Paardenhandel??? Ik snap er niks van!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Paardenhandel??? Ik snap er niks van!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 22:59

Ik heb ongeveer 5 jaar geleden een paard verzorgd, die ik als mijn eigen paard mocht beschouwen, het was echt een gaaf beessie.
Ik heb dit paard ongeveer 2 jaar verzorgd en toen werd hij verkocht Verward
Hij werd van een vrouw, die er recreatief mee zou gaan rijden en hij zou bij ons op stal blijven staan. Zij heeft hem toen ongeveer een half jaar geleden verkocht omdat het niet meer klikte tussen die twee. Ik baalde best wel, maar ik kon er niks aan doen.
Omdat dit paard afgekeurd was voor de verzekering (wegens een 4tje), heeft ze hem verkocht aan een handelaar Scheve mond .
Nu zat van de week een vriendin van mij op internet te kijken en zag dit paard staan. Op zich niks mis mee, maar hij is ineens 7 jaar jonger Verward en hij heeft ineens geen papieren meer Verward en is ineens klinisch goedgekeurd Verward (wat dus sowieso al niet meer kan bij dit paard)
Ik wil hiermee alleen even zeggen dat je goed op je hoede moet zijn als je een paard koopt. Voor dit paard hoop ik alleen maar dat hij een goed tehuis krijgt, dat heeft hij iig wel verdient
Ik wou dit gewoon even kwijt, want ik vind het schandalig dat ze een 14-jarige met hoefkatrol doorverkopen als een zevenjarige die kerngezond is Verward
Hij zag er overingens op die foto op internet wel super uit Haha! Daar was ik wel blij om!!!


timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 23:03

klinische goedkeuring kan wel.en tja,ze zullen wel weten dat ie afgekeurd is en wat ouder,daarom heeft ie geen papieren meer en hopen ze dat een "leek"erin trapt.

R.I.P Pebbles Timilon Vollie Spotty speccie Z2+7
Zwart Kentaur Artemis dressuurzadel te koop, voor info pb!

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 23:06

Ja dat denk ik ook!!!
Ik hoop iig dat hij een goed tehuis krijgt Ach gut

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 23:07

Helaas zijn er zulke handelaren.
Die staan ook niet stil aan wat ze iemand aandoen.
Na jaren overwegen koop je dan een paardje blijkt dat het toch niet het paardje is wat je dacht.
Als de koper maar zo verstandig is om zelf een dierenarts uit te zoeken voor de keuring.
Dan heb ik liever dat ze erbij zeggen wat er aan de hand is,dan kun je er tenminste echt voor kiezen.(zoals wij laatst hebben gedaan)

And then she realized nothing would change...

Barb

Berichten: 12078
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 23:08

staat hij niet toevallig te koop bij die vrouw van Juultje Schijnheilig

oh ja, wil je me aub nog het telefoonnummer van de boer geven!
alvast bedankt he OK dan!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Musquito

Berichten: 131
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Opijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 23:09

Dit komt eigenlijk veel te vaak voor. en dat alleen maar om de centjes.
Schandalig gewoon

In het verleden behaalde resultaten behoren tot het verleden!


timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 23:14

tja,anders heet het ook geen handel...tis zonde,maar afentoe kom je wel een goed paard tegen(niet zo vaak meer).
ik heb er persoonlijk meer prolemen mee als ze een paard drogeren etc.

R.I.P Pebbles Timilon Vollie Spotty speccie Z2+7
Zwart Kentaur Artemis dressuurzadel te koop, voor info pb!

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 23:16

Ja jong, als het om geld gaat....

Reden te meer om heel goed uit je dopjes te kijken als je ooit een paard gaat kopen. Doe onderzoek naar wat er geboden wordt....zeker als ze zoner papieren zijn....
Als het om geld gaat beduvelt iedereen je, en sommigen hebben hun prijs erg laag staan.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

F_Orumster

Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 23:42

Ik weet dat er een paardje in omloop is die atactisch is. Deze wordt gratis aangeboden, als recreatief sportpaard. En dan na een jaar betalen ofzo? Beleerd, zo zegt men. Nou versta maar groen. In ieder geval vaag. En het paard is de dupe...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 23:45

Ik heb ook de ervaring dat een handelaar een paard van 22 (!) die zwaar hoefbevangen was heeft aangekocht en te koop had staan als zijnde een paard van 12 en nog super geschikt voor de fok (was een merrie) ...

Ik had de neiging om het paard te kopen en weg te brengen, het was zo zielig, dat ouwetje had zoveel pijn....

Je suis Charlie.

Fitzroy

Berichten: 25045
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 23:47

jarrah schreef:
Omdat dit paard afgekeurd was voor de verzekering (wegens een 4tje), heeft ze hem verkocht aan een handelaar Scheve mond .


Hier volg ik je even niet Verward Als hij afgekeurd was hoefde ze hem toch niet te verkopen? Dan neemt de verzekering het paard over.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 23:49

Fitzroy"]
[quote="jarrah schreef:
Omdat dit paard afgekeurd was voor de verzekering (wegens een 4tje), heeft ze hem verkocht aan een handelaar Scheve mond .


Hier volg ik je even niet Verward Als hij afgekeurd was hoefde ze hem toch niet te verkopen? Dan neemt de verzekering het paard over.
[/quote]

Als het paard voor die tijd verzekerd is wel. Maar als je hem in de verzekering wilt krijgen?

Je suis Charlie.

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 07:33

Het paard is al opgenomen in de verzekering, toen ze het nog niet wisten. Maar dit paard heeft hele lange periodes dat hij niet goed loopt, daardoor kan je hem niet makkelijk verkopen en zal hij niet snel goedgekeurd worden. En de vorige eigenaar wilde hem niet in laten nemen door de verzekering, daar was het paard op dat moment te goed voor Verward
Het schijnt dat deze handelaar veel van dit soort paarden koopt, oplapt en weer doorverkoopt. In sommige gevallen vind ik het niet erg, dan is het alleen maar beter. Maar ik zit me gewoon in te denken hoeveel narigheid de nieuwe eigenaar met dit beessie krijgt, het is bij dit beessie ook nog eens zo dat hij waarschijnlijk pijn in zijn rug heeft, waardoor hij, als hij harder aan het werk moet, de lucht in gaat (en niet zo een klein beetje ook ) Moet je je eens voorstellen dat je zelf (als onwetend persoon) dit paard zou kopen? Hij staat overigens nog gewoon op internet te koop Scheve mond

quatta
Berichten: 146
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 09:23

tsja het komt erg vaak voor...
Zo ben ik er maandag achter gekomen dat mijn 12 jarige merrie die ik ook gekocht heb bij een handelaar nog maar 6 en een half is en alleen zadelmak was toen ik haar kocht...
En ik vond het altijd al zo gek dat ze niet naar hulpen luisterde!!!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 09:35

Weet je wel heel zeker dat het om hetzelfde paard gaat?
Daarnaast kan ik me slecht voorstellen dat dit paard als 7 jarige verkocht kan worden. Een blik in de mond en je weet meteen dat die leeftijd niet klopt.

* To Belg, or not to Belg *

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 09:39

Ik weet het 100% zeker!!! Ik heb die handelaar een mailtje gestuurd en gedaan of ik interesse had, en toen stuurde hij me een mailtje terug waarin hij ook zijn naam geschreven had, dat kan gewoon niet anders. Dit paard is twee jaar lang min of meer mijn eigen paard geweest, die herken je toch wel?
En inderdaad, met een blik in die mond kun je het zo zien, maar ik denk dat er zat mensen zijn die er gewoon in trappen Scheve mond

quatta
Berichten: 146
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 09:53

nou dat valt nog tegen hoor!
Ik heb de paardentandarts er ooit naar laten kijken en die zei dat ze wel 15 was???????
Je snapt wel dat ik die nooit meer neem maar toch......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:18

1 van de redenen dat ik een paard met papier wil
1 van de redenen dat ik een paard nooit alleen maat klinisch zou laten keuren, maar ook op de foto zou zetten.

Geeft geen garantie, maar wel weer wat meer.

Maar gelukkig zijn de meeste handelaren niet zo, maar wel gewoon eerlijk om hun goede naam niet te grabbel te gooien.

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 15:16

Gezien de handelaar waar je het over hebt geloof ik je hoor!
Er zijn al meer mensen hier op bokt met slechte ervaringen met hem.....

My imaginary friend thinks you have serious problems!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 15:56

Ik denk dat ik wel weet over welke handelaar het gaat.

Denk ook dat er gezegd wordt dat het dier egeen papier heeft, zodat hij goedkoper verkocht wordt. Veel mensen vinden het niet de moeite waard om een 'goedkoop' paard te laten keuren.

Maar een vraag aan de TS: welke site staat het paard? Mag ook via PB.

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:19

Als iemand dit paard koopt en wedstrijden wil rijden, komen ze er wel achter dat hij ouder is, vanwege de chip. Op die manier kan de nieuwe eigenaar de echte achtegrond van het paard achterhalen (ook als hij geen wedstrijden wil rijden). Gewoon de dierenarts vragen of hij de chip wil controleren en met het nummer van de chip bij KHHS of stamboek de identiteit van het paard opvragen. Op die manier kunnen handelaren niet meer sjoemelen met de leeftijd van paarden.

Het paard moet dan uiteraard wel een chip hebben, maar aangezien het inmiddels verplicht is (op wat mitsen en maren na), ga ik daar wel van uit.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:30

Ik heb over deze handelaar hele vunzige verhalen gelezen (ook op bokt). Die man snijdt die chips eruit...

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:39

gatver dat zal toch niet,blijft littekken moet toch opvallen???? Boos!
er moet echt iets tegen louche handel gedaan worden.
en ik dacht dat het nu met chip wel over zou zijn.... Huilen
ik heb ook gehoord dat ze eerst met de papieren ook deden sjoemelen..
wat erg dat het in deze wereld zo moet gaan...
wie kun je nog vertrouwen Verward

geniet van het leven,als is het maar even,maar voor alles blijf lachen en blij dan voel je je vrij.......

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:39

Kan er op Bokt niet een (semi)permanent topic komen met een zwarte lijst van mensen die een paard te koop aan bieden op welke site dan ook en waarvan zeker is dat ze bedriegen? (of mag zoiets niet)

HET MAANLICHT?!
IK WEET NIET.....

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 18:08

zolang dan maar niet verkeerde mensen erop komen,door mensen die het leuk vinden om iemand anders af te zeiken vind ik het een prima idee.
zu kun je het kaft van het koren onderscheiden.
toch makkelijk als je een paard wilt kopen.
alleen heeft iedereen weer een andere menig en kijk op bepaalde zaken.
maar net als dit topicverhaal,prima maak maar bekend,weet ik zeker dat ik dat paard niet hoef te kopen.

geniet van het leven,als is het maar even,maar voor alles blijf lachen en blij dan voel je je vrij.......


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers