Wat te doen bij knie pijn ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Peche

Berichten: 45
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: opeinde/almere

Wat te doen bij knie pijn ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 22:52

Hallo,

IK rij zo'n 13 jaar en heb 12 jaar lang nergens last van gehad. Als ik nu een buitenrit maak van langer dan 1,5 uur krijg ik onwijs last van mijn linker knie en als ik dan nog verder door rij word ijn hele onderbeen doof, net alsof ie slaapt, zo'n gevoel, strek ik mijn been dan, doe hem even uit de beugel gaat het wel weer. maar toch, heeft iemand hier er ook ervaring mee/ last van. en weten jullie misschien een oplossing. alles is welkom
beugels langer korter werkt niet, westernzadel geprobeert, ook niet, zit wel lekkerder Haha! Haha!
ik hoop dat jullie het weten.

(tijdens een normale/ intensive dressuur les heb ik nergens last van)

[edit]Titel aangepast
Oscar[/edit]

IRIS doe je best, laat zien wat je kan Simone, jij ook en win die PAVO cup. Toske vol houden nog even dan heb je een veulentje


Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 22:58

dokter....das het beste...

Ik ben 23 maar heb zulke versleten knieen datze te vergelijken met iemand die 80 jaar oud is...minder dus rijden mag ik eigenlijk niet maar doe ik toch want tja een leven zonder paarden kan ik niet opbrengen...

Ff naar de dokter gaan dus misschien valt het wel mee!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Genieten van mijn 2 prachtige dochters! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 08:22

ik heb ook nu al twee weken last van mijn knie, wel iets anders dan bij jou, heb het juist niet als ik rij, maar als het maandag nog niet over is ga ik naar de dokter, en ik zou ook gaan als ik jou was...
sterkte.


Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 09:13

Even langs de dokter gaan, kan je meniscus zijn, of je kruisbanden of natuurlijk iets heel anders.

Waarschijnlijk word je naar de fysiotherapeut gestuurd om oefeningen te doen.

22 Januari verwachten we ons kleintje

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 14:07

Inderdaad, zou zeker even langs de dokter gaan

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 14:43

Rij je toevallig met van die scheve beugelblokjes?

Nulla tenaci invia est via

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131850
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 15:03

Ik verplaats dit topic naar VMR, daar is het meer op z'n plaats.

truelove

Berichten: 137
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 15:13

je kan zo'n elastische knieband kopen, dat ondersteunt je knie beter

JuSt bE tHeRe FoR mY...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 15:21

Ga eens naar de dokter, heb zelf twee brakke meniscussen. Aan 1 ben ik geholpen, de ander ligt nog in de planning...

Bij mij uit de pijn zich in een soort doffe kramp, geen scheuten, maar een constant aanhoudend zeurende pijn. Heb er ook last van als ik te lang in dezelfde houding zit op een stoel bijv. Ga gewoon eens bij een dokter langs, en misschien kan die je helpen.

Verder, omdat je zegt dat je het enkel tijdens een buitenrit hebt. Misschien beweeg je tijdens een les je knie meer? Dat maakt bij mij ook verschil, als ik veel lichtrijd, of iig geregeld, heb ik er minder last van.

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 15:51

Idd eerst naar de huisarts. Ik heb een rechter knie waar de binnenste kruisband niet helemaal meer wil en kan en heb er veel last van. Kan dus vaak ook geen binnnewaarste druk met die knie geven ( lastig met lessen)
Nu rij ik regelmatig met een knieband van tru-fit en zit nog redelijk ook. Maar ga niet zelf dokteren. Als je te snel met kniebanden start kom je er niet meer vanaf, ze maken je spieren slap.

Geniet van de momenten dat het goed gaat,
ze duren vaak te kort

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:31

Ik heb er zelf ook vaak last van met buitenritten, vooral als ik de beugels een gaatje korter heb gedaan. Hoor het wel vaker dat mensen op een gegeven moment last krijgen van knieën en enkels met buitenritten en springen. Scheve mond
Maar ik zag dat jij nog vrij jong bent en dat een gaatje langer ook niet helpt. Inderdaad mischien maar even naar de dokter, want ze horen nu nog niet te slijten.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:32

Inderdaad even naar de dokter en een tijdje rustig aan doen..
Sterkte en beterschap!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:34

Waarschijnlijk komt dat door wat langere tijd rijden. Ben je dan niet gewend en speelt je knie op.
Ik had laatst ook wat van lange rit. Mijn rechterbeen ging vanaf mijn rug pijn doen. Kon ook niks meer mee, maar was nog niet thuis!
Ook de beweging van het paard doet geen goed. Markus stapt snel en ik maak constant een holling in mijn rug, kreeg ik dus ook last van en wel zo'n 3,5 week, zenuwbeknelling.
Pas op elast. banden, die verzwakken je knie.

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:37

Ik ben gister voor een gelijk probleem naar de doktor gegaan! Ik had ook altijd na het buitenrijden last van me knieen. En niet in een les ofzo. Dus ik naar de dokter gegaan... krijg ik te horen dat het iets met het kraakbeen is .. en dat het over een jaar wel over is. Nee daar heb ik veel aan. :S

» Never give up on the things that make you smile..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers