit boek eigenlijk ook helemaal niet?
Ik heb Ttouch in vraag en antwoord en Leren paardrijden met LTJ.
Maar daar staan toch ook al die oefeningen in, of ben ik een beetje warrig vanavond *LOL*

Het heeft mijn pony iig goed geholpen, zij heeft mede hierdoor geleerd dat aanraken ook fijn kan zijn

"Be the change you wish to see in the world."
"Happy Barehoof"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers