Belachelijke mailtjes n.a.v. verkoop advertentie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Belachelijke mailtjes n.a.v. verkoop advertentie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 10:37

Zoals sommige wel weten staat mijn 3 jarige merrie te koop.
Ik heb al veel reacties gehad maar kreeg toch gisteren een paar mailtjes .
Het eerste was van een pennymeisje, ze wilde heel graag het paard hebben want ze had al een paard en haar ouders wilde geen nieuwe erbij kopen. Ik heb uiteindelijk maar geen mailtje terug gestuurt .

Volgende mailtje was ook van een pennymeisje, ook deze wilde de merrie wel hebben want moeder wilde ook voor haar geen paard kopen. Ik vriendelijk gereageerd dat ik haar toch wil verkopen. Krijg ik me toch een mailtje van die moeder ! Waarom ik dat kind niet gelukkig wilde maken ? Moeders had geen werk en kon geen paard kopen. Nou ik werd toen echt kwaad Boos!, heb een mailtje teruggestuurt dat ik geen sociale dienst of stadsbank van lening was ! En heb erbij gezet dat mevrouw maar eens werk moest gaan zoeken dan Schijnheilig.

Dit is toch niet normaal ?

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...


MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 10:43

Sorry, ik schiet even in de lach ...

Maar volgens mij denken die mensen echt dat je een nest jonge katjes aan het uitdelen bent ...

Webshop - digital art: MoTekent

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 10:45

haha ja dat krijg je altijd wel als je een paard verkoopt..
toen ik mijn pony te koop had kreeg ik ook hordens van reacties van mesne die geen geld hadden maar haar wel graag wilden hebben..

Dag lieve mama...

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 10:46

*rolt lachend uit de stoel*

Schitterend. Je bied je paard toch niet voor niets TE KOOP aan?

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 10:49

hahaha,
sorry maar dit is echt zo onwijs maf!
nu weet je dus waar pennymeisjes vandaan komen, van pennymoeders Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 10:50

pff sommige mensen denken echt dat ze alles kunnen maken he! dat ze alles voor elkaar krijgen omdat ze anders 'zielig zijn'

ik zou er maar niet eens op reageren, zonde van je tijd!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 10:52

ooohooh das echt erg........ waar ze de moed vandaan halen zeg!

Karinnn

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 10:57

oooh zo erg, zelf heb ik het ook gehad toen ik m,n veulentje ging verkopen, mensen die geen geld ervoor hebben, hem dus gratis willen krijgen omdat ze hem een goed tehuis kunnen bieden, okee dat kan, maar wat als hij ziek word??? zeker weer gratis weg geven!!
snap dat je boos bent geworden

sommige mensen!! Boos!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 11:01

Mary_ann schreef:
oooh zo erg, zelf heb ik het ook gehad toen ik m,n veulentje ging verkopen, mensen die geen geld ervoor hebben, hem dus gratis willen krijgen omdat ze hem een goed tehuis kunnen bieden, okee dat kan, maar wat als hij ziek word??? zeker weer gratis weg geven!!
snap dat je boos bent geworden

sommige mensen!! Boos!



Nou idd ! Mensen denken er gewoon niet bij na ! Ik zeg altijd maar dat de aanschaf van een paard niet het ergste is, nee het onderhoud de spullen, dierenartsen, hoefsmid etc zijn het ergste.
Wat een verstand niet ?

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 11:15

ja dat vergeten veel mensen, net als pennymeisjes die sparen om een paard te kunnen kopen

leuk, maar dan heb je genoeg geld om een paard te kopen, en dan? hoe ga je hem onderhouden? en als je maandelijks net genoeg geld hebt voor de stalling en smid, wat dan als er iets kapot gaat of als je een DA nodig hebt?

dat vergeten mensen iets te vaak....

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 11:26

Maar dat niet alleen. Wat dacht je van een zadel? Dekentje hier, hoofdstelletje daar...
En natuurlijk willen penny meisjes dekjes met bijpassende bandages in alle kleuren van de regenboog !

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 11:33

gijsenkim schreef:
ooohooh das echt erg........ waar ze de moed vandaan halen zeg!


Idd, het zou niet in me opkomen om zoiets te mailen zeg, mijn hemel ik zou door de grond zakken van schaamte als mijn moeder zoiets zou sturen..

gelukkig weet die wel beter..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 11:33

Renske20 schreef:
ja dat vergeten veel mensen, net als pennymeisjes die sparen om een paard te kunnen kopen

leuk, maar dan heb je genoeg geld om een paard te kopen, en dan? hoe ga je hem onderhouden? en als je maandelijks net genoeg geld hebt voor de stalling en smid, wat dan als er iets kapot gaat of als je een DA nodig hebt?

dat vergeten mensen iets te vaak....


Ach, als je het paard toch gratis krijgt, dan kun je van je spaarcentjes wel de spullen kopen. En dan zet je hem in een schuurtje in het bos, en dan geef je hem groentesoep, en als hij ziek word hoestdrank, en dan komt het allemaal goed


Ach Kojack, ik zou gewoon de mailtjes bewaren en dan een boek uitgeven met onmogelijke mailtjes
Kun je er nog lekker aan verdienen ook Knipoog

Goedgekeurd onderschrift :)

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 11:38

Hahaha! Als ze al geen geld hebben om een paard te kopen, laat staan dat ze dan geld hebben om een paard te onderhouden...
Bij ons op stal zie je dat ook vaak, dan komen er van die mensen die willen niet meer betalen (ja dat nog net wel) dan een bepaald bedrag want ze hebben niet meer... Nou ja dan denk ik van hallo weet waar je aan begint zeg! Was het maar zo dat je alleen de aanschaf hoefde te betalen! Dat is nog het goedkoopste de rest komt daarna wel Lachen

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 11:57

Sommige zijn inderdaad de slimte niet!

gr


Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 12:05

gho ik weet haast niet wat ik moet zeggen.
Echt bescheurend Haha!

Hevonen

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 12:13

Ik kreeg onlangs een geweldige merrie aangeboden, jaar of 13, superkarakter, fijn rijpaard, excellente fokmerrie, als ik dat wilde drachtig, geen gebreken. Wegens overcompleet en verhuizing, eigenaar wilde eigenlijk alleen beslist een goed huis voor haar. Mocht haar zo hebben. Geweldig aanbod, denk er nog met spijt aan, maar die kosten... we hebben een paard, een pony, 6 landgeiten, kippen, katten en ratten en studerende kinderen. En geen plaats, dan moet er iets weg, we hebben 3 boxen van 3 x 3 en een klein weiland. Een veulen hoort bij andere veulens en heeft veel ruimte nodig.
Ik heb iemand anders aanbevolen. Het blijft jammer, maar het gaat niet om de aanschaf, fijn natuurlijk als het niets kost, maar alleen al wormspuiten, hoefsmid, entingen, voer etc. en dan zul je maar een paar keer de DA moeten laten komen...
Ik zou dus ook geen paard verkopen aan iemand zonder geld, tenzij ik die persoon zelf goed ken en er vertrouwen in heb.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 12:14

nou ja zeg! Wat belachelijk! Sommige mensen snap je echt niet!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 12:14

Wij hebben onze Haf te koop staan en ook een paar rare mailtjes gehad. Eentje was net of ze solliciteerde. Ze deed aan natural horsemanship en paard kon los en bla bla. Klonk leuk maar er klonk toch iets door van zet hem hier maar neer: gratis!!
Dus terug gemailt dat het heel aanlokkelijk klinkt en dat de prijs bij de advertentie staat......... nooit meer iets van gehoort....

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 12:16

Ik wil wel medeauteur worden van dat boek Knipoog

Ik heb al meer dan 20 van zulke mailtjes...Bloos

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 12:17

Eeh, dames, dan wil ik wel commissie he, voor het idee van het boek

Goedgekeurd onderschrift :)

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 12:21

Er was hier laast een geweldig topic over, ik ben ff aan 't zoeken

edit: En ik kan het niet vinden. Voglens mij heette (een deel) van het topic uitspraken potenciele paardenkopers En ja mét een spelfout
Laatst bijgewerkt door Sammie op 12-03-04 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

- Offline -

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 12:21

Er is ook al eerder een soortgelijk topic geweest, heb me toen ook helemaal bescheurt!! Maar dat ging meer over kopers die langs kwamen!!! Treurig... maar wel lachen!!!

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 12:25

Ongelofelijk, werkelijk. WAar halen mensen het lef vandaan om dingen van dergelijke bedragen te SCHOOIEN! Dan had die moeder maar geen kinderen moeten krijgen, als ze ze ZELF niets te bieden heeft! Beetje alles afwentelen op andere mensen... hallo!

De hond is de betere mens

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 12:26

Desiree schreef:
Ongelofelijk, werkelijk. WAar halen mensen het lef vandaan om dingen van dergelijke bedragen te SCHOOIEN! Dan had die moeder maar geen kinderen moeten krijgen, als ze ze ZELF niets te bieden heeft! Beetje alles afwentelen op andere mensen... hallo!


wat ben je weer heerlijk subtiel dees Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celebi, DDDara, Desi_2409, Igniss, janneke584, kimmetje26, Monique1963 en 132 bezoekers