Tetanusprik!?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Tetanusprik!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 22:24

Ik ga binnenkort werken bij een hondenuitlaat, maar uit voororgsmaatregelen moet ik een tetanusprik halen. Gewoon voor het geval dat.

Nou wilde ik weten, DKTP prik, de T is toch van Tetanus? Tot je hoeveelste is die geldig, op welke leeftijd wordt ie geprikt en hoe lang is ie geldig?

Ben erg benieuwd.

Ennuh... zijn het vervelende prikken? Ziek

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 22:25

ik kan me herinneren dat het wel behoorlijke pijn deed Scheve mond
verder kan ik je niks vertellen over de inhoudelijke dingen...

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 22:26

Hier komt het (pas aan m'n huisarts gevraagd):
Als je een tetanusprik krijgt werkt ie 1 jaar echt. Word je na dat jaar gebeten moet je een herhalingsprik halen. Word je meer dan 10 jaar na de inenting gebeten moet je 3 hhprikken halen, 1 gelijk, dan nog 2 na een paar maanden.

Ik moet m eigenlijk ook ivm werk, maar durf niet zo goed...

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 22:27

:S nou, daarvoor ga ik niet lopen prikken

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 22:27

Tetanus wordt normaal gezien om de tien jaar herhaald, als je veel met paarden bezig bent, raadt mijn huisarts aan om maar maximaal acht jaar tussen twee inentingen te laten. Zou kunnen dat veel met andere dieren dan paarden omgaan ook om extra voorzorgsmaatregelen vraagt.

Belangrijke tip: als je rechtshandig bent, laat de inenting dan links zetten, want je hebt er enkele dagen een erg stijve en pijnlijke arm van!

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 22:27

Geen idee hoe het zit met de DKTP, maar over het algemeen krijg je die prikken op erg jonge leeftijd.
Het is wel wijs om vast weer een tetanusprik te halen, wanneer je bij de hondenuitlaat werkt, maar ook wanneer je veel op stal doet. Een ongelukje zit in een klein hoekje en dan ben je de tetanus maar vast een stap voor.

Een tipje: laat 'm niet in je arm zetten maar liever in je bilspier. Dan heb je er veel minder last van (lees: anders zit je 3 dagen met een stijve arm....)

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 22:27

ik heb wel eens een tetanus prik gehad toen ik in mijn vinger gezaagd had. ik kreeg die prik in mijn boven been en volgens mij was die 5 jaar geldig. sommige mensen krijgen een stijf been, ik had eigenlijk nergens last van. valt alllemaal wel mee

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 22:32

Ik heb 6 jaar geleden voor een vakantie zo'n cocktail gehad, daar heb ik heel weinig last van gehad.
Stond de volgende dag gewoon weer 15 stallen te mesten Haha!

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 22:32

heb na m'n tetanusprik (en alle andere prikken) nooit veel last gehad,een dagje een beetje een stijve arm,maar de prik zelf deed geen pijn ofzo

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 22:49

Jantien schreef:
Een tipje: laat 'm niet in je arm zetten maar liever in je bilspier. Dan heb je er veel minder last van (lees: anders zit je 3 dagen met een stijve arm....)


Haha, dan maar een stijve arm... Ik zou me echt niet in mn kont laten prikken... brr... Bloos! Haha!

Ik heb van al mn prikken (dus niet alleen de tetanus prik) altijd hele hoge koorts gehad. Maar ja, overgevoelig ofzo? Verward
Pijn van de prik en stijve arm vielen trouwens wel mee.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 20:32

Er stond vanochtend een stukje over in het AD, er mag zelfs 15 jaar tussen zitten. Het nut van een tetanus injectie bij zoogdierenbeten is niet bewezen trouwens.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

KeeK

Berichten: 3748
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Huis ter Heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 20:36

Ik heb vorig jaar met een open knie gelopen (huid stukje naar onder egschoven door val) ik heb toen meteen diezelfde dag een tetanus prik bij de huisarts gehad in mijn bovenbeen en een maand later geloof ik weer en dan een half jaar later... In totaal drie keer.

Bokker sinds 02-02-03.

Samantha_

Berichten: 10779
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 20:44

DKTP (Difterie, Kinkhoest, Tetanus, Polio) is in principe je hele leven geldig. Ik werk bij het NVI Haha! , en maak t vaccin.
Bij mensen die er meer kans er op hebben, wordt extra geent. Ik heb zelf bijvoorbeeld, omdat ik met de virussen werk, elke jaar een controle of ik nog beschermd ben.
Je kan aan je huisarts vragen of hij je bloed wil controleren op de titer van tetanus. Als de titer verhoogd is, ben je goed beschermd.

Primula

Berichten: 452
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Kessel-Lo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 20:53

Tja, ik dacht dat je om de 10 jaar een nieuwe tetanusprik moet halen. Ik heb mijn laatste een goed jaar geleden gehad, en ben vorige week ferm door mn merrie gebeten Scheve mond . Maar in het ziekenhuis zeiden ze gelukkig dat ik geen nieuwe prik moest... Ik vind wel dat zo'n prik in je arm veel minder pijn doet dan in je billen .

God forbid that I should go to any heaven in which there are no horses…

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:24

Ik heb er eentje in mn billen gehad...deed niet ect zeer maar ik DACHT dus dat ie in mn arm zou gaan...dus ik stond daar mn mouw op te stropen zegt de arts '' ja laat u uw broek maar zakken'' Verward Bloos! En ik: ''PARDON!?!?!''
Voor diergeneeskunde moesten alle eerstejaars trouwens een tetanusinjectie halen dus het zal toch wel enig nut hebben

Only two things are infinite: the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:27

Brr geen spuiten aan mijn lijf!

gemske

Berichten: 3546
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:32

Ik ben 3 jaar geleden naar Afrika op vakantie geweest. Moest toen inentingen voor Gele Koorts, DTP en Hepatitis A. Was er strontzenuwachtig voor. Ben voor de zekerheid gaan zitten maar het viel 100% mee. De prik zelf voel je nauwelijks, beetje stijve arm daarna (hoewel ik die avond gewoon ben gaan bowlen).

Pineapple
A thing of beauty is a joy forever (Keats)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie